İçeriğe Yönlendir

Teknik Sorular Sizce Kim haklı?


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Arkadaşlar merhaba,

 

Cahile laf anlatamadım birde forumdaki ustalardan ve teknik seviyesi yüksek BMW den anlayan arkadaşlardan destek istiyorum.

 

Kuzenimde 2006 Model Bmw 3.16i Benzinli araç var. 

Fabrika verisi şehiriçi 10.8lt /100km

Şehirdışı 5.9lt

Ben aracın şehiriçinde ( normal trafik veya durkalk) asla ve katiyen 10 litre altına düşmeyeceğini savunuyorum. Düzgün kullanımda sabit 11 litre seviyesinde yakacağını söylüyorum.

Arkadaş vitesi minimum 3.000 devirde atıyor. Bazen 3.500 bazen 4.000 devirde atıyor. Bu şekilde kullandığı taktirde çok rahat 14-15 litre yakabileceğini ve çok sıcak havalarda böyle kullandığı için hararet bile yapabileceğini söyledim. Bir diğer arkadaş ise BMW ler düşük devirde kullanılırsa asıl harareti o zaman yapar dedi. Böyle bir saçmalık olabilir mi? Ben en ideal ve sağlıklı vites arttırımının benzinli olduğu için 2.500 devir olduğunu söyledim. Tabi yokuş rampa vs. harici durumlar dışında.

 

Ve son olarak ek bir soru daha. 2 kişi 2 farklı araç kullanıyor. 

Bir araç şehiriçi 5.5 litre ortalama verisi olan dizel

Diğer araç şehiriçi 10 litre ortalama verisi olan benzinli.

 

1'i çok sakin diğeri çok agresif sürüyor. Bu kişilerden sakin olan 5.5 litre ortalama ile sürerken agresif olan dizeli kullandığında dizelde ne kadar basarsa bassın sürekli 4.000 devirde kullansa dahi max 2-3 litre seviyesinde fazla yakacağını farkın çok olmayacağını, benzinlide ise 10 litre bile daha fazla yakabileceğini söyledim. İkisinde de aynı olur bir fark olmaz diye savundular. Bunu da cevaplarsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şu bilgiler ışığında marka bağımsız konuşabiliriz.

Atmosferik bir araç, gaza basma oranı ile aynı miktarda yakar. HEle ki şehir içinde agresif kullanımda %20-30 fazlasını yakmak gayet mümkün.

Fabrikaların "şehir içi" verileri, İstanbul için geçerli değil. Orada gördüğünüz değeri İstanbul'da sabaha karşı 3 4'te kullanmanız lazım aracınızı ki, ancak yakalayabilin.

 

Dizel araç kullanıyorum senelerdir. Agresif kullanım tarzım yoktur ama bir depoda sadece yarım depo agresif kullansam, çok rahat ortalamanın 1.5 2lt üstüne çıkabilirim.

 

Son olarak: Cahile laf anlatamazsınız. Bu bilgiler ışığında da gitseniz, yav he he deyip en fazla sizi başınızdan savacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

küçük motorlu dizel araçlar gerçekten de çok ciddi fark yaratmıyor fazlaca basınca, ancak alt devirde kullanınca belirgin şekilde az yakıyorlar.

 

atmosferik BMW alt devirde torksuz olduğu için illaki 9 10 lire yakar bu böyle. eskiden BMW motorlarında sadece tek fan vardı, yarı metalik debriyajlı, motor devri yükselmeyince motoru soğutmaya yetmezdi yazın. elektrik fanı yoksa bu söylenen doğru yani. ama hararet de yapmazı. yapıyorsa üst kapakta problem olmuştur çoktan. zamanında yaşamıştım.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Düşük, yüksek devirde de sürse hararet yapmaz. Dizeller seri kullanılsa da çok fazla yakmıyor genelde.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Eski jenerasyon bmw motorları kısa stroklu motorlar. yüksek devirde kullanmak iyi olabilir benzin ile de soğutma sağlanıyor çünkü hava giriyor çıkıyor. Boğarak kullanılırsa sıcaklık yükselir. Yeni  motorlarda bundan etkileniyor ise bir sorun vardır. Ama ben TSI vw ile dağa çıkıyorum misal. 2. vtesle çikarsam yağ sıcaklığı tepeye vardığımda 113 iken 3 ile çıkarsam 115 olabiliyor.

Bütün devridaimler şunlar bunlar motora bağlı olunca hızlı çevirince soğuma artıyor. 

Yakıt konusunda sizin dedikleriniz doğru gibi. Ama motordan motora değişir de. Kimisi 2 boğazlıdır VVTI dır şudur budur.

Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Arkadaşlar merhaba,

 

Cahile laf anlatamadım birde forumdaki ustalardan ve teknik seviyesi yüksek BMW den anlayan arkadaşlardan destek istiyorum.

 

Kuzenimde 2006 Model Bmw 3.16i Benzinli araç var. 

Fabrika verisi şehiriçi 10.8lt /100km

Şehirdışı 5.9lt

Ben aracın şehiriçinde ( normal trafik veya durkalk) asla ve katiyen 10 litre altına düşmeyeceğini savunuyorum. Düzgün kullanımda sabit 11 litre seviyesinde yakacağını söylüyorum.

Arkadaş vitesi minimum 3.000 devirde atıyor. Bazen 3.500 bazen 4.000 devirde atıyor. Bu şekilde kullandığı taktirde çok rahat 14-15 litre yakabileceğini ve çok sıcak havalarda böyle kullandığı için hararet bile yapabileceğini söyledim. Bir diğer arkadaş ise BMW ler düşük devirde kullanılırsa asıl harareti o zaman yapar dedi. Böyle bir saçmalık olabilir mi? Ben en ideal ve sağlıklı vites arttırımının benzinli olduğu için 2.500 devir olduğunu söyledim. Tabi yokuş rampa vs. harici durumlar dışında.

 

Ve son olarak ek bir soru daha. 2 kişi 2 farklı araç kullanıyor. 

Bir araç şehiriçi 5.5 litre ortalama verisi olan dizel

Diğer araç şehiriçi 10 litre ortalama verisi olan benzinli.

 

1'i çok sakin diğeri çok agresif sürüyor. Bu kişilerden sakin olan 5.5 litre ortalama ile sürerken agresif olan dizeli kullandığında dizelde ne kadar basarsa bassın sürekli 4.000 devirde kullansa dahi max 2-3 litre seviyesinde fazla yakacağını farkın çok olmayacağını, benzinlide ise 10 litre bile daha fazla yakabileceğini söyledim. İkisinde de aynı olur bir fark olmaz diye savundular. Bunu da cevaplarsanız sevinirim.

Siz haklısınız. Kendinizi çok yormayın he diyin geçin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...