Tansu Kalafatoğlu 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Merhaba. Aracımda direksiyon ile ilgili şikayetim yoktu. Amortisör ve takozları değiştikten sonra rot balans yaptırmaya gittim. Gittiğim yer de fena değil, yılların topkapı esnafı rotçusu. önce tüm jantlara bakıldı. Birinde eğrilik vardı düzeltildi. lastiklere balans yapıldı. 1- lastikçi ön arka değişelim dedi. Sol arka ön değiştik. Sağ arka oturma yapmış dedi. Uzun yol yap, düzelsin, sonra değişiriz dedi. Ben de 3000km yol yapıp rotçuya gittim. Sağ arka ön değiştik. 2- ilk kez gittiğimden beri direksiyonda bi türlü ayar tutmadı. Direksiyon düz açıyı ayarlayamadık vs vs. Sonradan tekrar gittim. Yeniden rota baktık. Yani iki kez rota bakıldı. Ama istediğim direksiyon düzlüğünü yakalayamıyorum. İstanbul içinde rotu ölçeceğim yol çok yok. Dün istanbul antalya yaptım. sonuç olarak, uzun yolda devamlı bi sağa çekme eğilimi var. Yolların çok büyük kısmı sağa eğimli mi de sağa çekiyor? Yoksa benim lastiklerde mi sorun var. misal, tünelde sağa çekme hissetmedim. Ama yolun %95’inde araç sağa çekiyordu. Ustaya “acaba bi lastik diğerinden önde mi” diye sordum. Yoo ona da baktım dedi. Rot ayarın kusursuz dedi. aracın sağa çekme eğilimi nedir a dostlar? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Hem i10 hemde cruze nekadar ağir olsalarda rüzgar nedeniyle hafif hafif sağa veya sola çekiyor. Arabanın gittiği güzergahda telefonda rüzgar yönüne bakmanı tavsiye ederim. Ağaçlara bayraklara hatta rüzgar gülüne bak derim. Birde uzun yolda tırların çökertip cam gibi yaptığı en sağ şeritde sür. Yol cam gibi olduğundan yol prüzü olmuyor. Cruze çekme olmuyordu. İzmir aydın otoyolunda araba rayda gibi gidiyordu. Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Çoğu usta bu teknik kısmı bilmez veya atlar rot yapıldıktan sonra direksiyon açı sensörü sıfırlandı mı? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Aynı soruyu bende sorayım. Amorsitör takoz değişince bende açı sensörü sıfırlaması yapılması gerekiyormu. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 Koray Demir yazdı: Çoğu usta bu teknik kısmı bilmez veya atlar rot yapıldıktan sonra direksiyon açı sensörü sıfırlandı mı? Direksiyon hidrolik + elektrik. Bi sensör ayarınını kazalardan düzeltmelerden sonra yapılıyor biliyordum ben. Rot ayarında sensörü sıfırlamayınca sıfırlanmayan sensörden dolayı neden sağa çeksin. Yani olayın özü nedir? 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Direksiyon hidrolik + elektrik. Bi sensör ayarınını kazalardan düzeltmelerden sonra yapılıyor biliyordum ben. Rot ayarında sensörü sıfırlamayınca sıfırlanmayan sensörden dolayı neden sağa çeksin. Yani olayın özü nedir? Şöyle izah edeyim. Hidrolik destekli araçlarda, aracın rot ayarlarının yapılması yeterli iken elektrik destekli direksiyon sistemine sahip araçlarda rot ayarı ile birlikte açı sensörünün de her rot ayarı sonrası sıfırlanması gerekmektedir. Çünkü rot ayarı yapılırken araca, mekanik olarak düz gidiş hattı öğretilirken açı sensörünün sıfırlanması ile aracın elektrik destekli direksiyonunun nerede ne kadar takviye yapılacağı öğretilerek araca elektronik olarak da düz gidiş hattı öğretilmektedir. Bu cihetle direksiyon açı sensörü, direksiyonun konumunun etkilediği tüm donanımlarla veri paylaşmaktadır. Açı sensörü algıladığı verileri aracın beynine iletmekte, ECU da bu algılanan açılara göre elektrikli direksiyonun pompasına ne açıda ne kadar elektrik desteği sağlayacağını komuta etmekte olduğundan belirttiğim husus bu sebeple önemlidir. Sorunun lastiklerinizden kaynaklı olmadığını ve rot cihazının kalibrasyonunun düzgün olduğunu varsayarsak: Aracınızda; A) Rot işleminin doğru olmasına rağmen çekme sorunu devam etmekte ise, Veya B) Direksiyonu sağa ve sola kırarken farklı direnç oranlarıyla karşılaşırsanız; Ya da C) Direksiyonun kendisini düze toplaması yeterli değilse, Mutlaka açı sensörlerinizi direksiyon "0" konumundayken sıfırlatın. Bu işlem esnasında dikkat edilmesi gerekenler: 1- Araç rot ayarına araç girsin ancak girmeden önce lastik havalarını mutlaka kontrol edin ve eşit olsunlar. 2- Rot işlemleri sırasında özellikle direksiyonun düz açıda olmadığından dert yanıyorsanız; direksiyonun merkezlemesini rot teknisyenine söyleyin, ancak o değil siz merkezleyin. 3- Tüm ayarlar bittikten sonra direksiyon kilidi sökülmeden açı sensörünün sıfırlanması gerekmektedir. Aracınız bayiden ilk günkü çıkmış gibi olacaktır. Aracın dinamiğini etkileyen bunca elektronik faktör varken ne yazık ki günümüz artık mekanik iki vida sıkmayı bilen ustaların zamanı değil. Yani "açı sensörüne gerek yok abeyyy ancak ESP hata verince sıfırlarız" diyen zat-ı muhteremlerden hem sürüş güvenliğiniz hem de sürüş zevkiniz için uzak durun. 😊 4 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 @Koray Demir ben bunları ustaya iletecem. Beni kovmazsa bir şeyler yapacağız artık. Antalyaya gelene kadar arabayı düzde tutmak için resmen yoruldum ya. Lastiklerde sorun olduğunu düşünmüyorum. Ne olduysa amortisörleri değiştikten sonra rot ayarı yapılınca oldu. Tşkler. En olmadı serviste yaptırırım bu işlemi kafam rahat olur. Çağlar Bayur yazdı: lastik çektirir %95 vakada Lastikten olsa, lastiklerin 4’ünü de aynı zamanda taktım abi. Sadece sağ ön, sol tarafa göre 3000km sonra arkadakiyle yer değişti. Bundan dolayı 3-4 saniye içinde şerit değiştirecek kadar erimemiştir heralde. 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Geçmiş olsun rica ederim. Durum net çözülür mesele. 1 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 sorun lastikdedir lastıkler duzensız asındıysa çeker aynı sey benım passatda basıma gelmısdı yazlık michelinleri takdıkdan sonra arac devamlı direk yolda saga dogru gıdıyordu jantmı lastıkmı vs mı derken kıslıkları gerı takıp duzeldıgını gorunce gıdıp bırtakım lastık almısdım sorunum cözulmusdu , ayrıca bugun fiestaya 2 adet önlere lastık aldım diş derınlıgı yeterli olmasına ragmen lastık devamlıınıyordu tamır edıyoruz ıkı gun sonra yenıden sorun lastık telle iç alt taban katı arasından hava kacıyormus yanı gözle görunmeyen hatalar olabılır sız öncelıkle lastıge yogunlasın tabı kaldırım vs gıbı yere lastıgı vurup rot vs egmedıysenız 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 Erkan Işık yazdı: sorun lastikdedir lastıkler duzensız asındıysa çeker aynı sey benım passatda basıma gelmısdı yazlık michelinleri takdıkdan sonra arac devamlı direk yolda saga dogru gıdıyordu jantmı lastıkmı vs mı derken kıslıkları gerı takıp duzeldıgını gorunce gıdıp bırtakım lastık almısdım sorunum cözulmusdu , ayrıca bugun fiestaya 2 adet önlere lastık aldım diş derınlıgı yeterli olmasına ragmen lastık devamlıınıyordu tamır edıyoruz ıkı gun sonra yenıden sorun lastık telle iç alt taban katı arasından hava kacıyormus yanı gözle görunmeyen hatalar olabılır sız öncelıkle lastıge yogunlasın tabı kaldırım vs gıbı yere lastıgı vurup rot vs egmedıysenız Onu denemek kolay. Sağları sola geçiririm. Sola çekiyorsa lastiktendir. Ya Yine sağa çekiyorsa Yorum bağlantısı
Erkan Işık 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 denemek için baska lastık jant tak sagı sola solu saga gecırmek cozum olmayabılır sizin arabaya focus jant lastıgı uyar sanırım lastıkcıde vardır bır dene Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 Erkan Işık yazdı: denemek için baska lastık jant tak sagı sola solu saga gecırmek cozum olmayabılır sizin arabaya focus jant lastıgı uyar sanırım lastıkcıde vardır bır dene Focus jantları lastikleri acaba hatasız mı? Sol sağ değişimi neden olmasın ki? Yorum bağlantısı
Erkan Işık 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 fikrim yok okadar ben sadece görüşümü bildirdim kolay gelsın 1 Yorum bağlantısı
Koray Demir 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Bazen hiç ummadığın bir yerden çıkıyor problemin kaynağı. Sorunun çözümü için en düşük maliyetli, ağır şüpheli ve basit olan ihtimalden başlayarak değişik varyasyonlar denenebilir gayet olağan bir durum. 1 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Belki de amortisör değişimi öncesi negatif toe ayarlı geziyordunuz. Amortisör değişip doğru rot ayarı yapılınca gizlenmiş kusur ortaya çıkmış olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 8 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 8 Ağustos 2020 Nihat Palolu yazdı: Belki de amortisör değişimi öncesi negatif toe ayarlı geziyordunuz. Amortisör değişip doğru rot ayarı yapılınca gizlenmiş kusur ortaya çıkmış olabilir. Amortisör değişiminden önce de aynı rotçuda geçen sene rot ayarı yaptırmıştım. Ama böyle olay yaşamamıştım. Rotçuda daha fazla kafa patlatıp denemelere başlamamız lazım sanırım Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Amortisör değişiminden önce de aynı rotçuda geçen sene rot ayarı yaptırmıştım. Ama böyle olay yaşamamıştım. Rotçuda daha fazla kafa patlatıp denemelere başlamamız lazım sanırım lastik bayisi olup aynı zamanda rotçu olan bir firmaya gidin bence. Lastik değişimi sonrası rot ayarı yapmama garantisi veriyorlarsa lastikten olduğunu anlarsınız. 2 Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 8 Ağustos 2020 Paylaş 8 Ağustos 2020 Amortisör, takoz ve lastik yerleri gibi değişimler bir arada yapılınca kusuru bulmak zorlaşıyor. Bence lastikleri eski yerlerine geri takıp denemek daha mantıklı olacaktır. (lastiklerin yönlü olup olmadığına ve havalarına tekrar bakılmıştır sanırım) Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 Ersin Gökdemir yazdı: Amortisör, takoz ve lastik yerleri gibi değişimler bir arada yapılınca kusuru bulmak zorlaşıyor. Bence lastikleri eski yerlerine geri takıp denemek daha mantıklı olacaktır. (lastiklerin yönlü olup olmadığına ve havalarına tekrar bakılmıştır sanırım) Yönleri havaları tamam. Hatayı lastikte arayacaz ilk başka. Hayırlısı artık 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 ELM gibi bir cihazla direksiyon açısı görülebiliyorsa iş kolay olurdu Yorum bağlantısı
Koray Demir 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Mustafa Arıkan yazdı: ELM gibi bir cihazla direksiyon açısı görülebiliyorsa iş kolay olurdu Elm’den kalibrasyon ve sıfırlama yapılabiliyor rot sonrası tabi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 Mustafa Arıkan yazdı: ELM gibi bir cihazla direksiyon açısı görülebiliyorsa iş kolay olurdu Bu mu açı sensörü tamam ama, bence ya rotçunun cihazı bozuk, ma böyle olsa bir çok kişiden şikayet alırdı, ya da benim lastikleri arka ön değiştirince bir şeyler oldu. Çünkü geçen sene de aynı rotçu ayar yapmıştı ve böyle bir problemim yoktu Koray Demir yazdı: Elm’den kalibrasyon ve sıfırlama yapılabiliyor rot sonrası tabi İstanbula dönünce bunu konuşacağım ustayla Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Rotçu bakınca lastikte düzensiz aşınma varsa anlar aslında. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 (düzenlendi) Mustafa Arıkan yazdı: Rotçu bakınca lastikte düzensiz aşınma varsa anlar aslında. Ona dikkatli bakıcaz. İlk izlenim oradan gelecek. 1500 km uzun yoldan sonra lastikle iz kalması lazım. dever konusu hiç geçmedi. Yolların çok büyük kısmı sağa yatık. Fark etmediniz mi? Uzun yollarda sağa eğim bir tek bana mı öyle geliyor? Rotçuya da güvenmiyor değilim. Adam topkapı’da yılların esnafı ve çok titiz. Servisler bile geliyor. İsim de vereyim. Topkapı ptt karşısı karadeniz rot balans. Turgut ve mustafa ustalar. Patlak lastik tamiri yapmıyor mesela. Ben lastikçi değilim. Rotçuyum diyen bir usta 9 Ağustos 2020 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts