Selçuk Keleş 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Mazda CX-30 geçen yıl Ekim ayında piyasaya sürüldü. Dönüş sinyalinin geleneksel otomobilden farklı olduğunu siz de fark ettiniz mi ? Geleneksel halojen ampuller yandığında parlaklık giderek artar ve söndüğünde parlaklık giderek azalır. Buna karşılık Led'ler akım uygulandığında anında parlaklığı zirveye ulaşır ve aynı şekilde hızlıca sönerler. Bu özellik Led'in halojen ampule göre daha görünür olmasını sağlar ancak daha "soğuk" bir izlenim bırakır. Bir şeyi aydınlatan ışığı gördüğünüzde rahatlarsınız ve ümitlenirsiniz. Aynı şey otomobil ışıkları için de söylenebilir. Bir dönüş sinyaliyle bile, otomobil ile kişi arasındaki birlik hissini arttırmak mümkün olabilir. İlk olarak, "Kararan Dönüş Sinyali" nin nasıl yandığını görmek için videoyu izleyin. "EKG" görüntüsü sıcak bir ifadedir. Yanıp söner ve sonra kaybolur. Sanki bir canlının hayatı nabız gibi yayan sıcak bir ışık gibi görünmüyor mu ? Bu süreçte Mazda tasarımcıları ve mühendisleri, insanların kalplerine ve hassasiyetlerine daha çekici gelen bir şey yapıp yapamayacağını görmek için deneme yanılmalarını tekrarladılar. CX-30 dönüş sinyali prototipi : Kararan dönüş sinyalinin dalga formu : Tasarım Bölümünden Atsushi Yoshida : "Yeni bir dönüş sinyali geliştirirken, sıfırdan düşündüm : Mazda'nın dönüş sinyali ifadesi nedir ? Tek bir sinyal olsa bile, Mazda'nın ruhuna ve tasarımına bir yaşam duygusu vermek istiyoruz. Dönüş sinyallerinde dijital görüntü bugün daha da güçleniyor. Mazda, dönüş sinyaline sıcak ve insani bir ifade vermek istedi. Sonuç olarak, ortaya çıkan görüntü elektrokardiyogramdaki bir kalp atışı dalga formu gibi dalgalanıyor ve kalıcı bir sesle kayboluyor. Bu görüntüyü bir dönüş sinyali olarak kullanarak, sıcaklığı bir yaşam duygusu ile ifade etmenin mümkün olacağını düşündüm. Araç Geliştirme Bölümünden Masanori Okahashi : "Kararan dönüş sinyali ile ilgili zorluk, elektrokardiyogramın görüntüsüne bağlı olarak hızla açılıp kapanan ifadedir. Bir LED olsa bile, zaman içinde parlaklığı değiştirerek sıcak ifadeler yapmak mümkün mü? Araba yaşıyormuş gibi bir dönüş sinyali oluşturmak istedim. " Tedarikçilerle ortak oluşturma yoluyla 0,01 saniyeye kadar ayarlama ile benzeri görülmemiş bir aydınlatma düzeni geliştirdik. Dönüş sinyalinin otomobilin yönünü göstermek için büyük bir rolü vardır. Buna ek olarak, dünyadaki çeşitli yasalara ve düzenlemelere uymak gerekiyordu ve çevrenin güvenliğine dikkat edilmesi gerekiyordu, bu nedenle yeni zorluklar için birçok zor durum vardı. Bu koşullar altında, bir tedarikçi olan Stanley Electric de gelişimde yer almıştır." Nakamura (solda) ve Okahashi (sağda) Araç Geliştirme Bölümünden Ryuma Nakamura : "Biz 'birlikte-geliştirme' yerine 'birlikte-yaratma' terimini kullanmaya cesaret ediyoruz. Bu kararan dönüş sinyali de 'birlikte yaratma'nın yarattığı şeylerden biridir. Yönetmeliklere, insan reaksiyon hızına ergonomik olarak uygun ve görülmesi rahat. Tüm bunları başarmak için, Stanley Electric ile 0,01 saniyelik artışlarla ışığın tekrar tekrar parlama şeklini ayarladık." Stanley Electric'den Satoshi Shikata : "Mazda'nın otomobil üretimi anlayışımı derinleştirdiğimde, düşüncelerden de ilham aldım ve Mazda'ya daldım ve çalıştım (gülerek). Sanırım bu kararan dönüş sinyalini başardık çünkü üreticiler ve tedarikçiler arasındaki engelleri aşabildik." Yoshida (solda) ve Stanley Electric'den Bay Shikata (sağda) Araç Geliştirme Bölümünden Ryuma Nakamura : "Araba kullanırken, yön değiştirmek için bir dönüş sinyalinin verildiği bir sahnede normalden biraz daha gergin olan birçok insan var. Bu kararan dönüş sinyali, sürücünün niyetlerinin dışarıdan izleyenlere açıkça iletileceği ve sürücünün gerginliğinin azaltılabileceği fikrini de içerir. Mazda, insan merkezli otomobiller üretmeye kararlıdır, ancak düşüncelerimizi bu dönüş sinyallerinin her birine koyarak gerçekleştirebileceğimize inanıyoruz. Kalbi olan kararan dönüş sinyalinin kalp atışını görebilmeniz ve bir süre hissetmeniz harika olurdu." Lütfen CX-30'u gördüğünüzde ve sonra "Kararan Dönüş Sinyali" ne dikkat edin. Ayrıca, gelişimin sıcaklığını ve burada sunulan ışığı hissedebiliyorsanız çok memnun olurum. Bu arada, sürücü koltuğunun gösterge panelindeki ekran da aynı ritmi yapıyor. Mazda Blog'dan çevrilmiştir. 6 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 bir tane paralel kondansatöre bakar :D 2 2 Yorum bağlantısı
Muhammed Orak 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Mustafa Arıkan yazdı: Kayanlar daha güzel görünüyor çok dikkat dağıtıyor hocam 😀 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 bir tane paralel kondansatöre bakar Zamanında yapınca apaçi dediler bize 3 2 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Servet Aydın yazdı: Zamanında yapınca apaçi dediler bize yanındayım ikonu da yokki forumda. kalpli filan... 2 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Mercedes ic aydinlatmasi hala apaci ama [emoji16] Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 bir de poz vermişler bilgisayar başında filan. çok komik bence. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Ek masraf çıkıyorsa söksünler gerek yok. Düz sinyal iş görür. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Arkadan gelen araca göre parkı freni zayıflatan sistemi yapsınlar önce Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Led ışığın birden yanıp sönmesi beni rahatsız ediyor gerçekten. Yanarken değil de birden sönmesi bilinçaltında ürperti getirmiyor değil. Abartılmaması gereken ama hoş bir detay. Mazda sürücü odaklı tasarıma en çok dikkat eden markaların başında. Sürücüyle arabanın iletişimine önem veriyorlar. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Led fren trafikte etkili yüksek hızda. Kesinlikle her araçta olmalı ama ışığı ayarlı olacak ve fren dozajına göre gücü artacak 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Servet Aydın yazdı: Led fren trafikte etkili yüksek hızda. Kesinlikle her araçta olmalı ama ışığı ayarlı olacak ve fren dozajına göre gücü artacak Kademeli stop fikri güzel aslında. Zincirleme birçok kazayı önleyebilir. Ama bir şey dikkatimi çekti. Yeni model araçların bazılarında led stoplar çok küçük. Geçen gün gündüz corolla’Nın fren lambasını görmedim mesela. Yaklaşınca farkına vardın. passat. Bence az ışık var 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Yaparız biz bunu... Güzelmiş, Deneyeceğim Yorum bağlantısı
Servet Aydın 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Bi diod bi kondansatör birde zener lazım 2 Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 28 Temmuz 2020 Paylaş 28 Temmuz 2020 Servet Aydın yazdı: Arkadan gelen araca göre parkı freni zayıflatan sistemi yapsınlar önce Onu bir kaç yıl önce çocuklarla konuşmuştuk. Fren pedalına yapılan basınca göre çapı artan dairesel led fren lambası tasarlamışlardı. En sonunda ise Komple yanıp sönüyordu. 1 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 29 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 29 Temmuz 2020 Japon bunlar, küçük bi değişiklik yapmak bile devrim gibi geliyordur onlara Bize daha çok estetik bir şeymiş gibi görünse de sıralı sinyal ya da bunun gibi birden sönmeyen sinyal uygulamaları gözlerimizin doğal bir zayıflığını bertaraf etmek için düşünülmüş. Yanıp sönen ve geçiş frekansı yeterli olmayan led ışıklar gözlerimizde gecikmeye ve hayalet efektine neden oluyor. (Talbot yasası) Sinyal lambalarının frekansı ve sıklığı iyi ayarlanmazsa sürekli yanan bir lamba gibi görünebiliyor. Bu durum lamba ya da biz hareket halinde isek daha da sorun olabiliyor. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Temmuz 2020 Paylaş 29 Temmuz 2020 Selçuk Keleş yazdı: Japon bunlar, küçük bi değişiklik yapmak bile devrim gibi geliyordur onlara Haha.. aynen.. 30 yıldır cam açma butonları aynı ve hala sadece sürücü kapısı tek dokunuşta inip kalkıyor.. 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 29 Temmuz 2020 Paylaş 29 Temmuz 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Haha.. aynen.. 30 yıldır cam açma butonları aynı ve hala sadece sürücü kapısı tek dokunuşta inip kalkıyor.. Adamlar teknolojide dünya devi.. Pek değişiklik yapmıyorlarsa vardır illa bi sebebi. Ya da ne bileyim dünyayı kendilerinin yetindiği kadar görüyorlardır. Değer verdikleri şeyler farklı belki de 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Temmuz 2020 Paylaş 29 Temmuz 2020 Adamlar teknolojide dünya devi.. Pek değişiklik yapmıyorlarsa vardır illa bi sebebi. Ya da ne bileyim dünyayı kendilerinin yetindiği kadar görüyorlardır. Değer verdikleri şeyler farklı belki de [emoji4]Olsun. Açık kalan cam için tekrar arabaya bin kontağı aç cam kapansın diye yarım dakka o düğmeye bas ve bekle istemiyorum ben. Eminim onlar da istemiyordur. O sürede daha faydalı işler yapabilirler 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 29 Temmuz 2020 Paylaş 29 Temmuz 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Olsun. Açık kalan cam için tekrar arabaya bin kontağı aç cam kapansın diye yarım dakka o düğmeye bas ve bekle istemiyorum ben. Eminim onlar da istemiyordur. O sürede daha faydalı işler yapabilirler Çok fazla beklentiye giriyorsun emmi.. Adamlar daha düne kadar kağıt duvarlı evlerde oturuyordu, pencereleri yoktu. Sen açık kalan camdan bahsediyorsun Çok oyuncaklı araba Fransızlarda.. Doğru seçim yapmışsın 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Temmuz 2020 Paylaş 29 Temmuz 2020 Yurdaer Elay yazdı: Çok fazla beklentiye giriyorsun emmi.. Adamlar daha düne kadar kağıt duvarlı evlerde oturuyordu, pencereleri yoktu. Sen açık kalan camdan bahsediyorsun Çok oyuncaklı araba Fransızlarda.. Doğru seçim yapmışsın Haklısın.. Adamlar düşünmüş abi.. Mesela kontağı kapadın ve camların açık olduğunu fark ettin.. Tekrar açmana gerek yok. 1 dakika gibi bir süre daha camlara müdahale etmene izin veriyor.. O da olmazsa zaten uzaktan kumandayla kapanıyor.. Takığım ben cama 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 29 Temmuz 2020 Paylaş 29 Temmuz 2020 Genel olarak araclarda Surucu kapisi acilmayana kadar izin veriyor... 1 Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 29 Temmuz 2020 Paylaş 29 Temmuz 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Haklısın.. Adamlar düşünmüş abi.. Mesela kontağı kapadın ve camların açık olduğunu fark ettin.. Tekrar açmana gerek yok. 1 dakika gibi bir süre daha camlara müdahale etmene izin veriyor.. O da olmazsa zaten uzaktan kumandayla kapanıyor.. Takığım ben cama Benim Fiorino'da da kapıyı açmadığın sürece müdahale edebiliyorsun. Kumandadan cam aç/kapa var bir de. Hafif ticari olmasa aslında eyi araba.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts