Ali Darbaz 11 Temmuz 2020 Paylaş 11 Temmuz 2020 Merhaba Dün benzin istasyonunda mağdur olan arkadaşa istinaden bu videoyu yaptım. Çok üşengeç olduğumdan ve montajla uğraşmak istemediğimden eldeki ekipmanları kullandım. Anlatımdan memnunsanız ankete like, beğenmediyseniz dislike atabilirisiniz. 2 Yorum bağlantısı
Furkan Sumer 11 Temmuz 2020 Paylaş 11 Temmuz 2020 bu degerlere trafikte seyir halinde odaklanmamaniz sevindirici.. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 11 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 11 Temmuz 2020 Furkan Sumer yazdı: bu degerlere trafikte seyir halinde odaklanmamaniz sevindirici.. Yolda sadece kayıttamı değilmi ona bakarım. Çektiğim video izler öyle yorum yaparım. 1 Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 11 Temmuz 2020 Paylaş 11 Temmuz 2020 Zaten 100 derecede araç hararet yapar olayı soğutma sıvısı saf su olan araçlar içindir. Şu an kullanılan sıvıların çoğu kaynama sıcaklığını yükseltirken donma sıcaklığını düşürürler. Bu yüzden üretici onaylı sıvıları kullanmak gerekir. Ayrıca bizim İnsanımız için bu anlatım büyük bir kesim için birşey ifade etmez. Ancak hem saf su hem yeni tip sıvı ile bir araca hararet yaptıracaksınız ve sıcıkalıkları kanıtlayacaksınız ancak öyle anlarlar. Ha bir kısım için ağzınızla kuş ta tutsanız bir şey değişmez. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 11 Temmuz 2020 Paylaş 11 Temmuz 2020 (düzenlendi) arabanın fan açma dereceleri bunu belirler, termostatın açılması değil. termik olan garantiye almak için 105 te açılıyor eğer elektrikli kısım devreye girmezse diye. 105 e kadar birşey olmaz arabaya demek ki.😀 mesela lacettide termostat 87 lik fan düşük 98 derece fan yüksek 102 derecede çalışıyordu. 102 nin üstüne yolda çıkmaz ancak stop halinde devirdaim ve fan durduğunda çıkıyor. bazı araba 98 i geçmez bazısı 102-105 görür ayrıca gösterdiğin şema ile araç ayrı belki aralarında fark vardır dikkat et Hatırladığım kadarıyla cruze 108 derece gibi fan açıyordu yani 90 ı geçmesin diye bekleyen varsa hayal 😀 11 Temmuz 2020 tarihinde Mehmet Cihat tarafından düzenlendi ekleme 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 11 Temmuz 2020 Paylaş 11 Temmuz 2020 Eskilerden beri Opeller harlı çalışır derler. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2020 Mehmet Cihat yazdı: arabanın fan açma dereceleri bunu belirler, termostatın açılması değil. termik olan garantiye almak için 105 te açılıyor eğer elektrikli kısım devreye girmezse diye. 105 e kadar birşey olmaz arabaya demek ki.😀 mesela lacettide termostat 87 lik fan düşük 98 derece fan yüksek 102 derecede çalışıyordu. 102 nin üstüne yolda çıkmaz ancak stop halinde devirdaim ve fan durduğunda çıkıyor. bazı araba 98 i geçmez bazısı 102-105 görür ayrıca gösterdiğin şema ile araç ayrı belki aralarında fark vardır dikkat et Hatırladığım kadarıyla cruze 108 derece gibi fan açıyordu yani 90 ı geçmesin diye bekleyen varsa hayal 😀 Arabanın bu gün soğurma testi yaptım. 22 dakikalık yolculuk ile Çekmeköy Maltepe gittim. İsparka ağacın altına koydum. Saat 07:18 gösteriyordu. 10 km yol yürüdük sağlık için. İsparka ger vardım, kontak açtım motorun harareti yüksekti. Çeyrekte duruyordu. Saate baktım 09:50 göteriyor Motor iki saate soğumamış. Tekrar bastım marşı Maltepden, Meydan ikea gittim. Açık otoparkta güneş altına parkettim. Bir saaten fazla zaman geçirdim. Otoparka gidip tekrar kontak açtım. Hararet 3 çeyrekte bekliyordu. Bu durum kafamda süper fikirler oluşturdu. Motor soğuması uzun sürüyor. Kısa süreli işlerimde elimi çabuk tutsam motorun soğumadan tekrar yola düşebilirim. Bu da ısıtmak için gereken yakıttan tasarruf sağlar. Bundan sonra eşimle markete gittiğimizde, "hanım elini çabuk tut, motoru soğumadan gidelim" diyalogları dönecek. Yorum bağlantısı
Koray Demir 12 Temmuz 2020 Paylaş 12 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu durum kafamda süper fikirler oluşturdu. Motor soğuması uzun sürüyor. Kısa süreli işlerimde elimi çabuk tutsam motorun soğumadan tekrar yola düşebilirim. Bu da ısıtmak için gereken yakıttan tasarruf sağlar. Bundan sonra eşimle markete gittiğimizde, "hanım elini çabuk tut, motoru soğumadan gidelim" diyalogları dönecek. Valla Ali bey bravo tebrik ederim kırk yıl düşünsem bu aklıma gelmez 🙄 Yenge hanım sitem etmiyor mu arabanın benzini benim alışveriş keyfimden kıymetli mi diye 😅 Hayatı arabama göre yaşamam arabam bana göre yaşar 😄 1 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 12 Temmuz 2020 Paylaş 12 Temmuz 2020 Anlatım iyi de sürekli sağ sol başını döndürüyor insanın. 😊 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 12 Temmuz 2020 Paylaş 12 Temmuz 2020 Neden yeşil renkli yerlere değilde kahverengi 100 derece üstü yerlere takildiniz, bence normali biraz daha düşük olan yerler. Ben 105 i bir kere gördüm o da 40 derece üstü, Antalya'dan Korkuteli ne 110 la tırmanırken, klima açık, 4 kişi. Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 12 Temmuz 2020 Paylaş 12 Temmuz 2020 (düzenlendi) Önceki arabam sağolsun hararet meselesi ile epey bir uğraşmışlığım mevcut.Bence arabanın soğutma sıvısının ideal sıcaklığı 90 'C zaten genelde termostatlarda bu sıcaklığa yakın değerlerde açıyor. Eğer radyatör sıvısında sıcaklık 100 'C yi geçiyorsa bana göre problem başlıyor demektir çünkü suyun kaynama sıcaklığı 100 'C.Elbetteki antifiriz daha geç donar ve kaynar benim araçla uğraştığım zamanlarda yaz aylarında %50 antifiriz %50 saf su öneriliyordu. 12 Temmuz 2020 tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Temmuz 2020 Paylaş 12 Temmuz 2020 Aytac Sakal yazdı: çünkü suyun kaynama sıcaklığı 100 'C.Elbetteki antifiriz daha geç donar ve kaynar Su, deniz seviyesinde 100C'de kaynar. Basınç altında bu kaynama ısısı yükselir. Yani saf su dahi kullansanız sistemde, 105-110'larda kaynama yapar. Doğru antifreeze oranı ile 120'lere kadar çıkar. Eski KA aracım 100'de fan açardı mesela. Yani hala yolu vardı kaynamaya Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 12 Temmuz 2020 Paylaş 12 Temmuz 2020 Ali kendi anlatımını neden beğenmedin 😁 Yorum bağlantısı
Aytac Sakal 12 Temmuz 2020 Paylaş 12 Temmuz 2020 (düzenlendi) Aytac Sakal yazdı: 100 'C yi geçiyorsa bana göre problem başlıyor demektir Sani Gerşon yazdı: Su, deniz seviyesinde 100C'de kaynar. Basınç altında bu kaynama ısısı yükselir. Yani saf su dahi kullansanız sistemde, 105-110'larda kaynama yapar. Doğru antifreeze oranı ile 120'lere kadar çıkar. Eski KA aracım 100'de fan açardı mesela. Yani hala yolu vardı kaynamaya Bence 100 'C üzerinde sorun başlıyor o zamanlar çok uğraşmıştım araştırmıştım bu fikri edindim tabi bu benim düşüncem diğer fikirleride dinler anlamaya çalışır saygı duyarım bilmediklerimide öğrenebilirim. Önceki arabamda gözüm hep hararet göstergesindeydi ibre oynamaya başlayınca çileden çıkıyordum hatta yazın kaloriferi bile açtığım oluyordu ne yapsan boş. Birde antifiriz saf su oranı var ben hep %50-%50 tercih ederim , fazla antifiriz oranının zararlı hatta harareti arttırdığını çok duydum. 12 Temmuz 2020 tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2020 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Neden yeşil renkli yerlere değilde kahverengi 100 derece üstü yerlere takildiniz, bence normali biraz daha düşük olan yerler. Ben 105 i bir kere gördüm o da 40 derece üstü, Antalya'dan Korkuteli ne 110 la tırmanırken, klima açık, 4 kişi. Ahmet bey, orda ufak bir ayrıntı var. Ben arabayı 2000 devirde kullandığım için 2000 devirdeki hararet verilerini gösterdim. 3000 yapıyo olsam 3000 devirdeki hararet bilgisini anlatırdım. 3000 devir yapınca araba 93 dereceye düşüyor , grafiktede aynı veri görülmekte. Dexos 2 motor yağı kullanan motorlarda sistem bu şekilde işliyor. Tansu Kalafatoğlu yazdı: Ali kendi anlatımını neden beğenmedin 😁 Anlatmayı unuttuğun şeyler yüzünden. İki lafı bir araya getiremedim için beğenmedim. Benim standartlarım yüksek biraz. Kendimi beğenmiyorum. 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 12 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 12 Temmuz 2020 Değerli arkadaşlar. Chevrolet Cruze soğutma sistemi 20 psi basınç ile çalışıyor. Soğutma suyu 20 psi basınçta kaynama noktası 109 dereceye yükseliyor. Bu küçük kimya bilgisini bu gün kapaktan öğrendim 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 12 Temmuz 2020 Paylaş 12 Temmuz 2020 Açıkçası benim Cruze'da 117 derece görmüşlüğüm var Aşırı sıcak bir günde ve dur kalk trafikte gördüm. Normalde 105 derecede fan açan araba bu sefer açmadı. Aslında açmıştı ama açıp 100'e düştü sonra geri artmaya başladı 105'te açmadı bir daha 110'da da açmadı 115 oldu açtı ama 117'ye kadar yükseldi sonra geri düşmeye başladı. Bu süreçte hararet ibresinde gram oynama olmadı. O gün bayağı korkmuştum da bir şey olacak diye hiçbir şey olmamıştı. Su falan da eksilmemişti olduğu gibi duruyordu. Sanırım arabanın içindeki antifrizin kaynama noktası 125-130 civarı yani daha yolu vardı heralde Opel motorları sıcağı seviyor işte Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 13 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 13 Temmuz 2020 (düzenlendi) Bizim cruze fanları 3 kademeli. Ne kadar gerekirse okadar çalışıyor. Bendeki tek fanlı galiba sonraki 124 lük olanlar çift fanlı. Yanılıyorda olabilirim. Ama en önemlisi klima açınca motorun hızla soğuması. Sebebide seyir halinde hiç fan açmıyor olması. Araba önden gelen hava ile gayet soğuyor. Biz klima açınca fan devreye giriyor. Gazı sogutalım derken su radyatörüde nasipleniyor. 13 Temmuz 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts