İçeriğe Yönlendir

Lpg Enjektör Hortum Mesafesi


Ozkan çoban

Recommended Posts

Ozkan çoban

Aracı lpg li olan büyüklerim enjektör hortum uzunluklarınız araçlarınızda kaç cm uzunlukta veya kaç olmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ne kadar kısa ve ne kadar eşit ise o kadar iyi.. 

En uzak olanı minimuma indirin ve hepsini bu boya eşitleyin. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz
Ozkan çoban yazdı:

Aracı lpg li olan büyüklerim enjektör hortum uzunluklarınız araçlarınızda kaç cm uzunlukta veya kaç olmalı.

Bu işin kompedanı Quattro Garage Şaşmaz ;) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Bu işin kompedanı Quattro Garage Şaşmaz ;) 

Teknik konularda Bekir bey bilgili ancak fiyatlar ve servis hizmetleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim maalesef. Yan sanayi filtre değişimine 100 tl istedi ayarlarına bile bakmadı ben de haliyle fatura istedim. Fatura olursa fiyat değişir 120 tl olur dedi. Ayrıca dükkanı gözlemlediğimde bana çok dağınık, düzensiz ve amatör geldi kaçak testi yaptıkları cihaz Nuh nebiden kalma kalibrasyonu sertifikası muayenesi var mı dedim ona gerek yok biz kaçağı tecrübeyle anlıyoruz şeklinde cevap verdi. Ben de sinirlendim bu nasıl iş diyip 80 tl verip çıktım bir daha da uğramam. Parası önemli değil işini hakkıyla yapan yer olsun gerekirse 2 katını öderim 😊 Normalde yetkili servisinde bu işleri 50 tl ye hallediyorum yanında sınırsız çay+simit poğaça ikram.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Mehmet Muhip Yılmaz
Koray Demir yazdı:

Teknik konularda Bekir bey bilgili ancak fiyatlar ve servis hizmetleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim maalesef. Yan sanayi filtre değişimine 100 tl istedi ayarlarına bile bakmadı ben de haliyle fatura istedim. Fatura olursa fiyat değişir 120 tl olur dedi. Ayrıca dükkanı gözlemlediğimde bana çok dağınık, düzensiz ve amatör geldi kaçak testi yaptıkları cihaz Nuh nebiden kalma kalibrasyonu sertifikası muayenesi var mı dedim ona gerek yok biz kaçağı tecrübeyle anlıyoruz şeklinde cevap verdi. Ben de sinirlendim bu nasıl iş diyip 80 tl verip çıktım bir daha da uğramam. Parası önemli değil işini hakkıyla yapan yer olsun gerekirse 2 katını öderim 😊 Normalde yetkili servisinde bu işleri 50 tl ye hallediyorum yanında sınırsız çay+simit poğaça ikram.

Adam LPG ayarında muazzam Koray bey :)  Diğer işler için tartışılır tabii ki.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mehmet Muhip Yılmaz yazdı:

Adam LPG ayarında muazzam Koray bey :)  Diğer işler için tartışılır tabii ki.

Biliyorum namını duyup gitmiştim 😊. Sadece ayarda meşhur o zaman 🤔. Sizin araçta arıza ışığı yanmıyorsa Afr ayarına gerek yok demişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

 kaçak testi yaptıkları cihaz Nuh nebiden kalma kalibrasyonu sertifikası muayenesi var mı dedim ona gerek yok biz kaçağı tecrübeyle anlıyoruz şeklinde cevap verdi. 😊

Gaz kaçağını bu şekilde anlayanlar yüzünden oluyor ne oluyorsa. Bu kadar insan akıl edip deneyim kazanamadığı için o aletlere dünya para veriyor üzerinde de yetmiyor düzenli bakım ve kalibrasyonuna para ödüyorlar. Keşke herkes bu kadar işine hakim olsada kimse masraf etmese. 

tarihinde Ü.Emre Kartal tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Koray Demir yazdı:

Biliyorum namını duyup gitmiştim 😊. Sadece ayarda meşhur o zaman 🤔. Sizin araçta arıza ışığı yanmıyorsa Afr ayarına gerek yok demişti.

benim zamanında @Servet Aydın sattığım, herşeyini satmadan önce yenilediğim araçta da bir kere bile arıza ışığı yanmamıştı ve arıza kodu yoktu ama bir sebepten LPG nin yüksek ısıda çalışması nedeniyle chrysler motoru, valf yataklarından deforme olmuştu. o dönemin bütün v6 ve v8 chrysler mopar motorları aynı. arıza ışığının yanmaması doğru ayarda olduğunu göstermez yani. 80 bin km sonra üst kapak yapılır.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Dogan Arsiray yazdı:

benim zamanında @Servet Aydın sattığım, herşeyini satmadan önce yenilediğim araçta da bir kere bile arıza ışığı yanmamıştı ve arıza kodu yoktu ama bir sebepten LPG nin yüksek ısıda çalışması nedeniyle chrysler motoru, valf yataklarından deforme olmuştu. o dönemin bütün v6 ve v8 chrysler mopar motorları aynı. arıza ışığının yanmaması doğru ayarda olduğunu göstermez yani. 80 bin km sonra üst kapak yapılır.

Doğrudur. Tabiki. İşletmenin bir diğer eksikliğini görmüş olduk. Sonrasında Akif Tezel’e profesyonel Afr ayarı yaptırdım. Titiz adamım ben 😊

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

En fazla 25-30 cm.  Ama kısa olması iyidir. Hortumların uzunluğunun yanında manifolda giriş yerleri de önemlidir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Ozkan çoban yazdı:

Aracı lpg li olan büyüklerim enjektör hortum uzunluklarınız araçlarınızda kaç cm uzunlukta veya kaç olmalı.

en kısa ve esit boyda olanı iyi olur.  buda en güzel 2+2 li kütük enjektörünüz var ise saglanabilir. tek kütükde 4 enjektörde beraberse esitligi saglayabilmek için hortum boyları mecburen uzuyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Aslında enjektör püskürtme süreleri lpg ayarı yapılırken kontrol edilip araca uygun hale getiriliyor. Boruların eşit istenmesinin sebebi sanırım bir borudan diğerinden fazla veya az gaz olmaması gerekliliği diye düşünüyorum. Yoksa borularda hep aynı basınç ve debide gaz olsa, boy da önemli değildir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tahir Ak
en kısa ve esit boyda olanı iyi olur.  buda en güzel 2+2 li kütük enjektörünüz var ise saglanabilir. tek kütükde 4 enjektörde beraberse esitligi saglayabilmek için hortum boyları mecburen uzuyor. 
en güzeli tekli
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz
Tahir Ak yazdı:
Yusuf Davaz yazdı:
en kısa ve esit boyda olanı iyi olur.  buda en güzel 2+2 li kütük enjektörünüz var ise saglanabilir. tek kütükde 4 enjektörde beraberse esitligi saglayabilmek için hortum boyları mecburen uzuyor. 

en güzeli tekli

nedenini ögrenebilirmiyim Tahir bey

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Murat Sahın
Yusuf Davaz yazdı:

nedenini ögrenebilirmiyim Tahir bey

Yusuf bey, önceki aracım Astra G 1.6 gri kapak ekotekti. Aldığımda benzinliydi, lpg montajını ben yaptırdım. Ankara'da AFR ayarı yapan 2 bayi var. Ben quattro'ya gitmedim. Diğeri daha iyi ve daha ilgili bence.

Sorunuzun cevabına gelince, mesela ekoteklerde emme manifoldunun odacıkları birbirine uzak. Tek tek olması halinde enjektörlerin, hortum boyu kısalıyor. Hortum boyu ne kadar kısa olursa o kadar iyi pedal tepkisi oluyor aracın. Mesela bahsettiğim araçta hortumlar sadece enjektörü manifolda vidalanan memelere bağlamak için 1-2 cm kadar yapmışlardı. Hepsi eşitti. LPG göstergesini de gizlettirmiştim. Araç nerede benzinde nerede lpgde hiç bir fikrim olmadığından çok kez lpg bitince benzin ile devam etmişimdir fark etmeden. Yolda fiili sürüşte yapılan afr ayarı ile performans anlamında benzinden hiç bir farkı yoktu. Ben aslında atiker gold taktıracaktım, onda tek kütük üzerinde 4 enjektör var. Usta tavsiyesi ile atiker grand taktırmıştım aynı fiyata. Enjektörler ayrı ayrı. Enjektörler ayrı ayrı olunca her birisi emme manifolduna en yakın ve en doğru pozisyona yerleştirilebiliyor. O enjektör-manifold arasındaki hortum ne kadar uzunsa lpg o kadar can sıkıcı oluyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...