İçeriğe Yönlendir

Motor Arızası (Gösterge Paneli Arızası)


Aytac Sakal
Çözüme git Aytac Sakal tarafından,

Recommended Posts

Aytac Sakal
(düzenlendi)

Focus 2-2,5 serilerinde rastlanan bir arıza ve çözümü...

 

Arabanın Çakmaklığı çalışmıyordu sigorta atıktı değişim sonrası Motor arızası ikazı geldi.Torpido altı sigorta kutusu soketlere tek tek bastım denedim yapmadı.1 hafta sonra yolda giderken Motor arızası - Hızlanma azaltıldı  gibi arızalar gelmeye başladı.Gösterge Pik atar gibi ibreler oynuyor araba gaz yemiyor hiç bir şey yapmadan düzeldi.     Hata Mesajlarına baktım hata yok ? .       Sigorta tablosunu açıp tekrar baktım soruna rastlamadım.Yolda giderken ara ara arıza gelmeye başladı Eve gelince akü Kutup başını söküp taktım 1 hafta yapmadı.Arabayı almadan önce kronik arızalarına bakmıştım ve bu arıza vardı sorun gösterge panelini işaret ediyor ama sürüncemede kaldım sigorta değişimi sonrası arıza başladı.

Şansa bakın İzmirden uzun yola çıktım ve arıza tekrar etmeye başladı göstergeye vurunca hatalar kalkmaya başladı problem netleşti veri iletimi kesiliyor Turgutludan geri döndüm  hatta o kadar sıklaştıki arabayı zor getirdim.

Gösterge panelini söktüm evde dağıttım yabancı forumlarda bahsedildiği gibi gösterge panelinin arkasındaki çatlak lehimleri yeniledim toplayıp bağladım düzeldi.Havya burada kritik çok ısıtmadan soğuk lehim yapmadan kararında uygulama yapmak gerekiyor.

 

Uzun yolda yaklaşık 1000 km yaptım sorun yok.

 

Karta ait resimde üstteki tazelediğim lehimler ile altaki eski lehimler karşılaştırılabilir.

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczpzy.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczgjv.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczid6.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczmSh.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczqXo.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/ucz2WU.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczeYA.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczbnb.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/ucz6eQ.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczfPt.jpg

 

 

https://i.imgyukle.com/2020/08/18/uczwac.jpg

 

 

 

 

 

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Her focus 2/C-Max 1 sahibi fani bu hatayı tadacaktır, geçmiş olsun.

 

Aşırı lehimleme olmuş sanırım, top top olmuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Her focus 2/C-Max 1 sahibi fani bu hatayı tadacaktır, geçmiş olsun.

 

Aşırı lehimleme olmuş sanırım, top top olmuş.

Teşekkürler...

Ben soruna ve çözüme odaklanmayı tercih ediyorum forumlarda benim gibi problemlerle ilgili çok araştırma yapanlara faydası olacaktır.

Dokundur çekten ziyade bu lehimleme tarzını tercih ediyorum şimdiye kadar sorun yaşamadım.Meslekte en sevmediğim iş lehimleme 🙂  mümkün olduğunca kaçarım ellerim titriyor.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Aytac Sakal

Hız , Devir saati , Hararet ve Yakıt göstergelerini (İbreleri) araç menüsünden kalibre etme  yöntemi varmı ?

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Aytac Sakal
Aytac Sakal yazdı:

araç menüsünden kalibre etme  yöntemi varmı ?

 

Yok ; yada ben bulamadım ...

 

Hız göstergesi önemli diye düşünüyorum Doğrulama ile devam edelim ;  telefona Gps uygulaması indirdim.

Öncelikle 2018 model Doblo ile yola çıkıp test ettim.Doblo 30 km/saat ile giderken GPS uygulaması 27 km/saat , Doblo 70 km/saat ile giderken 65 km/saat civarı değer gösterdi.

Benim Focus'a geçtim göstergemizde 30 km/saat hız ile devam ettiğimiz ekrana yansırken Gps uygulaması 28 km/saat , 70 km/saat hızla devam ederkende Gps ekranına 65-66 km/saat hız yansıdığını gördük.

Çoğunlukla %10 toleranstan bahsediyorlar bu benim için yeterli Hız indikatörünü doğruladığımı düşünüyorum.

 

xwoSNb.jpg

 

xwoTmc.jpg

 

xwoB6p.jpg

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Aytac Sakal yazdı:

Hız , Devir saati , Hararet ve Yakıt göstergelerini (İbreleri) araç menüsünden kalibre etme  yöntemi varmı ?

Maalesef yok, çıktığı gibi takılmalı, hız ve yakıt için iki üç kere söküp takmıştım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Aytac Sakal yazdı:

Arabanın Çakmaklığı çalışmıyordu sigorta atıktı değişim sonrası Motor arızası ikazı geldi.

vesile ile lehim çatlağı nasıl da tesadüf omuş

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Kendin yap işleri hep takdir ederim, çok sıkıntı ve masraf açacak bir arıza ve okumanın, araştırmanın, el becerisinin sonucu güzel bir iş. Dün anahtarcı yi 3 kez aradım, yarım saat dükkanının önünde bekledim, baktım bir kişi daha bekliyor, vazgeçtim, bu nasıl esnaflık anlamadım. 15 dk sonra geleceğim demek 30 dk sonra bile gelmemek, diğer bekleyenlere de yemek yemeye gittim demiş, eline düşürmesin böylelerinin, bu devirde kendi işini kendin göreceksin. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Mustafa Yanar yazdı:

Kendin yap işleri hep takdir ederim, çok sıkıntı ve masraf açacak bir arıza ve okumanın, araştırmanın, el becerisinin sonucu güzel bir iş. Dün anahtarcı yi 3 kez aradım, yarım saat dükkanının önünde bekledim, baktım bir kişi daha bekliyor, vazgeçtim, bu nasıl esnaflık anlamadım. 15 dk sonra geleceğim demek 30 dk sonra bile gelmemek, diğer bekleyenlere de yemek yemeye gittim demiş, eline düşürmesin böylelerinin, bu devirde kendi işini kendin göreceksin. 

Forumların faydası burada ortaya çıkıyor mümkün olduğunca doğruluğuna emin olunan sonuçlar paylaşılmalı hatta görsellerle desteklenmeli.Ben çok faydalandım örneğin kutup başını söküp resetlemeyi Çağlar beyin yazılarından öğrendim.

Eski motosiklet ve arabalarımdan edindiğim bir durum bu genelde baktırdığım yerler deneme yanılma yöntemi ile arıza çözdükleri için kendim dahil olmaya aracımın ustası olmaya başladım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Aytac Sakal
(düzenlendi)

 

Kemal Şenyayla yazdı:

Bu arıza içim Ankara sanayisinde 650 TL fiyat isteniyor. Hocam peki bu işlemden sonra gösterge panelinde herhangi bir anormallik oldu mu ?

Hayır şu ana kadar herhangi bir sorun yok.Göstergeyi sökebilirseniz herhangi bir elektrikçiye götürürseniz  çok daha ucuza lehim attırabilirsiniz.

Display gelen kablonun soketi kavramış durumdaydı yavaş ve dikkatli sökmekte fayda var.

İbrelerde tur var sökerken sayılmalı işaret konulmalı.

Ben akü kutupları ayırıp göstergeyi söküp hızlıca lehimledim ve 1 saat içinde bağlayıp yola çıktım.Göstergeyi söküp lehim attırmak amacı ile uzun süre enerjisiz bırakılırsa herhangi bir olumsuzluk yaşanırmı ? o konuda bir şey diyemeyeceğim araştırmakta fayda var.

Geçmiş olsun...

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
hatalı imla ve ekleme
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Ben akü sökmeden çıkardım, ertesi gün taktım sıkıntı olmuyor. Depo ibaresi biraz (1 mm bile değil) fazla gösteriyor sadece uğraşmadim. 650 güzel para. Aytac Bey'in dediği gibi kendiniz söküp TV tamircisine çok daha uygun bir fiyata yaptırabilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Aytac Sakal

Sabah kontağı açtım hidrolik direksiyon arızası geldi yola çıktım parkettim yine kontak açtım Abs ledi yandı söndü hayırdır inşallah kırsaldayım arabayı 2 hafta yatırdık aküyü yemiş olabilirmiyim marş geç aldı.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

akü zayıf ise bunların hepsini yapar

Focus ile +1 pŕoblem daha yaşamış olduk.Sizinde belirttiğiniz gibi aküden çıktı.Ögleden sonra Araç marş basmadı  kaldığı yerde lastik akü satan tek yer vardı.Arabayı vurdurmadım dizellerde yapılmaması gerekiyor.Tabana kuvvet dükkanı buldum oradan aracin yanına gelip takviye yaptık dükkana geçip 70 Amper aküyü değiştirdik sorun ortadan kalktı.Eski aküde gerilim 12.1 Volta düşmüş olmadık yerde öncesinde hiç belirti vermeden başımıza iş çıkardı yine sağolsun.

Özellikle belirtmek isterim bu benim geçtiğimiz yaz yaşadığım gösterge arızasından farklı bir arıza orada sorun lehimlemeydi burada sorun akü arabayı bir süredir çok yatırdık akü bitti.

Çağlar bey Forumda iyiki varsınız tecrübeye ve tekniğe  dayalı yanıtlarınızdan okuyanlar gerçekten çok  faydalanıyorlar bende birşeyler ediniyor ögreniyorum Focuslarda bu tip arızaların akü nedeni ile olabileceğini bir yerde sizin yazılarınızdan okumuştum dönüşleriniz için teşekkürler.

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Diyod tablası patlak çıktı 200 malzeme 200 işçilik değişip bakacak konjektör sağlam ise devam değilse + 150 tl.

Zihnimi meşgul eden sorular ? Cuma eski aküde araba stop  gerilim 12,1 Volt , rölantide 13.5 yada 13.6 Volttu bu sabah Sani ve Ahmet beylerin ikazı ile baktım motor stop yeni akü 12.6 Volt rölantide 12.1 Volt.

Cuma günü eski akü 12.1 Volt değişime gerek varmıydı ? Bence vardı ...

13.5 Volt ölçtüğümüzde diyod tablası 9 diyoddan bir bölümü çalışıyordu sonradanmı tamamen gitti ?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Yazmaya devam ediyorum problem durumunda okuyan araştıran faydalansın...

Alternatörün ürettiği gerilim Diyod tablası değişimi sonrası 14,3  14,5  Volt aralığına çıktı ,  düzeldi.Konjektör sağlam regüle ediyor.

Aracı bir süre test edeceğim sonrasında yolları ayırma ihtimali ortaya çıkmaya başladı vebal almadan problemlerini gidermiş olacağım.

 

 

c9f2372f0497f538f1b9125c3c8fc2e0.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

devamlı düşük şarj ederek aküyü de yemiş olabilir, geçmiş olsun çok güzel çalışma

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Çağlar Bayur yazdı:

devamlı düşük şarj ederek aküyü de yemiş olabilir, geçmiş olsun çok güzel çalışma

Teşekkürler Çağlar Bey akü değişimi sonrası 5 km kadar kullanıp ölçtüm sonra bu sorun ortaya çıktı , direk oto elektrikçiye gittim Bakalım aracı bir süre test edeceğim sorun ortadan kalkmış görünüyor izleyeceğiz artık.

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

geçmiş olsun Aytaç bey, eski akü kaç senelikti anca olmuştur belki ömrü 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Bahadır Taşpolat yazdı:

geçmiş olsun Aytaç bey, eski akü kaç senelikti anca olmuştur belki ömrü 

Teşekkür ederim aracı Ocak 2020 aldım üzerinde vardı nasip artık ne diyelim akü değişirken stop konumda 12,1 Volt civarı gerilim ölçmüştük değiştirdik artık.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Aküyü takmadan önce şarj durumu da ölçülür genelde, ölçmemişmiydi akücü?

 

Diyot tablası olduğu belliydi, bununla geçmiş olsun. 1 buçuk sene önce malzeme 140, işçilik 80 TL ye yaptırmışım, malzemeye birşey diyemem ama işçilik epey varmış, küçük yerde uygun oluyor işçilikler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Aküyü takmadan önce şarj durumu da ölçülür genelde, ölçmemişmiydi akücü?

 

Diyot tablası olduğu belliydi, bununla geçmiş olsun. 1 buçuk sene önce malzeme 140, işçilik 80 TL ye yaptırmışım, malzemeye birşey diyemem ama işçilik epey varmış, küçük yerde uygun oluyor işçilikler.

Ölçtük 13.5 çıktı tamam dedik siz ve Sani bey ikaz edince problem olduğunu anladık son ölçtüğümde  şarjda 12 Volt civarına kadar düşmüştü.

Evet işcilik pahalı elektrikçi Üçyolda sonradan uğraştırmıyor ne zaman araç biraksam tekrar gitmedim hallediyor.

Sağlık olsun diyelim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Aytac Sakal

Sabah sabah komşunun araba çalışmıyor tam kapanma başlangıcından beri araba yatıyordu aküyü ölçtüm 11,4 Volt düşmüş.Benim arabada yatıyor servis ile işe gidiyorum ama 3-4 günde 1 rölantide çalıştırıyorum şu an akü 12,6 Volt rölantide 14,5 Volt.Akü geçen ay değişmişti.

Araçlar yatıyorsa en azından rölantide bir süre çalıştırılmasını öneriyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tum markalar bu surecte haftada 1 en az 15dk calistirilmasini oneriyor araçlarin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...