İçeriğe Yönlendir

Grand C-Max Alt Devirlerde Çekiş Düşüklüğü


Uğur Balaban

Recommended Posts

Uğur Balaban

Merhaba, 2011 model Ford Grand C-Max aracımda 1000 devir ile 1500 devir arasında araç sanki gitmiyor, gitmek istemiyor, birisi aracı çekiyor gibi arkadan, 1500 devirde turboyu açınca güzel gidiyor, özellikle yokuşlarda bazende düz yolda bu sorunu yaşıyorum, sorunla birlikte yaptırdığım işler,  Bosch servisinde enjektör temizliği ve kodlaması yapıldı, yeni baskı balata volant debriyaj üst merkez değiştirdim, selonoid sensörü değişti, ama sorun halen devam ediyor, bu tarz bir sorun yaşayıp çözüme kavuşan var mıdır, İzmir ilinde bu tarz bir sorunu olup çözüm bulabilen bir usta varmıdır, yada ne işlem yapıldı sorunu çözdüren 

Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk

1.5 2013 tdci fiestam var dediğiniz gibi 1. Viteste kağnı gibi gaza falanda bassam kalkışta istediğim hız olmuyor illa yarım debriyajla agresif kalkmam lazım çabuk hızlanması için. 2. Vitese geçince bir sorun yok ama. Acaba 1. Viteste turbo mu devreye girmiyor

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

Forumda  @Aydın Sert kardeşimiz  stage 1 yazılım  ile alt devirlerdeki hantallik sorununu çözmüş. 

Aynı sorunu ben de yaşıyorum. İlginç olan ise aracı 0 km aldığımdan   beri aynı. Sizin bu sorun için yaptıklarınız  elbette ki boş şeyler değil ama çözüm olacağını  sanmıyorum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

1000-1500 devirde performans beklemek yanlış olur, zira 1500 devirde bile 40 beygir üretiyor motor. 1700 devir aşağısı kullanmamak lazım hızlanmak için.

SiBqVG.jpg

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aydın Sert

Uğur Bey;

Aracımızın birinci vitesi maalesef sağır. Araç zaten 1567 kg. Turbo 1600 RPM civarında devreye giriyor. 

Ben de aynı sorundan muzdarip idim.

Stage1 denen soft yazılım yaptırdım. 115 beygirden 140 beygir civarına, 270 Nm torktan 340 Nm tork civarına yükseldi araç.

Şuan tüm şikayetlerim ortadan kalktı. Aracı satmayı bile düşünmüştüm bu hantallık yüzünden. Fakat şuan tekrar aşık oldum aracıma :)

Yazılım ile ilgili ise tereddütlerim vardı. Fakat mekanik olarak hiçbir şey ellenmedi. Sadece elektronik olarak beyine(ECU) müdahale edildi. Duman vs gibi sorun yok. İstediğiniz zaman eski yazılıma dönebiliyorsunuz.

Keşke daha önce yaptırsaydım.

Bu arada bazı yazılım firmaları yazılımı attıktan sonra size denemeniz için zaman tanıyorlar. Memnun kalmazsanız iade yapıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk
Aydın Sert yazdı:

Uğur Bey;

Aracımızın birinci vitesi maalesef sağır. Araç zaten 1567 kg. Turbo 1600 RPM civarında devreye giriyor. 

Ben de aynı sorundan muzdarip idim.

Stage1 denen soft yazılım yaptırdım. 115 beygirden 140 beygir civarına, 270 Nm torktan 340 Nm tork civarına yükseldi araç.

Şuan tüm şikayetlerim ortadan kalktı. Aracı satmayı bile düşünmüştüm bu hantallık yüzünden. Fakat şuan tekrar aşık oldum aracıma :)

Yazılım ile ilgili ise tereddütlerim vardı. Fakat mekanik olarak hiçbir şey ellenmedi. Sadece elektronik olarak beyine(ECU) müdahale edildi. Duman vs gibi sorun yok. İstediğiniz zaman eski yazılıma dönebiliyorsunuz.

Keşke daha önce yaptırsaydım.

Bu arada bazı yazılım firmaları yazılımı attıktan sonra size denemeniz için zaman tanıyorlar. Memnun kalmazsanız iade yapıyorlar.

Yazılımlar konusunda çok söylenti var motor ömrünü kısaltır, motor parçalarına dayanacağından daha yük bindirir gibi. Haklılık payı var mı acaba? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Doğru bakımlar zamanında yapılırsa ve araç yorullmazsa motor sağlıklı olur diye düşünüyorum. Önceki aracım 68beygirlik fiesta da racechip kullandım ve aracı sattığımda 200bindeydi duman atma dışında birşey yoktu. Duman gelmesinin sebebi ise zengin karışım olduğu için dediler forumda konuyu tartıştığımız. Ne yazık ki 1. Viteste istenilen performansı sağlayamıyorsunuz ancak 2den 3e geçerken yokuş yukarı bile tekerleğin sağa sola oynuyor. Aracın 1.6 dizel cmax boş ağırlığı 1400 kg yakın bir araç. Ben de gelince yazılım arttırmayı düşünüyorum. Hatta Ali Cihangiroğlu hocamdan aldığım tavsiye ile racechip almıştım yazılım ile benzer durumlar aracın yağını normal sürecinden biraz daha erken değiştiriyordu.

Yorum bağlantısı
Aydın Sert
(düzenlendi)
Kürşad Özpamuk yazdı:

Yazılımlar konusunda çok söylenti var motor ömrünü kısaltır, motor parçalarına dayanacağından daha yük bindirir gibi. Haklılık payı var mı acaba? 

Evet Hocam hepsi yanlış kullanım ve bakım sonucu ortaya çıkan ve tüm yazılımlara genellenen söylentiler.

Öncelikle Stage1 denilen yazılım en hafifi. Teknik olarak bir zararı yok zaten. 

Bakımlarına dikkat etmeniz gerekiyor. 10 binde bir yaptırıyorsanız 7-8 binde bir yaptırmaya özen göstermeniz lazım. Ben zaten hep zamanından önce ve orijinal parça kullanarak yaptırdığım için kafam rahat.

Ayrıca stock(fabrika çıkışlı) bir motorda bile sürekli dip gaz gidip motoru aşırı sıkıştırdığınızda da aracı yoruyorsunuz. Aynı şeyi yazılımlı araçta da yaptığınızda benzer sonuçları alırsınız.

Fazla yakıt tüketimi, turbo hortumlarının sık olarak patlaması gibi.

Kısaca tamamen sürüş karakterinize, düzenli bakımlarınıza bağlı.

Benim amacım düşük viteslerdeki ve alt devirlerdeki hantallığı ortadan kaldırmak ve buna bağlı aracı rahatlatarak yakıt tüketimini düşürmekti. Amacıma ulaştım.

tarihinde Aydın Sert tarafından düzenlendi
imla
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tamer Akkan
Aydın Sert yazdı:

Uğur Bey;

Aracımızın birinci vitesi maalesef sağır. Araç zaten 1567 kg. Turbo 1600 RPM civarında devreye giriyor. 

Ben de aynı sorundan muzdarip idim.

Stage1 denen soft yazılım yaptırdım. 115 beygirden 140 beygir civarına, 270 Nm torktan 340 Nm tork civarına yükseldi araç.

Şuan tüm şikayetlerim ortadan kalktı. Aracı satmayı bile düşünmüştüm bu hantallık yüzünden. Fakat şuan tekrar aşık oldum aracıma :)

Yazılım ile ilgili ise tereddütlerim vardı. Fakat mekanik olarak hiçbir şey ellenmedi. Sadece elektronik olarak beyine(ECU) müdahale edildi. Duman vs gibi sorun yok. İstediğiniz zaman eski yazılıma dönebiliyorsunuz.

Keşke daha önce yaptırsaydım.

Bu arada bazı yazılım firmaları yazılımı attıktan sonra size denemeniz için zaman tanıyorlar. Memnun kalmazsanız iade yapıyorlar.

Bilgi edinmek için soruyorum; yazılım sonrası edinilen beygir ve tork artışının C max lerde mevcut sisteme (enjektör, baskı balata holand vs.) olumsuz etkisi var mıdır? Tecrübeleriniz ne yöndedir.

Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk

Bugün baya Bi araştırdım bu beygir ve tork artışı aracı sürekli sıkıştırarak sınırlarda kullanırsanız sorun yaratır deniliyor ki bu şekilde kullanmak zaten yıpratır yazılım olmasada. Ayrıca yazılım yaparsanız 8000 bin km civarı yağ filtre bakımlarını yaptırın 10bini beklemeyin diyorlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aydın Sert
Bilgi edinmek için soruyorum; yazılım sonrası edinilen beygir ve tork artışının C max lerde mevcut sisteme (enjektör, baskı balata holand vs.) olumsuz etkisi var mıdır? Tecrübeleriniz ne yöndedir.

Bahsettiğiniz kriterleri etkileyecek tecrübe yapmadım henüz. Yazılım yapılalı 1 buçuk ay kadar oldu. Lakin devamlı yüksek devir çevirerek motoru sıkıştırmak ve sınırları zorlamak muhakkak zarar verecektir. Yaşanabilecek olumsuzluklar tamamen kullanıcı ile ilgilidir.
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Uğur Balaban

Bizde ayrıca C-Max var onda araç kendini atıyor öne gitmek için ama bendeki grand C-Max ta sanki biri tutuyor bazen yokuşta özellikle mazotu yemiyor gibi kesiyor aracı, yakıtı da petrol ofisinden alıyorum, diğer araçla karşılaştırınca bendeki geri kalıyor, selenoid değişti, enjektörler Bosch servisinde temizlendi, bakımlar zamaninda yapılıyor, debriyaj değişti ama sorun halen var, hava akışını yada mazotu yemez gibi yapıyor, sonra birden hızlanıyor bazende debriyaji yenileyince yapıyor, 

Yorum bağlantısı
Uğur Balaban

Ford araç konusunda deneyim edinen güzel  bir servis yada usta varmıdır acaba bilgisi olan paylaşırsa 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...