İçeriğe Yönlendir

Cruze - Ayağımı Gazdan Çekince Oluşan Silkeleme


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Çoğu kişi için sorun olarak görülmeyen , fakat ikinci aracımızda her yaptığımda canımı sıkan bir durum var. Şöyleki, ayağımı gazdan çekince, acemi biri vites değiştiriyor gibi silkeleme oluşuyor.  Genelde her ayağımı gazdan çektiğimde iki defa silkeliyor. Klimanın açık veya kapalı olması bir şeyi değiştirmiyor. Ayağınızı gazdan çekince özelikle ilk 3 vitesde silkelenme oluyor. 

Bunu şöyle izah edeyim. ayağı gazdan çekince anlık silkeleniyor. Bu durum i10da yaşanmıyor. Ama Cruzede yaşanıyor. Babama göre hava hoş. Ama ben bu arabanın direksiyonuna geçip frensiz kullanmaya başlayınca bu silkeleme canımı sıkıyor. Acemi bir araba kullanıyormuş gibi hissetiriyor. 

 

Silkelenme ayak gazdan çekildiğinde ve  anlık yaşanıyor. Sürekllilik göstermiyor. Ama bu kadarı bile canımı sıkıyor. 

 

Buna rağmen Babamın 8,8 litre yaktığı yolda 6,5 litre yakıt tüketimi yakalıyorum. Yani ne kadar çok ayağımı gazdan çektiğimi anlayabilirsiniz. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
4 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Ayak gazdan çekilince sallandı mı yığılma mı, motor hacmi nedeniyle olabilir fark 

 

Öne yığılma esnasında , ilk anda silkeliyor. Sonra  normal  yürüyor.  

Nasıl tarif etsem, ayak gazdan çekince öne yığılma yaparken, anlık debriyaj bas bırak tarzı bişey oluyor. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Normal. Hacim yüksek, aniden pedal dan ayak çekiliyor manifold hava almıyor. Bi zamazingo vardı manifold bağlantısı olan. Hava tüpü. Onu bağlayınca bu olay olmaz 

Hyundai elektronik kelebek ise de yapmaz bu olayı 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
3 dakika önce, Servet Aydın yazdı:

Normal. Hacim yüksek, aniden pedal dan ayak çekiliyor manifold hava almıyor. Bi zamazingo vardı manifold bağlantısı olan. Hava tüpü. Onu bağlayınca bu olay olmaz 

Hyundai elektronik kelebek ise de yapmaz bu olayı 

 

İ10da  ayağını direk çekersin, doğrudan tork konverterli şanzımanlı araba gibi yumaşak yumuşak motor fren yapar. 

Cruze ise öksürerek motor fren sekansına geçiyor. 

 

Bu durum normal ise gaz pedalı ile ilgili bir sıkıntım daha var. Araba gaz pedalı cevapları Aytene göre çok geçikmeli. Gaz basınca bir an boşluk oluşuyor. Önden bir anlık bir tıslama eşliğinde gaz yiyor :(

Yorum bağlantısı
Onur Oflaz

Kullandığım cruzeda da mevcut aynı durum. Oksijen sensörü bozuk olunca daha rahatsız edici oluyor. Normalde de var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
8 dakika önce, Onur Oflaz yazdı:

Kullandığım cruzeda da mevcut aynı durum. Oksijen sensörü bozuk olunca daha rahatsız edici oluyor. Normalde de var

 

Çok teşekur ederim. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
7 saat önce, Servet Aydın yazdı:

Normal. Hacim yüksek, aniden pedal dan ayak çekiliyor manifold hava almıyor. Bi zamazingo vardı manifold bağlantısı olan. Hava tüpü. Onu bağlayınca bu olay olmaz 

Hyundai elektronik kelebek ise de yapmaz bu olayı 

vgt mi king ?

7 saat önce, Ali Darbaz yazdı:

 

İ10da  ayağını direk çekersin, doğrudan tork konverterli şanzımanlı araba gibi yumaşak yumuşak motor fren yapar. 

Cruze ise öksürerek motor fren sekansına geçiyor. 

 

Bu durum normal ise gaz pedalı ile ilgili bir sıkıntım daha var. Araba gaz pedalı cevapları Aytene göre çok geçikmeli. Gaz basınca bir an boşluk oluşuyor. Önden bir anlık bir tıslama eşliğinde gaz yiyor :(

hata kodu var mi? P1120? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
6 saat önce, Alpay Sumer yazdı:

vgt mi king ?

hata kodu var mi? P1120? 

 

Herhangi bir hata kodu yok. 

Anlattigim tüm şeyler bu araba için normal denildi. Burdan anladiğim Aytenin çok iyi bir otomobil oldugu. Kullandikca aradaki farklar gün yüzüne cikiyor. İ10 da "handling" denen şey arza çıkmış. 

İnsanlarin neden vgt veya pedal comander gibi şeyler neden aldiklarini şimdi anliyorum. Onlarin yaşadiklari tecrubeye şahit oldum. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

benim hyundaimde pedal poziyon birşey swici değişmişti. 50 lira gibi birşeydi o zaman ufak bir paraydı. aynı problem vardı çözülmüştü vites atarken acemi şöför debriyajdan ayağını düzgün çekmiyor gibi bir his veriyordu . 

 

o parça varsa cruzelardada baktır derim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

3 viteste silkelemeyi alt şanzıman kulağı yada alt motor kulağı da yapabilir. Takozları bir kontrol edin boşluk patlak olabilir yüksek ihtimal

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ömer Sarıgül yazdı:

3 viteste silkelemeyi alt şanzıman kulağı yada alt motor kulağı da yapabilir. Takozları bir kontrol edin boşluk patlak olabilir yüksek ihtimal

 

Yetkili servide takozlar için problem bulamadılar. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan
Ömer Sarıgül yazdı:

3 viteste silkelemeyi alt şanzıman kulağı yada alt motor kulağı da yapabilir. Takozları bir kontrol edin boşluk patlak olabilir yüksek ihtimal

 

Ben de bunu yazacaktım, motor veya şanzıman kulakları sağlam olmayınca bunu yapar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Handling dediginiz sey nedir?

 

Handling'in doğrudan Türkçe karşılığı "Elleçleme"

Ama otomobil dünyasını sözlüğünde anlamı "araçların yola ve sürücüye tepkileri" olarak ifade ediliyor.  Hadlingi yüksek olan arabanın sürücüsü ile olan iletişimi yüksektir. 

En iyi handle arabaların listeside bu 

 

Lotus Esprit S4S - Won BBDC in 1995. ...

Noble M400 - Won BBDC in 2004. ...

Porsche 911 Carrera S (997) - Won BBDC in 2005. ...

Porsche 911 GT3 (991.1) - Won BBDC in 2013. ...

Ferrari 488 GTB - Won BBDC in 2015. ...

Porsche 911 R - Won BBDC in 2016. ...

Porsche 911 GT3 (991.2) - Won BBDC in 2017. ...

McLaren 600LT - Won BBDC in 2018.

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Geri beslemeli döngüde kazanç fazla ise sinyal değişimlerinde genlik az ise osilasyon gerçekleşebilir. Mesele budur dert etmeyin.

Ali Darbaz yazdı:

 

Handling'in doğrudan Türkçe karşılığı "Elleçleme"

Ama otomobil dünyasını sözlüğünde anlamı "araçların yola ve sürücüye tepkileri" olarak ifade ediliyor.  Hadlingi yüksek olan arabanın sürücüsü ile olan iletişimi yüksektir. 

En iyi handle arabaların listeside bu 

 

..

 

 

Handling birkaç anlamı vardır. Tek anlamı yoktur. Bizdeki çoğu kelime gibi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Geri beslemeli döngüde kazanç fazla ise sinyal değişimlerinde genlik az ise osilasyon gerçekleşebilir. Mesele budur dert etmeyin.

 

Handling birkaç anlamı vardır. Tek anlamı yoktur. Bizdeki çoğu kelime gibi.

 

Ama abi, arabanin kutlesi ve o anki kinetik enerjisinin , bu etkiyi absore etmesi gerekmezmi. 1600 kilo araba emme manifoldundaki basinç değişimini absore edecek surate sahip. İ10 da hic yok boyle bisey. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Gaza sert basınca da var mi

 

Hiç denemedim. :)

Furkan Bakırel yazdı:

1-Debriyaj musuru
2-Lpg varsa bozuk enjektör bu olaya sebep olabilir.

 

Bizde anasinin ak sutu gibi fabrikadanki hali. 

Benzin içiyo

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Şanzıman vites geçişlerinde farklı kombinasyonlarla güç alan bir aksam. Lpg ile deformasyona uğrayan motor verimi azalınca ve lpg ayarında vites geçiş zamanları da ayarlı olmayınca gerçekten saçmalayan bir şanzıman çıkıyor ortaya. Enjektör haritasını iyi ayarlamak lazım. 

 

Bu arada çoğu a5 spesifikasyonlu yağ, dexos 2’yi de sağlıyor. Gidip özellikle sağlamayanı mı buluyorlar nedir

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Bir konuda tecrube paylaşımına ihtiyacım var. Kusursuz bir Cruze için gerekli adımları atmaya başlıyoruz. Aracın pekte hoşuma gitmeyen bir huyu var. Bunun bir arızamı yoksa karakteristik bir özellikmi cevabını bilemiyorum. Sıfır km bir Cruze bulup sürmedende bunu bilemeyeceğim. 

2000 devrin altında ayağınızı gazdan çektiğinizde anlık öne yığılma yapıyor. 

Gaza bastığınızda ise bu sefer öne doğru anlık bir öne silkeleme yapıyor.

 

Sanki birşeyler size yeterince tepki vermiyor gibi bir his. geçmişte okumuş olduğum bazı konularda buna benzer arızalar için maf sensöründen dem vurulmuş. Sizce maf sensörünü değiştirmek bu silkeleme ve yığılmanın çözümümüdür. Farklı bir noktaya odaklanmam gerekir mi? 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Gaz kelebeği kapanıyor. Yığılma olağan. Daha üst devirde vakum gücü nedeniyle kelebek bir anda kapansa dahi motorun yüksek devirli dönme momentumu nedeniyle yığılma az olur. Gaz kelebeği elektrik motorlu ise ayarı filan olabilir.

Gaza basınca yığılma yakıtın geç kalması gibi yorumlanabilir. Vakumlu araçlar için hesapta ekonomi yaptığı iddia edilen bir zamazingo var. Tüp şeklinde. Senin için ideal ciddiyim. Al tak. Süzülme eğilimi artıyor ve alt devirde bahsi geçen sorunlarını sıfıra indiriyor

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...