Sühan Bozdağ 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 Hazır kapak contası değişmişken termostat, baskı balata, supap vs orjinal parçalarla değiştirdim. pistonlara güzelce segman atılıp kapak taşlandı. araba kendine geldi, çekiş arttı ,saat gibi çalışmaya başladı. Gelgelelim rampalarda bayırlarda, üstelik 40 derece sıcak havada hararet asla yükselmiyor. ne kadar zorlarsam zorlayayım gösterge ancak bir birim yükseliyor. katiyen ortaya bile gelmiyor. su eksiltme ve motorun performansında bir olumsuzluk yok. bu durum normal midir? Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 termostat surekli aciksa olabilir, yada isi sensoru yanlis olcuyordur hortumlari elinizle kontrol edin. Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 27 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2020 Dogan Arsiray yazdı: termostat surekli aciksa olabilir, yada isi sensoru yanlis olcuyordur hortumlari elinizle kontrol edin. Termostatı orjinal alıp taktırdım. Ama belki usta bir daha gelmeyeyim diye bir numara çekmiş olabilir diye düşünmedim değil. hortumlar yoldan geldiğimde gayet sıcak oluyor. ama sertleşme şişme vs. yok. ısı sensörü de şüpheli tabii. Ali Gürbüz yazdı: Hararet müşiri değişimi oldumu? değişmedi müşir. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 Termostat takıldığına emin miyiz? 1 Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 27 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2020 Sani Gerşon yazdı: Termostat takıldığına emin miyiz? satın alıp verdim ustaya ama ben de şüphelendim şimdi. Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 abi termostat ya düşük ihtimal ama bozuk çıktı yada usta deldi vs. ama delik te olsa dur kalkta filan ortaya çıkar Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 Hocam bu termostadın resmi varmı. Kaputu açınca termostadın takıldığı yerin yada bölgenin resmi yokmu. hiç resim koymuyorsun. böyle olmaz. Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 27 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2020 (düzenlendi) Mehmet Cihat yazdı: abi termostat ya düşük ihtimal ama bozuk çıktı yada usta deldi vs. ama delik te olsa dur kalkta filan ortaya çıkar dur kalkta nasıl belirti verir mesela? Ali Darbaz yazdı: Hocam bu termostadın resmi varmı. Kaputu açınca termostadın takıldığı yerin yada bölgenin resmi yokmu. hiç resim koymuyorsun. böyle olmaz. şöyle bir resim çekebildim. belki işe yarar. https://hizliresim.com/WG0UvH https://hizliresim.com/bf2hWT 27 Temmuz 2020 tarihinde Sühan Bozdağ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 Araç ne. Termostat görevi gören şey kapalıdır göremezsin. Sadece dışardan parçayı görürsün. Muhtemel içinide bozmuş olabilir. Kablo takılan kısmı mesala.SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Arif Aykın 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 (düzenlendi) Bence termostat takılı kaldı yada usta işlem çekti. Bundan önce böyle bir sıkıntı yaşamıyorsanız ve termostat değişiminden sonra olduysa boşa başka bir şey aramamak lazım. 27 Temmuz 2020 tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 27 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 27 Temmuz 2020 Fedai Özoğlu yazdı: Araç ne. Termostat görevi gören şey kapalıdır göremezsin. Sadece dışardan parçayı görürsün. Muhtemel içinide bozmuş olabilir. Kablo takılan kısmı mesala. SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi termostatı göremiyorum tabii ama belki dışarıdan yapılan bir işlem saptanabilir diye paylaştım resmi. feroza araç. Arif Aykın yazdı: Bence termostat takılı kaldı yada usta işlem çekti. Bundan önce böyle bir sıkıntı yaşamıyorsanız ve termostat değişiminden sonra olduysa boşa başka bir şey aramamak lazım. evveliyatında radyatör fokurduyor, yedek su deposunun kapağı basınçtan fırlayıp çıkıyordu ama gene de gösterge ibresi yarıyı azıcık geçiyordu. Yorum bağlantısı
Arif Aykın 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 Sühan Bozdağ yazdı: evveliyatında radyatör fokurduyor, yedek su deposunun kapağı basınçtan fırlayıp çıkıyordu ama gene de gösterge ibresi yarıyı azıcık geçiyordu. Termostat geç açıyormuş demekki bu durum yaşanıyormuş benim anladığım. Fakat şu anda termostat sürekli açık sanırım. Araç bu durumda sürekli soğuk motorda kalacağından daha çok yakmaya sebep olur. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 Son verilen bilgilerden sonra anlaşıldıki müşür bozuk. 1 Yorum bağlantısı
Coşku Mert 27 Temmuz 2020 Paylaş 27 Temmuz 2020 gösterge musurune en yakin noktadan ısı olcer ile olcum yapin. gosterge ile arada tutarsizlik varsa musurdendir. yoksa termostattandir 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 kablosunu bulup yerine aynı değerde PTC takılsa ve hortuma sabitlense bile iş görür. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Sühan Bozdağ yazdı: Gelgelelim rampalarda bayırlarda, üstelik 40 derece sıcak havada hararet asla yükselmiyor Termostat olmasa bile ibre 90 a kadar çıkar bence böyle bir durumda, bence de yanlış ölçüyor sistem. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Termostat olmasa bile ibre 90 a kadar çıkar bence böyle bir durumda, bence de yanlış ölçüyor sistem. Termostat yoksa 90'ı görmeyebilir. Araçtan araca değişkenlik gösterebilir. 1 Yorum bağlantısı
Osman Ünal2 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Araç fan açıyor mu peki? Fan açıyorsa müşür arızalıdır demek sanırım olmaz. Termostat parçasını ters takma ihtimali olabilir mi? Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 28 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 28 Temmuz 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Termostat olmasa bile ibre 90 a kadar çıkar bence böyle bir durumda, bence de yanlış ölçüyor sistem. Sani Gerşon yazdı: Termostat yoksa 90'ı görmeyebilir. Araçtan araca değişkenlik gösterebilir. Osman Ünal2 yazdı: Araç fan açıyor mu peki? Fan açıyorsa müşür arızalıdır demek sanırım olmaz. Termostat parçasını ters takma ihtimali olabilir mi? Düşününce, ustanın verdiğim termostatı takmaması gibi bir ihtimal olduğunu pek zannetmiyorum. ters takmış olabilir, yanlış takmış olabilir. Müşür arızası da bir olasılık. Takıldığını varsaydığım orjinal termostat 78 derece de açıyor. ibrenin yükselmemesi belki bununla bağlantılıdır. Kaputu açınca hissedilen motor sıcaklığı da normal değerlerde gibi. Fana gelince, bu araçta elektrikli değil. Cıvalı fan termiği bulunuyor. nasıl çalıştığını çözemedim.. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 fan termiğinin içindeki ısıya duyarlı madde,ısınınca bir debriyaj gibi fanın iç kenarını sıkmaya başlıyor böylece eş zamanlı olarak dönebiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Sani Gerşon yazdı: Termostat yoksa 90'ı görmeyebilir. Termostat tamamen açınca 40 derecede de 90 ı görmeyecekse fana gerek olmazdı diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Arabanın 440 sayfalık tamir klavuzunun ingilizcesine çok kolay eriştim. Termostat tablosuna bakılırsa, termostad 76 - 86 derece arasında açıyor 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Sühan Bozdağ yazdı: Düşününce, ustanın verdiğim termostatı takmaması gibi bir ihtimal olduğunu pek zannetmiyorum. ters takmış olabilir, yanlış takmış olabilir. Müşür arızası da bir olasılık. Takıldığını varsaydığım orjinal termostat 78 derece de açıyor. ibrenin yükselmemesi belki bununla bağlantılıdır. Kaputu açınca hissedilen motor sıcaklığı da normal değerlerde gibi. Fana gelince, bu araçta elektrikli değil. Cıvalı fan termiği bulunuyor. nasıl çalıştığını çözemedim.. Ali bey'in paylaştığı tabloya göre doğru derece takılmış. Bu durumda müşüre bakılmalı. OBD var mıydı araçta? Ahmet İhsan Akşen yazdı: Termostat tamamen açınca 40 derecede de 90 ı görmeyecekse fana gerek olmazdı diye düşünüyorum Eski araçlarda (şahin, escort vs) motor hararet yapmasın diye sökerlerdi termostatı. Çünkü su sürekli devirdaim olacağından motor ısınmazdı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Sani Gerşon yazdı: Ali bey'in paylaştığı tabloya göre doğru derece takılmış. Bu durumda müşüre bakılmalı. OBD var mıydı araçta? Eski araçlarda (şahin, escort vs) motor hararet yapmasın diye sökerlerdi termostatı. Çünkü su sürekli devirdaim olacağından motor ısınmazdı. Çok kötü bişey termostat sökmek. Motor yağının Kinomatik viskozitesini etkiliyor. Yağın performansı azalıyor ve tüketim artıyor. Yağ iyi koruyamadığı için mekanik yorgunluk ve eskimeyi hızlandırıyor. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts