İçeriğe Yönlendir

2010-2013 Arası Mazda-3 Nasıldır


Tulak Akan

Recommended Posts

Tulak Akan

Herkese hayirli gunler

 

Bne bugun bir konu acmistim peugeot 508 ile ilgili fakat benzinli lpg dusundugumden pek iyi onermediler

 

Benim sorum d segmentinden c segmentine inince mazda 3 u merak ettim , bu segment de focus octavia megane 3 gibi fikirlerimde vardi ama sizce mazda 3 1.6 benzinli 2010 2013 arasi nasildir kronik problemler yol tutusu suspansiyon vs ve lpg uyumu sizce uzer mi , Ve uzun yola nasil gider direksiyon titrer mi yorar mi uzun yolda boyle bir araba ariyorum aslinda

 

saygilar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu tip bir arabay lpg kriterine göre seçmek beğenmek yanlış olur. Arabanın tek masrafı yakıt değilki .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Arkadaş beni çağırmış, açılın 😀

 

1- mazda 3 sürmesi çok keyifli bir araçtır. Fazla gücü yoktur ama direksiyonun başına geçtiğinizde sürücü odaklı olan kontrol panelleri ve alçak göğüs, sürüşten çok keyif almanızı sağlar. Severek süreceğiniz, sürmek için fırsat kollayacağınız bir araçtır. 
 

2- full donanımlısı gerçekten full’dür. Kör nokta uyarıdan, kararan ayna, katlanır ayna, rezistanslı ön cam, otomatik far ve yağmur sensörü, gibi bir sürü özelliği vardır. 
 

3- ford ve volvo ile ortak üretimdir. Alt takımın bir çok parçası focus ve c max ile aynıdır. Sağlamdır. Kolay bozulmaz. Süspansiyonları orta sert ayarındadır. Yol tutuşu focus’a benzer. Focus’un yol tutuşu meşhurdur. 
 

4- mekanik anlamda asla üzmez. Bakımlı bir mazda binlerce km sorun yaşatmaz. Ama bakımlı olmalı. Yan sanayi parçası azdır ama orijinal parça her yerde bulunur. Parça sıkıntısı çekmezseniz. Piyasada böyle bi algı var maalesef. 
 

5- otomatik ise 4 ileri tam otomatik şanzımanı vardır. Piyasadaki en sağlam şanzımanlardandır. Şehir içinde 2 litre fark ettirir ama dayanıklıdır. 
 

6- lpg konusunda arıza lambası, su kaynatma ve benzeri sorunları yoktur. Ayarsız lpg ile sıkıştırarak kullanırsanız supapları erken eritirsiniz. Ayarlı ve sakin kullanımda 100 bin km’den fazla sorun yaşamadan kullanırsınız. Ardından supap baga gayd gibi parçalar değişir ve kaldığınız yerden kullanmaya devam edersiniz. Lpg’de benzinli gibi gider. Asla farkı anlamazsınız.  
 

7- hb ise bagajı gayet geniştir. Ama genel anlamda bl kasa mazda 3’ün içi geniş sayılmaz. 
 

8- malzeme kalitesi fena değildir. Göğüs kısmı kalitelidir. Direksiyon vites el freni deridir. Kapılarda sevmediğim sert plastik var maalesef. 
 

9- yakıtı atmosferik benzinli kadardır. 

10- 2009-2010-2011 makyajsız modellerdir. Kronik göğüs erime problemi vardır. Servisten indirimli değiştirme şansınız olabilir. 2012-2013 makyajlıdır. Sürtünme katsayısı daha azdır. Ön tampon arka tampon boyalı olmuş, dikiz aynası etrafı küçültülmüş ve teyp kısmı girden siyaha dönmüştür. başka kronik hatası yoktur. 
 

başka sorularınız varsa cevaplayabilirim. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Tulak Akan
Alpay Sumer yazdı:

basligi daha anlamli hale getirsek mi?

tabi abi tesekkur ederim

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arkadaş beni çağırmış, açılın 😀

 

1- mazda 3 sürmesi çok keyifli bir araçtır. Fazla gücü yoktur ama direksiyonun başına geçtiğinizde sürücü odaklı olan kontrol panelleri ve alçak göğüs, sürüşten çok keyif almanızı sağlar. Severek süreceğiniz, sürmek için fırsat kollayacağınız bir araçtır. 
 

2- full donanımlısı gerçekten full’dür. Kör nokta uyarıdan, kararan ayna, katlanır ayna, rezistanslı ön cam, otomatik far ve yağmur sensörü, gibi bir sürü özelliği vardır. 
 

3- ford ve volvo ile ortak üretimdir. Alt takımın bir çok parçası focus ve c max ile aynıdır. Sağlamdır. Kolay bozulmaz. Süspansiyonları orta sert ayarındadır. Yol tutuşu focus’a benzer. Focus’un yol tutuşu meşhurdur. 
 

4- mekanik anlamda asla üzmez. Bakımlı bir mazda binlerce km sorun yaşatmaz. Ama bakımlı olmalı. Yan sanayi parçası azdır ama orijinal parça her yerde bulunur. Parça sıkıntısı çekmezseniz. Piyasada böyle bi algı var maalesef. 
 

5- otomatik ise 4 ileri tam otomatik şanzımanı vardır. Piyasadaki en sağlam şanzımanlardandır. Şehir içinde 2 litre fark ettirir ama dayanıklıdır. 
 

6- lpg konusunda arıza lambası, su kaynatma ve benzeri sorunları yoktur. Ayarsız lpg ile sıkıştırarak kullanırsanız supapları erken eritirsiniz. Ayarlı ve sakin kullanımda 100 bin km’den fazla sorun yaşamadan kullanırsınız. Ardından supap baga gayd gibi parçalar değişir ve kaldığınız yerden kullanmaya devam edersiniz. Lpg’de benzinli gibi gider. Asla farkı anlamazsınız.  
 

7- hb ise bagajı gayet geniştir. Ama genel anlamda bl kasa mazda 3’ün içi geniş sayılmaz. 
 

8- malzeme kalitesi fena değildir. Göğüs kısmı kalitelidir. Direksiyon vites el freni deridir. Kapılarda sevmediğim sert plastik var maalesef. 
 

9- yakıtı atmosferik benzinli kadardır. 

10- 2009-2010-2011 makyajsız modellerdir. Kronik göğüs erime problemi vardır. Servisten indirimli değiştirme şansınız olabilir. 2012-2013 makyajlıdır. Sürtünme katsayısı daha azdır. Ön tampon arka tampon boyalı olmuş, dikiz aynası etrafı küçültülmüş ve teyp kısmı girden siyaha dönmüştür. başka kronik hatası yoktur. 
 

başka sorularınız varsa cevaplayabilirim. 

tansu abi cok tesekkurler gercekten cok guzel soyledin ben tav oldum ama su 508 in tipi ve kafam da mazda 3 un tipi var ford megane vs mazdanin eline su dokemez heleki ozellikleri vs ama abi dis gorunusde mazda 3  biraz pasif gibi mi ? yani bi ihtisami yok sanki pejo 508 gibi cok farkli araclar ama sanirim 508 ile mazda 3 arasinda kaldim ama bu sorunsuzluk lpg uyumu mazda bir tik onde

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arkadaş beni çağırmış, açılın 😀

 

 

Peki mazdanın şanzımanında clutch damper filan varmı. Benim bildiğim Focus 2 ile aynı motor aynı şanzıman kullanıyorlar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Peki mazdanın şanzımanında clutch damper filan varmı. Benim bildiğim Focus 2 ile aynı motor aynı şanzıman kullanıyorlar. 

Son viteste var. Sakin kullanımda Kadran 70’i geçince açılıyor ve direkt aktarım oluyor. Bu sayede uzun yolda manuel ile neredeyse aynı tüketim oluyor. 
 

@Tulak Akan 508 farklı bi sınıf tabi. Karşılaştırma çok doğru olmaz. Ama mazda 3 zamanın ötesinde tasarımı olduğunu düşünüyorum. 2010 yılında yapılmış bir aracı bugün otoparkta diğerleriyle yan yana getirince kesinlikle eski denmiyor. Ben bu yönünü seviyorum. Megane, focus da güzel araçlar. Ama ben aracımı kullanmak için yer arıyorum. Öyle bi his veriyor. 
 

CBD82670-25-D4-4039-838-B-AF67-A2-AF3-A2

2-EDD80-D8-1506-4177-AB36-65-C2958-EF752


bu da sinan koç’un yorumu

 

1-BE07-B7-B-86-BF-4846-AA63-10372-B99-AC


 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şanzıman fordunmuş, Ama Mazda modifiye edip üstüne yeni şanzıman yağı geliştirmiş. 

Ne güzel bu şanzımanında 3 ve 4 de TCC var. Yani 3 de ve 4 de tork konverter kilidi bulunuyor. 

Aşağidaki tamir klavuzunda ayrıntıları okunabilir. 

https://cardiagn.com/ford-4f27e-transmission-service-online/

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Son viteste var. Sakin kullanımda Kadran 70’i geçince açılıyor ve direkt aktarım oluyor. Bu sayede uzun yolda manuel ile neredeyse aynı tüketim oluyor. 

 

yahu yanlış biliyon 3 ve 4 de tcc var. Bozukl olabilir sendeki. Tamiri paylaştığım kitapda var. Yada lpg nedeniyle ecu aklı karıştı devreye girmiyorda olabilir. 

 

D4QAcD.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Koltuk ısıtma sadece imressive donanımda var bu arada. Full’de yani

Yorum bağlantısı
Tulak Akan

abi mazda 3 u gercekten cok iyi biliyosun ya o zaman mazda 3 mantikli bir secim galiba fazla otomatigi yok keske olsa

 

Abi son olarak mazda 3 ile ilgili uzun yolu nasil yorar mi direksiyonu belli bi hizda titrer mi iceri cok ses alir mi tirim falan 5 10 saat yol gitsem dayanir miyim sence yoksa cok mu yorar 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Koltuk ısıtma sadece imressive donanımda var bu arada. Full’de yani

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Şanzıman fordunmuş, Ama Mazda modifiye edip üstüne yeni şanzıman yağı geliştirmiş. 

Ne güzel bu şanzımanında 3 ve 4 de TCC var. Yani 3 de ve 4 de tork konverter kilidi bulunuyor. 

Aşağidaki tamir klavuzunda ayrıntıları okunabilir. 

https://cardiagn.com/ford-4f27e-transmission-service-online/

 

yahu yanlış biliyon 3 ve 4 de tcc var. Bozukl olabilir sendeki. Tamiri paylaştığım kitapda var. Yada lpg nedeniyle ecu aklı karıştı devreye girmiyorda olabilir. 

 

D4QAcD.jpg

 Bilmem olabilir. Araba 40’ta bile 3 veya 4.vites gidiyorken o esnada hangi viteste olduğunu saymadım hiç. Bakarım ama

Tulak Akan yazdı:

abi mazda 3 u gercekten cok iyi biliyosun ya o zaman mazda 3 mantikli bir secim galiba fazla otomatigi yok keske olsa

 

Abi son olarak mazda 3 ile ilgili uzun yolu nasil yorar mi direksiyonu belli bi hizda titrer mi iceri cok ses alir mi tirim falan 5 10 saat yol gitsem dayanir miyim sence yoksa cok mu yorar 

 


hayır asla yormaz. Ben istanbul trabzon yapıyorum sürekli. 13-14 saat sürdüğüm oluyor. Bi mercedes değil tabi ama ortalamanın üstündedir. Bel desteği de var şöför koltuğunda. Uzun yolda otomatikte 3000 devirde 110 gider. 3200 devirde kadran 120’de olur. Bu hızlarda bi tık yol sesi olur. Alman arabaları gibi diyemem. Golf’ten seslidir. Ama rahatsız etmez yani. Benim aracım 10 yıllık. Trim sesi yok

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 Bilmem olabilir. Araba 40’ta bile 3 veya 4.vites gidiyorken o esnada hangi viteste olduğunu saymadım hiç. Bakarım ama

 

Anlamanın yolu çok basit. Son dişli oranın 4.416. ücüncü vütes ise  1 orana sahip. 195/65 R 15 H lastik kullanıyorsan araba 1500 devirde 40 km hız yapar. 4 ncü vitesde ise 1500 devirde 56 kmh gps yapıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

mazda kaliteli üründür herzaman. bazısında Bose ses sistemi vardı.

Yorum bağlantısı
Engin Deniz
Tulak Akan yazdı:

tabi abi tesekkur ederim

 

tansu abi cok tesekkurler gercekten cok guzel soyledin ben tav oldum ama su 508 in tipi ve kafam da mazda 3 un tipi var ford megane vs mazdanin eline su dokemez heleki ozellikleri vs ama abi dis gorunusde mazda 3  biraz pasif gibi mi ? yani bi ihtisami yok sanki pejo 508 gibi cok farkli araclar ama sanirim 508 ile mazda 3 arasinda kaldim ama bu sorunsuzluk lpg uyumu mazda bir tik onde

5 senelik 2011 impressive kullanıcısı olarak kesinlikle tavsiye ederim. Tansu detaylı anlatmış, ama her mazda konusunda söylediğim gibi arka koltuk diz mesafesi dar. Lpg ile 60 bin km yol yaptım. Yüksek devir çevirmediğin sürece sıkıntı olmaz. Ayrıca araba bağımlılık yapıyor uyarayım 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Anlamanın yolu çok basit. Son dişli oranın 4.416. ücüncü vütes ise  1 orana sahip. 195/65 R 15 H lastik kullanıyorsan araba 1500 devirde 40 km hız yapar. 4 ncü vitesde ise 1500 devirde 56 kmh gps yapıyor. 

Yine de zor. Seri kullanımda kilit yapmıyor. Sakin kullanımda ise vitesleri atarken 3, 3+ ve 4 ayrımı zor. Çünkü o esnada devir ibresi çok az oynuyordur. Ayağımı gazdan çekmediğim için de devir sabit kalıyordur. O yüzden farketmemiş olabilirim. Bakıcam ama

Dogan Arsiray yazdı:

mazda kaliteli üründür herzaman. bazısında Bose ses sistemi vardı.


mazda 6’da var. 2013- sonrasında mazda 3’te de var. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Anlamanın yolu çok basit. Son dişli oranın 4.416. ücüncü vütes ise  1 orana sahip. 195/65 R 15 H lastik kullanıyorsan araba 1500 devirde 40 km hız yapar. 4 ncü vitesde ise 1500 devirde 56 kmh gps yapıyor. 

Varmış. Ama çok dikkatli bakan anlar. Rampa aşağı inerken 3’te kilit yapmıyor. Direkt 4’e atıyor. Düz yolda ise sakin sürüşte sürekli vites yükseltme eğilimi var. O yüzden gerçekten çok detaya bakınca anlaşılıyor. Nasıl anladım?

 

mazda 3’te vites kilidi sadece D konumunda oluyor. Yani arabayı manuele alınca şanzıman kilitlenmiyor. Misal D’de 100 ile giderken vitesi manuele alırsam devir yükseliyor. Yani 4+’dan 4’e geçiyor hemen. 
 

Forscan’dan vites sensörünü açtım. Kilitlenmeyi gösteren sensörü bulamadım ama vardır belki, bilmiyorum. Vitesi D’te alıp Yavaş yavaş hızlandım. Vites 3’e geçti. Forscan’da 3’te. Daha yavaş hızlandım. Baktım devir düştü. Normalde bu hissedilmiyor. Baktım forscan’da vites hala 3’te gözüküyor. Hemen manuele aldım, devir yükseldi. D’ye aldım devir düştü. 
 

bu aralık o kadar küçük ki, gerçekten farketmesi çok zor. Ama sağ ol, bilmediğim bir şey öğrendim :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Varmış. Ama çok dikkatli bakan anlar. Rampa aşağı inerken 3’te kilit yapmıyor. Direkt 4’e atıyor. Düz yolda ise sakin sürüşte sürekli vites yükseltme eğilimi var. O yüzden gerçekten çok detaya bakınca anlaşılıyor. Nasıl anladım?

 

mazda 3’te vites kilidi sadece D konumunda oluyor. Yani arabayı manuele alınca şanzıman kilitlenmiyor. Misal D’de 100 ile giderken vitesi manuele alırsam devir yükseliyor. Yani 4+’dan 4’e geçiyor hemen. 
 

Forscan’dan vites sensörünü açtım. Kilitlenmeyi gösteren sensörü bulamadım ama vardır belki, bilmiyorum. Yavaş yavaş hızlandım. Vites 3’e geçti. Forscan’da 3’te. Daha yavaş hızlandım. Baktım devir düştü. Normalde bu hissedilmiyor. Baktım forscan’da vites hala 3’te gözüküyor. Hemen manuele aldım, devir yükseldi. D’ye aldım devir düştü. 
 

bu aralık o kadar küçük ki, gerçekten farketmesi çok zor. Ama sağ ol, bilmediğim bir şey öğrendim :) 

 

Tabloda sadece ve sadece Drive modunda çalıştığını göstermiş. Genelde 2010 2015 yıllarındaki arabalarda tcc %5 %25 arası kilitleniyor. Mesela Cruze 6 ncı vitesi sadece ve sadece %5 %30 arasın gaza basınca devreye giriyor. Ayağını gazdan çekince fren yapıldığını zannettiklerinden illaki %5 basman lazım . O zaman süzülmek istediğini anlıyor. Tcc leri kullanmaya başlıyor. 

 

EN azından çalışıyor. lpg yüzünden bozulmamış. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Tabloda sadece ve sadece Drive modunda çalıştığını göstermiş. Genelde 2010 2015 yıllarındaki arabalarda tcc %5 %25 arası kilitleniyor. Mesela Cruze 6 ncı vitesi sadece ve sadece %5 %30 arasın gaza basınca devreye giriyor. Ayağını gazdan çekince fren yapıldığını zannettiklerinden illaki %5 basman lazım . O zaman süzülmek istediğini anlıyor. Tcc leri kullanmaya başlıyor. 

 

EN azından çalışıyor. lpg yüzünden bozulmamış. 

Evet. Yani 3, 3+ ve 4 geçişleri çok sessiz. Hızlanırken büyük ihtimalle dediğin gibi 3+ hiç olmuyor. Sakin sürüşte gaz pedalı durumuna göre 3+ oluyordur. 
 

bu arabada lpg sadece supapları etkiliyor. O da sakin sürüşte 100 bini geçiyor. Geçen biri ilk defa supap değişimine gitti. Araç 2013’ten beri lpg’liymiş ve 140 binde ilk defa supap değiştiriyor. Değişimden sonra da herhangi bir problem yaşamadığını söyledi. Ama ustamız mazdacı. Herkese kapağı açtırmamak lazım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet. Yani 3, 3+ ve 4 geçişleri çok sessiz. Hızlanırken büyük ihtimalle dediğin gibi 3+ hiç olmuyor. Sakin sürüşte gaz pedalı durumuna göre 3+ oluyordur. 
 

bu arabada lpg sadece supapları etkiliyor. O da sakin sürüşte 100 bini geçiyor. Geçen biri ilk defa supap değişimine gitti. Araç 2013’ten beri lpg’liymiş ve 140 binde ilk defa supap değiştiriyor. Değişimden sonra da herhangi bir problem yaşamadığını söyledi. Ama ustamız mazdacı. Herkese kapağı açtırmamak lazım. 

 

Günümüzde durum değişti. 3te kilit yok. 4 de kilit var. Ayak gazdan çekilince direk 4 de kilit süzülürken buluyorsun kendini. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Günümüzde durum değişti. 3te kilit yok. 4 de kilit var. Ayak gazdan çekilince direk 4 de kilit süzülürken buluyorsun kendini. 

3’te kilide gerek var mı? Belki olmayada bilir yani. Uzun yolda zaten 4+ ile gidiyorsun. Şehir içinde dur kalk yapıyorsun yani hızlan yavaşla. Vites zaten sürekli 4’e geçme eğiliminde. Öyle bi hız olacak ve bozulmayacak ki, 3+’da gitsin araba. Ben denerken bile zor gördüm. Zaten hemen 4’e geçti kendi kendine. Çok ufak bi aralıkta çalışıyor. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

3’te kilide gerek var mı? Belki olmayada bilir yani. Uzun yolda zaten 4+ ile gidiyorsun. Şehir içinde dur kalk yapıyorsun yani hızlan yavaşla. Vites zaten sürekli 4’e geçme eğiliminde. Öyle bi hız olacak ve bozulmayacak ki, 3+’da gitsin araba. Ben denerken bile zor gördüm. Zaten hemen 4’e geçti kendi kendine. Çok ufak bi aralıkta çalışıyor. 

 

Dayımın Lacettide çok kullanırdım. Tam yakıt ekonomisi kasmalık. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Cx3 4den 6ya kadar kilitli çalışıyor. Otomatik olduğu halde 3 litre ile geziyodu imansız

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

3’te kilide gerek var mı? Belki olmayada bilir yani. Uzun yolda zaten 4+ ile gidiyorsun. Şehir içinde dur kalk yapıyorsun yani hızlan yavaşla. Vites zaten sürekli 4’e geçme eğiliminde. Öyle bi hız olacak ve bozulmayacak ki, 3+’da gitsin araba. Ben denerken bile zor gördüm. Zaten hemen 4’e geçti kendi kendine. Çok ufak bi aralıkta çalışıyor. 

 

Hız sabitleyici varsa tadından yenmez. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Cx3 4den 6ya kadar kilitli çalışıyor. Otomatik olduğu halde 3 litre ile geziyodu imansız


o şanzıman ile ilgili kimisi 4-5-6 için kilitlenme özelliği var diyor. Ben yabancı bi kaynakta her viteste kilitlenebiliyor diye okudum. Şöyle de bi tablosu var. Sondan 2.sütun. 

 

yIAAAgLJ3uA-960.jpg

 

Az da olsa birkaç kişide de sorun çıkardı. Bazıları garantiden, garantisi bitenler birkaç bin tl ödeme yaparak şanzımanı yeniledi. Şu an bizim forumda da güncel konuyu görmüşsündür abi. Adama 50 bin fiyat çekmişler. Yapılacak indirimi bekliyor. 

Ali Darbaz yazdı:

 

Hız sabitleyici varsa tadından yenmez. 


var ama adaptif değil :( alalım sana bi mazda 3 :) 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...