İçeriğe Yönlendir

Ford Connect - Hararet Sorunu


Tuncay Doğan 46

Recommended Posts

Tuncay Doğan 46

Rampa çıkışlarda biraz sıkışınca hararet yükseliyor hemen geri düşüyor 

fan çalışıyor

ford connect 2010 glx 110 luk 

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Yusuf Kal

Öncelikle selamunaleyküm abilerim kardeşlerim 2008 model 110 ps ford connect glx marka aracım var. Bu araç özellikle rampalarda yada araç sollarken gaza yüklenince hararet ibresi yükseliyor. Normalde ortada durması gerekirken ibre bir anda sonlara doğru yaklaşıyor. Araçta su kaynatma yok hortumlarda şişme yok fan açıyor yedek su deposunda fokurdatma yok kapaktan kaçırma yok. Aracın fan rezistansı devirdaim radyatör hararet müşürü termostat kütüğünün içindeki parça (termostat) radyatör üst hortumu yedek su depo kapağı yağ soğutucusu hepsi değişti ancak sorun hala devam ediyor yaklaşık 1.5 senedir araç bende ve araç 1 senedir aynı şekilde hangi ustaya gittiysek çözüm olmadı kimisi hararet müşürüne pul takıp geri almayı söyledi kimisi yedek su deposu hortumu içindeki delikli bilyalardan bahsetti ancak sorun hala devam etmekte aynı zamanda araç iyice soğuyunca test gage menüde motor sıcaklığı 57 derece araç ısınınca hararet ibresi ortalarda iken    İse test menüsünde motor sıcaklığı 120 hatta 130 dereceleri bile gösteriyor. Buradan yükleyemedim fotoğraf ama isteyene gönderebilirim. Bunun sebebi nedir connect kullanan abilerim kardeşlerim yada ustalarım bizim atladığımız yada sizin bildiğiniz birşey varsa paylaşırsanız çok memnun olurum bilgi paylaştıkça güzeldir. Hepinize ayrı ayrı şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Yusuf Kal

Çağlar abi yaklaşık 10 -11 ay oluyor oem marka döküm olanla değişti hatta iki kere ilkinde terettüt ettik söktürdük tekrar değiştirdik 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

connectler aksine hararet ibresi hiç ortaya gelmiyor denen motora sahiptir, ortayı geçende kesin bir sorun vardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yusuf Kal
Alpay Köse yazdı:

radyatörü kısmen tıkalı olanlarda benzer şekilde sorun yasayanlar olmuştu.

Alpay abi radyatör sıfır değişti daha bir ay oldu

Çağlar Bayur yazdı:

connectler aksine hararet ibresi hiç ortaya gelmiyor denen motora sahiptir, ortayı geçende kesin bir sorun vardır.

Evet Çağlar abi bizde o yüzden aldık ama ne olduğunu daha hala çözemedik bakalım bu hafta artık yedek su depo hortumlarını değiştirip müşüre pul atıcaz artık başka çözüm yolu yok gibi 

Satmaya kadar geldim artık ancak satıpta alan kişiyide zor duruma sokmak bize yakışmadığı için çözüp satma taraftarıyım ya çözeceğiz yada sandık motor takıcaz artık son çare hortumlarla müşüre pul atmak kaldı

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Ben olsam ne yapardım ?. Düşündüm düşündüm galiba ilk iş olarak termostatı söktürürdüm. Termostat yuvasında pas varmı bakardım. Bu şekilde aracı 15- 20 gün şehir içi şehir dışı kullanır vereceği reaksiyona bakardım. Belki ısı müşüründe, belki gösterge tablosunda bir sorun var bunları elemiş olurdum. 

Bu şekilde araç ısınmıyor, hiç bir şekilde hararet yükselmiyorsa orjinal veya en iyi marka yan sanayi termostat ve Fordun önerdiği soğutma sıvısı ekler, havasını güzelce aldırır. Tekrar 15 - 20 gün deneme yaparım. Sorun tekrarlıyorsa; 

 

1 Enjektörler baktırırdım.

2 Orijinal devir daim alır takardım. 

3 Radyatörü hortum bağlantılarını söktürür içini yıkatır ve pas pislik geliyormu kontrol ederdim. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur yazdı:

müşürü pulunu anlamadım ama neyse,  fanı daha geç açacak?

Abi bu hararet müşürünü bloktan söküp önüne iki yada üç tane bakır pul takıyorlar sonra geri sıkıyorlar belkide dediğin gibi gerçek ısıyı algılamayacak ama başka çözüm kalmıyor yani conta yakmış olsa conta yanık belirtilerinin hiç birisi yok araçta

Yorum bağlantısı

Mustafa abi termostat söküldüğünde baya paslı çıkmıştı ancak kütüğünü değiştirmemiştik yanlarda bugün tekrar baktım baya bi oksitlenme yapmış büyük ihtimalle kaçakta olabilir gözümüzden kaçmış ancak radyatör ve üst hortumu yeni senin tabirinle gösterge arızalarını elemek için mantıklı bir çözüm olmazsa bugün gidip dediğin gibi tekrar söktürüp termostatsız deneyeceğim ama bunu her zaman yapmıyor özellikle rampalarda yapıyor ve sanki soğutmaya yetişemiyormuş gibi geliyor ayrıca orjinal devirdaimi fordlarda plastik çarklı olduğu için zamanla ısıdan kaynaklı bırakma yapıyor değişim yaparken o yüzden döküm olanı seçtik ve iki kere değişti bilemiyoruz abi çok usta gezdik her ustada ayrı ayrı fikrini beyan ediyor hayırlısı artık 

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

slm.termostat ters takılmış olabilirmi, inanın oluyor başıma geldi.bu yüzden bir sürü gereksiz masraf yaptım.arac zorlanınca hararet çıkmaya başlıyordu.Allahtan erken fark ettik veya dizel c Max sı olan bı arkadaşımın aynı sorun başına geldi.arızali olan göstergeymiş.o şekilde çözdü.

Yorum bağlantısı
Alpay Köse yazdı:

slm.termostat ters takılmış olabilirmi, inanın oluyor başıma geldi.bu yüzden bir sürü gereksiz masraf yaptım.arac zorlanınca hararet çıkmaya başlıyordu.Allahtan erken fark ettik veya dizel c Max sı olan bı arkadaşımın aynı sorun başına geldi.arızali olan göstergeymiş.o şekilde çözdü.

Merhaba alpay abi bugün ustanın yoğunluğundan dolayı baktırma fırsatım olmadı herşey olabilirde olmaya bilirde bizimde yapmadığımız masraf kalmadı son çare yarın termostat ile yedek su depo hortumlarını değiştiricez artık ancak göstergedeki arızayı nasıl buldunuz abi yada çözümü ne oldu gösterge arızasının

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

arkadaşım iki defa yolda kaldı.hararet yükselmesinden.aracta bisey bulamadılar.hersey normaldi.sonra tamircisi söylemiş göstergeden yapar diye.söküp İzmir'de yapan bi yere götürdüler.tamir edildi düzeldi.

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz
Alpay Köse yazdı:

arkadaşım iki defa yolda kaldı.hararet yükselmesinden.aracta bisey bulamadılar.hersey normaldi.sonra tamircisi söylemiş göstergeden yapar diye.söküp İzmir'de yapan bi yere götürdüler.tamir edildi düzeldi.

bence gösterge bozuk olsa sürekli yapar, yokus yukarı bide yüke binince cıkıyor hareret sistem tıkalı gibi su sürkilasyonu yapamıyor araba.

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

arkadaşta 2 defa yaptı 1-2 ay içinde.surekli yapmadı.bi ihtimal araç bı yerden hava alıp suyu devirdaim yaptırmıyor da olabilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
Yusuf Kal yazdı:

Mustafa abi termostat söküldüğünde baya paslı çıkmıştı ancak kütüğünü değiştirmemiştik yanlarda bugün tekrar baktım baya bi oksitlenme yapmış büyük ihtimalle kaçakta olabilir gözümüzden kaçmış ancak radyatör ve üst hortumu yeni senin tabirinle gösterge arızalarını elemek için mantıklı bir çözüm olmazsa bugün gidip dediğin gibi tekrar söktürüp termostatsız deneyeceğim ama bunu her zaman yapmıyor özellikle rampalarda yapıyor ve sanki soğutmaya yetişemiyormuş gibi geliyor ayrıca orjinal devirdaimi fordlarda plastik çarklı olduğu için zamanla ısıdan kaynaklı bırakma yapıyor değişim yaparken o yüzden döküm olanı seçtik ve iki kere değişti bilemiyoruz abi çok usta gezdik her ustada ayrı ayrı fikrini beyan ediyor hayırlısı artık 

Yusuf bey tekrar merhaba.

Sorun zaten kendini belli ediyor. Kanaatimce paslı su bir yerlerin tıkandığını gösteriyor. Uzmanı değilim ama kalorifer peteklerini açmak için ilaç kullanıyorlar, Bu şekilde komple soğutma sistemi temizliği yaptırmanız gerekir. Motor bloğu, radyatör ne varsa ilaçlı su ile temizlik yapılıp ardından orjinal soğutma sıvısı ile dolum yapılmalı. En az masraflı çözüm bu olur.   

Yorum bağlantısı
Alpay Köse yazdı:

arkadaşım iki defa yolda kaldı.hararet yükselmesinden.aracta bisey bulamadılar.hersey normaldi.sonra tamircisi söylemiş göstergeden yapar diye.söküp İzmir'de yapan bi yere götürdüler.tamir edildi düzeldi.

Gösterge doğru gösteriyor bugün test ettik alpay abi

 

Okay Kaygusuz yazdı:

bence gösterge bozuk olsa sürekli yapar, yokus yukarı bide yüke binince cıkıyor hareret sistem tıkalı gibi su sürkilasyonu yapamıyor araba.

Komple Termostat ve yedek su depo hortumlarını bugün değiştirdik ancak çıkan termostat kütüğü baya paslı çıktı

 

Mustafa Erkan yazdı:

Yusuf bey tekrar merhaba.

Sorun zaten kendini belli ediyor. Kanaatimce paslı su bir yerlerin tıkandığını gösteriyor. Uzmanı değilim ama kalorifer peteklerini açmak için ilaç kullanıyorlar, Bu şekilde komple soğutma sistemi temizliği yaptırmanız gerekir. Motor bloğu, radyatör ne varsa ilaçlı su ile temizlik yapılıp ardından orjinal soğutma sıvısı ile dolum yapılmalı. En az masraflı çözüm bu olur.   

Herhalde bu saatten sonra tek çare o olacak mustafa abi çünkü termostat sökülünce blok kısmı bildiğin pastan komple taşlaşmış büyük büyük tortular çıkartıyordu bakalım bizden önceki sahibi sağolsun eşşek niyetine binmiş bu fordların kaderi böyle demekki 🙂🙂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selamı Yıldırım
Yusuf Kal yazdı:

Öncelikle selamunaleyküm abilerim kardeşlerim 2008 model 110 ps ford connect glx marka aracım var. Bu araç özellikle rampalarda yada araç sollarken gaza yüklenince hararet ibresi yükseliyor. Normalde ortada durması gerekirken ibre bir anda sonlara doğru yaklaşıyor. Araçta su kaynatma yok hortumlarda şişme yok fan açıyor yedek su deposunda fokurdatma yok kapaktan kaçırma yok. Aracın fan rezistansı devirdaim radyatör hararet müşürü termostat kütüğünün içindeki parça (termostat) radyatör üst hortumu yedek su depo kapağı yağ soğutucusu hepsi değişti ancak sorun hala devam ediyor yaklaşık 1.5 senedir araç bende ve araç 1 senedir aynı şekilde hangi ustaya gittiysek çözüm olmadı kimisi hararet müşürüne pul takıp geri almayı söyledi kimisi yedek su deposu hortumu içindeki delikli bilyalardan bahsetti ancak sorun hala devam etmekte aynı zamanda araç iyice soğuyunca test gage menüde motor sıcaklığı 57 derece araç ısınınca hararet ibresi ortalarda iken    İse test menüsünde motor sıcaklığı 120 hatta 130 dereceleri bile gösteriyor. Buradan yükleyemedim fotoğraf ama isteyene gönderebilirim. Bunun sebebi nedir connect kullanan abilerim kardeşlerim yada ustalarım bizim atladığımız yada sizin bildiğiniz birşey varsa paylaşırsanız çok memnun olurum bilgi paylaştıkça güzeldir. Hepinize ayrı ayrı şimdiden teşekkür ederim.

Selamünaleyküm aynı sorun bendede var. Şuana kadar devirdaim hariç saydıklarınız değişti. Siz bir sonuca vardınız mı acaba.. ayrıca kalorifer peteğinede baktırdınız mı ?

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Tuncay Doğan 46 yazdı:

Rampa çıkışlarda biraz sıkışınca hararet yükseliyor hemen geri düşüyor 

fan çalışıyor

ford connect 2010 glx 110 luk 

Merhaba cozebildiniz mi sorunu ?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Türker Üner
Tuncay Doğan 46 yazdı:

Rampa çıkışlarda biraz sıkışınca hararet yükseliyor hemen geri düşüyor 

fan çalışıyor

ford connect 2010 glx 110 luk 

Benim aracım 90 ps connect bende de 120 üstüne çıktığım anda hararet yükseliyor sonra motor korumaya geçiyordu. Radyatör devir daim hortumlar ne varsa değiştirildi sorun devam etti sorun hararet sensöründen çıktı sensör değişti araç normale döndü sensörü takarken çok sıkılmayacak yoksa hatalı bilgi gönderiyor değer yüksek olduğunu sanıp korumaya geçiyor

arızayı bulan ustam almanya ford servisinde çalışmış biri şimdi 160 yapıyorum hararet yükseliyor ama çok az 

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Türker Üner yazdı:

Benim aracım 90 ps connect bende de 120 üstüne çıktığım anda hararet yükseliyor sonra motor korumaya geçiyordu. Radyatör devir daim hortumlar ne varsa değiştirildi sorun devam etti sorun hararet sensöründen çıktı sensör değişti araç normale döndü sensörü takarken çok sıkılmayacak yoksa hatalı bilgi gönderiyor değer yüksek olduğunu sanıp korumaya geçiyor

arızayı bulan ustam almanya ford servisinde çalışmış biri şimdi 160 yapıyorum hararet yükseliyor ama çok az 

Ustanın numarasını verebilirmisin

Yorum bağlantısı
Türker Üner

0553 693 9879 recep usta balıkesir ayvalık da 

Yorum bağlantısı
Türker Üner
Türker Üner yazdı:

0553 693 9879 recep usta balıkesir ayvalık da 

Yardımcı olabildi mi ?

Selamı Yıldırım yazdı:

Ustanın numarasını verebilirmisin

Yardımcı olabildi mi ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...