İçeriğe Yönlendir

Yeni i20


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Araba fiyatlarına bak. 165000 tl i10 alana kadar manual e39 m5 alırım daha iyi. 

konu sıfır araç ama, 2. ele girersek başka aleme gireriz ki inan 0 araca verdiğimde hissettiğim acının mislini 2. elde hissederdim  :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Direk bayide seramik koruma vs alayı yapılacak hiç oyle bırakır mıyım emoji16.png
Bu arada tekno paketli Fiesta bulamadım, hala sınıf lideri olan bu modelle sürüş zevki yol tutuşta daha iyisi yok, ne yazikki gelmiyor, sanırım makyajı geldi...


Bu arada EDC 7 de yagli tıp çoklu plakalı sistem varmış, kuru tip klasik cift baskılı sistem değil, ayrıca DSG gibi bozulmuyor ve galiba renonun kendi dokumaniydi, o yağlı kavramanin omru 400 bin km imiş , motor zaten artık reno değil merso üretimine dönmüş ortak motor, motordan yana sıkıntı yok 1600 devirde 240nm tork veren güçlü bir makina tatmin eder beni, 4 ileri tam otoyla işim olmaz, hantal ve zaten araçta hantal ve yakıyor, 8 iler eat 8 2020 Corsa dahil yavaş yanında, yani bana gelmez, hadi bozuldu diyelim EDC, araca deli para saymisim, parasına bakmam değişirim sanzimani, ki zaten doğuştan sorunlu değilse bozulmaz bende, şirkette eski tip EDC Megan var, sürekli deli kullaniyorlar, hep yolda, hep hızlı 180 200 ha babam basıyorlar, tik yok şanzımanda zaten bunu gördükten sonra fikrim değişti EDC ye karşı, bakalım beni mutlu yada mutsuzmu edecek göreceğiz, dedigin gibi uzuun bir süre binecegiz sanırım, daha iyi banada fırsat doğar, motor yada land işi için, araba işini çözdüm şimdi sıra kendime keyf cattirmakta emoji16.png

 

Sen sayıları seviyon abi. Cvt verelim sana. Sen de 30 ben diyeyim 50 vites 😁😁

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sen sayıları seviyon abi. Cvt verelim sana. Sen de 30 ben diyeyim 50 vites 😁😁

mobileti bilirmisin sen :p  50 100 olsa ne yazar, geçiyormuş gibi yapar...  motor, aktarmaya bağlandığında kayıpsız bağlı olacak aga, senin elektrük motoru direk tekeremi şanzımanamı bağlı, sanırım şanzıman.....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Cihangiroğlu yazdı:

mobileti bilirmisin sen :p  50 100 olsa ne yazar, geçiyormuş gibi yapar...  motor, aktarmaya bağlandığında kayıpsız bağlı olacak aga, senin elektrük motoru direk tekeremi şanzımanamı bağlı, sanırım şanzıman.....

 

Efsane varyatör.

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Cihangiroğlu yazdı:

mobileti bilirmisin sen :p  50 100 olsa ne yazar, geçiyormuş gibi yapar...  motor, aktarmaya bağlandığında kayıpsız bağlı olacak aga, senin elektrük motoru direk tekeremi şanzımanamı bağlı, sanırım şanzıman.....

benzinli Motorla elektrik motoru bi dişliye bağlı. Onlar da şanzımana. Gerektiğinde beraber güç veriyorlar o yüzden ara aktarma çok :) 

 

ama 1.6 atmosferik corolla da scooter şanzımanlı lakin 0-100’ü 10sn abi 😁😁 çoğu turbolu araçların yaptığını toyota 1.6 atmosferikle yapabiliyor. Yabana atmamak lazım. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

benzinli Motorla elektrik motoru bi dişliye bağlı. Onlar da şanzımana. Gerektiğinde beraber güç veriyorlar o yüzden ara aktarma çok :) 

 

ama 1.6 atmosferik corolla da scooter şanzımanlı lakin 0-100’ü 10sn abi 😁😁 çoğu turbolu araçların yaptığını toyota 1.6 atmosferikle yapabiliyor. Yabana atmamak lazım. 

 

 

yok motoru güzel canım tabii o hızlanmada elektrik powerda var,   tekniğine baktım şimdi,  1.8 motor 0-100 11 sn. doğru anladıysam elektrik destekli halde 3600 devirde 142 nm. güç az devirde fazla yüksek aslında, motor tek başına fena değil ama tek başına kalırsa sağlam yakar,  1.6 olansa daha güçlü gibi, 159 nm tork 132 ps 0-100 10 sn. ama bu gücü 4200 devirde veriyormuş...

turbo olacak o motorki tamam diyim,  mesela bendeki ufak 1.3 motor 1600 devirde 240 nm. düşün artık, uzun yolda 110 120 gidiyoruz farzet ikimizde, yakıtta vs. sen kaybedersin, şehir içinde ise senden yerim tokadı, tabii kısa süreli dur kalkı, trafik yoğunluğu az olan memleketteysen, pil bittimi denge bozulur...  hibritin olayı zaten şehir içi kullanımda az yakması, uzun yol olacaksa dizelle başedecek araçlar turbo benzinliler yada tam elektrikliler, hibritler hız arttımı anlamsız kalıyorlar çünki.... 

 

bence hibritlerin olayı tam elektriğe geçene dek durumu idare etmek, adamlar içten yanmalı motor üzerine herşeylerini kurmuş, bir anda pat diye bırakamazlar, geçiş esnasında bile para kazanma derdindeler bana göre, neyse yapacak birşey yok, düzen böyle, bizde zor bela araba almak için uğraşıp duruyoruz işte...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

1.6 benzinlileri uzun yolda sakin kullananlar yani 100-110 bandındakiler 5-5,5lt’leri görüyormuş. Yine de atmosferiğe göre çok iyi. 
 

Valla benim sürüş stili değişti. Ben zorlanırım diyordum, yapamam diyordum ama yaptım. Buna etmen olan birkaç durum oldu. 1.si yakıt tüketimi. 2.si sessizlik. Araç elektrikle giderken çok sessiz ve çok keyifli oluyor. Sessizlik de eklenince insanı rahatlatıyor ve agresif kullanmamayı tercih etmek kolaylaşıyor. 

 

Mesela az önce florya’yan başakşehir’e gittim. 70-75’i geçmedim hiç. Florya deniz seviyesi iken başakşehirde rakım 70m. Trafik açık akıcı ve ort hızım 39’du. Sürüş sonunda ekranda yazan değer 4,2lt/km. Aynı yolu florya’ya doğru yaptığımda ort 3,2lt yakmışım. hepsinin Ortalaması 3,8lt tüketim. 
 

Bu sürüşle küçük dizel motorun şehir içi akıcı trafik tüketimi ile aynı gidiyorum. Ama iş yoğun trafikte lehime dönüyor. Dizel motorlar yoğun trafikte 5,5-6 litreleri görürken ben yine 3,5-4lt tüketiyorum. Tam elektrikli araçlar standart kullanıcıya ulaşması nereden baksan en erken 10-15 yıl abi. Hala hızlı şarj olayı çözülemedi. Trabzona’a giderken 3-4 saat mola vererek gitmeyi kimse tercih etmez. 400km + 1s + 300km + 1s + 300km + 1s + 200km en iyi ihtimalle oluyor. Tam elektrikliler iyice yaygınlaşana kadar, hibritler en az 20 yıl daha sahnede olacaklar bence

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

1.6 benzinlileri uzun yolda sakin kullananlar yani 100-110 bandındakiler 5-5,5lt’leri görüyormuş. Yine de atmosferiğe göre çok iyi. 
 

Valla benim sürüş stili değişti. Ben zorlanırım diyordum, yapamam diyordum ama yaptım. Buna etmen olan birkaç durum oldu. 1.si yakıt tüketimi. 2.si sessizlik. Araç elektrikle giderken çok sessiz ve çok keyifli oluyor. Sessizlik de eklenince insanı rahatlatıyor ve agresif kullanmamayı tercih etmek kolaylaşıyor. 

 

Mesela az önce florya’yan başakşehir’e gittim. 70-75’i geçmedim hiç. Florya deniz seviyesi iken başakşehirde rakım 70m. Trafik açık akıcı ve ort hızım 39’du. Sürüş sonunda ekranda yazan değer 4,2lt/km. Aynı yolu florya’ya doğru yaptığımda ort 3,2lt yakmışım. hepsinin Ortalaması 3,8lt tüketim. 
 

Bu sürüşle küçük dizel motorun şehir içi akıcı trafik tüketimi ile aynı gidiyorum. Ama iş yoğun trafikte lehime dönüyor. Dizel motorlar yoğun trafikte 5,5-6 litreleri görürken ben yine 3,5-4lt tüketiyorum. Tam elektrikli araçlar standart kullanıcıya ulaşması nereden baksan en erken 10-15 yıl abi. Hala hızlı şarj olayı çözülemedi. Trabzona’a giderken 3-4 saat mola vererek gitmeyi kimse tercih etmez. 400km + 1s + 300km + 1s + 300km + 1s + 200km en iyi ihtimalle oluyor. Tam elektrikliler iyice yaygınlaşana kadar, hibritler en az 20 yıl daha sahnede olacaklar bence

o zaman güzel yinede, atmosferik ama teknolocik demmekki, güzel...

 

hibrit konusunda sana katlıyorum, şehir içi 3.8 lt. süper, konforlu gidişte cabası, zaten hibritin esas olayıda şehir içi kullanım...  tam elektriğe geçiş uzun yıllar alacak heleki bizde olmayan elektrik gücü altyapı vs. konularınıda katarsak, 400 km 1 s olayı sıkar benide, bu durumda hibrit olabilir olurda çünki yaygınlaşmaya başladı, her marka geçiyor artık, dacia bile sandero vs hibrite geçmek üzre, yakında düz araba bulamaycağız hepimiz hibritçi olacağız, yeni trend şimdiden belli  benzinli motoru devreye almadan en uzun pil menzili nasıl yapılır, tamda Ali nim uzmanlığı, HiperPilci Ali deriz artık :D

 

 

bir bakmışım benim naylonu çok semişim, bununla değişmişim :)

 

 

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Furkan Sumer
Ali Gök yazdı:

bu arabanın bu para olduğuna eminmiyiz ?

fiyat listesinin kaynağı nedir ?

 

Otomobil haber sitesinden almistim, eklemeyi unuttum linki, bulunca paylasayim. Bir haftaya kadar net bilgi gelecek Hyundai’dan..

Yorum bağlantısı
Furkan Sumer

onceki paylasimdaki fiyatlar ve 4 ileri tarihin tozlu sayfalarinda kalacak desene 😊

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

"Bu da geçer" demiş derviş..

Ama 48v destek var. Sanırım kalkışlarda destek olan elektrik motoru bu değil mi? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba çok güzel, 6 ileri şanzıman iyi, 1,4 eski motorda iyidir. Hiç bozanını görmedim. Ama hiç bir güç 200 000 tl verip bana bu arabayı aldıramaz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...