İçeriğe Yönlendir

Cruze - Çekmiyor, Rampada Kalkarken Zorlanıyor


Behlül Baş

Recommended Posts

Behlül Baş

Aracım Cruze 1.6 A16XER kodlu motor

 

Bundan yaklaşık olarak 3 ay önce arabam map sensörü hatası verdi. 

 

P0108 "kodlu Manifold Mutlak Basıncı Barometrik Basınç Devresi Yüksek" ve bunun öncesinde de zengin karışım hatası almıştım (zaten büyük ihtimalle yakıt havayı ayarlayamadığı için). Hareket halindeyken boşa attığımda stop etme rolantide beklerken aşırı dalgalanma hatta bazen toparlayamayıp stop etme. Arabayı park ettiğimde aldığım çiğ benzin kokusu vardı. Kalkışta inanılmaz zorlanma önce gaz yemeyip sonrasında bir anda hızlanma gibi sorunlar vardı. Tanıdık bir ustaya gittim önce elektrikçiye yönlendirdi hata kodunu dikkate alarak. Elektrikçi map sensörü soketinden ECU'ya giden kabloda kısa devre tespit etti. Açıkçası nasıl yaptığı konusunu detaylı olarak bilmiyorum. Sanırım 5 voltluk voltaj kablosunda sorun vardı ve o kablodaki kopukluğu ya da şaseyi düzeltti. 

 

Sonuç olarak map sensörü değişmeden sorun çözüldü ve o günden bu yana hiçbir hata almadım. Rolantide dalgalanma hiçbir şekilde yoktu ve çiğ benzin kokusu da hiç almadım. OBD'ye göre ltft değeri genelde +5 civarı. Fakat olay şu ki gaz tepkisi ve performansı eskisine göre kötüleşti. Kalkışlarda her zamankinden bir miktar daha fazla gaz vermem gerekiyor sanki (sanki klima açıkmış gibi) düşük hızlarda hızlanmada bariz bir sıkıntı yokken(yine de biraz zor devirleniyor sanki 1,2,3 vitesleri kastediyorum) yüksek hızlarda bazen gazı sonuna kadar bassam dahi hafif tekliyor ve sanki gaza hiç basmamışım gibi devir gıdım gıdım yükseliyor. Bazense normal bir şekilde hızlanıyor. Ve araba biraz fazla bağırıyor gibi ama bu psikolojik de olabilir emin değilim.

 

Diğer gariplikler rolantideyken fanı açtığımda sanki klima açmışım da motora yük binmiş gibi devir dalgalanıyor ve düzeliyor. Bunun önceden olmadığına eminim. Sanki fanı açtığımda motor tarafından bir titreşim yayılıyor. OBD'den baktım rolantide %35 olan motor yükü yüzde 50'ye fırlıyor fan 3 ve 4.kademede. Şuan aracım bu haldeyken bir de klima açınca performansı iyice kötüleşiyor :( Ve fark ettiğim kadarıyla klimayı açınca her zaman olmasa da bazen rolanti dalgalanıyor.

 

Ha bir de rolantide yüzde 35 motor yükü bana biraz fazla geldi ama belki normaldir bilmiyorum. Bunu yaşamadan önce hiç bakmamıştım.

 

Bu olaydan 2 hafta önce ise Bitlis-Kayseri yolcuğumda Muş'a kadar olan 120 kmlik olan bölümde arabam kağnı gibiydi. Gaz tepkisi sıfırdı bu halinden çok daha kötüydü ama hiçbir hata kodu yoktu tekleme de yoktu stop etme de yoktu sadece gitmiyordu inanılmaz zor devirleniyordu (düşük vites yüksek vites fark etmeden). Muş'a varınca depoyu fulledim ve arabayı çalıştırdım ve kalkış yaparken patinaj ile kalktım ondan sonrasında 700 kmyi keyifli bir şekilde geldim araba canavar olmuştu gaz tepkisi inanılmaz iyiydi.( Bu arada Bitlis-Muş yolundaki süreçte 1700 rakımdan 1350'ye inildi ama arabayı stop edip yeniden çalıştırana kadar hiçbir değişiklik yoktu) Hiçbir şekilde anlam verememiştim o zamanlar bu duruma tabi o an ama artık sensörle bir alakası olduğunu düşünmeye başladım artık.

 

Yakıt tüketimim ise gayet iyi hatta azaldı sanki... En azından yüzde 10 azaldı diyebilirim sanırım.

 

Virüsten dolayı üstüne düşmedim arabanın ve şehiriçinde olduğum için yüksek hızlara çıkmadığım için çok takmadım ama bir gariplik olduğu kesin. Ne yapmam gerekir direkt map sensörü değişimi mi yoksa map sensörü devresine tekrar bakılmalı mı?  Map sensörüyle beraber çalışan aksam var mı? Başka bir yerlere bakmam gerekir mi? Tekrar hatırlatayım hiçbir hata kodu yok arabada. OBD'den bakılabilecek bir veri varsa ona da bakabilirim

 

Biraz uzun oldu ayrıntılı oldu okuyanlara çok teşekkürler.:yes:

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Benzer bir sorun arkadaşımın aracında vardı. 1.4 turbolu astra da. Bakım zamanı gelmiş ve o da sizin gibi uzun yolda birden aracın turbosuz gibi gitmeye başladığını bakıma götürdüğü yere söylemiş. Rutin bakıma ek buji de değiştirilmiş ve sorun ortadan kalmış. Belki map sensörünü gitmeden ucuz bir çözüm ise denenebilir.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bobinim yaklaşık 30 bin km önce değişti bujiler ise değişeli 10 bin km olmadı. O yüzden onların olmasına ihtimal vermedim pek. Belki de olabilir emin değilim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Arabanın düşük motor gücü moduna geçmiş olabilir ?

 

Çalışma Modları

Normal Mod

TAC sisteminin çalışması sırasında birkaç mod veya fonksiyon normal kabul edilir. Normal işlemler sırasında aşağıdaki modlara girilebilir:

    •  Minimum pedal değeri--Anahtarın çevrilmesi sırasında ECM, öğrenilen minimum pedal değerini günceller.
    •  Minimum gaz kelebeği konumu değerleri--Anahtarın çevrilmesi sırasında ECM, öğrenilen minimum gaz kelebeği konum değerini günceller. Minimum gaz kelebeği konumu değerini öğrenmek için gaz kelebeği kanadı, Kapalı konuma getirilir.
    •  Buz kırma modu - Gaz kelebeği kanadı önceden belirlenen minimum gaz kelebeği konumuna ulaşamazsa, buz kırma moduna girilir. Buz kırma modunda ECM, maksimum atım genişliğini gaz kelebeği ayar elemanı motoruna birkaç kez kapatma yönünde kumanda eder.
    •  Akü tasarruf modu - Motor devri olmadan geçen önceden belirlenmiş bir süre sonrasında ECM, akü tasarruf moduna kumanda eder. Akü tasarruf modunda gaz kelebek gövdesi TAC modülü motor kontrol devrelerinden voltajı alır, bu da rölanti konumunu korumak için kullanılan akım çekimini ortadan kaldırır ve gaz kelebeğinin yay yüklü varsayılan konuma geri dönmesine olanak tanır.

Düşük Motor Gücü Modu

ECM, TAC sisteminde bir durum belirlediğinde düşük motor gücü moduna girebilir. Düşük motor gücü aşağıdaki durumların bir veya daha fazlasına neden olabilir:

    •  Hızlanma sınırlandırma - ECM gaz kelebeği kumandası için gaz pedalını kullanmaya devam eder, ancak aracın hızlanması sınırlıdır.
    •  Sınırlı gaz kelebeği modu - ECM gaz kelebeği kumandası için gaz pedalını kullanmaya devam eder, ancak maksimum gaz kelebeği açıklığı sınırlıdır.
    •  Gaz kelebeği varsayılan modu - ECM gaz kelebeği ayar elemanı motorunu kapatır ve gaz kelebeği, yay yüklü varsayılan konumuna geri döner.
    •  Mecburi rölanti modu - ECM aşağıdaki işlemleri yapar:
       -  Gaz kelebeği konumunu yerleştirerek veya gaz kelebeği KAPALI ise yakıt ve ateşlemeyi kontrol ederek motor devrini rölantiye sınırlar.
       -  Gaz pedalı girdisini gözardı eder.
    •  Motor kapatma modu - ECM, yakıtı devre dışı bırakır ve gaz kelebeği ayar elemanının enerjisini keser.

 

 

Ayrıca bunuda kontrol ettirin. 

 

Krank Gövdesi Havalandırma Sistemi Açıklaması

Yanlış Kullanımın Sonuçları

Tıkalı bir pozitif krank gövdesi havalandırması (PCV) boğazı veya hortumu, aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    •  Kaba rölanti
    •  Bayılma veya yavaş rölanti devri
    •  Yağ sızıntıları
    •  Gaz kelebeği gövdesinde yağ
    •  Motorda tortu

İşlevsel Kontrol

Bu sistemlerde çok aşınmış bir motordan, uzun süre ağır yükten vs. kaynaklanan sistem kapasitesini aşan her türlü kaçak gaz, hava filtresine gönderilir ve motora çekilir.

Krank gövdesi havalandırma sisteminin doğru çalışması, sızdırmazlığı sağlanmış bir motora bağlıdır. Tortu veya seyrelme tespit edilirse ve krank gövdesi havalandırma sistemi düzgün çalışıyorsa, olası sebep için motoru kontrol edin. Varsa sorunları düzeltin.

Motor kaba rölanti yapıyorsa tıkalı bir PCV boğazı, kirli bir havalandırma filtresi, hava filtresi elemanı veya tıkalı bir hortum olup olmadığını kontrol edin. Gereken şekilde değiştirin. Aşağıdaki prosedürü kullanın:

    •  PCV hortumunu külbütör kapağından çıkartın.
    •  Motoru rölantide çalıştırın.
    •  Vakum olup olmadığını kontrol etmek için parmağınızı hortumun ucuna yerleştirin. Hortumda vakum yoksa aşağıdaki öğeleri kontrol edin:
       --  Tıkalı hortumlar
       --  Manifold ağzı
    •  Motoru KAPALI duruma getirin.
    •  Külbütör kapağındaki PCV boğazını kir veya tıkanma açısından kontrol edin.
tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Birde bu boruyu kontrol edin..

 

Pozitif Krank Gövdesi Havalandırma Hortumu/Borusu/Tübü Değişimi

Sökme Prosedürü


2191938

Not: Tutma braketi kelepçesini (1) ok yönünde hareket ettirin.


2191937

  1. Kaputu açın.
  2. Hava temizleyici çıkış kanalını sökün. Bkz. Hava Filtresi Çıkış Kanalının Değiştirilmesi .
  3. 2 pozitif krank gövdesi havalandırma borusu tutma braketini (2) ve (3) açın.
  4. Pozitif krank gövdesi havalandırma hortumunu emme manifoldundan sökün.
  5. Yükleme havası baypas valfı borusu kelepçesini (3) gevşetin.
  6. Şarj havası baypas valfı borusunu turbo şarjından sökün.
  7. Şarj havası valfı borusunu (2) turbo şarjörü atık regülatörü solenoid valfından çıkartın.
  8. Pozitif krank gövdesi havalandırma borusunu turbo şarjından ayırın.
  9. Pozitif krank gövdesi havalandırma borusu komplesinin (1) klipslerini açın ve eksantrik mili kapağı tutma braketinden ayırın.

Takma Prosedürü


2191937
2191938


  1. Pozitif krank gövdesi havalandırma borusu komplesinin (1) klipslerini açın ve eksantrik mili kapağı tutma braketine takın.
  2. Pozitif krank gövdesi havalandırma borusunu turbo şarjına bağlayın.
  3. Şarj havası valfı borusunu (2) turbo şarjı atık regülatörü valfına takın.
  4. Şarj havası baypas valfı borusunu turbo şarjına takın.
  5. Yükleme havası baypas valfı borusu kelepçesini (3) tepit edin.
  6. Pozitif krank gövdesi havalandırma borusunu emme manifolduna takın ve tutma braketi kelepçesiyle (1) tespit edin.
  7. Pozitif krank gövdesi havalandırma borusunu 2 tutma braketine (2) and (3) klipsleyin.
  8. Hava temizleyici çıkış kanalını takın. Bkz. Hava Filtresi Çıkış Kanalının Değiştirilmesi .
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın düşük motor gücü moduna geçmiş olabilir ?

 

Çalışma Modları

Normal Mod

TAC sisteminin çalışması sırasında birkaç mod veya fonksiyon normal kabul edilir. Normal işlemler sırasında aşağıdaki modlara girilebilir:

    •  Minimum pedal değeri--Anahtarın çevrilmesi sırasında ECM, öğrenilen minimum pedal değerini günceller.
    •  Minimum gaz kelebeği konumu değerleri--Anahtarın çevrilmesi sırasında ECM, öğrenilen minimum gaz kelebeği konum değerini günceller. Minimum gaz kelebeği konumu değerini öğrenmek için gaz kelebeği kanadı, Kapalı konuma getirilir.
    •  Buz kırma modu - Gaz kelebeği kanadı önceden belirlenen minimum gaz kelebeği konumuna ulaşamazsa, buz kırma moduna girilir. Buz kırma modunda ECM, maksimum atım genişliğini gaz kelebeği ayar elemanı motoruna birkaç kez kapatma yönünde kumanda eder.
    •  Akü tasarruf modu - Motor devri olmadan geçen önceden belirlenmiş bir süre sonrasında ECM, akü tasarruf moduna kumanda eder. Akü tasarruf modunda gaz kelebek gövdesi TAC modülü motor kontrol devrelerinden voltajı alır, bu da rölanti konumunu korumak için kullanılan akım çekimini ortadan kaldırır ve gaz kelebeğinin yay yüklü varsayılan konuma geri dönmesine olanak tanır.

Düşük Motor Gücü Modu

ECM, TAC sisteminde bir durum belirlediğinde düşük motor gücü moduna girebilir. Düşük motor gücü aşağıdaki durumların bir veya daha fazlasına neden olabilir:

    •  Hızlanma sınırlandırma - ECM gaz kelebeği kumandası için gaz pedalını kullanmaya devam eder, ancak aracın hızlanması sınırlıdır.
    •  Sınırlı gaz kelebeği modu - ECM gaz kelebeği kumandası için gaz pedalını kullanmaya devam eder, ancak maksimum gaz kelebeği açıklığı sınırlıdır.
    •  Gaz kelebeği varsayılan modu - ECM gaz kelebeği ayar elemanı motorunu kapatır ve gaz kelebeği, yay yüklü varsayılan konumuna geri döner.
    •  Mecburi rölanti modu - ECM aşağıdaki işlemleri yapar:
       -  Gaz kelebeği konumunu yerleştirerek veya gaz kelebeği KAPALI ise yakıt ve ateşlemeyi kontrol ederek motor devrini rölantiye sınırlar.
       -  Gaz pedalı girdisini gözardı eder.
    •  Motor kapatma modu - ECM, yakıtı devre dışı bırakır ve gaz kelebeği ayar elemanının enerjisini keser.

 

 

Ayrıca bunuda kontrol ettirin. 

 

Krank Gövdesi Havalandırma Sistemi Açıklaması

 

Yanlış Kullanımın Sonuçları

Tıkalı bir pozitif krank gövdesi havalandırması (PCV) boğazı veya hortumu, aşağıdaki sorunlara yol açabilir:

    •  Kaba rölanti
    •  Bayılma veya yavaş rölanti devri
    •  Yağ sızıntıları
    •  Gaz kelebeği gövdesinde yağ
    •  Motorda tortu

 

İşlevsel Kontrol

Bu sistemlerde çok aşınmış bir motordan, uzun süre ağır yükten vs. kaynaklanan sistem kapasitesini aşan her türlü kaçak gaz, hava filtresine gönderilir ve motora çekilir.

Krank gövdesi havalandırma sisteminin doğru çalışması, sızdırmazlığı sağlanmış bir motora bağlıdır. Tortu veya seyrelme tespit edilirse ve krank gövdesi havalandırma sistemi düzgün çalışıyorsa, olası sebep için motoru kontrol edin. Varsa sorunları düzeltin.

Motor kaba rölanti yapıyorsa tıkalı bir PCV boğazı, kirli bir havalandırma filtresi, hava filtresi elemanı veya tıkalı bir hortum olup olmadığını kontrol edin. Gereken şekilde değiştirin. Aşağıdaki prosedürü kullanın:

    •  PCV hortumunu külbütör kapağından çıkartın.
    •  Motoru rölantide çalıştırın.
    •  Vakum olup olmadığını kontrol etmek için parmağınızı hortumun ucuna yerleştirin. Hortumda vakum yoksa aşağıdaki öğeleri kontrol edin:
       --  Tıkalı hortumlar
       --  Manifold ağzı
    •  Motoru KAPALI duruma getirin.
    •  Külbütör kapağındaki PCV boğazını kir veya tıkanma açısından kontrol edin.


Hocam buradaki “Maximum gaz kelebeği açıklığı sınırlıdır” cümlesi dikkatimi çekti” obd den izlerken gaza sonuna kadar bastığımda gaz kelebeği maximum yüzde 79-80 gördüm ki bu değere de bir anda 75 olup azar aza yükseldi. 
 

Bu normal mi yoksa sonuna kadar bastığımda yüzde 100 olmak zorunda mı? Ve bir de internette araştırdığımda gaza sonuna kadar basıldığında manifold içindeki basınçla hava basıncı “neredeyse” eşit olmalı diye yazılar gördüm fakat benim araçta maximum 88 kpa gördüm sonuna kadar bastığımda. Belki normali budur bilmiyorum
 

Krank gövdesi havalandırma da aklıma geldi ama hiç kontrol etmedim. Map sensörünü söktüğümde yağlanma yoktu varsa da çok azdı. Gaz kelebeğini kontrol etmedim. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Behlül Baş yazdı:


Hocam buradaki “Maximum gaz kelebeği açıklığı sınırlıdır” cümlesi dikkatimi çekti” obd den izlerken gaza sonuna kadar bastığımda gaz kelebeği maximum yüzde 79-80 gördüm ki bu değere de bir anda 75 olup azar aza yükseldi. 
 

Bu normal mi yoksa sonuna kadar bastığımda yüzde 100 olmak zorunda mı? Ve bir de internette araştırdığımda gaza sonuna kadar basıldığında manifold içindeki basınçla hava basıncı “neredeyse” eşit olmalı diye yazılar gördüm fakat benim araçta maximum 88 kpa gördüm sonuna kadar bastığımda. Belki normali budur bilmiyorum
 

Krank gövdesi havalandırma da aklıma geldi ama hiç kontrol etmedim. Map sensörünü söktüğümde yağlanma yoktu varsa da çok azdı. Gaz kelebeğini kontrol etmedim. 

normal %100 açılmıyor diye biliyorum mesela lacettide maks %69.7 açılıyordu

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Benim yaptığım testlerde duruma ve hıza göre dipgazda %70 ile %85 arası açılıyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Uzel

Aracı sürerken ltft ve stft değerleri nedir?
Ltft + ise fakir karışım vardır. Bir yerlerden fazladan hava alıyor olabilir motor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Behlül Baş
Burak Uzel yazdı:

Aracı sürerken ltft ve stft değerleri nedir?
Ltft + ise fakir karışım vardır. Bir yerlerden fazladan hava alıyor olabilir motor.

 

Sürerken de herhangi bir sıkıntı yok. Genelde  -5 +5 arası gidiyor geliyor. Bu değerler normal sanırım.

 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

obd üzerinden okunan bir kelebek açıklığı yüzdesi varsa ben jeep 3.7 de yüzde 116 görüyordum. çok güvenmemek lazım o değerlere. yani.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Değerli dostlar eğriye eğri, doğruya doğru demeyi bilmek gerekir , ve hasıl 2000 km cruze tecrübesinden sonra anladım ki Cruze Çekmiyor

Ama yiğidi öldür hakkını ver derler. Sıkıntıyı anlatınca sizlerde anlayacaksınız.  Cruze sıkıntısı rampada kalkış yaparken zorlanması.

Özelikle ilk 1800 devirde tork yoksunu. Arabada tek kişi isem sıkıntım yok. Ama özelikle arka koltuk da 100 kiloluk biri olursa sıkıntı başlıyor. 

Hyundai i10 ile kesinlikle bu tip bir sorunum olmazdı, Küt yapısı ağırlığı merkezde topluyordu. 4,6 son dişlisi ve 3,73 birinci vitesi sıkıntı yapmadan kalkışa izin veriyordu.

Peki Cruze sorun nedir. 

 

2014-chevrolet-cruze-1ls_2.png

Cruze 4,6 metre olması, arka koltuğa 100 kiloluk yük binince rampada kalkış yaparken cebelleşiyorum. Arabada 4 kişi varsa akselerasyon inanılmaz düşüyor. İlk 2000 devir araba yükden kendini kurtaramıyor. Agresif sürmek zorunda kalıyorum. Eşimi almaya giderken aşağidaki rampada durk kalk yaparken sıkıntım yok. 

Ama şu aşağidakli rampada hep trafik olur ve ben arkamda yolcumla gelirsem sıkıntı başlıyor. 

https://www.google.com.tr/maps/@40.9771973,29.1268733,3a,75y,349.99h,73.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sw_H73Kp-Ub8c7Eez3y7QPg!2e0!7i16384!8i8192

 

Ama arka koltukda 100 kiloluk yük var ise ozaman başlıyor eğlence. Rampada motor kalkış anında yabancıların ratling dediği durumu yaratıyor. Bunun Türkçesi nasıl desem kavrama anında krankın zorlanması , motorun yetmemesi durumu oluşuyor. El freni le yardım almaya çalışıyorum ama o konuda ustalaşamadım henüz. Arabada yokuş kalkış desteği yok. Kaçırırsan yanarsın :) Allah'a şükür başıma gelmedi. Ama az daha dün başımıza gelecekti. 4 kişi full rampa çıkarken bir kaç kez ratlinge düştüm. Motor krank yapmakta ani düşmeler yaşadım. Bakın olaya çok teknik yaklaşan biriyim, bazı cruze sahipleri durumun farkında, bazıları ise sürücü hatası olarak bakıyor. Ama benim önümde bir devir saati  var. Görüyorum kalkış devrimi, 1600 rpm cevirip debriyajı eskitmek zorunda kalıyorum. 

 

Gm bunun farkına varmış ve arabada ilerki dönemlde bazı değişklikler yapmış. Öncelikle son dişli oranı 2009 yılında 3,94 iken, 2012 modelde aynı şanzımanda 4,12 oranına yükselmiş. 

Teker çapını ise 205 60 R16 yerine 205 55 R16 cevirmişler. 

 

Bu yapılan değişiklikler hep aracın teker torkunu yükseltmek adına olmuş. Demek ki bu durumdan tek şikayetçi ben değilmişim. Bu değişiklikler arabanın özgül yakıt tüketimini düşüren oynamalar. Daha fazla güc ama daha fazla yakıt tüketimi olmuş. İstersem lastiklerimi 55 yanak takabilirim. Üstelik fiyat konusunda daha cazipler. Rampada yüklü kalkışlarda en az %5 daha fazla tork ile kalşkış yapmamı sağlar. 

 

Bir diğer çözüm tekerleri 32 psi düşürmek , bu da tekerdeki torku artıracak ama seyir hızlarındaki verimi düşürecektir.

 

Arabanın klima sistemi ile hiç derdim yok. varlığı yokluğu sadece vitesi atarken belli oluyor. hızlı devir düştüğü için vites takmak biraz daha devir istiyor. 

 

Birde şu durum var, ratling olayı arka koltuklar doluysa yaşanıyor. Ön koltukda eşim ve ben oturuken sıkıntı yaşanmıyor. Ağırlık merkezi arkaya yaklaştıkca, arka tekerlere yük bindiğinde rampada kalkış yapmak sıkıntı olmaya başlıyor. 

 

2000 km sürüşün sonunda gördüğüm , teknik olarak açıklamak istediğim durum buydu. Arabanın son derece stok, hiç bir arızası olmadığını debriyajından hidroliğine çok iyi durumda olduğunu, Benzinle çalıştığını hatırlatmak isterim. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Yillarca ayni motor araci kullanmis biri olarak soyleyecegim sudur: 

Arac agir. bi b segment arac gibi davranamaz.. Devirli kullanin.1600 rpm boylesine agir bir arac icin kalkista dusuk bile sayilir.. Yeri gelsin bir alt vites olsun ama baygin dolasmasin. Yakit kalitesine dikkat edin. Hava filtresi cok onemli en kalitelisini alin gerekirse 5k da bir degisin. farki hemen hissedersiniz.gitmedigim yol, zorlamadigim rampa kalmadi. Ama hicbirinde gitmem ben demedi.. Biraz sert olmak lazim.

Teker havasini dusurmenin bir faydasi olacagini sanmam. tork tekerle artarsa (ki sanmiyorum) bu sefer surtunme artacak ..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Yillarca ayni motor araci kullanmis biri olarak soyleyecegim sudur: 

Arac agir. bi b segment arac gibi davranamaz.. Devirli kullanin.Yeri gelsin bir alt vites olsun ama baygin dolasmasin. Yakit kalitesine dikkat edin. Hava filtresi cok onemli en kalitelisini alin gerekirse 5k da bir degisin. farki hemen hissedersiniz.gitmedigim yol, zorlamadigim rampa kalmadi. Ama hicbirinde gitmem ben demedi.. Biraz sert olmak lazim.

 

Mann marka filtee takıldı 500 km olmadı. 1600 ile kalkış yapıyorum yük binincede gazada abanıyorum. Yoksa kalkmıyor. Bakalım bulucaz bir çözüm. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Mann marka filtee takıldı 500 km olmadı. 1600 ile kalkış yapıyorum yük binincede gazada abanıyorum. Yoksa kalkmıyor. Bakalım bulucaz bir çözüm. 

devrin dusuk. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Ruhsatda 1450 kg net ağırlığı var.Buna ilave 1598cc ve 91 kw.Bu araba ile antalya-ısparta arası çok gittim.Scorpio varken devamlı scorpio ile giderim.Çocuklar yeni arabamız varken neden bu hurda ile gidiyoruz diye sitem edip isyan bayrağını çektiklerinde scorpio ile uzun yolda veda etmiştim.Aslında scopioya ahalinin hurda demesi üzmüştü beni, ondan sonrada scorpioya kimseyi bindirmedim :) 

 

Yeni arabamızın marifeti ısparta rampalarına ve tehlikeli sollamalarda kurtaramayışında herkes scorpioyu mumla aradı :) Gitmiyor napayım roketmi takayım arabaya.Olanı bu, varda benmi basmıyorum.

 

Araç çok ağır olduğu için gitmiyor yorumuna katılmıyorum.Arabanın yol tutuşu viraj alışı gayet yerinde.Kesinlikle güven veriyor.Gücü okadar arabanın.Benim opel 90 beygir ve 1.4 motordu.Ağırlığı ise 1250 kg benim bagajdaki malzemelerle birlikte 1350-1400 kg yaklaşıyordu.Ağırlığı cruze ile aynı diyelim.Isparta rampalarında cruzdan çok iyi giderdi.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Klima açıksa kalkışlar hepten rezalet olur.O motor yakar ama gitmez malesef.Fazla bişey beklemeyin gaza abanın kalkarken ,eğer çok kötü ise durum baskı balatanızıda kontrol ettirebilirsiniz belki kaçırıyordur.

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Aynı motoru kullanıyoruz. Yokuşta kalkış esnasında yüklüyse bende aynı durumu yaşıyorum 1. vitesle gidiyorum yokuşta devam ederken 2 ye atmıyorum biraz arabanın sesini dinliyorum diiyelim devir yakaladığında tamamen 2. vitese geçirdiğimde bayılmayacağını anladığım anda geçiyorum o şekilde kademeli olarak arttırıyorum. Fakat düz yolda farklı bir gidişi var diyeceksiniz ki her araba düz yolda gider yok öyle değil bu arabalar opel-chevrolet farklı bir yol tutuşu ve sürüş keyfi var. Abimlerde şu anda yeni megane var benim arabayı sürdüğünde yokuta sıkıntı ama düz yolda çok keyifli değişelim diyor sürekli. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Arif Aykın yazdı:

Aynı motoru kullanıyoruz. Yokuşta kalkış esnasında yüklüyse bende aynı durumu yaşıyorum 1. vitesle gidiyorum yokuşta devam ederken 2 ye atmıyorum biraz arabanın sesini dinliyorum diiyelim devir yakaladığında tamamen 2. vitese geçirdiğimde bayılmayacağını anladığım anda geçiyorum o şekilde kademeli olarak arttırıyorum. Fakat düz yolda farklı bir gidişi var diyeceksiniz ki her araba düz yolda gider yok öyle değil bu arabalar opel-chevrolet farklı bir yol tutuşu ve sürüş keyfi var. Abimlerde şu anda yeni megane var benim arabayı sürdüğünde yokuta sıkıntı ama düz yolda çok keyifli değişelim diyor sürekli. 

Kesinlikle ikisi aynı araba değil.Opel opeldir.Ortak kullandıkları parçalar var amma aynı araba değiller.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir

Motorun karakteristiğini iyi tanımak lazım. Klima açıkken neredeyse tüm turbosuz atmosferikler dik bir yokuşta kalkıştan itibaren can çekişir. Normaldir.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Fatih Sarıkaya yazdı:

Kesinlikle ikisi aynı araba değil.Opel opeldir.Ortak kullandıkları parçalar var amma aynı araba değiller.

Şasi, şanzıman ve motor bloğu ortak diğerleri değişken 😊 Mesela Cruze’de Daewoo parçaları var.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

Şasi, şanzıman ve motor bloğu ortak diğerleri değişken 😊 Mesela Cruze’de Daewoo parçaları var.

 

Cruze GM Delta II platformunu kullanıyor. Opel ne kullanır bilmem :) 

Delta 2 platformu kullanan arabalar 

 

Production vehicles based on Delta II platform:

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Koray Demir yazdı:

Şasi, şanzıman ve motor bloğu ortak diğerleri değişken 😊 Mesela Cruze’de Daewoo parçaları var.

Ecotek güzel motordur, madem ikisi aynı bloğu kullanıyorsa .Bu motor opelde iyi neden cruzeda kötü.

 

Ben 3 silindirli ecotec atmosferik motorla uçuruyordum arabayı ama aynı tepki benim cruzda yoktu.Hatta cruzeda beygir ve motor hacmi farkıda vardı.Sivasa giderken cruze ile 200 km üstüne çıktığım oldu ama rampaya geldiğimde o haşin delikanlıyı ortalarda pek göremiyordum.

 

Atmosferik olduğundan gitmiyor lafına inanmıyorum ben.Farklı başka şeylerde vardır mutlaka.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Hocam öncelikle Şu tabloya bakalım. 

Benim Cruze ile Opel Astra H aynı şanzımanı ve Motoru kullanıyor gibi duruyor . Opel Astra H Z16XER Mt-5 birebir Cruze . Tek fark lastik ölçüsünde. 55 yanak lastik kullanıyor . 

ACtC-3d1TjtTyGRxN1UE_m2URv_747-FfZVuvdFC

 

Bu tablo ise Astra H vites hızları

Cruze ile birebir aynı fotokopi gibiler. 

 

ACtC-3eF4NcOMhq9c8e1J_r0GU2ryop1ARXqITIn

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...