İçeriğe Yönlendir

Cruze - Motordan Gelen Sesler


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Olmaz, 1000 1200 devir arasında silkeleme yaşanabiliyor. Motora fazla hava kaçtığından  patlama prüzlü oluyor 

Valf ne işe yarıyor manifoldda?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Valf ne işe yarıyor manifoldda?

 

Valla i10 dada vardı böyle bir valf ama bu arabada 3 5 tane ne ettiği belürsüz valfler var. 

Pvc valfine ait geri dönüşsüz çek valfiymiş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Valla i10 dada vardı böyle bir valf ama bu arabada 3 5 tane ne ettiği belürsüz valfler var. 

Pvc valfine ait geri dönüşsüz çek valfiymiş. 

Japon alacaktın japon :) alelaceleye gelmiş araç bence bu chevy’ler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Japon alacaktın japon :) alelaceleye gelmiş araç bence bu chevy’ler

 

Ne acalesi , Amerikan hukumeti GM tekrar yükselsin diye fonlayıp batmaktan kurtardı bu Cruze ve menşeiler. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Ne acalesi , Amerikan hukumeti GM tekrar yükselsin diye fonlayıp batmaktan kurtardı bu Cruze ve menşeiler. 

Tamam işte. Kurtarmak için acele edip hızlı sürdüler piyasaya. Gel sana japon alalım. Japon araçlar tam senlik

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ali Darbaz yazdı:

 

param olunca bunu ve trigeri beraber değiştirmeyi düşünüyorum. 

Tabi yanında su  pompasıda değişicem. Bunlar benim beklediğim , kendimi hazırladığım arızalar.

Bencede iyi fikir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bırak tıslasın ya :)

Ne uğraşıp duruyorsun arabayla :)

 

 

Mustafa Erkan yazdı:

Yaklasik 25 yildir bir sekilde arac kullaniyorum. Onceleri sirket araci sonra kendi aracim hatta devlete ait araclar. Ögrendigim şudur ki araciniz her daim bakimli olsun. Kulaginiz aractan gelen farkli seslere duyarli olsun ancak bu sesler sizi paranoya derecesine getirmesin. Her tik dediginde sanayi her teklemede servis sizi yorar ve aractan biktirir.

 

Kontak kapatıldıktan sonra bu ne sesi çok merak ettim ama :) 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

Değerli dostlar benim arabada Emme manifold valfi yokmuş. 

Hatta benim manifoldun üzerinde Aktuatör bile yokmuş. 

Bildiğin kara düzen emme manifoldu varmış :( 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Merhaba 

Değerli dostlar benim arabada Emme manifold valfi yokmuş. 

Hatta benim manifoldun üzerinde Aktuatör bile yokmuş. 

Bildiğin kara düzen emme manifoldu varmış :( 

Yağ buharı ne oluyor o zaman?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yağ buharı ne oluyor o zaman?

 

O var canım. Orda sıkıntı yok. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Emme manifold valfi ne? Aktüatör ne?

 

Emme manifold valfinden gelen hava, aktuatöri çalıştırıyor. Pönomatik sistem var. Onun çalıştırdığı birde kontrol kolu var. Kollar emme manifold içindeki klapeleri açar kapar. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Darbaz bu kapakçıkları diyorsun yani. Evet bendeki motorda da var. Hatta lpg montajında dikkat etmiştik. Bu kapakçıklar gaz kelebeğine göre hareket etmiyor mu? Başka bir valf mi tahrik ediyor bu kapakçıkların motorunu

Ali Darbaz yazdı:

@Tansu Kalafatoğlu

Senin motorda yokmuş "special long intake manifold for added torque, S-VT continuous variable valve timing, and a stainless steel 4:1 exhaust header."

Saygılar


kapakçıklardan bahsediyorsan, var. Nereden baktın

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şu tıslama sesi çok hoş yaa. Bende de olsa keşke :) 

Ventil mi  :) neymis o ses

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ventil mi  :) neymis o ses


Ne olduğunu sahibi de bilmiyor :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Darbaz bu kapakçıkları diyorsun yani. Evet bendeki motorda da var. Hatta lpg montajında dikkat etmiştik. Bu kapakçıklar gaz kelebeğine göre hareket etmiyor mu? Başka bir valf mi tahrik ediyor bu kapakçıkların motorunu

kapakçıklardan bahsediyorsan, var. Nereden baktın

 

Öyle bir kapak değil. Nasıl desem havanın akış yönünü uzatıp kısaltan bir parça. Turbulansı artırıp torku yükseltiyor. Mazdam olsa acıp iyice inceler , buraları hep mazda yapardım .  

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Öyle bir kapak değil. Nasıl desem havanın akış yönünü uzatıp kısaltan bir parça. Turbulansı artırıp torku yükseltiyor. Mazdam olsa acıp iyice inceler , buraları hep mazda yapardım .  

Var işte o. Hatta yüksek km’de ses yapıyor diye tamemen açık bırakıp valfi devre dışı bırakanlar bile var. Düşük devirde hava yakıt karışımını daha iyi yapmaya yarıyor. Türbülans artıyor kapakçıklar kapanınca
 

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/29081-mazda-ve-ford-tumble-takla-kapakciklari-ve-valfi/


maxresdefault.jpg&key=45825b704eb6e8a8a4

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Var işte o. Hatta yüksek km’de ses yapıyor diye tamemen açık bırakıp valfi devre dışı bırakanlar bile var. Düşük devirde hava yakıt karışımını daha iyi yapmaya yarıyor. Türbülans artıyor kapakçıklar kapanınca

https://www.mazdaclubtr.com/forums/topic/29081-mazda-ve-ford-tumble-takla-kapakciklari-ve-valfi/

 

 

Elimin altında bir motor olmayınca, sağdan soldan bilgilerle bu kadar söyleyebildim. Bak burda en extreme örneklerinden biri var. 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Elimin altında bir motor olmayınca, sağdan soldan bilgilerle bu kadar söyleyebildim. Bak burda en extreme örneklerinden biri var. 

 

 

Millet neler yapıyor biz ses çıkarıyor diye söküyoruz :) 

 

sen yeter ki motor iste. Saat gün ver motoru getireyim sana. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...