İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 ile Yolda Kaldım


Özgün Önder

Recommended Posts

Özgün Önder
(düzenlendi)

Herkese merhabalar,

 

Bugün sabah Mall of İstanbul'un oradan Kilyos'a doğru aracım ile seyahat ederken yola çıktıktan bi 10 dakika kadar sonra göstergede akü ışığının yandığını farkettim, neden olduğunu düşünürken abs ve esp ışığının da yanıp söndüğünü gördüm. Kısa bir süre sonra bu üç ışıkta belirli aralıklar ile yanmaya, yanıp sönmeye başladı (belki el freni ışığı da yanıyordur ama o ışık epeydir bozuk olduğu için bilmiyorum). Ne olduğunu anlamadığım için Tuncay ustayı aradım, kendisi bana "şarj dinamosu ya da krank kasnağından olabilir, yolda bırakır, sağa çek bir çekici çağır elektrikçiye götür" dedi. Kopan kayış vb var mı diye kontrol et dedi. Kaputu açtım bi kayış kopması yoktu, hafif yanık kokusu vardı. Tekrar arabayı çalıştırmak istediğimde marş basmadı. Hatta camları bile zor kapattım, akü bitmiş gibi araba reset attı. Tesadüf arkaya çekici geldi ve arabayı buralarda bir tamirci ile konuşarak önüne indirdik.

 

Yarın tamirci bakacak artık ama buralarda bizim arabalardan düzgün anlayan usta bir türlü bulamadığım için çekincelerim var.

Siz bu işten anlayan dostlar, fikirlerinizi belirtirseniz çok sevinirim. Motordan çektiğim fotoğrafları ekliyorum.

 

Aracım 2006 Model Mondeo 2.0 TDCi Ghia

 

eq45HV.jpg,

 

jq6eDA.jpg

 

JoRCeJ.jpg

 

 

Şimdiden teşekkürler.

tarihinde Özgün Önder tarafından düzenlendi
Araç bilgileri girildi.
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Görünüşe göre v kayışı parçalanmaya başlamış etrafa sıçramış. Kayış bilyalarında yalpalama falan olabilir 2. Fotoğrafta kayışın bilyaya oturduğu kenar kısımlar epey aşınmış görünüyor .

Yorum bağlantısı
Özgün Önder
Çağatay Kılınç yazdı:

Görünüşe göre v kayışı parçalanmaya başlamış etrafa sıçramış. Kayış bilyalarında yalpalama falan olabilir 2. Fotoğrafta kayışın bilyaya oturduğu kenar kısımlar epey aşınmış görünüyor .

ama sanırım benim sorunum bundan kaynaklanmıyor değil mi?

 

değiştirecek olsam v kayışı değişikliği pahalı bir işlem midir?

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Özgün Önder yazdı:

ama sanırım benim sorunum bundan kaynaklanmıyor değil mi?

 

değiştirecek olsam v kayışı değişikliği pahalı bir işlem midir?

V kayışı pahalı olmaz ama bilyalar değişmesi gerekiyorsa ona göre fiyat çıkar. Şarj dinamosu Aküyü de şarj ettiği için bu kayışla bu tür hatalara sebep olabilir.

Yorum bağlantısı
Özgün Önder
Çağatay Kılınç yazdı:

V kayışı pahalı olmaz ama bilyalar değişmesi gerekiyorsa ona göre fiyat çıkar. Şarj dinamosu Aküyü de şarj ettiği için bu kayışla bu tür hatalara sebep olabilir.

yarın baktıracağım usta umarım bu arabadan anlayan ve kötü niyetli olmayan birisidir.

Yorum bağlantısı
Özgün Önder
Sefa Çelik yazdı:

 

Osman usta var, forum sponsoru. Gözün kapalı git derim. 

 

Benim tekleme problemi için götürmüştüm. Gitti 3-5 bin TL derken nokta atışı sorunu buldu, sensörden dedi, değiştirdi ve sadece 50 TL aldı.  

 

Arabayı oyuncak etmeden, nokta atışı arıza tesbit eden ustalara bayılıyorum. İnşallah daha çok kazanır. 

arabayı yürür hale getirmeden maslak'a götürmem imkansız :s

Yorum bağlantısı
Zafer Kısır

Benzer bir olay önceki aracımda meydana geldi. Bakım yaptırdığım sırada motora bakan eleman v kayış 2 parça olmuş bunu da değiştirelim dedi değiştirdik. 1000 km sonra akü lambası yandı kaputu açıp baktığımda kayış yerinde duruyordu ama kasnak dönüş hızıyla kayış dönüş hızı farklı geldi bana. Bakım yaptırdığım yere gittim kasnak ve gergi değişecek dediler değiştirdik. sonra aracı bi arkadaşıma verdim. uzun yolda Giresun civarında kayış koparmış ve yolda kalmışlar. çekici üstünde orada bi sanayiye uğramışlar. bakan usta klima kompresörü sıkışmış ondan oluyor demiş. Çıkma mk2 kompresörünün soketlerini uydurarak  halletmişler. Şu anki aracımın v kayışını değişirken şimdiki ustama durumu izah edip klima kompresörüne de bakmasını rica ettim. O da bana bu araçların klima kompresörlerinin çok sağlam olduğu sıkışmayı yapan şeyin yanlış kayış takılarak çok gergin olmasından dolayı olabileceğini söyledi. 

Eğer kasnak ve gergileri değişecekse  forumda daha önce konusu olan alternatör kısmında hareketli bilya kullanımı revizyonunu yaptırmanızı öneririm. Böyle yapmanız durumunda orjinal parça kullanılsa bile belli bir kilometre sonra oluşan uğultudan da kurtulmuş olursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Kayış kopmamış ama sıyırma belirtileri var, kasnak kilitlenmiş olabilir.

Geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Geçmiş olsun.

Bu arabada en korktuğum şey kayış kopmasıdır. O yüzden yanımda kısa kayış taşıyorum (6PK1228). Olur da koparsa klima kompresörünü pas geçip sadece şarj dinamosunu çevirecek. Onu da ya kendim takacağım ya da ustaya taktırırım, kaldığımız yere göre tabi :S 

 

Sizin şarj dinamonuz bozulmuş olabilir. Araba şarj etmemiş aynı zamanda aküyü de bitirmiş. Yoksa marş basması lazımdı en azından. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...