Ali Darbaz 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Merhaba değerli arkadaşlar, 3 haftaya yakındır yaptığım araştırmalarımın bir kısmını burda paylaşmanın iyi olacağını düşünüyorum. Yakıt verimliliği üzerine araştırmaları sizinle paylaşmak belki bir çoğunuz için motor mühendisliğine bakış açısını değişterecektir. Kendi aracımda Kore daewoo yapımı f16d4 motorla ilgili verileri araştırırken bir çok yeni bilgiyede ulaştım. F16d4 motor aslında 3 ncü nesil bir ecotec motorun kore versiyonu. Amerikadaki kod ismi LXV olan bu motor yapılan geliştirmeler ışığında LDE adını aldı. F16D4 = 114 beygir LXV = 113 beygir. Modifiyeli F16D4 yeni adı ise LDE = 124 beygir. Avrupa Opel yorumu ise A16XER = 115 beygir Amaç motor gücü değil, yaptığım araştırmalar motorun özgül yakıt tüketimi yapıldı. Bir türlü bu motorun orjinal verilerine ulaşamadım. Fakat Gm motor ailesini inclediğimde neredeyse her motor hacminde verilerin aynı olduğu gördüm.. İlk olarak 2,5 ecotec motorun Özgül yakıt tüketimine ulaştım. Bu ecoteclerin 4 silindirli ailesinde en büyük olanı. 2000 devirden 3000 devire kadar inanaılmaz ekonomik bir tüketim sergilemkte. Daha sonra yaptığım araştırmalarda , 1,4 litre Ecotech motorun Volt modelinde kullanılan versiyonuna ulaştım. 2200 - 2700 devirden sonra motor maksimum verimlilikle çalışıyordu. 2200 devir motorun en ekonomik alanıydı. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2020 (düzenlendi) Konuya başka bir ecotec 1.8 motoru tarfından bakıldığından 1,8 litre olan motorun (f16d4 motorun 200 cc artırılmış modeli) özgül yakıt tüketimi değişken emme kanalı sayesinde bir miktar aşaği çekişmiş . Fakat özgül yakıt tüketimi 2000 devir ile 3000 devir arasında minimuma düşmüş görünmekte. Sadete gelirsek tüm ecotec motorlar 2200 2700 devir bandında yükte en az yaktıları kesim olmaktadır. 17 Temmuz 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Bu da 1.6 manuel motorlar için 90-100 km/s hıza denk geliyor ki ben uzun yolda 110'un altına düşmüyorum yol bitmiyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2020 Gm mühendisleri anlık yakıt tüketim göstergesi ile motorun özgül tüketim haritasından bilgi aldığı yazılmış. Motor yükü sabit tutulup kadran çekilirse bsfc haritasını yapabilirim. Yorum bağlantısı
Koray Demir 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Ecotec motor teknolojisinin özdeş hacimde bir dual vvt-i valvematic, ti-vct, i-vtec veya Vanos motor ile yakıt verimliliğini kıyas etme şansı var mı? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2020 Koray Demir yazdı: Ecotec motor teknolojisinin özdeş hacimde bir dual vvt-i valvematic, ti-vct, i-vtec veya Vanos motor ile yakıt verimliliğini kıyas etme şansı var mı? Çok fazla yakıt haritasına ulaştım, işime yarayanları paylaştım. Hyundaiden tutda honda toyota bmw tonla harita önümden geçti. Mesela 1,5 litre atmosferik Prius motoru, 1,4 ecotec Gm motorunun neredeyse birebir kopyası gibi haritası var. Bu motorların ikiside değişken subab zamanlamalı. 1 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Özetle bizim 1.6 ecotec ler en faydalı hangi devirde çalışıyor? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2020 (düzenlendi) Merhaba değerli arakadaşlar, Buyrun sonunda buldum. İngilterede bir üniversitesidne 1330 kiloluk bir Astra üzerinde deneyler yapmışlar. İşt1 1,6 litre LDE motorun BSFC verileri. BSFC haritası NEDC testinde iken hangi konumda ilerlediğinide bir altaki grafikte görmek mümkün. Beyaz noktalar benim şanzımanım, Siyah noktalar ise opel tandar şanzımanı . Bendeki fites kutusu daha ekonomik odaklı olduğu için motor daha fazla yükte çalışıp, daha az benzin yakıyor. Köksal Yılmaz yazdı: Özetle bizim 1.6 ecotec ler en faydalı hangi devirde çalışıyor? HAcı senin arabanın kulvarı farklı, sende ne vıs var nede değişken subab zamanlaması. Kar kuru motor. Sende olay şanzımanda. Yat kalk o şanzımana sahip çık Köksal Yılmaz yazdı: Özetle bizim 1.6 ecotec ler en faydalı hangi devirde çalışıyor? Buldum.. Kusura bakma ozamanlar renkli printer yokmuş. Dotmatrixle yapmışlar. çizgi çizgi giden grfaiğe göre 2000 - 2400 devirde az yakıyorsun. 18 Temmuz 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Sadete gelirsek tüm ecotec motorlar 2200 2700 devir bandında yükte en az yaktıları kesim olmaktadır. 1.4 90hp ecotec opel astra 5. viteste hep bu devir aralığında çalışırdı ve döneminin en az yakan araçlarından birisi idi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2020 Dogan Arsiray yazdı: 1.4 90hp ecotec opel astra 5. viteste hep bu devir aralığında çalışırdı ve döneminin en az yakan araçlarından birisi idi. ASslında yüksek devirdede tüketim az ama, rüzgar direnci nedeniyle talep edilen beygir çok olunca tüketim artıyor malesef. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts