İçeriğe Yönlendir

Cruze - Tüketim İstediğim Kadar Düşmüyor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Arif Aykın
Ali Darbaz yazdı:

Demekki yanılmıyorum. Sizdede aynı genişlikte teker var. Belki motorlarımızda aynıdır. 

Bende 17 inç lastik var 225 45 17. Motor A16XER motor var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba bir Cuma dolumu ile karşınızdayım. Kadran 7,8 litre desede gerçekde tüketim 8,05 litre çıktı. Bu tablonun oluşması normal çünkü çok fazla trafikde kaldık. 

280 lira kaşılığında 546 km yol yapıldı. Yani net rakam verirsek kmde 51 kuruş. :) 

 

ACtC-3fbrZewVkYudBB3x_jZOQKsD6xgrZHfp380

ACtC-3dxoa5-d3H8N9ZATTMA6YjfHS9YTuk4u21v 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Arif Aykın yazdı:

Bende 17 inç lastik var 225 45 17. Motor A16XER motor var.

 

Benimde a16xer motor. Ama işte adını bükmüşler. Gm lxv olmuş. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

20 küsür dakikalık yolculuğun Transcriptini çıkarayımda tam olsun. Yeni yeni gelmeye başlayan Cruze'cu tayfa için referans olsun. 

 

00:00 dan 07:34 zamnına kadar araba ısınmaya çalıştı. Bu sürede motor voltajı hep 12,7 12,8 volta kaldı. Ne zaman motor suyu sıcaklığı 97 dereceye çıktı , termostat için sinyal gönderimi başladı. Termostat ön ısıtıcısı ile açıldığı için motor suyu sıcaklığı artmayı kesti. 

08:50 de mekanik olarak 105 derecede açılan termostat elektronik olarak 97 derecede açıldığı için 101 derecede full çalışmaya başladı. Aynı zamanda alternatör akü dolum moduna giriyor.

 

Dolum Modu
Aşağıdaki koşullardan biri gerçekleştiğinde BCM, Dolum Moduna girer.

    •     Silecekler 3 saniyeden daha uzun süre AÇIK durumdadır.
    •     HVAC kontrol kafası tarafından algılanan şekilde GMLAN (Klima Kontrol Voltajı Takviye Modu Talebi) doğrudur. Yüksek devirli soğutma fanı, arka buğu çözücü ve HVAC yüksek devirli fanın çalışması, BCM'nin Dolum Moduna girmesine neden olabilir.
    •     Tahmini akü sıcaklığı 0°C'den (32°F) azdır.
    •     Akü Dolum Durumu, yüzde 80'den azdır.
    •     Araç hızı, 145 km/saatten (90 mil/saat) fazladır.
    •     Akım sensörü arızası mevcuttur.
    •     Sistem voltajının 12,56 V'den düşük olduğu belirlenmiştir
 

 

10:55  Araba yakıt ekonomisi moduna giriyor. İşte Chevrolet Cruze gizli yakıt ekonomisi modu . Voltaj 13,1 voltun altına düştüğünde araba ekonomi moduna giriyor. 

Ekonomi modun

 

Yakıt Tasarrufu Modu

Tahmini akü sıcaklığı en az 0 °C (32 °F) ama 80 °C'den (176 °F) az veya eşit olduğunda, hesaplanan akü akımı 15 amperden az ve -8 amperden fazla olduğunda ve akü dolum durumu yüzde 80'den fazla veya eşit olduğunda BCM, Yakıt Tasarrufu Moduna girer. Hedeflenen çıkış voltajı akünün açık devre voltajıdır ve 12,5-13,1 V arasında değişebilir. Yukarıda belirtilen koşullardan biri varsa, BCM bu moddan çıkar ve Şarj Moduna girer.

 

11:51 Maksimum verim zamanı. içten yanmalı motolar sıkıştırıldıklarında ürettikleri beygir için daha az yakıt tüketirler. Biz burda 5 nci vitesi düşürmeden motoru %75 üzeri yüke bindirerek bunu yapmaktayız. Tablodada olduğıu gibi 2100 devir bandında, %70 üzeri  üretilen her 1 kw için 250 ile 240 gram benzin / saat tüketimi elde ediliyor. 

ACtC-3cvitiNHkpr0g0rQy4pK6sdAvLmZWWOZdnD

 

Normal seyir halinde % 45 motor yükü ile yürüyorsunuz. Bu durumda üretilen her Kw için saate 300 gram benzini saate harcıyorsunuz. Videodaki gibi bir rampayı saate 70 km üzerinde çıkmak için 20 kw gücü gözden çıkarmak gerekiyor. 

 

0WJZaj.png

 

Şimdi diyeceksinizki, motor boğulmuyormu. Tabiki boğulma durumu söz konusu olabilir. Sürücünün gaz pedalını kullanma şekli herşeyi etkiler. Bununla beraber elektriksel sinyalle çalışan Ecotec motorlarda bunu kendi içi kapalı döngü sistemleri ile tölere edebilir. 

ACtC-3eoSLTr57MU5uPNHVBS4PdtaKOg8Lv69bT3

Grafiktede paylaşıldığı gibi, ecotec motorun kendi kapalı sistem döngüsü oldukca büyük bir alanda motoru 14,7:1 afr yani lambda 1 sabit tutabiliyor. Düzgün çalışan sensörleriniz varsa ve gaz pedalını düzgün kullanıyorsanız %80 üzerine kadar afr düzenli çalışacaktır. 

 

13:12 den sonra termostat kapanıyor. Chevrolet Cruze modellerinde motor yağı sıcaklığı önemlidir. rölanti devrinde yağ sıcaklığı 80 dereceye kadar düşer. Daha aşaği düşmesi sizin için sorun olacaktır. Motor yağı soğumasına mani olmak için bloğu sıcak tutmak adına termostat kısılıyor. 103 dereceye kadar hararet yükseliyor. Elektrik voltajına  bakıldığında 12,7 akü sinyali olduğunu görüyorsunuz .

 

15:43 Vitesi boşa alıp düşük eğimi kullanarak saate 60 km hızla kozyatağı bağlantı yoluna giriyoruz. Termostat mekanik olarak yavaştan açılmış. 103 derece su sıcaklığı 99 dereceye düşüyor. 

 

16:24 Klima açıyorum. Aniden soğutma sıvısı sıcaklığı 97 dereceye düşüyor. 

 

16:41 klima kapatıldı. 20 saniye boyunca hiç bir voltaj yükselmesi olmadı. 

 

17:26 sakin sakin rampa iniyoruz. 80 km/h üzerinde sürmemize rağmen arabanın su sıcaklığı 1 2 derece artıyor. Yükte olmayan motorun yağı soğumasın diye harareti düşürmemek için ECM müdehale ediyor. İlerleyen dakikalarda yakıt tamamen kesilip ısı kaynağı kalmıyor. işte o zaman 99 dereceye düşüyor. Cruze uzun süredir ekonomi modunda. 

 

ACtC-3c5R2oWxQStr_LAuboCcY4W5w_CD_aECisK

19:53 Süzülmenin uzun bir süre alması, arabanın ekonomi modunda olması akünün artık yavaş yavaş boşalmasına sebeb oluyor. başlarda 12,8 volt olan akü artık 12,5 volta kadar düşüyor. 

 

20:44 Süzülmemiz bitti ve tekrar gaza oturuyoruz. Arabanın süzüle süzüle içi geçmiş. Akü 12,4 volta kadar düşmüştü. Yine motoru tatlı bir sıkıştırma ile 5nci vitesde tırmanıyoruz. 

 

21:23 Niye Gaza Basıyımki. 

 

22:30 Küçükyalıya kadar olan düşük eğimli d100 yolunu düşük gaz pedallı kullanımları ve yolu okuyarak Küçükyalıya kadar hız kaybetmeden gidiyorum. Burda ne kadar gaza basıp ne kadar yüke soktuğum grafiklerden izlenebilir. 

 

İşte Çok güzel bir dille anlatmaya çalıştım. 

Özet geçersek, motorun ısınması 10 dakika sürdü. Geri kalan 15 dakika ekonomi modunda çalıştı. Motorun harareti nasıl dengelediğini ve yağ sıcaklığını nasıl koruduğunu anlatmaya çalıştım. Çalışan böylesi güzel bir sistemi sağlıklı kılabildiğiniz sürece  yakıt tasarrufu her zaman yakalanacaktır. 

22000 kişilik Facebook grubunada linki verdim. miss gibi oldu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kapı etiketi ne derse onu yaparım.
Yüklüysem ona göre yola çıkmadan değiştirrim.

39 yüksek geldi bana. Yanlış yorumluyor olabilirsin. Görelim şu kapı etiketini bi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Kapı etiketi ne derse onu yaparım.
Yüklüysem ona göre yola çıkmadan değiştirrim.

39 yüksek geldi bana. Yanlış yorumluyor olabilirsin. Görelim şu kapı etiketini bi.

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

32 demiş işte
Senin etiket de böyle mi ?

 

Abi konfor 32 

Ekonomi 39 demiş. 

Resim benim arabadaki etiketin ta kendisi. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

205 50 16 için 32 diğeri 17 inç lastik için. Hatalı hava basıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Bakış yazdı:

205 50 16 için 32 diğeri 17 inç lastik için. Hatalı hava basıyorsunuz.

 

Selcuk bey, her iki jant lastik tipi için Konfor 32 Economi 39 demiş. Yanlış yorumluyorsunuz. 

Buda el kitabı. Aşağida uyarı var. (7) numara notu girilmiş ölçülerde ekonomi 39 psi

 

L11yEH.jpg

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Bakış yazdı:

Öyle görünüyor ama 39 yine de çok fazla.

 

Haklısınız ama, 2014 versiyonudan 39 olan değer 44 yapılmış. Yani benim arabaya 44 psi hava basmam gerekiyormuş  :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Ali yapman gereken çok basit. 32+39=71/2=35,5 bas gitsin. Ne şiş yansın ne kebap. Biraz konfor biraz ekonomi. Ha ben olsam Araba boşken 33 basarım

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
44psi ile tüketim denemesi bekliyoruz. 
Uzaya kestirme giden ilk arac olmak icin olabilir bu deger [emoji16]
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Lastikleri 36 dan 32 psi düştüğünü söylemiştim. :)

32 psi da araba çok vasat oluyor. Yere yapışıyor sanki. :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Lastikleri 36 dan 32 psi düştüğünü söylemiştim. :)

32 psi da araba çok vasat oluyor. Yere yapışıyor sanki. :)

Parmak üstünde gitmekten iyidir ama :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

 

Haklısınız ama, 2014 versiyonudan 39 olan değer 44 yapılmış. Yani benim arabaya 44 psi hava basmam gerekiyormuş  :)

 

Gerekmiyor.. 

 

O kitapçıkta 39 psi ile aracın nasıl etkileneceğini de yazmış mı.. 

Fren mesafesinden yol tutuştan bahsetmişmi. lastik aşınmasından bahsetmiş mi. 

O basınç ile, yuvarlanan bir nesne üstünde gitmeye başlayacaksın. 

Hayatta her şey % 6 değildir. 

Çocuğun var bence % 100 o.. 

Ama ben zaten yavaş gidiyorum denmez.. 50 nin üstündeki her hız hızlıdır.. 

Verdiğin bilgiler güzel.. Ancak Hayatı bu kadar hafife alma bence. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

liberty 2 tonluk araba ona bile vurmuyorduk 39 40 flan

tekerlek arabanın hayati parçası çok kurcalama 32 35 arası bişey bas bin çok kurcalamamak lazım lastiği

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Gerekmiyor.. 

 

O kitapçıkta 39 psi ile aracın nasıl etkileneceğini de yazmış mı.. 

Fren mesafesinden yol tutuştan bahsetmişmi. lastik aşınmasından bahsetmiş mi. 

O basınç ile, yuvarlanan bir nesne üstünde gitmeye başlayacaksın. 

Hayatta her şey % 6 değildir. 

Çocuğun var bence % 100 o.. 

Ama ben zaten yavaş gidiyorum denmez.. 50 nin üstündeki her hız hızlıdır.. 

Verdiğin bilgiler güzel.. Ancak Hayatı bu kadar hafife alma bence. 

 

Abi bir bucuk yıl oldu arabayı 37 psi dan hava basmadım. Sadece el kitabıdaki bilgileri eleştiriyorum. :) 

El kitabı 30bin kmde yağ 40 bin kmde hava filtre değişimi diyor. he dediğini yapsam 15000 km debakım yapmazdım :) 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Gerekiyor kelimesine takıldım ben.
Gerekseydi 32 yazan yerde 39 yazardı.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
 
Gerekmiyor.. 
 
O kitapçıkta 39 psi ile aracın nasıl etkileneceğini de yazmış mı.. 
Fren mesafesinden yol tutuştan bahsetmişmi. lastik aşınmasından bahsetmiş mi. 
O basınç ile, yuvarlanan bir nesne üstünde gitmeye başlayacaksın. 
Hayatta her şey % 6 değildir. 
Çocuğun var bence % 100 o.. 
Ama ben zaten yavaş gidiyorum denmez.. 50 nin üstündeki her hız hızlıdır.. 
Verdiğin bilgiler güzel.. Ancak Hayatı bu kadar hafife alma bence. 
Güvensiz olsaydı adam yazmazdı bence, ben düşük havadan korkarım o daha tehlikeli.
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...