İçeriğe Yönlendir

Cruze - Motordan Gelen Sesler


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Kayis ve bilya demistim. neyse gecmis olsun.

 

Sen dahil bir çok kişi aynı şeyi söyledi. Sonra ne oldu. Babam bize uydu servise götürdü. Sorun yok demişler göndermişler.

Bu hafta gene gitti gösterdi. Yine idare eder sorun yok demişler. 

Yani usta bizi salladı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ustaların da yutub müşterisine karşı aldığı önlemler vardır. düzenli aynı ustanya arabanın bakımını teslim etmek  her zaman daha ekonomiktir.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Değerli arkadaşlar. arabamda çalıştırmaya mütakip kontak kapatılınca bir kaç saniye sonra tısslıyor. Bu ses bir sorunmudur. Sorun ise parçası alıp değiştireceğim. Birileri bana bu sesin sorun olduğunu söyledi ama kıyaslama yapacak arabada bulamadım çevremde. Opelci arkadaşlar bir baksın bakalım normalmi anormalmi? 

 

Birde 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Değerli arkadaşlar. arabamda çalıştırmaya mütakip kontak kapatılınca bir kaç saniye sonra tısslıyor. Bu ses bir sorunmudur. Sorun ise parçası alıp değiştireceğim. Birileri bana bu sesin sorun olduğunu söyledi ama kıyaslama yapacak arabada bulamadım çevremde. Opelci arkadaşlar bir baksın bakalım normalmi anormalmi? 

 

Birde 

Ali abi bilir bunu yazacaktım bir de baktım ki konuyu sen açmışsın abi 😄

Depo havalandırma valfinden geliyor olabilir mi ? Valfi söküp tekrar denesen ses geliyor mu bir bak abi bence.

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Oğuzkan Erışık yazdı:

Ali abi bilir bunu yazacaktım bir de baktım ki konuyu sen açmışsın abi 😄

 

Arabanın videosunu çekip yutubede sordum. 

Sonuç vanos egzantrikleri değişecek. 

Birde bu valf sesi anormal dendi. 

 

Yutubeyi arıza tespiti için kullanan ilk kişi benim heralde. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ali Darbaz yazdı:

 

Arabanın videosunu çekip yutubede sordum. 

Sonuç vanos egzantrikleri değişecek. 

Birde bu valf sesi anormal dendi. 

 

Yutubeyi arıza tespiti için kullanan ilk kişi benim heralde. 

Harikasın valla abi 😀

Çekişte bir düşüklük var mıydı peki ?

Bence çekişi de etkiler.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Oğuzkan Erışık yazdı:

Harikasın valla abi 😀

Çekişte bir düşüklük var mıydı peki ?

Bence çekişi de etkiler.

 

Bilmem çekişte fark varmıydıki. Aldığımızdan beri bu ses var. Eski halini bilmiyomki :D

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ali Darbaz yazdı:

 

Bilmem çekişte fark varmıydıki. Aldığımızdan beri bu ses var. Eski halini bilmiyomki :D

Dişlileri değiştirince yakıtında düşer o zaman şimdi 😅

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Oğuzkan Erışık yazdı:

Dişlileri değiştirince yakıtında düşer o zaman şimdi 😅

 

Bi arkadaş sorunun vanos valflerinin kirlenmesinden olabilceğini yazdı. Fazla bir ses yokmuş.

Araba ısındığında çekiş düşüyorsa egzantrikleri değiştir dediler. Ama bende ısınınca çekiş artıyor ve tüketim düşüyor. 

 

Ben şu osuruk sesini öğrenmek istiyom. Egzantriği şimdilik salla. Vakti var onun. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba. 

Arabanın egzantrik zamanlayıcısı zamanla yıpranıp dizel araba sesi çıkarıyor. Bizim motordada sadece marş anında kısa süreli olmak kaydı ile var. Bu ses daha sonraları devamlı hale geldiğinde çekiş problemleri oluşmakta. 

 

Cruze varyatör sesi. İlk çalıştırma esnasında kısa tır tır sesi. 

 

Bu videoda tamamen bozulmuş halini ve sesini görüyorsunuz. Ayrıca onarıldıktan sonraki seside videonun sonunda.. 

 

İki varyatörün değişimi tavsiye ediliyor. 

Değişirken mutlaka yağ tazzik contalarınım değişimi tansiye ediliyor. 

Yolda bırakan bir arıza değil. Yavaş yavaş kendini gösteriyor. Sizi yokluyor. 

 

Onarımı pahalı değil. Her usta yapabilir. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

İşini severek yapan adamın hali başka Ali. Seni takdir ediyorum.Uğraşıyorsun.Bu ses bizimkindede vardı.Şimdi o araba hala bende olsaydı yarın soluğu sanayide alırdım :) heralde bu mesajı okudukdan sonra.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fatih Sarıkaya yazdı:

İşini severek yapan adamın hali başka Ali. Seni takdir ediyorum.Uğraşıyorsun.Bu ses bizimkindede vardı.Şimdi o araba hala bende olsaydı yarın soluğu sanayide alırdım :) heralde bu mesajı okudukdan sonra.

 

param olunca bunu ve trigeri beraber değiştirmeyi düşünüyorum. 

Tabi yanında su  pompasıda değişicem. Bunlar benim beklediğim , kendimi hazırladığım arızalar.

Yorum bağlantısı
Yusuf Kazancı

Benim arabada ilk calistirmada ayni bu ses birkac saniye var.  Hep vardi . Sordugum kisilerde. Normal dedi , bir sorun da olmadi 2 yildir

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Yusuf Kazancı yazdı:

Benim arabada ilk calistirmada ayni bu ses birkac saniye var.  Hep vardi . Sordugum kisilerde. Normal dedi , bir sorun da olmadi 2 yildir

 

Bu ses maalesef bir arıza belirtisi. Tabi öldüm öldüm durum değil. tamamen bozuk değil ve işlevini yerine getiriyor.Temelli bozulursa abartıldığı gibi çok fazla beygir çalmıyor. Aşağidaki tablo Cruze için geçerli. 2000 - 4000 devir arasında fazladan 10 12 beygir kazanıp daha az yakıt tüketmeni sağlıyor bu sistem. 

 

Sürüş Koşulları

Eksantrik Mili Pozisyonunda Değişiklik

Objektif

Sonuç

Rölanti

Değişiklik Yok

Valf Örtüşmesinin En Aza İndirgenmesi

Rölanti Devir Sayısının Stabilize Edilmesi

Hafif Motor Yükü

Valf Kumanda Zamanının Geriletilmesi

Valf Örtüşmesinin Azaltılması

Stabil Motor Çıkışı

Orta Motor Yükü

Valf Kumanda Zamanının İlerletilmesi

Valf Örtüşmesinin Artırılması

Düşük Emisyonlarla Daha İyi Yakıt Ekonomisi

Ağır Yükte Yüksek dev/dak.

Valf Kumanda Zamanının Geriletilmesi

Emme Valfi Kapanmasının Geriletilmesi

Motor Çıkışının İyileştirilmesi

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Alfa romeo motorlarından ve Bmw motorlarından(vanos) aşina  Olduğumuz bir parça. 120 beygirlik Alfada 15 beygir güç kaybı yapıyordu hatırladığım. (Varyatörü olmayanlar 105, varyatörlüler 120 hp) . Araç ısınmadan gazlamamak ve stop ederken de biraz bekleyip stop etmek bu parçanın ömrü için iyiydi diye kalmış aklımda. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Cem Işık yazdı:

Alfa romeo motorlarından ve Bmw motorlarından(vanos) aşina  Olduğumuz bir parça. 120 beygirlik Alfada 15 beygir güç kaybı yapıyordu hatırladığım. (Varyatörü olmayanlar 105, varyatörlüler 120 hp) . Araç ısınmadan gazlamamak ve stop ederken de biraz bekleyip stop etmek bu parçanın ömrü için iyiydi diye kalmış aklımda. 

düz motor bendeki Marea işte :) 103 PS  156 da fark  varyator + çift buji

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Triger değişiminde beraber yapmak mantıklı gibi.

 

Aynen öyle düşünüyorum 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

İlgi görmüyor konu ama flooding yapıyor gibi düşünmeyin. Sıkıntı yaşayan biri olurda 3 5 tl parasından tasarruf eder diye çabam. 

 

Bu zımbırtı sıcaktan eridiği için yeni takılacak parçağyı aliminyum folyo ile sarın diyorlar. Isı kalkanı olsun diyorlar. Ama biz aliminyum folyoyu fırına tavuk verirken kullanıyorz. Mantıklı gelmedi. 

 

pcYHKI.jpg

Igm1ko.jpg

  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl

Açık ve net söylüyorum paylaştığınız bilgiler ile oto sanayi'de havamı bastım özellik zf şanzıman hakkında bana söyledikleriniz ile Bmw ustaları bile bakıyor hadi yaavvv ondan demek ki diye. Bu tarz mekanik parça bilgileri paylaşımlarınızı zevkle okuyup inceliyorum. Teşekkürler.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

Tıs sesi çok havalı geldi bana. Sorun yaratmıyorsa Elleme bence. Ama sebebini merak ettim. Bu arada yemeklere de alüminyum sarmayın. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tıs sesi çok havalı geldi bana. Sorun yaratmıyorsa Elleme bence. Ama sebebini merak ettim. Bu arada yemeklere de alüminyum sarmayın. 

 

Olmaz, 1000 1200 devir arasında silkeleme yaşanabiliyor. Motora fazla hava kaçtığından  patlama prüzlü oluyor 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...