İçeriğe Yönlendir

LPG Sorun Demek Midir?


Galip Kul

Recommended Posts

Metin Akbal
Ben 3700 cc v6  jipte denedim lpg'yi, tecrübe edecek başka lpg'li aracım olmadı. Yüksek devirde yada ani hızlanma isteğinde sorun yaşadım ama motor sıradan bir motor değil görüldüğü gibi [emoji4]
Senin silindir sayısı fazla imiş enjektörü eksik takmış olabilirler [emoji12]
Yorum bağlantısı
Serhat Işık

bakımlı bir lpg li araçtan zarar gelmez. ya kendiniz iyi bir ustaya taktıracaksınız. yada geçmişini bildiğiniz bir araç alacaksınız. tabi bazı araç modellerinin teknolojisi de etken olabiliyor. taksiciler hyundai accent lpg li araç kullanıyorlar yıllardır. bir milyon giden anahtar değmemiş hyundai duymuştum.

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eski bir corolla 1.6. 80-120 ara hızlanma. Videonun 2.aşamasında 1.2 tsi’ye ne olmuş? 

 


bu da 1.2 tsi. Yine golf’ün şansı yok galiba

 


turbolu motorlarda torkun yüksek olması içimdeki insanı yanıltıyor. Atmosferik bir motoru 4000 devir üstünde sürerseniz aynı güçteki turbolu motorlardan farkı çok yoktur. Ama insanlar devir çeviren motora zorlanıyor gözüyle bakıyor. Sanki turbo aynı yeri düşük devri çıkınca zorlanmıyor. O da ses olarak göstermese de yakıt olarak zorlandığını kanıtlıyor. 
 

Turbo motor atmosferikten daha masrafsız ve uzun ömürlüdür diyorsanız bilemicem artık :) 

 

Bak ben ne yazmışım;

"132 bg hafifte olsa bir an ayağının gevşemesi sonucu tekrardan toplaması zaman alan bir motor. 132 lik Avensis im vardı. Düzde 0_100 ü çok iyiydi. Fakat bir alt vitese de çeksen, nefesi yetmiyordu. Hele ki önüne bir araç çıktığında tekrar toplaması zaman alıyordu. Turbo benzinli de olsa dizel de olsa çabuk topluyor. Arkanda arabalar yığılmıyor."

 

Şimdi sen bunun üzerine bana ne anlatmak istiyorsun? 2 aracıda rampada kaldır bakalım . Mazda ya bin. Rampaya sar. 110 yap, sonra 80 e düş gaza bir daha bas 110 a gelme süren kesinlikle turbo benzinli gibi olmayacak. Daha fazla zaman alacak. Bunda gülünecek ne var? Sonucu gör ondan sonra yaz.

Turbo atmosferikten daha masrafsız mıdır, değil midir? bilmem. Böyle bir iddiam da yok. Benim mesajı alıntılamışsın. Bu cümle bana ait değil.  

 

 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Videodaki aracın 140 lık olması biraz zor yada ölmüş.Corolla 110 luk tsilar ile anca yürüyor.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oğulcan Akıncıoğlu yazdı:

Videodaki aracın 140 lık olması biraz zor yada ölmüş.Corolla 110 luk tsilar ile anca yürüyor.

Üç aşağı beş yukarı değerlendiriyoruz.bu arada o corolla da 110hp. E130 kasa. 

Yorum bağlantısı
Bülent Tarakçı

Tansu sağlıklı bir karşılaştırma için motor hacimleri aynı olsa daha iyi olmaz mı? Kaldı ki 2.videodaki corolla 1.6 cc 132 bg, Golf 1.2cc 110 bg olmasına rağmen sonuç belli. 2019 yada 2020 model 1.6 corolla ile 1.5 Golfü kıyaslamak daha doğru olur.

Bu arada benim de Golfüm var. Fakat daha 1 haftalık. Marka fanatiği olmadığımı ve gönlümde yatan aslanın Avensis olduğunu da belirteyim de arabasına toz kondurmuyor düşüncesi oluşmasın.

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Bülent Tarakçı yazdı:

Tansu sağlıklı bir karşılaştırma için motor hacimleri aynı olsa daha iyi olmaz mı? Kaldı ki 2.videodaki corolla 1.6 cc 132 bg, Golf 1.2cc 110 bg olmasına rağmen sonuç belli. 2019 yada 2020 model 1.6 corolla ile 1.5 Golfü kıyaslamak daha doğru olur.

Bu arada benim de Golfüm var. Fakat daha 1 haftalık. Marka fanatiği olmadığımı ve gönlümde yatan aslanın Avensis olduğunu da belirteyim de arabasına toz kondurmuyor düşüncesi oluşmasın.

 

 

Ben araç karşılaştırmadan ziyade insanların son birkaç yıldaki turbosuz araçlara çöp gözüyle bakmasını değerlendirdim. Tdi da kullandım tsi motor da kullandım. Turbolu motorun Artılarını üstte yazdım. Fakat konu güç ise, rahatça devir çevirme yeteneği yüksek olan atmosferik motorun son kullanıcı yani standart kullanıcı açısından kötü olmadığını söylüyorum. Yaklaşık aynı güç değerindeki atmosferik ve turbo motor, aşağı yukarı aynı gücü sunuyor. Eğer detaylı düşünmesem ben de tsi alırım. Ama euro olmuş 8,75 ve masraflar çok yüksek. Turbo benzinlilerdeki arıza oranı atmosferiklerdeN yüksek. O yüzden çekiniyorum. 
 

ülkeye binek dizel araçlar girdikten sonra devir çevirme alışkanlığı düştü. Gözler 1500-2000 devri arıyor sürekli. Bu 

Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu

Lpg de çok verimli ve uyumlu motorlar var. Böyle bir motora sahip atmosferik bir araç bulduktan sonra ekonomi olarak tadından vaz geçilmiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...