İçeriğe Yönlendir

Sıfır Araç Teslim Alırken Dikkat Edilecekler


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Deniz Kom
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aldıktan sonra sorun çıkarsa uğraştırırlar. Teslim almadan bakmak lazım hocam.

Teslim almadan galeriden çıkarttırmıyorlar bile. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Deniz Kom yazdı:

Teslim almadan galeriden çıkarttırmıyorlar bile. 

Çıkarmadan bakmak lazım. Temsilci ile Aracın başına gidildi. Beraber, Tüm kaporta boya kontrol edilmeli. Boya kalınlığı, çizik, göçük, yanma, darbe, hata var mı? Camların markaları ve aynı olmaları ilk aşamada yapılacak iş bu bence. Bi şekilde değişmiş parçanın nasıl anlaşıldığını öğrenmek lazım. Değişeni anlamak için. Kaporta kontrolünde o da bakılır

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım

Boyasına değişenine biz baksak ne kadar anlıcaz seyyar eksper bulmak lazım varsa tabi

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ercüment Yıldırım yazdı:

Boyasına değişenine biz baksak ne kadar anlıcaz seyyar eksper bulmak lazım varsa tabi

Gözle görülür yanık, darbe, iz vs zaten anlaşılıyor. Bi de her yerde 200-300 tl’ye satılan boya kalınlık ölçme cihazı satılıyor. En olmadı tanıdıktan alıp gitmek lazım. Boya işinin geri dönüşümü sıkıntılı çünkü. 

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Gözle görülür yanık, darbe, iz vs zaten anlaşılıyor. Bi de her yerde 200-300 tl’ye satılan boya kalınlık ölçme cihazı satılıyor. En olmadı tanıdıktan alıp gitmek lazım. Boya işinin geri dönüşümü sıkıntılı çünkü. 
Ben de ev ya da araba arasında kalanlardanım, alacağım zaman artık iyi birini yanımda götürmem lazım
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çıkarmadan bakmak lazım. Temsilci ile Aracın başına gidildi. Beraber, Tüm kaporta boya kontrol edilmeli. Boya kalınlığı, çizik, göçük, yanma, darbe, hata var mı? Camların markaları ve aynı olmaları ilk aşamada yapılacak iş bu bence. Bi şekilde değişmiş parçanın nasıl anlaşıldığını öğrenmek lazım. Değişeni anlamak için. Kaporta kontrolünde o da bakılır

Benim aracın camları farklı arkalar Türk marka, ön cam farklı marka. Teslim alırken sorduğumda fabrikadan böyle geliyor dendi, teslime hazır 7-8 araç daha aynı idi kontrol ettiğimde. Takılmadım ben buna..

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Cem Işık yazdı:

Benim aracın camları farklı arkalar Türk marka, ön cam farklı marka. Teslim alırken sorduğumda fabrikadan böyle geliyor dendi, teslima hazır 7-8 araç daha aynı idi kontrol ettiğimde. Takılmadım ben buna..

Araç Türkiye’de üretiliyorsa olabilir. O an yerli üretim tedarik etmiştir ama yurt dışı ise garipmiş. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araç Türkiye’de üretiliyorsa olabilir. O an yerli üretim tedarik etmiştir ama yurt dışı ise garipmiş. 

Çek üretimi, Skoda Kodiaq.

Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk

Bu aralar meşhur sıfır araç ekspertizi her yerde çıkıyor karşıma. Muhakkak yaptırmak lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Cem Işık yazdı:

Çek üretimi, Skoda Kodiaq.

İlginç. Bizden cam mı alıyorlar? Yoksa burada cam montajı mı var? Hasar gördü de mi değiştiriyorlar. Acaba hangisi

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İlginç. Bizden cam mı alıyorlar? Yoksa burada cam montajı mı var? Hasar gördü de mi değiştiriyorlar. Acaba hangisi

Camı Türkiyeden alıyorlarmış,yanlış bilmiyorsam dora glass marka..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Bir bidon benzin/mazot ile lastik basınç ölçer. Kapıdan çıkınca yakıtı bitip yolda kalanı da duyduk, 50 psi hava basılıp araba bir garip diyeni de.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Türkiyede otomotiv parça üretimi oldukça fazla. 2003 fusion arscımın arja koltuk kilidini ses geliyor diye söndürdüm otosan üretimi çıktı ama ses ondan değilmiş. 2020 Puma arks yan camlar sisecam, cevher çelik jant yurt dışı bir çok firmaya orjinal jant gönderiyor. Düzcede teknorot dünyaya ön düzen ekipmanları yolluyor. Aslında yerli araç üretimi hakikaten çok gecikmiş.

Üretmek değilde satış sonrası servis ve parça tedariği sıkıntılı, Dünyaya satmak istiyorsak bunu aşmalıyız .

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Araç Türkiye’de üretiliyorsa olabilir. O an yerli üretim tedarik etmiştir ama yurt dışı ise garipmiş. 

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İlginç. Bizden cam mı alıyorlar? Yoksa burada cam montajı mı var? Hasar gördü de mi değiştiriyorlar. Acaba hangisi

 

Cem Işık yazdı:

Camı Türkiyeden alıyorlarmış,yanlış bilmiyorsam dora glass marka..

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

demek üretim parça vs durumu böyle, bu demektirki bizim Togg olacak gibi :)    trifaze priz ve hat ayarlamaya başlayayım bari :D

5e0b0f1abf21441030363372.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Yerli araç halen bana bir rüya gibi geliyor, düşünsenize , akaryakıttan deli gibi vergi alırken , bu kaynağı kesip neden elektrikli aracı yaygınlaştırmak isteyesin ki. Sırf bu yüzden yıllarca ülkemizde demiryolu ağları yerine otoyollar, duble yollar, köprüler yapıldı. Hatta yerli araç piyasaya çıksa bile ( ki zor) çok ulaşılabilir bir fiyattan sunulacağını sanmıyorum. İnsanlara yine benzin/dizel araç almak elektrikliye göre daha mantıklı olacaktır. Vergi ile dönen bir ekonomiye , elektrikli araç çok sert darbe vurur.

Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Arkdaşımın  oyak kampanyasından aldığı clioyu birlikte teslim almaya gittik. Park sensörünü takmayı unutmuşlardı.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Erhan Doruk yazdı:

Sırf bu yüzden yıllarca ülkemizde demiryolu ağları yerine otoyollar, duble yollar, köprüler yapıldı. 

 

Ülkenin engebeli arazisinin bu işe engel olduğunu düşünüyorum. Engebeli arazide yapılamaz mı tabii ki yapılır fakat ciddi bir külfetin altına girmek lazım. Otoyol veya duble yollar az maliyetli olduğu için ülkenin ekonomik koşullarında daha fazla tercih edilmiş olmalı diye düşünüyorum. 

 

Hadi engebeli arazide yapılmadı diyelim dümdüz olan Ankara-Konya-Eskişehir hatlarında niye olmadı denilebilir? Bunun nedeni de Otobüs lobisinin baskısı diye düşünüyorum. Zaten ilk fırsatta Ankara-Konya-Eskişehir güzergâhlarında hızlı tren projeleri hayata geçirildi.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Gittim aldım geldim vallaha bilmiyorum :) Ama havası bir başka oluyor niyeyse :)

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Yerli araç halen bana bir rüya gibi geliyor, düşünsenize , akaryakıttan deli gibi vergi alırken , bu kaynağı kesip neden elektrikli aracı yaygınlaştırmak isteyesin ki. Sırf bu yüzden yıllarca ülkemizde demiryolu ağları yerine otoyollar, duble yollar, köprüler yapıldı. Hatta yerli araç piyasaya çıksa bile ( ki zor) çok ulaşılabilir bir fiyattan sunulacağını sanmıyorum. İnsanlara yine benzin/dizel araç almak elektrikliye göre daha mantıklı olacaktır. Vergi ile dönen bir ekonomiye , elektrikli araç çok sert darbe vurur.
Birde şunu düşünün hocam yakıttan alınan vergi yıllara yayılıyor ama aracın parası doğrudan bizde kalınca daha yüksek kısa vadeli gelir oluyor.
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Sakınılan göze çöp batar :) 

Ben sağına soluna içine dışına baktım. Bi çalıştırdım sonra tamam dedim. :) @Sani Gerşon o kadar dedi boyasına vs baktır diye inşallah haklı çıkmaz :) 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Erhan Doruk yazdı:

Yerli araç halen bana bir rüya gibi geliyor, düşünsenize , akaryakıttan deli gibi vergi alırken , bu kaynağı kesip neden elektrikli aracı yaygınlaştırmak isteyesin ki. Sırf bu yüzden yıllarca ülkemizde demiryolu ağları yerine otoyollar, duble yollar, köprüler yapıldı. Hatta yerli araç piyasaya çıksa bile ( ki zor) çok ulaşılabilir bir fiyattan sunulacağını sanmıyorum. İnsanlara yine benzin/dizel araç almak elektrikliye göre daha mantıklı olacaktır. Vergi ile dönen bir ekonomiye , elektrikli araç çok sert darbe vurur.

hadi oldu diyelim, ötv kdv var dediği an asla ve asla almam, yerliyse teşvik edeceksin sen kar etmeyeceksin bir süre, yok öyle yağma...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Eyüp Çetin yazdı:

 

Ülkenin engebeli arazisinin bu işe engel olduğunu düşünüyorum. Engebeli arazide yapılamaz mı tabii ki yapılır fakat ciddi bir külfetin altına girmek lazım. Otoyol veya duble yollar az maliyetli olduğu için ülkenin ekonomik koşullarında daha fazla tercih edilmiş olmalı diye düşünüyorum. 

 

Hadi engebeli arazide yapılmadı diyelim dümdüz olan Ankara-Konya-Eskişehir hatlarında niye olmadı denilebilir? Bunun nedeni de Otobüs lobisinin baskısı diye düşünüyorum. Zaten ilk fırsatta Ankara-Konya-Eskişehir güzergâhlarında hızlı tren projeleri hayata geçirildi.

otoyol maliyeti uçuktur bu arada 10 liraysa maliyet 100 e yapıldığını düşün, farzedelim yani olmaz tabii bizde böyle şeyler...

engebeli arazide zor demişsin, sana öyle çok örnek koyarımki bu yolu buraya yapmak için ileri zekalı olmak lazım dersin, olay yol yapmak değil olay.... neyse.....

demiryolu bir ülkede ilk yapılacak işlerin başında gelir, başına eldeki imkanla yapılacak olan anca yapılmış, sonra uyunmuş şimdi debeleniyoruz yapmak için, önce demir yolları sonra ağır sanayi, en sonra lüks otoyollar...bizde sondan başlanır böyle şeylere....

neyse geçmiş ola, bundan sonrasına bakalım...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Metin Akbal

Sıfır alabilen var mı şu an :) Artık kapılarının sökülüp takılmasına da razıyım da :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...