İçeriğe Yönlendir

En Büyük Ecotec. 2.5L LCV


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba 

Cruze ve ecotec kullanıcısı olarak 4 silindirli en büyük ecotec motor olan LCV motorun tüm verilerini epa.gov sitesinde buldum. Bizim 1,6 motorun hacmen büyütülmüş versiyonu olduğu için tork ve güç eğrileri neredeyse pararlel uzanmakta. 2.5L motorun bu verileri bize Ecotec motorların çalışma presnsipleri hakkında çok fazla bilgi veriyor. 

 

ACtC-3eBRDwC7r1z2MLJ83XYH0XKCamrq6COYiVI

ACtC-3eoSLTr57MU5uPNHVBS4PdtaKOg8Lv69bT3ACtC-3eyuk-JteIEkVOGu1zQemUOdN9WzdRDo-kmACtC-3cCFhk7PZLTCRy_pyi6HiiUB_1G1_bFOOzSACtC-3eQbHsXk7fy3-U45rgVP2I6hic3GLusvvtuACtC-3cFs03oZdcP0Etk2MGfhetQcO6s_-cvrg8rACtC-3eaRFeXnaxQvtK4SA974fdxMzqlIo3lNEIdACtC-3dCl65o_ZG6FC7VhKXGtEBhi0Vu2q_9ydaNACtC-3cTTL7ayCkSGdwB6g0k5y4m5vsd9jBfRjaVACtC-3dLiov_Gcv2KUzPbMz8pF1wENwsfrnfBXXqACtC-3f69GcAQi9KU4TS1f0KoE8xC8bNVXuSWO8xACtC-3cbGcRNNUlBz1I1ZYTL5tW1_m5OJSe5z0JGACtC-3fmH3LTy_k30EWHJI10aH6M-Ih1zorc4A33ACtC-3fkE74yquyokE3aTm6Hf2Z_lG0BfwE-2e37ACtC-3eDahXwInJ9OBvV8R6iiY818QyJSmmr2j6yACtC-3fgH3114Tqr_YpMMTdtGx0meW9J24ARDpgjACtC-3eXt8Z2DWY_Ld4YJwMZA1PrNF_wAwtB6RKEACtC-3fCkNrnpxngXd8cYx-sAgMiysHHPsVuTBD3ACtC-3ff8ofyOkm_tophNwo8qxtQu41hxgO8Lyrh

 

 

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru

Evet çok iyi bilgiler veriyordur da konu sahibi o bilgileri bize açıklarsa verir gibi yani sanırım bence

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Değerli arkadaşlar. 

Facebook grubunda yukardaki tabloları tek tek anlatan yazılar yazdım. Öğleden sonrasına kadar 30 40 beğeni bir çok yorum almıştım. birden hepsi kesildi. 

Sonra baktımki beni engellemişler :) Sesiz sedasız engellemişler. :( 

Tolgahan Doğru yazdı:

Evet çok iyi bilgiler veriyordur da konu sahibi o bilgileri bize açıklarsa verir gibi yani sanırım bence

 

Cruze ile ilgili facebook grubunda hepsini tek tek anlatıyordum, sonra bi bakmışım paylaştığım bilgiler altında insanlar kendi içlerinde şüphe ve huşu olmaya başladı. Bazı şeyleri sorguladılar. Esnafın ekmeği tehlikye girince şutlandım :) 

@Mehmet Ozyurek abi beni sende şutlama sakın :) Tabloların anlamlarını yazmıyacam. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

Tabloların anlamlarını yazmıyacam. 

O zaman konunun anlamı nedir?

Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Sani Gerşon yazdı:

O zaman konunun anlamı nedir?

 

Sadece bu konu mu? 😊

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

O zaman konunun anlamı nedir?

 

Engin Deniz yazdı:

 

Sadece bu konu mu? 😊

 

Arabanın ECM'si yani beyni gördüğünüz gibi stiometrik operasyonu çok iyi yakalıyor. Yani 14,7 :1 afr hava yakı karışımını güç bandının %70de sağlayabiliyor. Böylesi güzel bir haritayı bozmanın anlamı yoktur. Bana sürekli pedoçip , pedal komander felan tak diyorlar. Bu harika yakıt haritasını bozmak istediğimi düşünmüyorum.
ACtC-3eoSLTr57MU5uPNHVBS4PdtaKOg8Lv69bT3
Gaz pedalının açılma oranları . Motor 4500 devir çevirmeden gaz pedalını %100 açmıyor. devir düstükçe drive bye wire sistemi ile ecm arasındaki iletişim , havanın yoğunluğu, barometrik basıncı ve motor devrini görüp afr 14,7 değerini yakalamak adına gaz kelebeğini bağımsız açıp kısıyor. .
 
ACtC-3ff8ofyOkm_tophNwo8qxtQu41hxgO8Lyrh
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bakın bu iki grafik çok önemli. 

İlk resim radyatörden çıkan suyun motora giriş sıcaklığı , İkinci resim motordan çıkan suyun radyatöre giriş sıcaklığı .  Şimdi burda ECM düşük devirde motor yağı soğuk kalmasın diye termostadı kısarak bloktaki suyun sıcaklığını artırıyor. GMtis programına göre ecotech motor düşük devirde 80 derecelerde motor yağı sıcaklığı var. Motor yağın Kinetik viscositesi azalmaması için onu sıcak tutmak adına , devir daimdeki motor suyunu soğutmamaya çalışıyor. Fakat yüksek devirde ise motor yağı aşırı ısındığından motor suyu ile hararetini almaya çalışıyor. Farkındaysanız yüksek devirde motor suyu daha soğuk. 

ACtC-3dCl65o_ZG6FC7VhKXGtEBhi0Vu2q_9ydaNACtC-3cTTL7ayCkSGdwB6g0k5y4m5vsd9jBfRjaV

Tabi motor yağı sıcaklığını da vermeden olmaz. Bu tabloya göre motorun yağ sıcaklığı düşük devirde 100 derece civarında dolaşıyor. Bu da motor suyu sıcaklığı ile neredeyse aynı derecede. 

Fakat yağ ısındıkca 110 barajını aşıyor , 110 kırılım olduğu nokta. Motor soğutma suyu yağı daha fazla ısınmasına mani olmak adına ECM tarafında daha fazla soğumaya zorlanıyor. Motor suyu daha soğuk olmasa , motor yağ sıcaklığı yük altında daha yüksek sıcaklığa ulaşacaktır. 

 

ACtC-3fCkNrnpxngXd8cYx-sAgMiysHHPsVuTBD3

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İşte benim en sevdiğim tablo. Her motorun en yüksek verim yakaladığı bir alan vardır. Ecotec motorun en verimli olduğu ana açık yeşil ile berlitilmiş. Vitesi 5'e takıp 1500 devirden itibaren 3000 devire kadar %60 motor yükünden itibaren motor ürettiği her beygir için 260 gramın altında benzin harcıyor. yani her bir Kw için sadece 260 gram benzini saate harcıyor. 

Saate 97 km hızla sürdüğünüzde arabanınzın en az yaktığı noktayı kullanmış oluyorsunuz. 2750 devirde 239 gram benzin yakmayı başararak %36 termal verime ulaşmış oluyor. 

ACtC-3cCFhk7PZLTCRy_pyi6HiiUB_1G1_bFOOzS

Bu güzel tabloda motor yüke bindikce artan saate yakılan kilo bazında benzini anlatıyor. 2750 devirde orta yükte motor saate 8,4 kilo benzin yakıyormuş. 

 

ACtC-3eDahXwInJ9OBvV8R6iiY818QyJSmmr2j6y

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Uzun lafın kısası sadede gelirsek 

Bu motorun en ekonomik devir 9 bar basınç altında 2750 devir dakika çevirirken 239 gram / Kwh özgül tüketimi var. 

Bu noktada ürettiği güç ise 170 newton tork ve 65 beygir ölçülmüş .65 beygir üretirken saate 12 kilo benzin yakmış. Beygir başına 185 gram ediyor. Litre ile hesaplarsak 13 litre benzin yakıyor. Buda onu %36 ile en verimli motorlardan yapıyor. Korkmayın 13 litre benzinin nesi az diyebilirsiniz. Burda şunu unutmayın, 1 tonluk arabayı saate 100 km hızla sürmek için sadece 13 beygir yeterli. Bu testin sonunda bu araba ile yapılan otoban testinde Amerikada kullanılan 45 mpg değeri yakalanmış. Bu da 100 km de 5,3 litre yakıt tüketimi demek. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ve hasıl neden banlandığıma geleyim. 

Pedochip ve Termostat satıcı tayfa sanırım beni şikayet etti. Paylaştığım ve anlattığım bu bilgiler kullanıcı kesiminde bazı şüphelere sebeb oldu. Motora giren soğutma suyunun en peak noktada bile 70 derece olduğu anlaşıldı. 700 derecede olan motor blokundan çıkan suyun ise en fazla 105 derecede termostat dan radyatöre gittiği doğrulandı. 105 derecelik sıcaklığa mağruz kalan tek plastik objenin radyatör ile termostat arasındaki boru olduğu belli oldu. Radyatörün bu motorları soğutmadığı şüphesi ortadan kalktı. Motor yağının sıcak kalması bilincine sahip oldular.  Motora garip yazılımlar yapmanın, onun 14,7 : 1 afr tutan ecm sistemini bozduğu şüphesi doğurdu. Lpg nedeniyle arabanda neden arızalar oluştuğunun bir ön bilgisi dolaylı olarak kullanıcılara anlatılmış oldu. Termostat sıcaklığının değiştirilmesinin faydadan çok zarar verdiği ortaya çıktı. 

 

Hal böyle olunca daha fazla insanları ayıltmamam için şutlandım :) 

 

Gece gece 1 saat boyunca yazıp çizdim :) artık bir beğeni alırız dimi. :) 

  • Beğen 8
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Zaten atmosferik benzinli araçlarda pedal commander gibi ürünlerin bir faydasını beklemek, 3. gözümüzün çıkmasına inanmakla aynı şeydir :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)

@Ali Darbaz Hocam ben de ecotec motorun hem dizel hem de benzinli versiyonunu kullandım ve aklımda bir kaç soru var. Size sormak isterim. Öncelikle 1.6 ecotec astra G kasa aracımız vardı. Araçta gaza ne kadar dokunursan dokun o bildiği gibi gitmek istiyordu. Aslında yukarıdaki açıklamalarınızı tek tek okuduğumda ne kadar kendine has bir motor olduğunu ve kendi sisteminde ilerlemek istediğini anlasam da bu durum beni o zamanlar çok şaşırtırdı. Yakıtı verimlilik açısından iyi gözüküyor ve siz de bunu açıklamışsınız ama cruze olsun astra olsun yakıt neden bu kadar yüksek?( aracın şanzımanı, ağırlığı ve sürüş durumu gibi etkenler yakıt yüksekliğini etkilemesinde söz konusu olsa da özellikle cruize de ciddi yüksek) Bizim aracımızda özellikle trigier değiştikten sonra sente ayarını düzgün yapılmamasından mı kaynaklı bilmiyorum çok yakıp gitmemeye başlamıştı. Diğer sorum da FİAT-GM ortaklığının meyvesi olan multijet-ecotec 1.3 dizel motorlarla ilgili olacak. Bu motorda da yukarıda anlattığınız grafiklere uygun ya da onlara paralel bir durum söz konusu mu?

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tayfun Aydın yazdı:

@Ali Darbaz Hocam ben de ecotec motorun hem dizel hem de benzinli versiyonunu kullandım ve aklımda bir kaç soru var. Size sormak isterim. Öncelikle 1.6 ecotec astra G kasa aracımız vardı. Araçta gaza ne kadar dokunursan dokun o bildiği gibi gitmek istiyordu. Aslında yukarıdaki açıklamalarınızı tek tek okuduğumda ne kadar kendine has bir motor olduğunu ve kendi sisteminde ilerlemek istediğini anlasam da bu durum beni o zamanlar çok şaşırtırdı. Yakıtı verimlilik açısından iyi gözüküyor ve siz de bunu açıklamışsınız ama cruze olsun astra olsun yakıt neden bu kadar yüksek?( aracın şanzımanı, ağırlığı ve sürüş durumu gibi etkenler yakıt yüksekliğini etkilemesinde söz konusu olsa da özellikle cruize de ciddi yüksek) Bizim aracımızda özellikle trigier değiştikten sonra sente ayarını düzgün yapılmamasından mı kaynaklı bilmiyorum çok yakıp gitmemeye başlamıştı. Diğer sorum da FİAT-GM ortaklığının meyvesi olan multijet-ecotec 1.3 dizel motorlarla ilgili olacak. Bu motorda da yukarıda anlattığınız grafiklere uygun ya da onlara paralel bir durum söz konusu mu?

 

Merhaba 

Ben sadece GM mühendislerinin ana fikrini anlatmak istedim. Yani araba çok benzin çok pahalı. Size şöye anlatayım. 1,4 litre 55 beygir Skoda oktavia 100 kmde 7 litre benzin yakarken, Chevrolet Cruze 1.6 litre 113 beygir motoru 100 kmde yolda 6,5 litre yapabilmekte. Hem daha güvenli ve konforlu, hemde daha güçlü ve az yakıyor. 

 

2010 teknolojisi gözüyle bakılması gerek. 2020 nin yada 2015 yılının motoruyla kıyaslamyın. Dizeller hakında yorum yapamıyorum. Çünkü hiç araştırmadım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

2750 devirde en verimli tamam ama en az yakacak anlamına gelmez ki, devir daha düşük olursa mesela 1500 devirde falan daha az yakması lazım ,düz yolda. Düz yolda güce ihtiyaç pek yok sonuçta. Hatalı mı düşünüyorum?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

2750 devirde en verimli tamam ama en az yakacak anlamına gelmez ki, devir daha düşük olursa mesela 1500 devirde falan daha az yakması lazım ,düz yolda. Düz yolda güce ihtiyaç pek yok sonuçta. Hatalı mı düşünüyorum?

 

Tamam gel hesaplayalım. 

Farzedelimki, Aile boyu Sivas gezisi yapacaz. Araba full yüklü olucak denklemi beraber yapalim 

 

Arabanın full ağırlığı 1788 KG

Arabanın rüzgar direnci : 0.306 cd 

Arabanın ön yüz alanı : 2.217 m2

Arabanın  lastik yuvarlanma direnci : 0.0073 crr

Yapılmak istenen sürat : 97 km/H 

 

Bütün bu boşluklar doldurulduğunda sonuç 16,3 beygir. 

2750 devir 97 km/h yapılıyor ise BSFC grafiğine bakalım.

2750 devirde motor ne üretiyor. 140.3 Nm / 103.5 lb-ft / 41.1 kW / 55.9 PS / 55.1 hp

16,3 beygir 2750 devirin %30 motor yükü demek 

%30 motor yükü bsfc tablosunda neye tekavul ediyor = 280 gram / kwH 

280 gram X 12,2 Kw = 3,4 kilo benzin tüketimi demek . 

 

Saate 100 km hızla giderken 3,4 kilo benzin yakıyoruz. 3,4 kilo benzin 4,112 litre anlamına gelir. 

 

Yani uzun lafın kısası dündüz bir sahil yolunda hızı sabit 100 km bağlarsak Cruze 4,1 litre benzinle 100 km yol yapabilmekte. 

Sivas dönüşü inişli çıkışlı yollarda 105 km hız ile yapılan yolculukta 6,3 litre tüketimi yakaladığıma göre 4,1 litre tüketim neden olmasın :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

4.1 fazla iyimser geldi, zor biraz. Demek istediğim 97 km hızla bunu yakarsa, 70,80 km hızla daha da az yakar. Verimli olduğu nokta bu olabilir, ama daha az yakacağını motor devri 1500, 2000 devir civarı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Evren Erakçora yazdı:

4.1 fazla iyimser geldi, zor biraz. Demek istediğim 97 km hızla bunu yakarsa, 70,80 km hızla daha da az yakar. Verimli olduğu nokta bu olabilir, ama daha az yakacağını motor devri 1500, 2000 devir civarı olacaktır.

 

Tabi bu veri teorik. 70 80 de daha az yakar ama uzun yolda zor. İzin vermez yolcularım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

 1,4 litre 55 beygir Skoda oktavia 100 kmde 7 litre benzin yakarken,

Favorit olmasın ? Elinize sağlık tablo açıklamaları için

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Sinan Akgöl yazdı:

Favorit olmasın ? Elinize sağlık tablo açıklamaları için

 

Skoda fabrikası: Bizim konuyla bir ilgimiz yok.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sinan Akgöl yazdı:

Favorit olmasın ? Elinize sağlık tablo açıklamaları için

 

Selim Bilgin yazdı:

 

Skoda fabrikası: Bizim konuyla bir ilgimiz yok.

 

Skoda Octavia 44 KW modeli . 1.4 litre Skoda motorlu. Burda aşağidaki linkte ayrıntıları okuyabilirsiniz. 

 

https://procarmanuals.com/vag-ssp-27-octavia-1-4-l-engine-gearbox-002/

 

Skoda-Octavia-2001-1280-09.jpg

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:Arabanın full ağırlığı 1788 KG

Arabanın rüzgar direnci : 0.306 cd 

Arabanın ön yüz alanı : 2.217 m2

Arabanın  lastik yuvarlanma direnci : 0.0073 crr

Yapılmak istenen sürat : 97 km/H 

 

 

Ön yazmışsın ama sonra bu verileri kullanmamışsın ali :) 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Ön yazmışsın ama sonra bu verileri kullanmamışsın ali :) 

 

Nasıl yani. İnternette hesaplama aracı var. Bütün bu verileri yazınca 100 km sürat için gerekli beygiri veriyor. 

 

16.3 beygir çıkmış. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Nasıl yani. İnternette hesaplama aracı var. Bütün bu verileri yazınca 100 km sürat için gerekli beygiri veriyor. 

 

16.3 beygir çıkmış. 

Hmm hesaplama modülüne yazdın. Ben o mesajdaki hesaplama göremedim de yazdım. Ok. Ama full yüklü atmosferik tam otomatik bir otomobil 100km hızla 4,1 yakması mümkün değil. 
 

ben 1.6 tam otomatik boş arabada tek başıma 100km hız ile izmir istanbul sürdüm. Oldukça sakin bir sürüştü. Trafik yok lamba yok. Dur kalk yok. Ara hızlanma yok. Gece sürmüştüm. Araç 1300kg sanırım. 6,3 yaktı. 80’le sürsem muhtemelen 5,7-5,8 yakardı. Daha aşağısı mümkün gözükmüyor 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hmm hesaplama modülüne yazdın. Ben o mesajdaki hesaplama göremedim de yazdım. Ok. Ama full yüklü atmosferik tam otomatik bir otomobil 100km hızla 4,1 yakması mümkün değil. 
 

ben 1.6 tam otomatik boş arabada tek başıma 100km hız ile izmir istanbul sürdüm. Oldukça sakin bir sürüştü. Trafik yok lamba yok. Dur kalk yok. Ara hızlanma yok. Gece sürmüştüm. Araç 1300kg sanırım. 6,3 yaktı. 80’le sürsem muhtemelen 5,7-5,8 yakardı. Daha aşağısı mümkün gözükmüyor 

 

Aşırı iyimser tablo yaptım. 

+10 ms kafa rüzgarı 

+5 +5 alternatör ve klima faktörü ekleyelim.

%4 eğim faktörü ekleyip yeniden 

53 beygir gerekiyor. Yani 16 beygirden bir anda 53 beygire ulaştık. 

 

Kafa rüzgarını kaldıralım %3 otoban eğimi yapalım. Gece yerine gündüz sürelim, Alternatör çektiği gücü %5 den %2 ye düşürelim. 

41 beygir oldu sana . 

 

Klimayı kapatalım %5 düşelim. Yol eğimi ortalamasında %2 olsun 32 beygire düştük. 

 

Ağırlığı 1500 yapalım : 29 beygire düştü. 

 

Ne klima açalım nede eğim olsun. Hatta aküde ful olsun sadece ailem birde sahil yolu olsun 16,5 beygir 

 

İstanbul - Ankara yollunda varmıdır düm düz yok, Olmadığı için bu rakamları görmen zor. Hesap ortada :) 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...