İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta / Hararet Durumu


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Arkadaşlar merhaba, 

 

Araç ilk ısındığı andan itibaren ortalama 5 çizgi oluyor. Çok dur kalka girersek vs. en fazla 5.5 oluyor. NORM çizgisinin arasında kalıyor hep. Asla değişmiyor. Ancak bu çizgiyi bu adamlar norm' u geçerse hararet yaptığını anlayalım vs. diye koymamışlar mı? Yani ne denli ısındığını asla anlayamıyorum. 3.000 kmdir aracı kullanıyorum hep çizgiler aynı. Uzun yolda çok rüzgar vuruyorsa araba ilk ısındığındaki gibi 4-5 çizgi oluyor. Eğer biraz daha sıcaksa yarım çizgi daha ekleniyo. Bırakın 2 çizgiyi geçmesini en üstteki 2 çizgi arasındaki N harfine bile yaklaştığını hiç görmedim. 

 

Şimdi diyebilirsiniz ki belki araç hiç hararet yapmıyodur sıcaklık yükselmiyodur vs. Bu araç fanı 102 derecede açmıyor mu? Nadiren de olsa dur kalkta vs. fan açıyor. Ancak yinede yarım çizgi eklenmiş halde aynı duruyor.  Yani araç hararet yapacak haberimiz yok. Böyle bir saçmalık olabilir mi? Madem bilemeyeceğiz bu hararet göstergesini ne diye koymuşlar? Bozuk olduğunu düşünmüyorum çünkü araç uzun süre çalışmadığında marş basılınca tek çizgi oluyor. 40 saniye sonra falan normal yere geliyor.

 

İLK çalıştığı an 1 ÇİZGİ

Motor ilk ısındığında ( Yaklaşık 40 saniye sonra ) 4-5 çizgi

Motor çok ısınırsa 4-5 çizgiye Yarım çizgi daha ekleniyor. Asla ve katiyen o yarım çizgi eklenmenin üzerine çıkmıyor. 

Şimdi ben bu aracın hararet yaptığını veya yapmaya yakın olduğunu nasıl anlayacağım da yoldayken kenara çekip durumu kurtaracağım?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Obd ile hararetinizi kontrol edebilirsiniz. Dijital olarak direkt beyinden bilgiyi alir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Aydinn
(düzenlendi)
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Arkadaşlar merhaba, 

 

Araç ilk ısındığı andan itibaren ortalama 5 çizgi oluyor. Çok dur kalka girersek vs. en fazla 5.5 oluyor. NORM çizgisinin arasında kalıyor hep. Asla değişmiyor. Ancak bu çizgiyi bu adamlar norm' u geçerse hararet yaptığını anlayalım vs. diye koymamışlar mı? Yani ne denli ısındığını asla anlayamıyorum. 3.000 kmdir aracı kullanıyorum hep çizgiler aynı. Uzun yolda çok rüzgar vuruyorsa araba ilk ısındığındaki gibi 4-5 çizgi oluyor. Eğer biraz daha sıcaksa yarım çizgi daha ekleniyo. Bırakın 2 çizgiyi geçmesini en üstteki 2 çizgi arasındaki N harfine bile yaklaştığını hiç görmedim. 

 

Şimdi diyebilirsiniz ki belki araç hiç hararet yapmıyodur sıcaklık yükselmiyodur vs. Bu araç fanı 102 derecede açmıyor mu? Nadiren de olsa dur kalkta vs. fan açıyor. Ancak yinede yarım çizgi eklenmiş halde aynı duruyor.  Yani araç hararet yapacak haberimiz yok. Böyle bir saçmalık olabilir mi? Madem bilemeyeceğiz bu hararet göstergesini ne diye koymuşlar? Bozuk olduğunu düşünmüyorum çünkü araç uzun süre çalışmadığında marş basılınca tek çizgi oluyor. 40 saniye sonra falan normal yere geliyor.

 

İLK çalıştığı an 1 ÇİZGİ

Motor ilk ısındığında ( Yaklaşık 40 saniye sonra ) 4-5 çizgi

Motor çok ısınırsa 4-5 çizgiye Yarım çizgi daha ekleniyor. Asla ve katiyen o yarım çizgi eklenmenin üzerine çıkmıyor. 

Şimdi ben bu aracın hararet yaptığını veya yapmaya yakın olduğunu nasıl anlayacağım da yoldayken kenara çekip durumu kurtaracağım?

Hararetiniz O seviyesine geliyor ve burada duruyor ise bu normal olan sıcaklıktır. 80-90 derece arasına tekabül ediyor sanırım obd ile bağladığımda 82 yazıyor bende. Aracınızda lpg varsa (bende var) lpg geçiş süresini 30 derecenin altına düşürttürmeyin. Bazı insanlar az benzin yaksınlar diye 50nin altında tutuyor olması gereken 50dir. Klimalı kullanımlarda, dur-kalk trafikte fan açması normaldir. Eğer süpheniz var ise fan açtığında elinizi radyatörün önüne koyun. Sıcak hava üflüyorsa devirdaim yapıyordur. Hararet yaptırmadığım için bilmiyorum fakat O üzerine çıkan bir durum olduğunda hararet yapmış olduğu anlamına gelir diye yorumluyorum. 

tarihinde Mehmet Aydinn tarafından düzenlendi
Yazım Hatası
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Mehmet Aydinn yazdı:

Hararetiniz O seviyesine geliyor ve burada duruyor ise bu normal olan sıcaklıktır. 80-90 derece arasına tekabül ediyor sanırım obd ile bağladığımda 82 yazıyor bende. Aracınızda lpg varsa (bende var) lpg geçiş süresini 30 derecenin altına düşürttürmeyin. Bazı insanlar az benzin yaksınlar diye 50nin altında tutuyor olması gereken 50dir. Klimalı kullanımlarda, dur-kalk trafikte fan açması normaldir. Eğer süpheniz var ise fan açtığında elinizi radyatörün önüne koyun. Sıcak hava üflüyorsa devirdaim yapıyordur. Hararet yaptırmadığım için bilmiyorum fakat O üzerine çıkan bir durum olduğunda hararet yapmış olduğu anlamına gelir diye yorumluyorum. 

Hocam Lpg 30 derece idi. Onu 35 derece yaptım. 35 Derece olunca geçiyor. Daha da yükselteyim mi? O harfinin ortasına kadar geliyor. Ben de diyorum ki acaba hararet yapsada O harfinin orada mı kalıyor yoksa gerçekten hararet yapsa yükselir mi? Bizim fanlar 102 derecede açıyor diye biliyorum. 102 derecede fan açıyorsa halen O harfinde kalması çok saçma değil mi? 102 ye çıkıyorsa en azından N de olması veya 2 çizgi arasını geçmesi lazım değil mi ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Hocam Lpg 30 derece idi. Onu 35 derece yaptım. 35 Derece olunca geçiyor. Daha da yükselteyim mi? O harfinin ortasına kadar geliyor. Ben de diyorum ki acaba hararet yapsada O harfinin orada mı kalıyor yoksa gerçekten hararet yapsa yükselir mi? Bizim fanlar 102 derecede açıyor diye biliyorum. 102 derecede fan açıyorsa halen O harfinde kalması çok saçma değil mi? 102 ye çıkıyorsa en azından N de olması veya 2 çizgi arasını geçmesi lazım değil mi ?

Bu sorularınızın tamamını obd ile okuyarak çözebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...