İçeriğe Yönlendir

Civic Düzen Tutmayan Subap Ayarı


Fatih Aydın

Recommended Posts

Fatih Aydın

Merhaba arkadaşlar

2 ay önce başka bir ilden 2005 Civic vtec2 otomatik vites araç aldım. Aracı aldığım şehirde Özel Honda Servisine gösterdim. Usta motorun çok güzel olduğunu yağ kaçağı yağ yakma su eksiltme gibi sorunlarının olmadığını söyledi.

 

Sadece araçta biraz titreşimli çalışma vardı. Buna bi ara subap ayarı yaptır düzelir dedi. Satıcı arkadaşta geçen ay conta yaktığını üst kapak açıldığını daha oturmadığı içinde yapacağını söyledi.

Kendi ustamı aradım. Abi yeni conta değiştiyse yapar dedi. Subap ayarı yaparız düzelir dedi. Aracı aldık geldik.

 

Aracın çekişinde yada hararetinde hiç bir sıkıntı yok.

Kompresör ölçümü yaptık. 4 silindir de 15 bar vuruyor. Benim ustam 2 kez subap ayarı yaptı düzelmedi. Bende araştırdım.

Forumlarda birçok kez tavsiye edilen Özel Honda Servisine götürdüm aracı. Usta subap ayarı yaptı olmadı. Sonra dedi bu aracı Honda dan anlamayan toplamış contayı dandik kullanmış conta da delik yok manifolda hava gitmiyor. Egr arızası veriyor dedi. Tamam usta dedik. Conta ya delik açtı tekrar subap ayarı yaptı yine olmadı.

 

Şimdi bu aracın yüksek ihtimalle subapları yanık diyor. Subapları değiştirmeliyiz diyo. E yine kapak açılacak masraf artacak.

Güvenemiyorum artık.

 

Sizler bi yorum yapar mısınız?

Aracı satma noktasına geldim artık

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

yağını değişip kompresyon ölçtürün. düşük çıkarsa katkı ile kabahat örtülmüş demektir, düşmemiş ise motor içinde yanık bir yer olmamalı aksi halde kompresyon da düşük çıkmalı idi. yan sanayi sensör vb. takılmış mıbakın capon motoru yan sanayi dış parça sevmez

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

yağını değişip kompresyon ölçtürün. düşük çıkarsa katkı ile kabahat örtülmüş demektir, düşmemiş ise motor içinde yanık bir yer olmamalı aksi halde kompresyon da düşük çıkmalı idi. yan sanayi sensör vb. takılmış mıbakın capon motoru yan sanayi dış parça sevmez

Çağlar hocam aracın yağını değiştireli 5.000 km oldu ve bu süre zarfında 4 kez subap ayarı yapıldı. İlk kompresyon ölçümünü yaptığımızda yağı yeni değiştirmiştik. 

Segmanlar çok iyi durumda. Aracın çekişi çok iyi. Hararet yükselmiyor. Su eksiltmiyor. 

Bujilerde Bobinler de sıkıntı yok. 

 

Sizin dediğiniz gibi Subaplar yanık olsa kompresyon da düşük çıkar bunu bana başka bir usta söyledi. Peki atladığımız başka ne olabilir? 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hava alıyordur biryerden belki. valf ayarı bozuk olsa tornavidanın tersi ile sesi dinlenebilirdi.  daha üst devirde ses ve titreşim varmı? yada rölantide titreşim düzenlimi, git gel şeklinde mi?

Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
Dogan Arsiray yazdı:

hava alıyordur biryerden belki. valf ayarı bozuk olsa tornavidanın tersi ile sesi dinlenebilirdi.  daha üst devirde ses ve titreşim varmı? yada rölantide titreşim düzenlimi, git gel şeklinde mi?

Rölantide dalgalanma yok. 

Rölanti biraz düşük titreşim sadece rölanti de oluyor. Üst devirlerde sıkıntı yok. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Fatih Aydın yazdı:

Çağlar hocam aracın yağını değiştireli 5.000 km oldu ve bu süre zarfında 4 kez subap ayarı yapıldı. İlk kompresyon ölçümünü yaptığımızda yağı yeni değiştirmiştik. 

Segmanlar çok iyi durumda. Aracın çekişi çok iyi. Hararet yükselmiyor. Su eksiltmiyor. 

Bujilerde Bobinler de sıkıntı yok. 

 

Sizin dediğiniz gibi Subaplar yanık olsa kompresyon da düşük çıkar bunu bana başka bir usta söyledi. Peki atladığımız başka ne olabilir? 

 

motor içi sağlam , dış parçalara bakmalı, rölanti düşük ise zaten subap ayarından olmaz, sallantılı rölanti olurdu

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Fatih Aydın yazdı:

Rölantide dalgalanma yok. 

Rölanti biraz düşük titreşim sadece rölanti de oluyor. Üst devirlerde sıkıntı yok. 

rölantiyi ayarlayan parçada bir sorun olmasın? en kötü manuel olarak rolantiyi açın gitsin.

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Sorunun subap ayarı olduğuna konsantre olmuş gibisiniz. Başka bir yerden olmasın. Bana da doğru değer okumayan sensör hatası gibi geldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

motor içi sağlam , dış parçalara bakmalı, rölanti düşük ise zaten subap ayarından olmaz, sallantılı rölanti olurdu

Hocam başka bir ustaya gittim. 

Daha önceden bu usta ile çalışırdım ama çok yoğun dükkanı. 

Subaplarda sıkıntı yoktur yoksa kompresyon testi öyle çıkmaz ayrıca araç tekleme yapar dedi. 

Aracı akşamdan bir gün bırak sakin kafayla bir gün inceleyeyim dedi. 

Abi bu neden yapabilir dedim. Ben vanos tan şüpheleniyorum dedi. 

Zaten sıfırı yok çıkma bulmalısın eğer vanossa dedi. 

 

Vanos dediği Honda da Vtec oluyor diye biliyorum. 

Google da aradım hep vtec selenoid valfi değişimi var. Hiç vtec değişimi bulamadım. 

Ayrıca çok masraflı mıdır vtec değişimi? 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...