İçeriğe Yönlendir

Kamyon'un Arkasına Konteyner Takıp Karavan Yapmak


Ebrar Tüfek

Recommended Posts

Ebrar Tüfek

Uzun zamandır düşündüğüm, çocukluğımdan beri hayalim olan birşey vardı, konu açmak istedim. İlan fotoğrafını gösterdiğim emsalde bir kamyon satın alıp, arkasındaki karoseri komple çıkarıp karavan firmasına kabin yaptırıp takmanın yasal yollardan oluru nedir ?

 

 

Bu konu hakkında bildiklerim, kamyon ruhsatlı ise şöför kabininden arka bölüme kapı açmak yasak oluyor. Yani bu tarz bir karavan yapmak istenildiğinde şöför alanı ve karavan bölümü birbirinden bağımsız oluyor. Zaten mantıken öyle olmalı çünkü motorda işlem yapılacağı zaman kupa komple yatırılıyor, birleşik olursa bu mümkün olmaz.

 

3500 kg ve üzeri ağır vasıtalar için proje çizilemiyormuş, yani ruhsatta değişiklik yapılamıyor(muş), öğrendiğime göre şuanda karavan ruhsatlı otobüsler 2009 yılı ve öncesinde yapılmış, ilgili mevzuatı kapsamıyormuş. Yani yarım otobüsü karavana çevirmek, eğer ki araç 3500 kg üzeri ise mümkün olmuyor.

 

Ama 3500 kg ve altı kamyonet ve panelvan şasesine proje çizilip onaylatmak mümkünmüş.

 

Kamyonun karoserini çıkarsak, arkası çıplak halde 3.500 kg den ağır gelecektir büyük ihtimalle. Karavan hale getirilmiş hali mi 3500 kg ? Öyle ise komik olur. Peki nasıl olacak bu iş ? 0291529d194d66fd176233e7745dbc47.jpg1449f07b0171d69c26d07399d155d905.jpg301124865c6096df02432f6060899595.jpg

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Olması için, sürücü kabini ve yaşam alanı birdrinden bağımsız olacak.. Şantiye için yapılacak vs denecek konaklama filan. Onun içinde belge gerekecek. Yapanın crawler gibi firma olması gerekecek. O302 veya 303 vs alıp yapılır ancak.

Yorum bağlantısı
Tuncay Uludağ

Buna yakıt dayanmaz. Onu geçtim, eski modeller sorun çıkarır. Cep yakar bu kamyonlar.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Servet Aydın yazdı:

Olması için, sürücü kabini ve yaşam alanı birdrinden bağımsız olacak.. Şantiye için yapılacak vs denecek konaklama filan. Onun içinde belge gerekecek. Yapanın crawler gibi firma olması gerekecek. O302 veya 303 vs alıp yapılır ancak.

 

Zaten bağımsız oluyor abi, birleştirilemez, kupayı yatırıp motora müdahale edemez çünkü. 

Şahsi özel kullanım amacıyla yapılamıyormu yani, yapan kesinlikle "firma" olmalı zaten çünkü profesyonel bi iş, o karoserin üretimi vs. 

Tuncay Uludağ yazdı:

Buna yakıt dayanmaz. Onu geçtim, eski modeller sorun çıkarır. Cep yakar bu kamyonlar.

 

25 30 litre arası mazot yakıyor kamyonlar. 1.5 tl 1.8 tl civarı bişey yapar. Grand cherokee'nin benzinde yaktığı yakıt ile eş değerde. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Olmayacak gibi.. 

Yada gayri resmi olacak. 

 

Gayrı resmi nasıl olacak.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mustafa Yanar yazdı:

Ebrar rus kamyonları var onlar ucuz ve 6x6 bildiğim kadarıyla, 

 

Satılık göremedim abi, zaten ruhsat konusunda problem yaşanıyormuş.

Mert Gulkokan yazdı:

Sadece karavan kısmı kdv dahil 413 bin tl oda opsiyonsuz
Araç sana ait olacak firma ile bir konuş detay al isteesen

 

Ben arabayı alacağım getireceğim, üstüne 413.000 vereceğim sadece arka kısmını takacaklar doğru mu anladım ? Vay anasını. Bi detaylarına bakayım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mert Gulkokan yazdı:

Değmez tabiki
Yerinde olsam böyle birşey alırım

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-karavan-motokaravan-ailenizin-yeni-uyesi-838378525/detay

Yılda kaç kere karavan tatili yapacaksın ki zaten

 

Benim karavan hevesim çok var, büyük bir karavanın arkasına A sınıfı bir araba takıp heryeri gezmek istiyorum. Okul bitince nasip olursa askeriyeye girmek istiyorum, maksimum 45 50 yaşında emekli olunuyor zaten. Çok büyük boy bir karavan alıp, evleri kiraya verip+emekli maaşı ile dünya turuna çıkmak istiyorum. Değişik insanlar, farklı gelenekler, birbirinden güzel manzaralar görmek istiyorum. Mesela bir eyalete yada bir şehire gidip orda karavan parkına aracı sabitleyip, arkasında çektiğim küçük boy A sınıfı arabayla hypermile yaparak şehirdeki heryeri gezmek istiyorum. Evimde bi köşe olsun, orada dünyanın çeşitli yerlerinden alıp getirdiğim eşyalar olsun, onları benden sonraki nesile miras bırakayım istiyorum. :) İhtiyacım olan şey, Kendi ağırlığı hariç, maks. 1200 kg lık arabayı arkasında çekebilen bi karavan. O dönemde bir çok şehir merkezine dizel araç girişi yasak olacak, lpg li olursa da avm'lere giremez. Benzinli 1.2 tsi polo benzeri bir araç işimi görür, gezmediğim zamanlarda şehir içinde de kullanırım. Hergün dua ediyorum ve çabalıyorum hayallerimi gerçekleştirmek için, inşallah nasip olur :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Ben 2004 işe girişliyim emeklilik yaşım 60 yaş ve daha da ileri gidiyor. 45-50 ler hayal onu unut. Ben senin yerinde olsam fiat/pejo/Citroen içinden hoşuma giden 17 mt3 bi araç alıp kendi karavanimi kendim yaparım. Arkaya da bi taşıma demiri yaptırıp scooter koyarım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

@Ebrar Tüfek Crawler benim komşum, iki sokak arkamda yerleri. Adamların kapısındaki bu alet 800 bin tl etiketi var. 

Bu alete karavan denmiyor. Expedition Vehicle deniyor. Yani keşif aracı. Alman emekliler Afrika Asya gezisi yapmak için kullanıyorlar. 

 

ACtC-3cdSpbERyC5TcKhNa9isXRK2Evoo_o2iIF7

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Köksal Yılmaz yazdı:

Ben 2004 işe girişliyim emeklilik yaşım 60 yaş ve daha da ileri gidiyor. 45-50 ler hayal onu unut. Ben senin yerinde olsam fiat/pejo/Citroen içinden hoşuma giden 17 mt3 bi araç alıp kendi karavanimi kendim yaparım. Arkaya da bi taşıma demiri yaptırıp scooter koyarım :)

 

Yaş haddi asteğmen, teğmen ve üsteğmenlerde 41 olarak uygulanıyor. Bu rütbelerdeki askerlere, 5400 günü, yani 15 yıl primleri bulunuyorsa, yaş haddinden emekliye ayrıldıklarında aylık bağlanıyor.  Yaş haddi astsubay çavuşlarda 43; yüzbaşı, kıdemli yüzbaşı ve önyüzbaşılar ile astsubay üstçavuşlarda 46, astsubay başçavuşlar da 49 olarak uygulanıyor.

 

Alıntı. 

 

Benim zaten okuldan dolayı biraz sigorta ödemelerim var, başlangıç tarihim 3 4 yıl önce falandı galiba. :)

 

Ali Darbaz yazdı:

@Ebrar Tüfek Crawler benim komşum, iki sokak arkamda yerleri. Adamların kapısındaki bu alet 800 bin tl etiketi var. 

Bu alete karavan denmiyor. Expedition Vehicle deniyor. Yani keşif aracı. Alman emekliler Afrika Asya gezisi yapmak için kullanıyorlar. 

 

ACtC-3cdSpbERyC5TcKhNa9isXRK2Evoo_o2iIF7

 

 

 

Evet benim istediğim tam da bu, hatta kırk ayak denilen önde çift arkada çift dingil olanlardan olsa çok daha güzel dururmuş. Ama tabi o fantazi. Bu çok iyi.

Mert Gulkokan yazdı:

Araba taşımalı karavan fazla uçuk
Scooter tarzı motor fazlası ile yeter

 

Evet biraz gereksiz ve uçuk. Ama işte bende bazen uçuk şeyler seviyorum mantık dahilinde olmasada. :)

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
 
Evet biraz gereksiz ve uçuk. Ama işte bende bazen uçuk şeyler seviyorum mantık dahilinde olmasada. [emoji4]
Sen asker misin, hesabı anlamadım.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu araçların ağırlığı nedir acep, mesela damperli bir 3340 Axor 17 ton du galiba, yani 3500 kg üstü kamyon için değilde büyük bir suva daha çok benziyor gibi, bizim ülkede herseyin zor kazık ve yapılması, bulunması zor olduğunu düşününce bu işde zor, kamyon değilde unimog gibi daha uygun birşey olursa kendinizde yapabilirsiniz bu işi, bana anca boyle olur gibime geliyor ...

 

 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
(düzenlendi)
Köksal Yılmaz yazdı:
Ebrar Tüfek yazdı:
 
Evet biraz gereksiz ve uçuk. Ama işte bende bazen uçuk şeyler seviyorum mantık dahilinde olmasada. emoji4.png

Sen asker misin, hesabı anlamadım.

 

Yukarıdaki mesajımda yazmıştım abi, askeriyede kalmak istiyorum meslek olarak. İnşallah nasip olursa.

Ali Cihangiroğlu yazdı:

Bu araçların ağırlığı nedir acep, mesela damperli bir 3340 Axor 17 ton du galiba, yani 3500 kg üstü kamyon için değilde büyük bir suva daha çok benziyor gibi, bizim ülkede herseyin zor kazık ve yapılması, bulunması zor olduğunu düşününce bu işde zor, kamyon değilde unimog gibi daha uygun birşey olursa kendinizde yapabilirsiniz bu işi, bana anca boyle olur gibime geliyor ...

 

 

 

Unimog ile otobanda gidilmez abi, yani konforlu şekilde uzun yol gidemezsin. Bu crawler, kamyondan çevirme aracı yapıp satışa çıkardığına göre demekki yapılıyormuş. Sahibinden de ilanı var.

tarihinde Ebrar Tüfek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Unimog extrem alet zaten, gidilirse otoban onun işi değil [emoji16] neyse zor iş, sana bir tavsiye, yapacaksan kış gelmeden hallet heleki 2021 e hiç kalmasın....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ali Cihangiroğlu yazdı:

Unimog extrem alet zaten, gidilirse otoban onun işi değil emoji16.png neyse zor iş, sana bir tavsiye, yapacaksan kış gelmeden hallet heleki 2021 e hiç kalmasın....

 

Ohooo yıllar sonrası için bu planladığım şey abi, şuan menüde camper multivan var :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)

 

Bu aile ile iletişime geçebilirsiniz, yardımcı olurlar.

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Hakan Gürsu yazdı:

 

Bu aile ile iletişime geçebilirsiniz, yardımcı olurlar.

 

 

Çok teşekkür ederim, videolarına denk gelmiştim, instagramdan ulaşayım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Ortalama yakıtlarından haberiniz var mı bilmiyorum da boş olarak görseldeki yeşil Scania 100 kilometrede 20-25 litre yakıt harcar, üzerindeki ağırlığa göre yakıt artar.

Böyle bir sevda benim gözümde Türkiye'de bi hayli masraflı ve imkansıza yakın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Fatih Evcin yazdı:

Ortalama yakıtlarından haberiniz var mı bilmiyorum da boş olarak görseldeki yeşil Scania 100 kilometrede 20-25 litre yakıt harcar, üzerindeki ağırlığa göre yakıt artar.

Böyle bir sevda benim gözümde Türkiye'de bi hayli masraflı ve imkansıza yakın. 

 

Evet yukarıda mesajımda belirtmiştim yakıt tüketimi hakkında bilgim var. Bence herşey heves ve çaba, 25 litre mazot o boyutta bir taşıt için hiçbirşey. Amerikan v8 benzinli araçlar zaten 25 litre benzin yakıyor. Yakıt tüketimi olarak bakıldığında aşırı büyük bir külfet değil, benzinli grand cherokee yi şehir içinde binmek ile aynı maliyet. E herşeyin bi bedeli var. 

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Evet yukarıda mesajımda belirtmiştim yakıt tüketimi hakkında bilgim var. Bence herşey heves ve çaba, 25 litre mazot o boyutta bir taşıt için hiçbirşey. Amerikan v8 benzinli araçlar zaten 25 litre benzin yakıyor. Yakıt tüketimi olarak bakıldığında aşırı büyük bir külfet değil, benzinli grand cherokee yi şehir içinde binmek ile aynı maliyet. E herşeyin bi bedeli var. 

evet yazılmış ben atlamışım ,daha önceki konularında minibüs ile otomobil yakıt tüketimlerini karşılaştırdığını hatırlıyorum ondan yazdım.  

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Normal karavan ülkede gelişiyor ve sanırım en doğrusu. Bir de minibüsten çevirme yapmak mantıklı.Bunun dışındaki kararları önce bu ikisini deneyip ondan sonra vermek lazım.

 

kamyonet arkasına yapanlar var. Ancak rahat bir ortam olacağını sanmıyorum. Hiçbir avantajı yok.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

Normal karavan ülkede gelişiyor ve sanırım en doğrusu. Bir de minibüsten çevirme yapmak mantıklı.Bunun dışındaki kararları önce bu ikisini deneyip ondan sonra vermek lazım.

 

kamyonet arkasına yapanlar var. Ancak rahat bir ortam olacağını sanmıyorum. Hiçbir avantajı yok.

 

Bu yıl biraz durumlar düzeldiğinde multivanı amatörce camper haline getirip bi sinopa gitmeyi düşünüyorum, çadır kampı yapıyorum, seviye atlayıp araçlı kampa geçiş yapacağım. Elimde buna uygun araç var, daha sonraki yıllarda karavan kiralamayı da deneyeceğim. Karavancılığın gelişmesi lazım bence Türkiyede, her şehirde 1 tane karavan parkı zorunlu olmalı mesela. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...