İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta 1.4 TDCİ Duman ve Kurum


Bedirhan Tulga

Recommended Posts

Bedirhan Tulga
(düzenlendi)

Merhaba yaklaşık 6.yılını dolduran 300.xxx’deki 2008 Fiesta Van aracımda arka tamponda nokta nokta siyah izler ve hafif duman atma sorunum var.2 yıl önce aracın enjektör,turbo ve geri kalan tüm bakımları yapıldı ve ondan önce/sonra da sürekli olarak bakımları en ufak şeyde tadilat veya parça değişimini yaptım.Enjektörü değiştirdiğim zaman da duman atması hafif vardı yine tamponda iz bırakıyordu ama çok üstüne düşmemiştim dizel araç olduğu için.Araç çekişten düşmüyor,rampada bayılmıyor yokuş yukarı rölanti devirde 3.viteste toparlıyor.Ama geçenlerde 2.viteste hafif yüklenince ortalığı duman etmeye başladı epeyce Shellden würth katkı alıp depoyu fulledim. Kötü yakıt olduğunu düşündüm.Şuan öyle aşırı bir duman yok fakat aracı geçen hafta yıkadım 1-2 gün sonrasında arka tamponda nokta nokta izler olduğunu gark ettim ve duman hafifte olsa atıyordu.Bugün artık kafaya taktım epey arabayı park ederken duman attı arkadaşlarımında ilgisini epey çekmişti.Şehir içinde düşük devirde kullandığım için acaba araç park esnasında içinde birden hafif boğulma yaşayıp o anki gazımı atıyor bilmiyorum. Aracı park ettikten sonra garaja hafif mazot kokusu geliyor kış aylarında çalışırken soğukta çalışınca gelen koku gibi,aynı kasa Fiestalara bakıyorum hepsinin tamponunda iz var benim tamponlarım beyaza boyalı o yüzden aşırı gözüme çarpıyor.Turbo hortumu değişti.Ben şahsen turbo veya enjektör kaynaklı olduğunu düşünmüyorum egr kaynaklı veya bir yerde hortumlardan kaynaklı olduğunu düşünüyorum ama ne olacağı belli olmaz çok fazla seçenek var bu konuda.Sizin değerli fikirleriniz nedir bunun için,yardımcı olma şansınız var mıdır? Herkese iyi günler dilerim....

tarihinde Bedirhan Tulga tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Kara duman çok dertli bir problem bence. Bulması zor biraz, bir çok sebebi olabiliyor. Belki egzozdan yapıyor olabilir. 

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Tren gibi gezen bi arkadaşın aracının egr yi iptal ettitigimizde yarı yarıya duman azalmıştı.Egr iptali yapın kolay bizim araçlarda.Forumda aratın konuları mevcut.

Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Oğuzkan Erışık yazdı:

Kara duman çok dertli bir problem bence. Bulması zor biraz, bir çok sebebi olabiliyor. Belki egzozdan yapıyor olabilir. 

Seçenek gerçekten çok,Fordlar duman atıyor zaten connectler fabrika çıkışında bile duman atarak çıkmaya yüz tutacak derecede neredeyse. 

Onur Bulut yazdı:

Tren gibi gezen bi arkadaşın aracının egr yi iptal ettitigimizde yarı yarıya duman azalmıştı.Egr iptali yapın kolay bizim araçlarda.Forumda aratın konuları mevcut.

Benimde kafam karışık o yönde tespit edilse ya Ford ustamda ya da EcuMaster’da yaptıracağım,fiyatları ne oluyor Egr iptalinin?

Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Bedirhan Tulga yazdı:

Seçenek gerçekten çok,Fordlar duman atıyor zaten connectler fabrika çıkışında bile duman atarak çıkmaya yüz tutacak derecede neredeyse. 

Benimde kafam karışık o yönde tespit edilse ya Ford ustamda ya da EcuMaster’da yaptıracağım,fiyatları ne oluyor Egr iptalinin?

Bizim araçlarda sadece körleme yapılarak iptal oluyor. Herhangi ecudan mudahaleye gerek yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

vakumu kes egr devre dışı, bir ara şirketin megan 2 de sıkıntılıydı, gaza basınca bayılıp kalıyor yere kurumu yapıştırıyordu, baktırdık turbo dediler, enjektörler yeniydi, en son dedim bu egr, çektim fişini roket oldu araba, ilginç olan hatada vermedi, sanırım megan 2 dizellerde egr nin kapandığını algılamıyor, fişi çek iş tamam, bizim fiestalardan bile kolay :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Onur Bulut yazdı:

Bizim araçlarda sadece körleme yapılarak iptal oluyor. Herhangi ecudan mudahaleye gerek yok. 

Nasıl körleyeceğim biraz okudum ama pek motor içi yerini veya nasıl bir parça ile kapatacağımı bilmiyorum,sonradan aklıma geldi yazılımlık işi yoktur mekanik araç bizimkiler sonuçta. 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

vakumu kes egr devre dışı, bir ara şirketin megan 2 de sıkıntılıydı, gaza basınca bayılıp kalıyor yere kurumu yapıştırıyordu, baktırdık turbo dediler, enjektörler yeniydi, en son dedim bu egr, çektim fişini roket oldu araba, ilginç olan hatada vermedi, sanırım megan 2 dizellerde egr nin kapandığını algılamıyor, fişi çek iş tamam, bizim fiestalardan bile kolay :)

Bende bayılma falan yokta işte kurum mevzusu rahatsız ediyor,bir bakalım arkadaşlar tarif etsin nasıl yapabileceğimi görelim sonucu.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bedirhan Tulga yazdı:

Nasıl körleyeceğim biraz okudum ama pek motor içi yerini veya nasıl bir parça ile kapatacağımı bilmiyorum,sonradan aklıma geldi yazılımlık işi yoktur mekanik araç bizimkiler sonuçta. 

Bende bayılma falan yokta işte kurum mevzusu rahatsız ediyor,bir bakalım arkadaşlar tarif etsin nasıl yapabileceğimi görelim sonucu.

kırmızı yada yeşil işaretli yerdeki ekten vakum hortumunu çıkar ve iki ucunu körle bu kadar, başka şey yapmana gerek yok :)

P7Z38d.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kırmızı yada yeşil işaretli yerdeki ekten vakum hortumunu çıkar ve iki ucunu körle bu kadar, başka şey yapmana gerek yok :)

P7Z38d.jpg

Mazot pompasına giden hortumlar yanlışım yoksa biliyorum bunları,nasıl bir malzemeyle körleyebilirim? 4 ucu da körlüyoruz değilmi hortumların giriş yerleri de dahil yani? Herhangi bir yerden hava giriş çıkışı sağlamasına gerek yok yani sistemin?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Bedirhan Tulga yazdı:

Mazot pompasına giden hortumlar yanlışım yoksa biliyorum bunları,nasıl bir malzemeyle körleyebilirim? 4 ucu da körlüyoruz değilmi hortumların giriş yerleri de dahil yani? Herhangi bir yerden hava giriş çıkışı sağlamasına gerek yok yani sistemin?

bunlar mazot değil hava vakum hortumu, işaretli yerlerden birini ayır, bantla bile körlesen olur o derece kolay...

Bedirhan Tulga yazdı:

https://hizliresim.com/P9zz51 EcuMaster şöyle demiş...

para tuzağı, egr iptali için vakumu kesmen yeter, üç kuruşluk elektrik bantıyla bile hortumu körlersin, işi bilmeyenleri böyle soyuyorlar resmen, egr iptali 500 tl. yuh yani :angry:

Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bunlar mazot değil hava vakum hortumu, işaretli yerlerden birini ayır, bantla bile körlesen olur o derece kolay...

para tuzağı, egr iptali için vakumu kesmen yeter, üç kuruşluk elektrik bantıyla bile hortumu körlersin, işi bilmeyenleri böyle soyuyorlar resmen, egr iptali 500 tl. yuh yani :angry:

Aynen öyle aşırı pahalı bir fiyat çıkardılar yazılımı zaten 600’e yapıyorlar şuanda.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Bedirhan Tulga yazdı:

Aynen öyle aşırı pahalı bir fiyat çıkardılar yazılımı zaten 600’e yapıyorlar şuanda.

kardeş dediğim gibi, işaretli yerden hortumu ayır ve iki ucu körle yeter, yeşil olan manyetik valfe giden vakum hortumu, manyetik valf yolu açar, diğer kırmızı olansa egr ye giden hortum, manyetik valften gelen hortumdur, ikisinden birini körlemen yeterlidir, sıfır masraf :)  yazılım vs. hiçbirşey gerekmez, şanslısın bu kolay halledilen fiesta...

 

hortumu körle çünki açık bırakırsan vakum kaybı olur, fren pedalın sertleşebilir çünki aynı vakumu fren westinghause da kullanır, körleki vakum düşmesin.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Ali Cihangiroğlu yazdı:

kardeş dediğim gibi, işaretli yerden hortumu ayır ve iki ucu körle yeter, yeşil olan manyetik valfe giden vakum hortumu, manyetik valf yolu açar, diğer kırmızı olansa egr ye giden hortum, manyetik valften gelen hortumdur, ikisinden birini körlemen yeterlidir, sıfır masraf :)  yazılım vs. hiçbirşey gerekmez, şanslısın bu kolay halledilen fiesta...

 

hortumu körle çünki açık bırakırsan vakum kaybı olur, fren pedalın sertleşebilir çünki aynı vakumu fren westinghause da kullanır, körleki vakum düşmesin.

https://hizliresim.com/MEGWWY Ali abi şu şekilde yaptım çok hafif kesti ama tatmin edici derecede değil,benim aracın freni geçen hafta 2-3 gün boyunca sabah geldiğimde yerinde semsertti ama şuan sorun yok ve sertkende çalıştırmadan boşa alıp saldım fren tutuyordu. 2 hafta önce araba hava yapıyordu Çalışmıyordu elle havasını alıp çalıştırıyordum mazot filtresi ve hortumlarını değiştirdim ayrıca hortum değiştikten sonra böyle oldu gibi frenler. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

mazot borularıyla frenlerin alakası yok ona bakmanagerek yok,  pompadan mazotun havasını aldın ama yine havamı yaptı, o zaman hava filtresini kutusuyla sök ve alttaki mazot hortumlarının takıldığı yerleri kontrol et, kılcak delik olabilir sürtünme kaynaklı, boruları dikkatli incele ıslaklık olan yerde delik vardır değiştirirsin boruları.

Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Ali Cihangiroğlu yazdı:

mazot borularıyla frenlerin alakası yok ona bakmanagerek yok,  pompadan mazotun havasını aldın ama yine havamı yaptı, o zaman hava filtresini kutusuyla sök ve alttaki mazot hortumlarının takıldığı yerleri kontrol et, kılcak delik olabilir sürtünme kaynaklı, boruları dikkatli incele ıslaklık olan yerde delik vardır değiştirirsin boruları.

O sorun düzeldi abi şuan sıkıntı yok borular ve mazot filtresini değiştim şuan hava yapmıyor. Duman sadece kaldı onunda körlesiğim yerin fotoğrafını attım doğru mudur? Hala duman var eskir nazaran azda olsa azaldı

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

duman varsa hala, maf temizmi, oda sağlamsa enjektöre gelir sıra...

 

resim yok bu arada...

Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Ali Cihangiroğlu yazdı:

duman varsa hala, maf temizmi, oda sağlamsa enjektöre gelir sıra...

 

resim yok bu arada...

https://hizliresim.com/MEGWWY Attığım link gözük müyor mu şuan ? Maf nasıl kontrol edilir?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

gördüm tamam, doğru yapmışsın :)

maf kırmızıyla işaretli yerin arkasında turbodan gelen hava hortumunun ucundaki büyük parça, onu söküp içine el sürmeden balata spreyi sıkıp temizle ve tak, bakalım farkedecekmi?

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

resim bulanamadı diyor

maf kırmızıyla işaretli yerin arkasında turbodan gelen hava hortumunun ucundaki büyük parça, onu söküp içine el sürmeden balata spreyi sıkıp temizle ve tak, bakalım farkedecekmi?

MEGWWY.jpgGözüktü mü ?

tarihinde Bedirhan Tulga tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Ali Cihangiroğlu yazdı:

gördüm tamam, doğru yapmışsın :)

maf kırmızıyla işaretli yerin arkasında turbodan gelen hava hortumunun ucundaki büyük parça, onu söküp içine el sürmeden balata spreyi sıkıp temizle ve tak, bakalım farkedecekmi?

Onu şuan yapamam abi spreyde yok akşamda oldu işten geldim 😅 Acaba araba biraz yürüse içindeki o mazot ve egzoz gazı sirkülasyona uğrayıp düzelir mi? Yerinde gaza bastım sadece ben çünkü 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

olabilir, egr bastıysa kurumu yakman için devirli kullanım birazda yol yapman gerekir, 3000 devir gibi kullan biraz, maf ıda yarın temizlersin acelesi yok :)

 

haa unutmadan, egr çok dolup valfi tıkandıysa açık kalmış olabilir, arabayı biraz kullan sonra egr borusuna bak bakalım ısınmışmı, soğuksa sorun yoktur,  gerçi tıkandıysa gazda geçemez ama belli olmaz, borusunu biliyorsun sanırım, su genleşme deposunun yanıda duran aliminyum rengi boru, o boru arabayı kullandıktan sonra soğuk olmalı, sıcaksa egr sökülüp kapalı hale getirilecek...

Fiesta-egzoz-egr-borusu-1-4-tdci_24994_1

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bedirhan Tulga
Ali Cihangiroğlu yazdı:

olabilir, egr bastıysa kurumu yakman için devirli kullanım birazda yol yapman gerekir, 3000 devir gibi kullan biraz, maf ıda yarın temizlersin acelesi yok :)

 

haa unutmadan, egr çok dolup valfi tıkandıysa açık kalmış olabilir, arabayı biraz kullan sonra egr borusuna bak bakalım ısınmışmı, soğuksa sorun yoktur,  gerçi tıkandıysa gazda geçemez ama belli olmaz, borusunu biliyorsun sanırım, su genleşme deposunun yanıda duran aliminyum rengi boru, o boru arabayı kullandıktan sonra soğuk olmalı, sıcaksa egr sökülüp kapalı hale getirilecek...

Fiesta-egzoz-egr-borusu-1-4-tdci_24994_1

20 kilometre kadar 4’te 3000-3300 devirde bastım. Göz kararı veya psikolojik çok az daha azaldı ama pek bir şey fark etmedi işin açıkçası. 
2VIzwY.jpg boruyu bilmiyordum abi seninle öğrendim,eğer bu ise ılıman sıcaklıkta çok soğukta değil motor sıcaklığı yansımıştır büyük ihtimal. 
tIAHCN.jpg

ama şu ikisiyse bunlar sıcak abi. Sanırım ilk attığım boru olmalı da yine de bunları da çektim. 
 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

ilk resimdekiler egr nin,2. resimdeki direksiyon hidroliği....

 

kurumu yakmak için uzun yol lazım şöyle 300 km. falan, dizel uzun yolu sever malum, 20 km kürdanla dişini karıştırmış gibi olmuştur onun, mesela kendimden örnek, 400 km falan gidince evet işte şimdi ısındı açılmı motor be diyordum, 700 km den sonra zaten durmak istemiyor motor :D

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...