İçeriğe Yönlendir

2012 C4 1.6HDI Tekleme ve Emniyet Kemer Işığı Sorunu


Murat Kara

Recommended Posts

Murat Kara
(düzenlendi)

Merhabalar. Uzun olacak şimdiden özür diliyorum, okuyup yardımcı olursaniz sevinirim. Dün bu saatlerde 2012 model 164 binde lokal boyası bile bulunmayan C4 1.6 hdi(92hp) comfort plus satın aldım. Araç 8 yaşında bunun farkında olarak bazı problemleri göze alarak satın aldım. Expertize soktum otoraporda Gold paket. Yaşadığım 2 problem var bunlardan 1 tanesi elektronik bir sıkıntı önemli olan ise diğeri. Önce önemli olanı detaylarıyla anlatmak istiyorum.

Araç özellikle kalkışlarda ve yavaşlayıp 2. Vites ile devam etmek istediğimde gaz yemiyormuş gibi titreyerek tekleyerek yol alıyor. Normal olanda çekiş tork nasıldır bilmiyorum ama sanki o devirlerde gücü biraz az geldi bana. Rolantide ise biraz sesli çalışıyor. Vites boşta iken o devirler arası gaz verince, hareket ederkenki kadar titreme tekleme hissedilmiyor. Yine hafif titreme hissettiriyor. Motor takozları diye düşündüm. Ama aldığım şahıs şanzıman baskı balata vs bakımlarının ocakta yapıldığını söylemişti. O devirlerde düşük hızda hareket halinde iken tekleme titreme esnasında elim vitesde iken ise topuzun hafif ileri geri titrediğini hissettim. Debriyajda pedalinda da hissiyat vardı. Ayrıca expertizde biraz debryaj zorlanınca yanık balata kokusu geldi ve bir süre devam etti. 1 hafta önce triger bakımı yapılmış. Bunu da belirteyim. Yağ filtre bakımı 3000 km önce yapılmış. Turbo hangi devirden sonra çalışıyor acaba düşük devirde çalışmadığı için güç mü yetersiz geliyor? Motor takozlarinda mi sorunum? Şanzıman debriyaj veya şanzıman takozunda mı? Çok fazla motordan anlamam ama mantık yürütmeye çalışıyorum. En önemli sorunum bu. Ayrıca expertizde de beyinde suna benzer bir hata çıktı: partikül filtresi katkı maddesi maksimum boyutuna ulaştı. Partikül filtresini değiştirin gibi bir şeydi. Sorduğum bir usta da otobanda düşük viteste baş, aracı zorla dedi. Bu arada araç sürekli sanayide kullanıldı önceki sahibinde hava filtresi falan mı hızlı tıkanıyor diyorum bir yandan. Bu arada aracın normal yakit tüketim değerlerinden biraz fazla yakıyor gibi geldi şehir içinde bazen 7 8 gösteriyor. Aracı aldıktan sonra ise dönüş yolunda 85 km'de 35 TL yaktı klima yarı açık yarı kapalı 118 km hız sınırlayıcı açık. Bu konuda yardımcı olmanızı temenni ediyorum.

2. Sorunum ise 2. Emniyet kemeri ışığı arada yanıp ötmeye başlıyor. Satan şahıs 1 hafta önce detaylı temizlik yaptırdığını, o temizlikten sonra başladığını belirtti. Sağ koltuğun altındaki kablolardan sanırım dedi. 

Genel olarak araca yorum yapmam gerekirse, hoş görünen donanımlı bir araç. Oyuncağı düğmesi bol araçları seviyorum param buna yetti bunu aldım. Virajlarda biraz yığılma yapıyor bunu bu araçtan beklemiyordum. Yığılma yapan bir süspansiyon sistemine sahip olmasına rağmen bozuk yollarda hafif çukurlarda falan düşük hızlarda sağa sola sallanıyor. 

Yardım ve düşünceleriniz için şimdiden teşekkürler

 

tarihinde Murat Kara tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Kara

Bu sorunları bir ustaya da sorabilirdim biliyorum ama bulunduğum ilçede sanayi pek hoş değil. Fazla para vermeyi geçtim, verip de sorunumu çözememekten korkuyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Kara yazdı:

gaz yemiyormuş gibi titreyerek tekleyerek yol alıyor.

Bu debriyaja işaret.

 

Murat Kara yazdı:

Ama aldığım şahıs şanzıman baskı balata vs bakımlarının ocakta yapıldığını söylemişti.

Buna inanmamak lazım her zaman. Kanıt isteyin. Kağıt vs var mı?

 

Murat Kara yazdı:

partikül filtresi katkı maddesi maksimum boyutuna ulaştı

DPF'iniz dolmuş. Usta doğruyu söylemiş, otobanda düşük vites yüksek devir 15dk kadar kullansanız yeterli.

 

Murat Kara yazdı:

biraz fazla yakıyor gibi geldi şehir içinde bazen 7 8 gösteriyor

 

İdeal bir oran.

 

Murat Kara yazdı:

Sağ koltuğun altındaki kablolardan sanırım dedi

Sağ ön yolcu koltuklarının emniyet kemer algılaması yüke ve kemer bağlama noktasındaki sensöre bağlı. Doğru iletmiş, bir alt kablolar, soketler kontrol edilse iyi olur.

 

Murat Kara yazdı:

Virajlarda biraz yığılma yapıyor bunu bu araçtan beklemiyordum. Yığılma yapan bir süspansiyon sistemine sahip olmasına rağmen bozuk yollarda hafif çukurlarda falan düşük hızlarda sağa sola sallanıyor. 

Arkadaşım 5 seneden fazla kullandı bu aracı. Yol tutuşu Türkiye'deki spor araçlar hariç, geri kalanların bir çoğundan iyidir. Sert süspansiyonu sayesinde yolda yatmaz. Sizin araçta bu tip bir gezme, yatma mevcutsa, yürüyen takım mutlaka kontrol edilmeli.

 

En son olarak, hayırlı olsun yeni aracınız, çözülmeyecek derdi yok, sıkmayın canınızı :flowers:

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Kara yazdı:

: partikül filtresi katkı maddesi maksimum boyutuna ulaştı. Partikül filtresini değiştirin gibi bir şeydi.

kül dolmuşsa otoyolda gazlama ile açılmaz.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

kül dolmuşsa otoyolda gazlama ile açılmaz.

Abi bi dur, hemen felaket haberi :D Belki üniversal cihaz öyle mesaj verdi. Bi denense, zararı olur mu :)

Yorum bağlantısı
Murat Kara
Murat Kara yazdı:

Cevaplarınız için çok sağolun, aynen emniyet kemeri işi çok sorun değil. Teklemeye de şanzıman debriyaj ile mi başlayayım?

 

Yorum bağlantısı
Murat Kara

Sanırım otobana gerek yok normal yolda da yapabilirim. 5.500 6000 devir civarı 2. Vites iyi midir bunun için? 😁

Yorum bağlantısı
Murat Kara
Sani Gerşon yazdı:

Bu debriyaja işaret.

 

Buna inanmamak lazım her zaman. Kanıt isteyin. Kağıt vs var mı?

 

DPF'iniz dolmuş. Usta doğruyu söylemiş, otobanda düşük vites yüksek devir 15dk kadar kullansanız yeterli.

 

 

İdeal bir oran.

 

Sağ ön yolcu koltuklarının emniyet kemer algılaması yüke ve kemer bağlama noktasındaki sensöre bağlı. Doğru iletmiş, bir alt kablolar, soketler kontrol edilse iyi olur.

 

Arkadaşım 5 seneden fazla kullandı bu aracı. Yol tutuşu Türkiye'deki spor araçlar hariç, geri kalanların bir çoğundan iyidir. Sert süspansiyonu sayesinde yolda yatmaz. Sizin araçta bu tip bir gezme, yatma mevcutsa, yürüyen takım mutlaka kontrol edilmeli.

 

En son olarak, hayırlı olsun yeni aracınız, çözülmeyecek derdi yok, sıkmayın canınızı :flowers:

Güzel temenniniz için teşekkürler inşallah hayırlı olur 🙂

Aynı titremenin daha hafif halini motorun rolantide sesli çalışma şeklini de debriyaj şanzımana bağlayabilir miyiz?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Murat Kara yazdı:

Sanırım otobana gerek yok normal yolda da yapabilirim. 5.500 6000 devir civarı 2. Vites iyi midir bunun için? 😁

 

3-4bin devir yeterlidir.

Murat Kara yazdı:

Güzel temenniniz için teşekkürler inşallah hayırlı olur 🙂

Aynı titremenin daha hafif halini motorun rolantide sesli çalışma şeklini de debriyaj şanzımana bağlayabilir miyiz?

 

Volan sorunluysa, o da bu titremeyi yapabilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
(düzenlendi)
Murat Kara yazdı:

Turbo hangi devirden sonra çalışıyor acaba düşük devirde çalışmadığı için güç mü yetersiz geliyor?

 

Kırmızı olanlar standart hali bu motorun. 1750-1800 devirde max tork olan 230Nm yi verir ama güç sadece 50 beygirdir... 2250 de toparlar aşağısında birşey beklememek lazım. (Mavi yazılım sonrasıymış)

 

Yatma olayına gelince 160 bin km orjinal amortisörler varsa üzerinde değişmesi gerekebilir.

 

5063-citroen-c4-16-hdi-8v-92hp-2010-2015

 

Kaynak: https://www.dyno-chiptuningfiles.com/tuning-file/citroen-c4-16-hdi-8v-92hp/

tarihinde Ahmet İhsan Akşen tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Kara
Sani Gerşon yazdı:

 

3-4bin devir yeterlidir.

 

Volan sorunluysa, o da bu titremeyi yapabilir.

Oo.. o biraz can yakan bir parçaydı yanlış hatırlamıyorsam... O zaman önce debriyaja baktırıyorum, sanayide kullanıldığı için hava filtresini şimdiden değiştiriyorum, motor takozlarinda sorun var mı ona bı baktırıyorum aynı zamanda. Partikül filtresi olayını da 4000 devir 2. Vites 3. Viteste 15dk, 5 dk turbo yağlanması için mola sonra bir 15 dk daha garanti olsun diye yapıyorum. İnşallah çözülür.. Sağolun varolun

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

Kırmızı olanlar standart hali bu motorun. 1750-1800 devirde max tork olan 230Nm yi verir ama güç sadece 50 beygirdir... 2250 de toparlar aşağısında birşey beklememek lazım. (Mavi yazılım sonrasıymış)

 

Yatma olayına gelince 160 bin km orjinal amortisörler varsa üzerinde değişmesi gerekebilir.

 

5063-citroen-c4-16-hdi-8v-92hp-2010-2015

 

Kaynak: https://www.dyno-chiptuningfiles.com/tuning-file/citroen-c4-16-hdi-8v-92hp/

Expertiz o alt takımda sorun yok demişti ama yine de bir kontrol ettireyim. Sağolun hocam 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Kara yazdı:

Partikül filtresi olayını da 4000 devir 2. Vites 3. Viteste 15dk, 5 dk turbo yağlanması için mola sonra bir 15 dk daha garanti olsun diye yapıyorum. İnşallah çözülür..

çok riskli piston eritmeye kadar gidebilir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Kara
Çağlar Bayur yazdı:

çok riskli piston eritmeye kadar gidebilir

Temizlenmesi veya değiştirilmesi meşakkatli masraflı mıdır? Siz ne tavsiye edersiniz?

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Ekspertiz yağ yoksa sorun yok der geçer. salınım sönümleme nasıl? onun da test cihazı var yapan bir yer bakarsa aklınızdan çıkmış olur. 

 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Kara
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Ekspertiz yağ yoksa sorun yok der geçer. salınım sönümleme nasıl? onun da test cihazı var yapan bir yer bakarsa aklınızdan çıkmış olur. 

 

Dynodan farklı böyle bir rampaya daha çıkartmışlardı aracı ama pandemiden dolayı giriş yasaktı tam net göremedim. Sanayide düzgün bir özel servis veya usta bulursam soracağım onu da.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Murat Kara yazdı:

Temizlenmesi veya değiştirilmesi meşakkatli masraflı mıdır? Siz ne tavsiye edersiniz?

doğru yöntem ile temizlenebilir öncesinde ölçüm yapılıyor zaten . sökülerek makine içinde.  1000tl civarı idi , güncellmee gelmiş olabilir

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Kara
Çağlar Bayur yazdı:

doğru yöntem ile temizlenebilir öncesinde ölçüm yapılıyor zaten . sökülerek makine içinde.  1000tl civarı idi , güncellmee gelmiş olabilir

Off.. bı de volant çıkarsa tamam artık yandık 😁

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...