İçeriğe Yönlendir

Cruze - Nadir 109 beygir LXV motor


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba

Bu gün yine bir öğrendim. 2009 üretimi Cruze aracımda değişken uzunlukta manifold sistemi olmadığını farkettim. Sabit uzun oranlı  hava kanalına sahip. Tork sadece sabit  tepe noktasına sahip. 

Bu da 109 beygirlik Cruzemin videosu.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İlk gördüğümde " Acaba eski sahibi söktü körledimi" diye düşündüm. Arabanın şaseden baktım, gördüğüm grafiktede bu parça yoktu. Sadece parçamı, tüm vakum boruları ve valfler yok. 

Sonra anladımki, Gm fabrikadan bunu takmamış :( 

 

251643.gif 

a91BZN.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

n7lIHq.gifBizde grafikteki, low / Hig speed kanalı yok. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

servo motor gibi birşey mi ittirip çekiyor?

 

Otomobil motorlarında yanma odasında türbülans yaratmanın etkileri vardır. Emme manifoldunda iki yol var. Uzun yoldan hava emilince düşük devirde tork turbilans ile artırılıyor. , kısa yoldan hava emildiğinde ise  yüksek devirde motor rahat nefes aldığı için beygir artıyor. . Bendeki sabit kısa emme yollu yapılmış 

Her iki modunda maksimum motor gücü aynıdır. Bu olayın tek avantajı , aşağidaki grafiktede olduğu gibi maksimum torku 2000 devirden itibaren almayı sağlıyor. 

Cruze 1.6 motorun 2400 - 4500 arası motor torkunun %90'nını üretebiliyor. Ama ben bundan mahrumum. 

 

image016.gif 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

 

Otomobil motorlarında yanma odasında türbülans yaratmanın etkileri vardır. Emme manifoldunda iki yol var. Uzun yoldan hava emilince düşük devirde tork turbilans ile artırılıyor. , kısa yoldan hava emildiğinde ise  yüksek devirde motor rahat nefes aldığı için beygir artıyor. . Bendeki sabit kısa emme yollu yapılmış 

Her iki modunda maksimum motor gücü aynıdır. Bu olayın tek avantajı , aşağidaki grafiktede olduğu gibi maksimum torku 2000 devirden itibaren almayı sağlıyor. 

Cruze 1.6 motorun 2400 - 4500 arası motor torkunun %90'nını üretebiliyor. Ama ben bundan mahrumum. 

 

 

 

değişken emme manifoldunun mantığını ben biliyorum zaten. eksik olan şey ne servo motor mu orada?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

beygir. edarik edip "modifikasyon" yapamıyor musunuz?

 

Mümkün, sistem hazır ve yapan var. Ama verdiğin masrafa değmiyor. Ama bunu yapan performas maksatlı yapmış . Forumda iki tane Astra J aracın tüketim değerleri var. Benim motorum ile aynı motoru kullanıyorlar. Onların motorunda sistem var. Twinport adı ile bilinen bir manifold. Bu manifolda sahip iki astra J de benden 1 litre düşük tüketim yakalıyor. 

 

Parçalar pahalı sadece manifold 2100 tl https://www.hepparca.com/urun/chevrolet-cruze-1-6-emme-manifoldu/

Bunun hava boruları ve valf kolu ise 1500 tl .

 

Bu sisteminde kendine ait arızaları var. En cok da  Selenoid valfin ısıdan yanması. Yenisi 70 tl . 

 

Bu paraları bu parçalara harcamak yerine bakım ve onarım yapmak bana daha mantıklı geldiği için 109 beygiri siğneye çektim. Her ne kadar ruhsatta 114 yazmış olsada tamamen 109 beygir araba . 

Dogan Arsiray yazdı:

değişken emme manifoldunun mantığını ben biliyorum zaten. eksik olan şey ne servo motor mu orada?

 

Hocam hepsi eksik. Manifoldun kendiside değişmeli. Çünkü havayı türbilasan sokan kutu yok bende. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Yanmanın iyileşmesi sonucunda araç beyni bunları işleyecek ve ona göre hamle yapacak yazılıma sahip mi?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yanmanın iyileşmesi sonucunda araç beyni bunları işleyecek ve ona göre hamle yapacak yazılıma sahip mi?

 

Onlar hep stnadart orda sıkıntı yok. tak kullan çalışıyormuş. Özelden yazıştım bir tane yapan biriyle. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Onlar hep stnadart orda sıkıntı yok. tak kullan çalışıyormuş. Özelden yazıştım bir tane yapan biriyle. 

Yıllık 1000 lira getirisi olsa işçilikle 3-4 yılda kendini amorti edecek bir sistem. Bence değmez

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yıllık 1000 lira getirisi olsa işçilikle 3-4 yılda kendini amorti edecek bir sistem. Bence değmez

 

Ben sürem ne kadar fark eder, oda merak konusu

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ben sürem ne kadar fark eder, oda merak konusu

Max 1’dir o. Zaten az yakıyosun. Atmosferikle o yaktığının 1 altına düşmesi çok zor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Max 1’dir o. Zaten az yakıyosun. Atmosferikle o yaktığının 1 altına düşmesi çok zor. 

 

Sistem 2400 devirden sonra işe yarıyor . Kaldıki ben 2400 deviri pek görmüyorum. :( 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Sistem 2400 devirden sonra işe yarıyor . Kaldıki ben 2400 deviri pek görmüyorum. :( 

Yani gerek yok

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yani gerek yok

 

Aklıma geldi, sahibinden araştırdım. Epey çıkması var.  Makül fiyata alınırsa değerlendirmek mümkün. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Aklıma geldi, sahibinden araştırdım. Epey çıkması var.  Makül fiyata alınırsa değerlendirmek mümkün. 

Çıkma varsa denemek için de alınabilir. Merak ediyosun bi de. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Çıkma varsa denemek için de alınabilir. Merak ediyosun bi de. 

 

Bu konuda çalışma yapmamı isteyen bir kişi daha var ama bende hiç para yok. Bir vatandaşta korkmuş bende varmı yokmu teyit edermisin diye resim atmış :) 

Baktığımda cirlop gibi pırıl pırıl sistem duruyor. Benim en baştaki resimde bakarsan bomboş. Ama adamın attığı resimde heryer dolu, 

Selonoid valf, kablolar, borular, kollar. Vs vs 

 

ACtC-3dNdOMa5JKud6gey7_ChCxN-ZUkGU_39zTN

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ali Darbaz
(düzenlendi)

 

Ben bu yazıyı yazarken arabanın en düşük beygirli motoruna sahip olduğumu düşünüyordum. Sonradan öğrendim ki LXT adında bir motor daha varmış. LXT motor 109 beygir. Bizim 2009 model Cruze ise LXV motor. 2011 yılından sonra ise LDE motor çıkmıştır. 

 

Lxt 109 beygir olan motorda düşük performanlı yağ pompası var.  Ayrıca yağ basıncı ile çalışan varyatörler yok. 

2373113.png2188669.png

 

LXV kodlu 114 beygir motor yağ pompası daha büyük ve güçlü. Çünkü Yağ basıncı ile çalışan  varyatörlere sahip. 

 

2026848.png2026844.png

 

 

LDE kodlu 124 beygir motor ise yukardakilere ek olarak VIS sistemi vardır.  Soldaki lxv motorun emme manifoldu ve sağdaki ise LDE motorun VIS sistemli emme manifoldu   

 

2027929.png2026877.png

 

 

Aradaki farkları elimden geldiğice göstermek istedim. 

LXT 109 beygir.

LXV 114 beygir.

LDE 124 beygir.

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...