İçeriğe Yönlendir

Cruze - Tüketim İstediğim Kadar Düşmüyor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba değerli arkadaşlar Cruze ile artık her gün eşimi işe bırakıyor ve alıyorum. Kendisi İmes sanayi bölgesine yakın bir konumda çalıştığından, İmesin tüm trafiğini çekiyorum. Neyseki eşimi bıraktıktan sonra Otoban, bağlantı ve d100 yapıp işe geliyorum. Daha az yıpratıcı bir süreç oluyor. Tam park edip stop ettiğimde tüketim 7,8 litreye çıktı. Tüketim benim için önemli. Eşim yol parası 400, ben ise yol parası 800 tl alıyorum. Cruze bu şekilde yakmaya devam ederse 630 tl yakıt maliyeti yaratacak. Buda arabanın bakımı için aylık sadece 570 tl paranın kalması anlamına geliyor. EN azından bari şu bakim giderini 650 tl çıkarabilsem. 1350 tl harcadım arabaya. Gerçi bununda 200 lirasını yutubeden aldığım parayla yaptım. Geriye 1150 tl masraf kaldı. Geçen ay şirketin verdiği 800 tl den geriye sadece 270 lira kalmıştı. Onuda düşünce 880 tl gibi bir rakam kala kaldı. Bu ay sonuna kadarda aşağidaki tabloyu tutturursam 570 lira daha artacak. Geriye halen 310 tl bakımdan kalan borç kalacak. Arabanın masrafını amorti edemiyeceğim. Ev borcuna girdiğim şu dönemde çok sıkıcı bir durum. Arabanın borcunu amorti etmek istiyorum . Ama beceremeyeceğiz gibi :( 

 

 

ACtC-3dkhOHEvr09c4SimGWDHTbxAwNoR0xJiKOH

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Lpg lpg lpg

 

Servis masraflarımı amorti etmek için , lpg takmak :) şakacı seni. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

1200 tl aylık yakıt desteği alınırken de 100 ün 200 ün hesabı yapılmaz

 

Ama Mert , Analarımız Babalarımız dişinden trınağından artırdıkları ile o evleri dikmiş. Benim aylık internetim 125 tl faturası var. 120 tl artsa internet faturamı öderim Fenamı olur :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mert Gulkokan yazdı:

Ben internet ve tv yi ucuza alıyorum fiber dsmart ve sinema dizi paketine toplamda 77 tl ödüyorum yeni fiyatlar uçmuş

 

Yutube daha hızlı video atabilmek için hızı artırdım 35 mbs download 6 mbs upload hızım var. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu gün yavru kuş hardcore ataşehir trafiğine girdi. Ordan çıktı, imes trafiğine girdi. Bunu bugün 3 kez yaptı. 

Tüketim mücize gibi. 

Sadece 0.1 litre arttı. 7.9 litre. 

Yakında mutlu son olucak gibi. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

İmes sanayi bölgesinde yollar bozuk olduğu için lastiklerimin basıncını 6 psi azaltım. Bu gün işe gelirken obd kaydı aldım. Kadran ile Obd arasında 5 - 6 km yakın sapma oluştu. Ayrıca araba batıyormuş gibi yürüdüğünden çekişde düştü. Lastik ölçülerim 205 / 60 R16 

Başka denemlerde yaptım ve elde ettiğim verileri paylaşayım 

 

32 psi (Tavsiye edilen konfor basıncı) ise GPS hızı ile Hız göstergesi arasında fark 6 km yüksek gösteriyor  

35 psi ise GPS hızı ile Hız göstergesi arasında fark 4 km yüksek gösteriyor 

37 psi ise GPS hızı ile Hız göstergesi arasında fark 2 - 1 km yüksek gösteriyor

39 psi ( tavsiye edilen economik basınç)  ise GPS hızı ile Hız göstergesi arasında fark tamamen ortadan kalkıyor -1 eksik bile gösteriyor diyebiliriz

 

Bu edindiğim tecrubeyi paylaşmak istedim. 

 

Not: Test Hızımız kadranda 90 ile 65 km arasında yapılmıştır. 

Budurumda arabanın kadranında sapma yok, benim lastik basınçlarım fazla diyebilirmiyiz. 

 

Sırf 39 psi lastik basıncı ile %6 yakıt tasarufu yaptığımız anlaşılıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Torq pro ile yaptığım Cutt-off suz tüketim ekranı ile, arabanın cut-off lu tüketim ekranlarını test ettim. Torque pro kayıt esnasında arabanın rampalarda inişlerinde 1,5 litre ile 1,9 litre tüketim hesaplarken,  kadrandaki yol bilgisayarı doğrudan 0 ölçüyor. Yolculuğun sonunda Torque Pro 7,2 litre yakıt tüketimi ölçerken yol bilgisayarı 5,9 litre olarak ölçtü. 

 

Bu şekilde arabadaki Cut-Off yani yakıt kesicinin doğru kullanıldığında ne kadar tasarruf sağladığını ölçebiliyoruz. Arabanın aerodinamik yapısı, ağırlığı ve vitesdeki kompresyonu bildikten sonra her eğimde belli hızlar çerçevesinde cut-off'a düşmek mümkün. düşük eğimde 5 nci vitesde inerken devir 1500 altında ise cut-off'a girmiyor. Ama vitesi 4 de cekip 1500 üstüne çıktığında cut-off devreye giriyor. Kompresyon oranı artığından bunun iyi bir dengesini yakalamak gerek. eğimi düşük bile olsa 10 km rampa iniyorum. Dönüşte ise 9,4 km rampa iniyorum. 

Rampaları çıkarken motoru sıkıştıran devir bandında daha verimli kullanarak , daha düşük maliyet ile rampayı çıkıyorum. Rampa çıkmak ucuzlayınca Cutt-off daha bir etkisini hissettiriyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

% 6 yakıt tasarrufu için top gibi sekerek gitmek ne kadar gerekli? Hem konfor gider hem de ön takıma gereksiz yük biner. Lastiğin sönümlemesi gereken darbeyi direkt ön takım parçaları alır. 

Bu denemeleri ben de yapmıştım ama konforu çok bozuyor. Bu sebeple yolum çok düzgün ise +2 ile +4 psi fazla basarım. Ama bozuk yola giriyorsam standardın üstüne çıkmam. Belki 1-2 psi eksik olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

İmes sanayi bölgesinde yollar bozuk olduğu için lastiklerimin basıncını 6 psi azaltım. Bu gün işe gelirken obd kaydı aldım. Kadran ile Obd arasında 5 - 6 km yakın sapma oluştu. Ayrıca araba batıyormuş gibi yürüdüğünden çekişde düştü. Lastik ölçülerim 205 / 60 R16 

Başka denemlerde yaptım ve elde ettiğim verileri paylaşayım 

 

32 psi (Tavsiye edilen konfor basıncı) ise GPS hızı ile Hız göstergesi arasında fark 6 km yüksek gösteriyor  

35 psi ise GPS hızı ile Hız göstergesi arasında fark 4 km yüksek gösteriyor 

37 psi ise GPS hızı ile Hız göstergesi arasında fark 2 - 1 km yüksek gösteriyor

39 psi ( tavsiye edilen economik basınç)  ise GPS hızı ile Hız göstergesi arasında fark tamamen ortadan kalkıyor -1 eksik bile gösteriyor diyebiliriz

 

Bu edindiğim tecrubeyi paylaşmak istedim. 

 

Not: Test Hızımız kadranda 90 ile 65 km arasında yapılmıştır. 

Budurumda arabanın kadranında sapma yok, benim lastik basınçlarım fazla diyebilirmiyiz. 

 

Sırf 39 psi lastik basıncı ile %6 yakıt tasarufu yaptığımız anlaşılıyor. 

Ben de 39 basıyorum Astraya daha rahat olduğunu düşünüyorum aracımın bu değerde. Lastikçi 32 basıyor araba gitmiyor gibi geliyor ve çukurdan falan geçerken daha çok hissettiriyor gibi geliyor belki psikolojiktir bilmiyorum. 32 bastığımda arabayı kapımın önüne park ederken tamponu falan yere sürtüyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Ancak otoyolda olur 39psi, yoksa konfor çok düşer. Ama yüzde 6 çok iddialı bir rakam.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mahmut Yıldız yazdı:

% 6 yakıt tasarrufu için top gibi sekerek gitmek ne kadar gerekli? Hem konfor gider hem de ön takıma gereksiz yük biner. Lastiğin sönümlemesi gereken darbeyi direkt ön takım parçaları alır. 

Bu denemeleri ben de yapmıştım ama konforu çok bozuyor. Bu sebeple yolum çok düzgün ise +2 ile +4 psi fazla basarım. Ama bozuk yola giriyorsam standardın üstüne çıkmam. Belki 1-2 psi eksik olur. 

 

Araba sekmiyorki, aksine çekişi iyileşiyor. 32 psi batıyormuş gibi hissettiriyor. Bunu sadece ben demiyorum, babamda aynı şeyi söyledi. Arabada 60 yanak lastik var. 39 psi bu lastiğe fazla etki etmiyor. Oldukca çaplı bir teker. Ufak tefek .şeyleri normalde hiç hissetmiyorsunuz. 

İmes yolu teamül seviyesin üstünde bozuk. O sebeble 32 psi yaptım. Ama pekde bi işe yaramadı. 

Arif Aykın yazdı:

Ben de 39 basıyorum Astraya daha rahat olduğunu düşünüyorum aracımın bu değerde. Lastikçi 32 basıyor araba gitmiyor gibi geliyor ve çukurdan falan geçerken daha çok hissettiriyor gibi geliyor belki psikolojiktir bilmiyorum. 32 bastığımda arabayı kapımın önüne park ederken tamponu falan yere sürtüyor. 

 

Demekki yanılmıyorum. Sizdede aynı genişlikte teker var. Belki motorlarımızda aynıdır. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Darbaz yazdı:

 

Araba sekmiyorki, aksine çekişi iyileşiyor. 32 psi batıyormuş gibi hissettiriyor. Bunu sadece ben demiyorum, babamda aynı şeyi söyledi. Arabada 60 yanak lastik var. 39 psi bu lastiğe fazla etki etmiyor. Oldukca çaplı bir teker. Ufak tefek .şeyleri normalde hiç hissetmiyorsunuz. 

İmes yolu teamül seviyesin üstünde bozuk. O sebeble 32 psi yaptım. Ama pekde bi işe yaramadı. 

 

Demekki yanılmıyorum. Sizdede aynı genişlikte teker var. Belki motorlarımızda aynıdır. 

Yol bozuk dediğiniz seker dedim. Ayrıca ben de yazdım, düz yolda ben de fazla basıyorum diye. Fazla basınca hem daha iyi gidiyor hem daha az yakıyor hem de direksiyon tepkisi çok daha iyi oluyor ama yol bozuk olursa hem sana hem de arabaya yazık.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Geçen gün senin km sapma hatası için benimkini ölçtüm. 
 

kadran 120, obd 114

kadran 70, obd 65

kadran 50, obd 46

kadran 10, obd 9

 

lastik 205-55-16r basınç 32-33psi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Geçen gün senin km sapma hatası için benimkini ölçtüm. 
 

kadran 120, obd 114

kadran 70, obd 65

kadran 50, obd 46

kadran 10, obd 9

 

lastik 205-55-16r basınç 32-33psi

 

Tamam işte 70 km de 32 psi hava ile 5 km sapma varmış. Bendede 5 km civarı sapma yapıyor. Demek ki fazla hava vurmak çok etkiliyor arabayı. Her şey yüksek hava basıncı yüzündenmiş. Ama i10da hiç etkilemiyordu. Çap büyüdüğünden makas açılmış. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Tamam işte 70 km de 32 psi hava ile 5 km sapma varmış. Bendede 5 km civarı sapma yapıyor. Demek ki fazla hava vurmak çok etkiliyor arabayı. Her şey yüksek hava basıncı yüzündenmiş. Ama i10da hiç etkilemiyordu. Çap büyüdüğünden makas açılmış. 

Havayı basınca lastik genleşiyor, yüzeyi artıyor. Yüzey artınca da tek turla gidilen yol artıyor. Bu kadar fark ben de beklemezdim. Mekanik şeylerde sorun var sanıyordum. Neyse çözmüş oldun :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Havayı basınca lastik genleşiyor, yüzeyi artıyor. Yüzey artınca da tek turla gidilen yol artıyor. Bu kadar fark ben de beklemezdim. Mekanik şeylerde sorun var sanıyordum. Neyse çözmüş oldun :) 

 

Ama halen devirdeki sapmayı çözemedim :( 800 devir ile 4000 devir arasında 250 -300 devir sapıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

aşırı basınç sakattır, lastik taban ortasından bombe yapar dışarı, yol tutuş zayıflar temas yüzeyi azalır, yalnız direksiyon rahatlar araç daha rahat gider daha az yakar ama ölebilirisiniz....

 

lastiğe havayı basınca genişleyen yeri yanaktır, taban genişlemez temas yüzeyi artmaz aksine azalır Tansu kardeş, taban ortadan dışa bombe yapar top gibi olur lastik yuvarlağa döner temas taban yanaklarında ortadan kalkar sakata gelirsin,   kitapta ne yazıyorsa ona uyun, en fazla maks basınçta gidersiniz daha ötesi risktir, az yaktı rahat hızlandı derken bir bakmışsın virajda yok tutuşun yada dozu kaçırmışsan yazın gümletirsin lastiği, aman diyim....

 

ayrıca araba km  göstergesi genelde 5 km. fazla gösterir, sapma gps le yoksa sakattasınız haberiniz olsun, lastiklerle oynamayın.....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Cihangiroğlu yazdı:

aşırı basınç sakattır, lastik taban ortasından bombe yapar dışarı, yol tutuş zayıflar temas yüzeyi azalır, yalnız direksiyon rahatlar araç daha rahat gider daha az yakar ama ölebilirisiniz....

 

lastiğe havayı basınca genişleyen yeri yanaktır, taban genişlemez temas yüzeyi artmaz aksine azalır Tansu kardeş, taban ortadan dışa bombe yapar top gibi olur lastik yuvarlağa döner temas taban yanaklarında ortadan kalkar sakata gelirsin,   kitapta ne yazıyorsa ona uyun, en fazla maks basınçta gidersiniz daha ötesi risktir, az yaktı rahat hızlandı derken bir bakmışsın virajda yok tutuşun yada dozu kaçırmışsan yazın gümletirsin lastiği, aman diyim....

 

ayrıca araba km  göstergesi genelde 5 km. fazla gösterir, sapma gps le yoksa sakattasınız haberiniz olsun, lastiklerle oynamayın.....

 

Arabanın fabrika verisi 39 psi. Bu arada nede kia stikokiyi almıyon. Tam senlik

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Cihangiroğlu yazdı:

aşırı basınç sakattır, lastik taban ortasından bombe yapar dışarı, yol tutuş zayıflar temas yüzeyi azalır, yalnız direksiyon rahatlar araç daha rahat gider daha az yakar ama ölebilirisiniz....

 

lastiğe havayı basınca genişleyen yeri yanaktır, taban genişlemez temas yüzeyi artmaz aksine azalır Tansu kardeş, taban ortadan dışa bombe yapar top gibi olur lastik yuvarlağa döner temas taban yanaklarında ortadan kalkar sakata gelirsin,   kitapta ne yazıyorsa ona uyun, en fazla maks basınçta gidersiniz daha ötesi risktir, az yaktı rahat hızlandı derken bir bakmışsın virajda yok tutuşun yada dozu kaçırmışsan yazın gümletirsin lastiği, aman diyim....

 

ayrıca araba km  göstergesi genelde 5 km. fazla gösterir, sapma gps le yoksa sakattasınız haberiniz olsun, lastiklerle oynamayın.....

Ben temas yüzeyi artar demedim ki zaten. Lastiği sökün dışarı alın. Basınç arttıkça lastik genişler. Kauçuk açmaya çalışır. Her yönden yapar bunu. O kadar çok şişirin ki patlamadan önceki anda lastiğin hacmi maksimum düzeyde olur. O yüzden aynı tur sayısında hız artar. Fakat kadrandaki hız nasıl ölçülüyor o önemli. 
 

gösterge sabit 5km oynamıyor. Yüzde 5 oynuyor. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

35 iyidir, ben 34 basarim. kis olsa hadi 39 tamam da yazin 39 sakat lastik tabandan yer yariliverir falan. 39 basinc olur mu 40 50 derece sicakta 50 60 bar. 40 kurustan 39 kurusa dusurecem diye arabada daha buyuk masraf cikarmakta var. Bos arabada 39 cok fazla, dolu olsa oda tamam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Akbal yazdı:

35 iyidir, ben 34 basarim. kis olsa hadi 39 tamam da yazin 39 sakat lastik tabandan yer yariliverir falan. 39 basinc olur mu 40 50 derece sicakta 50 60 bar. 40 kurustan 39 kurusa dusurecem diye arabada daha buyuk masraf cikarmakta var. Bos arabada 39 cok fazla, dolu olsa oda tamam.

Bende araba boşken önler 35 arklar 33, doluyken önler 36 arkalar 45 diyor. Fakat yollar çok bozuk. Avrupada japonyada gibi kaymak değil. 32-33 ile ancak rahat ediyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Ben geçenlerde yeniledim lastikleri 195 65 15 ölçüye 32 bas dedi lastikçi, dolu uzun yolda 35 yaparım yeterli olur gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Şehiriçi ve uzun yola göre ayar yapmak gerek sanırım.. Isınan lastiğin içindeki basıncın artacağını da hesaba katmak gerek. Uzun yolda yuvarlanmadan kaynaklı ne kadar ısınma olur bilmiyorum ama her 10 Fahrenheit artışa karşılık basınç 1-2 psi artıyormuş. Bu durumda yaz aylarında, lastik soğuk iken önerilen havayı basmak sanırım en doğrusu.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...