İçeriğe Yönlendir

Fiesta 2001 Motor Isınması


Mehmet İnci

Recommended Posts

Mehmet İnci

Arkadaşlar aracim 2001 fiesta flair  1.25 lpgli 165.bin de. Araci caliştirdiktan sonra aşiri isinmasi normal mi ? Şöyle söyliyim 5 dk rolanti de çalişinca bile kaputu açinca çok ısı geliyor ve radyatör hortumlari çok sicak bir de lpg regülatörüne sicaktan dokunulmuyor bile siz ce bu durum normal mi ?Ama hareret göstergesi normal,uzun yol da kisa yol da orta dereceyi geçmiyor,su seviyesi de normal eksilme vs yok yardimci olursaniz sevinirim

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
(düzenlendi)

Araçta hararet belirtileri yoksa gayet normal, motorun ideal çalışma sıcaklığı bu. Bahsettiğiniz kısımlarda (radyatör hortumlar regülatör vs) 90 derecelik su dolaşıyor, el değmeyecek bir seviye tabi.

tarihinde M. Asım Kahraman tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz

Hava şu günlerde gerçekten sıcak, üstüne motor sıcaklığı normaldir. Hararet vs yoksa devam :) 

Yorum bağlantısı
Dilhun Tatar

Hararet göstergesi sabit kalıyor ise ve bozuk değil ise gayet normal.Bir de araç rolanti de ısınır çünkü hareket edince misal 80 km/h gidince sanki 80 km/h lik bir rüzgara maruz kalıyor gibi düşünün o hava da o panellerden motorda az çok bir soğutma etkisi yaratır doğal olarak rolantide böyle bir durum olmuyor.Eğer ki tatmin olmadı iseniz conta yakma belirtilerini en basitinden internetten inceleyiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet İnci
(düzenlendi)
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Hava şu günlerde gerçekten sıcak, üstüne motor sıcaklığı normaldir. Hararet vs yoksa devam :) 

O zaman aynen devam 😊 yorumlariniz için teşekkür ederim

tarihinde Mehmet İnci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Mehmet İnci yazdı:

Arkadaşlar aracim 2001 fiesta flair  1.25 lpgli 165.bin de. Araci caliştirdiktan sonra aşiri isinmasi normal mi ? Şöyle söyliyim 5 dk rolanti de çalişinca bile kaputu açinca çok ısı geliyor ve radyatör hortumlari çok sicak bir de lpg regülatörüne sicaktan dokunulmuyor bile siz ce bu durum normal mi ?Ama hareret göstergesi normal,uzun yol da kisa yol da orta dereceyi geçmiyor,su seviyesi de normal eksilme vs yok yardimci olursaniz sevinirim

Bence kısa sürede bukadar ısınması bana normal gelmedi.Su devir daimini termostatı ve özellikle radyotör tıkalımı bir kotrol ettirmek lazım ayrıca antifiriz seviyesinide ölçtürmek gerekli.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Ozan Cengiz yazdı:

Bence kısa sürede bukadar ısınması bana normal gelmedi.Su devir daimini termostatı ve özellikle radyotör tıkalımı bir kotrol ettirmek lazım ayrıca antifiriz seviyesinide ölçtürmek gerekli.

Benim araçta 2004 fiesta 1.4i comfort lpg benzin. Bende motoru çalıştırdıktan sonra hararet göstergesi tek çizgide. Yaklaşık 20 saniye sonra motor hararet göstergesi orta çizgiye geliyor. 70-90-120 vs ibareler yok benim araçta. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet İnci
Ozan Cengiz yazdı:

Bence kısa sürede bukadar ısınması bana normal gelmedi.Su devir daimini termostatı ve özellikle radyotör tıkalımı bir kotrol ettirmek lazım ayrıca antifiriz seviyesinide ölçtürmek gerekli.

Araci aldiğim da termostat yoktu daha sonra orjinalini taktirdim ve %50 temiz su ve antifirz ekledim 100km sonra değişim yaptim tekrar ayni şekil de su ve antifiriz ekledim. Radyotör de herhangi tikanma vs yok sanirim lpg den dolayi yüksek isilara ulaşiyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Lpg kaynaklı da değildir bence.. Bahsettiğiniz durumlar da gayet normal gibi görünüyor. 

Termostat olmalı, motor sıcak çalışmalıdır. 

 

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

Motor en çok rölantide ısınır normal bir durum, hararet göstergesi ve fan açıp kapatma normalse sorun yok demektir.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
İnan Çınar

Merhaba arkadaşlar fiestada ben de benzer bir şüphe yaşıyorum.
Obd ile baglantida motor suyu sıcaklığı 95 -96 derecelere çıkıyor ve fan açmıyor sanki. Tahminen kaç derecede açması lazım fanın?
 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
İnan Çınar yazdı:

Merhaba arkadaşlar fiestada ben de benzer bir şüphe yaşıyorum.
Obd ile baglantida motor suyu sıcaklığı 95 -96 derecelere çıkıyor ve fan açmıyor sanki. Tahminen kaç derecede açması lazım fanın?
 

hararet ibresi max a çıkıyor mu hiç?

Yorum bağlantısı
İnan Çınar
hararet ibresi max a çıkıyor mu hiç?
Yok abi ortalarda. Gauge menüden de kontrol ettim acaba ibrede sorun var mı sona kadar gidiyor mu diye, kadran selamlama şeklinde tüm ibreler sona gidip geliyor.
Fan kaç derecede çalışmaya başlar tahminen?
Yorum bağlantısı
İnan Çınar

 Termostatlarda 82 derece  falan yazınca fan acma ısısı  82 derece sandım. 95-96 max. görünen değer.

Teşekkür ediyorum abi.    

Yorum bağlantısı
Emre Biçer

Benim 2003 Fiesta 1.4 i comfort benzin lpgli aracım 105 derecede fan açıyor 98 derecede fanı kapıyor. (Obd den kontrolde not etmiştim)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
İnan Çınar yazdı:

Merhaba arkadaşlar fiestada ben de benzer bir şüphe yaşıyorum.
Obd ile baglantida motor suyu sıcaklığı 95 -96 derecelere çıkıyor ve fan açmıyor sanki. Tahminen kaç derecede açması lazım fanın?
 

KA 100'de açar 90'da kapardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
İnan Çınar yazdı:

 Termostatlarda 82 derece  falan yazınca fan acma ısısı  82 derece sandım. 95-96 max. görünen değer.

Teşekkür ediyorum abi.    

82 de su yun radyatörden geçmesini  sağlıyor termostat, o sıcaklığa kadar radyatörden suyu geçirmiyor ki su ve motor hızlıca ısınabilsin diye.

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet İnci

Abilerim,kardeşlerim,ustalarim. 2 gün once yaptiklarimiz emme manifold contası,emme manifold hortumu,rolanti valfi contasi,bogaz kelebek contasi,karter havalandirma T hortumu hepsi değişti lakin sorun halen devam ediyor. Araba rolanti de calismasi normal hersey normal ama aracı boşa aldiğim da trafik işiklarin da durdugum da ve boştayken gaz verdiğim de 1800-2000 devirleri arasin da ya sabitliyor ya da arasin da git gel yapiyor. Kalkişlar da 1. Vites den 2 ye atarken devir düşmüyor bazen 2 ve 3 viteste yapiyor. Devir takili kaldiğin da boştayken ya da araç durduğu yerde gaz verince de 1800 ya da 2000 de kaliyor. Vitese takip gaz vermeden hareket ettirip tekrar bosa aliyorum düzeliyor. Sorun ne bulamadik çozemedik. Gitmedigim usta degismedigim parça kalmadi. Sadece hız sensörü değişmedi ve aklima gelen direksiyon basinç sensörü ya da debriyaj sensorü vs. İle alakali olabilir mi ? İstanbul da olan anlayan var ise bulusalim beraber bakalim ya da ustasina gidelim lütfen yardim edin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...