İçeriğe Yönlendir

Ruthenium Buji


Ertan Çabuk

Recommended Posts

Murat Sürmeli

Bence buradaki iridyum platin vs alaşımların kullanılması doğrudan direnci düşürmekle alakalı değil diye düşünüyorum. Zaten asıl direnç arkın oluşacağı havada. Platin/iridyum/uranyum :)  ucu olan ama bakır kabloyla akım iletilen bir bujinin daha fazla/az akım çekeceğini çok sanmıyorum. Alaşımı değiştirmenin sebebi dayanım amaçlıdır diye düşünmekteyim. Tabi ateşleme aralığı ile oynanmıyorsa

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sürücü yazdı:

Bence buradaki iridyum platin vs alaşımların kullanılması doğrudan direnci düşürmekle alakalı değil diye düşünüyorum. Zaten asıl direnç arkın oluşacağı havada. Platin/iridyum/uranyum :)  ucu olan ama bakır kabloyla akım iletilen bir bujinin daha fazla/az akım çekeceğini çok sanmıyorum. Alaşımı değiştirmenin sebebi dayanım amaçlıdır diye düşünmekteyim. Tabi ateşleme aralığı ile oynanmıyorsa

Öncelik sanırım ince uçlu olması. Tırnağın ucunu küçültüyor. Sonrasında daha dayanıklı malzeme kullanıyor. Lpg bujisi, iridyum, nikel ve diğerlerinin iç İletkenlik dirençlerini ben bilmiyorum. Öğrenmeye çalışıyoruz :) ama tırnak ucunda havadaki direnci daha kolay aştığını söyleyen iridyum bujiler bunu malzemesiyle mi yapısıyla mı sağlıyor acaba?

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Deneme yaptığımız araçlar içerisinde en küçük motorlu olan benim bizon (3,7) ve hepsi de LPG li.
Tüm araçlarda ortak gözlemler;
* Hissedilir derecede performans artışı
* Daha sıcak bir motor
* Daha stabil ve düzgün rölanti çalışması

Bu işin malzeme bilimcileri vardır elbet, ancak yorumum şu ki; ruthenium elektrot daha verimli veya daha güzel veya daha çok ( nasıl adlandırılır size kalmış) bir ark oluşturuyor dolayısı ile de daha verimli yanma oluyor. LPG li araçlarda en büyük problem verimli yanma zaten..

Aracımda denediğim 4. Buji takımı. Orijinal bujiler champion, ama ben bunun haricinde Bosch ve ngk da kullandım. Ama ne Bosch ne de ngk ciddi fark oluşturmadı.
Birer hafta ara ile Aynı rampada 120 de bayılan araç şimdi 140 150 devam edip gidiyor. Yakıt aynı, araç aynı, hava aynı.
Ateşleme aralığı diğerleri ile aynı ancak nasıl bu şekilde bir yanma oluşturuyor o konunun uzmanı değilim. Ancak gözlemlediğim performans artışı bana yetiyor..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sürmeli
(düzenlendi)
Ertan Çabuk yazdı:

Deneme yaptığımız araçlar içerisinde en küçük motorlu olan benim bizon (3,7) ve hepsi de LPG li.
Tüm araçlarda ortak gözlemler;
* Hissedilir derecede performans artışı
* Daha sıcak bir motor
* Daha stabil ve düzgün rölanti çalışması

Bu işin malzeme bilimcileri vardır elbet, ancak yorumum şu ki; ruthenium elektrot daha verimli veya daha güzel veya daha çok ( nasıl adlandırılır size kalmış) bir ark oluşturuyor dolayısı ile de daha verimli yanma oluyor. LPG li araçlarda en büyük problem verimli yanma zaten..

Aracımda denediğim 4. Buji takımı. Orijinal bujiler champion, ama ben bunun haricinde Bosch ve ngk da kullandım. Ama ne Bosch ne de ngk ciddi fark oluşturmadı.
Birer hafta ara ile Aynı rampada 120 de bayılan araç şimdi 140 150 devam edip gidiyor. Yakıt aynı, araç aynı, hava aynı.
Ateşleme aralığı diğerleri ile aynı ancak nasıl bu şekilde bir yanma oluşturuyor o konunun uzmanı değilim. Ancak gözlemlediğim performans artışı bana yetiyor..

 

Derin bir mevzu, haklısınız. Ateşleme aralığı, anod/katod şekli, malzeme girme derinliği, empedansı vs çok parametre var. İşe yarıyorsa ne güzel ki resimlerden faydalı gibi de gözüküyor

 

NGK68716-graphics-for-web-IGNITABILITY-7

 

NGK68716-graphics-for-web-DURABILITY-768

tarihinde Murat Sürücü tarafından düzenlendi
ek
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Sürücü yazdı:

Bence buradaki iridyum platin vs alaşımların kullanılması doğrudan direnci düşürmekle alakalı değil diye düşünüyorum. Zaten asıl direnç arkın oluşacağı havada. Platin/iridyum/uranyum :)  ucu olan ama bakır kabloyla akım iletilen bir bujinin daha fazla/az akım çekeceğini çok sanmıyorum. Alaşımı değiştirmenin sebebi dayanım amaçlıdır diye düşünmekteyim. Tabi ateşleme aralığı ile oynanmıyorsa

 

kıvılcım düşük dirençle daha iyi olur diye bir şart yok. Burada kablonun indüktansı kapasitansı direnci üçü beraber etkili. yüzeyin kaplandığı meta kıvılcım şeklini değiştirebiliyor. tek noktalı çok noktalı olması belki bazen etkiliyor. Zor konular. denenmiş garantili bir tane takılır memnun kalınırsa devam edilmeli. Çok kritik bir durum değil. Önemli olan çatlak çutlak olmasın hem buji hem kablo. dışarı kıvılcım atmasın kesinti yapmasın yanmış olmasın. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Benim 1.3 vvt-i yaris'e nasıl olur acaba bunlar, bakım zamanı bujileri de değiştireceğim. Sizin motorların hava filtresi kazanı kadar motorum var. Bi fark olurmu ki ? 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ebrar Tüfek yazdı:

Benim 1.3 vvt-i yaris'e nasıl olur acaba bunlar, bakım zamanı bujileri de değiştireceğim. Sizin motorların hava filtresi kazanı kadar motorum var. Bi fark olurmu ki ? 

olmaz ama bujilerin eski ise değiş tabi yenileri ile. 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

olmaz ama bujilerin eski ise değiş tabi yenileri ile. 

 

Ne zaman değiştirilmiş bilmiyorum ama yeni olsa bile bakımda değiştireceğim kafamız rahat olsun diye. Buji kabloları ve bujiler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Ne zaman değiştirilmiş bilmiyorum ama yeni olsa bile bakımda değiştireceğim kafamız rahat olsun diye. Buji kabloları ve bujiler.

sök kontrol et?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

sök kontrol et?

 

Daha mantıklı tabiki. Araca yapılanları liste halinde düzenlediğim için benim elimde değişmiş olması plasebo etkisi yaratıyor. Ben sahip olmadan 2 ay önce değişmiş olsun, ben kendim değiştirdiğimde daha temiz daha bakımlı hissi oluşuyor, arabaya güvenim artıyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Daha mantıklı tabiki. Araca yapılanları liste halinde düzenlediğim için benim elimde değişmiş olması plasebo etkisi yaratıyor. Ben sahip olmadan 2 ay önce değişmiş olsun, ben kendim değiştirdiğimde daha temiz daha bakımlı hissi oluşuyor, arabaya güvenim artıyor. 

 

Ya Ebrar. Teknik adamsın o dediğin yıkayınca olur bi tek.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Ya Ebrar. Teknik adamsın o dediğin yıkayınca olur bi tek.

 

Multivanı ilk aldığımda yağ bakımına 10 bin km kala yağ bakımı yapmıştım, adam belki kalitesiz yağ koydu, o kötü yağ ile 10 bin daha gitmesin diye değişmiştim. Aklıma geliyor bi anda, onu yapana kadar uykum bile kaçıyor. Sanki kendi elimde herşeyi yapıldığında sıfırdan başlamış gibi hissediyorum. Ama tabiki buji öyle değil, bakınca iyi mi kötü mü anlaşılan birşey. Şanzıman yağını ve fren hidrolik yağını değiştim yarisin, 40 binde bir hidroliği, 60 binde bir şanzıman yağını değişeceğim. Not defterine yazılı, şu km de değişecek diye. Garip garip huylar. 9 gün kaldı sınavın açıklanmasına, o boş vakitte fiziki olarak arabayla uğraşacak şeyler arıyorum.

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
Benim 1.3 vvt-i yaris'e nasıl olur acaba bunlar, bakım zamanı bujileri de değiştireceğim. Sizin motorların hava filtresi kazanı kadar motorum var. Bi fark olurmu ki ? 
Küçük motorlu araçlarda hiç denemedim Ebrar. Nasıl olur, fark hissedermisin bilemiyorum.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Ertan Çabuk yazdı:
Ebrar Tüfek yazdı:
Benim 1.3 vvt-i yaris'e nasıl olur acaba bunlar, bakım zamanı bujileri de değiştireceğim. Sizin motorların hava filtresi kazanı kadar motorum var. Bi fark olurmu ki ? 

Küçük motorlu araçlarda hiç denemedim Ebrar. Nasıl olur, fark hissedermisin bilemiyorum.

 

Büyük ihtimal fark olmayacak abi, zaten 87 beygir araba. Hissedilecek kadar değişiklik olmaz bence.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Ali Gürbüz
Deneme yaptığımız araçlar içerisinde en küçük motorlu olan benim bizon (3,7) ve hepsi de LPG li.
Tüm araçlarda ortak gözlemler;
* Hissedilir derecede performans artışı
* Daha sıcak bir motor
* Daha stabil ve düzgün rölanti çalışması

Bu işin malzeme bilimcileri vardır elbet, ancak yorumum şu ki; ruthenium elektrot daha verimli veya daha güzel veya daha çok ( nasıl adlandırılır size kalmış) bir ark oluşturuyor dolayısı ile de daha verimli yanma oluyor. LPG li araçlarda en büyük problem verimli yanma zaten..

Aracımda denediğim 4. Buji takımı. Orijinal bujiler champion, ama ben bunun haricinde Bosch ve ngk da kullandım. Ama ne Bosch ne de ngk ciddi fark oluşturmadı.
Birer hafta ara ile Aynı rampada 120 de bayılan araç şimdi 140 150 devam edip gidiyor. Yakıt aynı, araç aynı, hava aynı.
Ateşleme aralığı diğerleri ile aynı ancak nasıl bu şekilde bir yanma oluşturuyor o konunun uzmanı değilim. Ancak gözlemlediğim performans artışı bana yetiyor..
Abi rutheniumlarla durum nedir ? Kaç km yaptın tahmini?[emoji846]
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk
Ali Gürbüz yazdı:

Abi rutheniumlarla durum nedir ? Kaç km yaptın tahmini?emoji846.png

Ali yaklaşık 1000 oldu herhalde. Araçta bir sıkıntı yok hatta performans dediğim gibi çok iyi. Ancak şunu gözlemledim ki kullanan diğer arkadaşlar da aynı yorumu yaptı; Araç çabuk ısınıyor. Yani önceden mesela 10dk da 90 dereceye çıkarken şimdi 6 dakika da falan. 

Yorum bağlantısı
Ali Gürbüz
Ali yaklaşık 1000 oldu herhalde. Araçta bir sıkıntı yok hatta performans dediğim gibi çok iyi. Ancak şunu gözlemledim ki kullanan diğer arkadaşlar da aynı yorumu yaptı; Araç çabuk ısınıyor. Yani önceden mesela 10dk da 90 dereceye çıkarken şimdi 6 dakika da falan. 
Abi motor erken ısınıyorsa patlama anındaki ateşleme verimi yüksek demekki. Acaba tek marş uzun süreli kullanımda soğutma sistemine nasil etki yaratır.hatta daha dogrusu uzun süreli dur kalk trafikte.
Sivasta kışın seni rahat ettiriyodur ama [emoji3]
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...