Mürşid Keskin 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Merhabalar, 97 Model karbüratörlü CL Escortum var. Çok memnunum ancak bu hararet olayına bir türlü çözüm bulamadım. Yaz kış antifreeze kullanıyorum. Termostat müşürünü değiştirdim hararet göstergesi hep ortalarda kalıyordu. Tabi fan sürekli çalışıyor dur durak bilmiyor. Ancak varış noktasına geldiğimde 3-4 dk sonra duruyor yani 65 derece civarına gelince. Benim sorum şu Sizlerin daha önce denediği uyguladığı bir yöntem var mı? Daha verimli bir fan mı alsak taksak daha iyi olur. Yoksa sisteme ek olarak bir soğutma sistemi uygulanır mı? Yoksa sürekli göz hararette tetikte mi kullanmalıyız? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 sorun nedir? ibre ortada kalıyorsa? motorunuz 1.3 mü 1.6 mı? Yorum bağlantısı
Mürşid Keskin 13 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2020 Motor 1.6. Sorun yok aslında. Sadece hararet ibresi sürekli NORMAL'in L sinin en sonunda gitmekten rahatsızım. Hep tetikte olmak gibi bir durum oluyor Çağlar abi. Daha iyi sğutmanın bir yolu yok mu bu motor suyunu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 ibrenin çalışma şekli böyle maalesef. yoksa suyun sıcaklığı zamane motrunda da aynı ama ibre gecikmeli çalşışınca harektsiz duruyor. 1.6 karbüratörlü de sağlam motordur zaten Yorum bağlantısı
Coşku Mert 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 fan sürekli çalışıyorsa araçta kuvvetle muhtemel orjinal fan müşürü takılı değildir. genelde orjinalini bulamayan uydurmasyon tofaş fan müşürü taktırıyor, o da ideal şekilde çalışmıyor doğal olarak. sarı renk ford logolu fan müşürü kullanın araç M harfini geçmez, gereksiz yere de fan açmaz 1 Yorum bağlantısı
Mürşid Keskin 13 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2020 Müşür orjinal değil dediğiniz gibi. Orjinalini de bulamıyorum. Yani yok. Bulursam alıp deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Coşku Mert 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 elimde bi ara 3-4 tane vardı. benm araç klimalı diye klimasız aracı olan bi arkadaşa vermiştim hepsini Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 Mürşid Keskin yazdı: Müşür orjinal değil dediğiniz gibi. Orjinalini de bulamıyorum. Yani yok. Bulursam alıp deneyeceğim. Parça kodu yokmu illaki bulunur.. Aynı müşürü kullanan araba vardır illaki. Yorum bağlantısı
Mürşid Keskin 13 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2020 Coşku Mert yazdı: elimde bi ara 3-4 tane vardı. benm araç klimalı diye klimasız aracı olan bi arkadaşa vermiştim hepsini Hadi ya. www.otomert.com dan baktım da stokta yok şu an. Mesaj attım belki gelir. Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 13 Ağustos 2020 Paylaş 13 Ağustos 2020 https://www.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/hararet-musuru-escort-v-vi-vii-fiesta-iii-iv-1-6-1-8-92-99-fae-36330_pdp_513631980 Yorum bağlantısı
Mahmud Kotan 2 Eylül 2020 Paylaş 2 Eylül 2020 (düzenlendi) Mürşid Keskin yazdı: Motor 1.6. Sorun yok aslında. Sadece hararet ibresi sürekli NORMAL'in L sinin en sonunda gitmekten rahatsızım. Hep tetikte olmak gibi bir durum oluyor Çağlar abi. Daha iyi sğutmanın bir yolu yok mu bu motor suyunu? Geçenlerde bir dağ yolundan çıkarken baktım hararet yükseliyor, normalde M yada R harfini geçmezdi. Stop etmeden durdum ama hararet yükselmeye devam etti. Sonra fark ettimki fan çalışmıyor. Genleşme deposundan hafiften gaz kabarcıkları çıkmaya başladı. İstop etsem devirdaim duracağı için kesin conta yakıcak. Neyse o acele ve stresle fan müşürünün kablolarını söküp kısa devre yapmak aklıma geldi de fan çalıştı 5 dakikada sıcaklığı kırmızı sınırından M - R arasına indirdi. (Benimkinde göstergede NORM yazıyor ve N en tepede ) Coşku Mert yazdı: fan sürekli çalışıyorsa araçta kuvvetle muhtemel orjinal fan müşürü takılı değildir. genelde orjinalini bulamayan uydurmasyon tofaş fan müşürü taktırıyor, o da ideal şekilde çalışmıyor doğal olarak. sarı renk ford logolu fan müşürü kullanın araç M harfini geçmez, gereksiz yere de fan açmaz Arabanın fanı sürekli çalışıyorsa tofaş vb yazlık müşür takmış olabilirler. Ama o zaman hararet göstergesi çok düşük gösterir. Hararet göstergeside sürekli yüksek gösteriyorsa ya hem hararet müşüründe hem fan müşüründe sıkıntı var motor soğuk olduğu halde sıcak gösteriyor ya da soğutma sisteminde bir sıkıntı var. (Sıcak bir şehirde yaşıyorsanız ve yüksek devirde kullanıyorsanız onu bilemem) Bence radyatör temizliğinden başlayın, normalde escort radyotörü yukarda söylediğim gibi çok çabuk soğutur suyu. Düzelmezse - radyatör tıkalı olabilir, radyatörün içini temizleyip kontrol edebilirsiniz - fan motoru yeterince verimli çalışmıyordur ya da pervanesinde bir sıkıntı olabilir. Fanın üflemesinin yeterli olup olmadığını da elinizle az çok kontrol edebilirsiniz (yazlık bir tofaş müşürü takılı ise sürekli çalışmaktan bozulmuş olabilir) - Bu da değilse iş ustalara kayıyor, motor soğutma kanallarından devirdaim e bir çok sıkıntı olabilir. Bu arada antifriz koymanızda da fayda var. Dikkatinizden kaçar da hararet yaparsa suyu çok daha yüksek sıcaklıklarda kaynatır. 2 Eylül 2020 tarihinde Mahmud Kotan tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts