İçeriğe Yönlendir

Cruze - Direksiyon Kutusu Sorunu


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba değerli dostlar. 

Bu gün yine sanayiye gittim. Aklımdaki sorular çözüm bulmak için. Fakat benim bu sanayiye güvenip hiç ama hiç kalmadı. Aklı olan sorununu bulup kesinleştirip öyle işini yaptırsın. %80 oranında arıza tespiti konusunda başarısızlar. Her usta başka bişey diyor. Genellikle forum ve facebook gruplarından okuduğum kadarı ile sorunu ancak parçaları değiştirerek eleye eleye buluyorlar. Bazı ustalar elindeki malı iteleme derdinde, bazıları ise yapamadıkları arabaları kötüleyerek tamirden kaçındığı gibi müşterisini arabasına karşı soğutmakta. Size son 15 günün özetini geçeyim sizde kendinize pay çıkarın. 

Şikayet sola çevirince gacırdama. 

 

Koç direksiyon = Dakikalarca  direksiyonu test ettiler. Her türlü testi yaptı. Direksiyon kutusu ve pompasında sorun bulamadılar. Ama istersem revize edebilirler 750 tl fiyat verdiler. Bu arkadaşları test şekli çok hoşuma gitti, her şeye vakıflardır. 

Bostancı Özen-iş:  Bu arkadaşlar, daha önceki bakımda şikayetlerimi çok iyi işcilikle çözdüler. Taktıkları her parçayı inceledim, internetten teyit ettim. Orjinal parça kullandılar. direksiyon sesi için sorun bulamadılar. Takozdan şüphe ettiler. Sesin artmasını bekleyelim dediler. 

Kartal star opel : Arabayı doğru düzgün bakmadan, arabanın direksiyon pompasını değiştirecez dedi, Uzun işi var 22 ağustosda gel dedi . 

Kartal Kardeşler Opel : Bu arkadaşda özenle test etti, uğraştı uğaştır sesi çıkartamadı. Ama direksiyonda sorun olmadığını sorunun Amorsitör üst takozunda olduğunu belirtti. . Parası ile işi yapmadı beni gönderdi. 

 

Arabanın elektriksel sorunu vardı. Facebook grubunda biri bana sebini anlattı. Dediklerini yaptım, Sigosta kutusunun şemasınıda göndermişti. Ordaki ilgili sigorta özerindeki kurumu temizledim. Akü Kutup başlarındaki krozyonu sildim. Problem felan kalmadı 

 

Bu yüzden sosyal medayaya güvenip , bir arkadaşın söylediği, "araban tıslama var." lafına istinaden bu hafta gene sanayiye gittim. 

Bostancı Özen-iş  = İlk defa böyle bir şey duyduğunu arabada araştırmak lazım dedi. 

Bostancı Opel  = aynı anda 3 tane opel ustası birden baktılar. "Varyatörde az ses geldiğini, tıslama sesi ise gayet normal olduğunu. Bunun Evap valfinden geldiğini gayet normal olduğunu, bunu dışında motorun sağlıklı çalıştığını söylediler. 

 

Gördüğünüz gibi sosyal medayaya ve sanayiye pek güven olmuyor. Dikkatli biri olmak lazım. Paralarımız kıymetli. Boşa para harcamayın. 

 

ACtC-3euIoBlVHYt3_Y8EReTZlHmPvlJ1yT1kyNiACtC-3eic8ru0e7HfzVYqmuWdRcAOflkeGoJ6Mi8ACtC-3ekfgUMjs5HcEeL37TKC_n7pbyh80hmw_cf

  • Beğen 1
Mesajın linki
Selim Bilgin

Arabaya göre usta bulamayınca ustaya göre araba almaya başladım ben de.

Onun için VAG, Mercedes, Alfa dışında araba bakmıyorum kolay kolay artık.

 

Alfa'da tek tek soruyor söylüyordum her şeyi, Audi'de anahtarı bırakıyorum, gel al deyince alıyorum şimdi. Beni bildiği için sormadan ne gerekiyorsa yapıyor.

  • Beğen 3
Mesajın linki
Mustafa Erkan

Yaklasik 25 yildir bir sekilde arac kullaniyorum. Onceleri sirket araci sonra kendi aracim hatta devlete ait araclar. Ögrendigim şudur ki araciniz her daim bakimli olsun. Kulaginiz aractan gelen farkli seslere duyarli olsun ancak bu sesler sizi paranoya derecesine getirmesin. Her tik dediginde sanayi her teklemede servis sizi yorar ve aractan biktirir.

  • Beğen 2
Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Paralarımız kıymetli. Boşa para harcamayın. 

arıza tespit ücreti olarak toplamda kaç tl harcama yapıldı bu iş yerlerinde?

Mesajın linki
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

arıza tespit ücreti olarak toplamda kaç tl harcama yapıldı bu iş yerlerinde?

 

Sıfır tl . 

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Sıfır tl . 

para verilmeden nasıl harcandı?

Mesajın linki
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

para verilmeden nasıl harcandı?

 

Anlamadım abi, harcama nerden çıktı. 

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Gördüğünüz gibi sosyal medayaya ve sanayiye pek güven olmuyor. Dikkatli biri olmak lazım. Paralarımız kıymetli. Boşa para harcamayın. 

burada yazıyor

Mesajın linki
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

burada yazıyor

 

Çağlar abi, yanlış teşhis yapıtılar, onarın desyedim çözülmeyen arızaya bir sürü para sayacaktım. Bunu anlatmak istedim. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Çağlar abi, yanlış teşhis yapıtılar, onarın desyedim çözülmeyen arızaya bir sürü para sayacaktım. Bunu anlatmak istedim. 

direksiyon ve tıslama için ne yapılıp düzeltidi peki yazıda göremedim?

Mesajın linki
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

direksiyon ve tıslama için ne yapılıp düzeltidi peki yazıda göremedim?

 

Çağlar abi, tıslama normal denildi, 

Takozuda gelecek bakıma salladım. Araba ağır iken gıcırdıyor. Araba boşken sorun yok. 

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Çağlar abi, tıslama normal denildi, 

Takozuda gelecek bakıma salladım. Araba ağır iken gıcırdıyor. Araba boşken sorun yok. 

anlamadım da? olmayan tamiratta yanlış teşhis olmaz.  boşa harcanan para yok ortada?

Mesajın linki
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

anlamadım da? olmayan tamiratta yanlış teşhis olmaz.  boşa harcanan para yok ortada?

 

Pompayı değiştirin deseydim boşa masraf olacaktı ama. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Tabiki boşa harcanan bir para yok. bunu anlatmak istedim ben. Yap deseydim yapacaktı. 

yap denmeden alınan  rakamlar harcanmış olmaz, onlar teklif. tamirattan sonra da ses kesilmiş ise boşa harcanmış değildir.

  • Beğen 2
Mesajın linki
Emre Demir

Ali bey , gerçekten takdir ediyorum sizi .

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • 1 ay sonra...
Behlül Baş
(düzenlendi)

Yaklaşık 3 senedir kullanıyorum aracımı ve o zamandan bu zamana direksiyonum biraz sertleşti. Az bir miktarda olduğu için üzerine pek düşmedim fakat arabanın bakımlarını da yapıyorken bunun üzerine düşeyim dedim. 
 

Aslında sebebini biliyor gibiyim ama tam net bir durum yok ortada. Geçen sene bir uğultu sesini araştırmak için sanayideydim. Direksiyon hiç aklımda yoktu ve bu sırada direksiyonum ilk aldığım zamanki gibi yumuşacıktı. Gittim sanayiye Direksiyon pompasından şüphelenildi. Bir usta (?!) araba çalışırken rezervuar kapağını açıp direksiyon yağına baktı. Neyse yine bir şey bulamadılar tespit edemediler hiçbir yere dokunulmadı başka. 

 

Ne olduysa ondan sonra oldu 😀 Ertesi gün veya birkaç gün sonra yağ haznesinden pompaya giden kalın boruda yağ terlemesi gördüm. Sanki az bir şey kaçak oluşmuştu. Ertesi günlerde kaçak devam etmedi. Motor soğukken hazneyi kontrol ettim birkaç sefer eksilme de yoktu.(Boru kuruduktan sonraki kontrollerde) O boru da kurumuştu ıslak görünmüyordu. 
 

Bundan sonra ise durur haldeyken çok rahat dönen direksiyonun dönmesi için bir miktar güç uygulamaya başladığımı fark ettim. 
 

Direksiyon sistemin hava yapmış olma ihtimali var mı? Ya da kaçak tahminimden daha fazlaydı da o yüzden mi sertleşti direksiyon ya da yağ özelliğini kayıp mı etti? Yağı değiştireyim mi? Ve bir de bunların direksiyon yağı hangi özellikte olmalı?

 

DEXRON VI yazıyor kullanım kılavuzunda ama yeşil renkli febi diyen de var.
 

Ek olarak rölantideyken direksiyonu çevirdiğimde rölanti bazen dalgalanıyor. Eskiden bu yoktu sanki.

 

Belki sebebi çok başka bir şeydir fakat bu olayla alakalı olabilir diye anlatayım dedim 😅

tarihinde Behlül Baş tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Mesajın linki
Ali Darbaz

Servo Direksiyon Sisteminin Havasının Alınması

Not: 

   •  Sadece temiz, yeni tipte servo direksiyon hidroliği kullanın. Bkz. Yapıştırıcılar, Sıvılar, Yağlayıcılar ve Sızdırmazlıklar .
   •  Çerçeveye, karoseriye veya motora temas eden hortumlar, sistem gürültüsüne neden olabilir. Hortumların aracın başka bir parçasına dokunmadığını teyit edin.
   •  Gevşek bağlantılar sızıntı yapmayabilir, ama direksiyon sistemine hava girmesine neden olabilir. Tüm hortum bağlantılarının sıkı olduğunu teyit edin.

 

Hava alma

İkaz: Servo Direksiyon Pompasının sıvı olmaksızın çalışmasına izin verilmemelidir. Tahliye edilmiş sıvının yeniden kullanılmasına izin verilmez.

•  Sıvı depolama kabındaki sıvı seviyesini yeniden düzeltin.
   Motoru durdurun ve sıvı seviyesini kontrol edin.
   Şu seviyedeki sıvı: Yaklaşık 80°C çalışma sıcaklığındaki sıvı "MAX"a kadar.
•  Sızıntı kontrolü yapabilmek için varsa dökülen sıvıları güzelce silin. Sıkışan hava sıvının taşmasına neden olabilir.
•  Sıvı seviyesini TAM SOĞUK konumunda tutun.
•  Baloncuk olmasına izin vermeyin.
•  Herhangi bir baloncuk varsa bağlantıyı kontrol edin. 5. adımı tekrarlayın.
•  Akıcı servo yardımı.
•  Gürültüsüz çalışma.
•  Doğru sıvı seviyesi.
•  Sistem sızıntısı olmaması.
•  Doğru sıvı durumu.
•  Baloncuk, köpük ve renk bozukluğu olmaması
  1. Kontağı KAPALI konumuna getirin.
  2. Pompa depolama kabını MAX seviyesine kadar sıvıyla doldurun. Kapağı açık bırakın.
  3. Motoru çalıştırın ve hemen en düşük seviye olan "MIN"e kadar sıvı doldurun.
  4. Motor çalışırken, direksiyon simidini yavaşça 2 ila 3 kez yaklaşık 45° sola ve sağa döndürün ve ardından duraklayarak iki kez döndürün ve her durdurma konumunda yaklaşık 10 saniye tutun.
  5. Direksiyon simidini çevirirken sürekli olarak sıvıyı kontrol edin.
  6. Motoru çalıştırın. Motor rölantideyken sıvı seviyesini koruyun. Kapağı tekrar takın.
  7. Tekerlekleri merkeze geri getirin.
  8. Motoru iki dakika çalıştırın.
  9. Direksiyon simidini her iki yöne çevirin ve şunları teyit edin:
  10. Herhangi bir sorun devam ederse Özel Durumlara bakınız.

Özel Durumlar

İkaz: Bkz. Önsöz bölümündeki Doğru Servo Direksiyon Yağı Kullanılması İkazı .

Sıvı

    •  Sıvıda kesinlikle hiçbir baloncuk ve köpük olmaması gerekir. 5. adımda geri dönüş hortumunda veya basınç hortumunda gevşek bir bağlantı ya da sızıntı yapan bir O-ring contası olduğunu gösteren periyodik baloncuklara dikkat edin.
    •  Rengi bozuk sıvı (bulanık, opak veya açık taba rengi)

Kontağı kapalı konumuna getirin. İki dakika bekleyin. Hortum bağlantılarını yeniden kontrol edin. Adım 7-10'u tekrar edin. Durum hala mevcutsa işlemi tekrar edip olası bir sebep için kontrol edin:

    •  Geri dönüş hortumu kelepçeleri.
    •  Geri dönüş hortumu O-ringi
    •  Basınç hortumu O-ringleri
    •  Dişli silindir sırası O-ringleri

Sistemi doldurun ve olası her sebep için hava alma prosedürünü tekrarlayın. Sıvı sızıntısının ortadan kalktığını teyit etmek için 7-10. adımları tekrarlayın.

Ses

Pompa vınlaması veya gıcırdaması.

Motor çalışırken hortumları çerçeve gövdesi veya motorla olası bir temas açısından yeniden kontrol edin. Hiçbir temas bulunmazsa sıvıyı soğutmak ve sisteme yeniden basınç vermek için aşağıdaki yöntemlerden birisini takip edin:

    •  Yöntem 1 - Normal soğutma:
        1.  Motoru KAPALI konuma getirin.
        2.  Sistemin soğumasını bekleyin.
        3.  Depolama kabı kapağını takın.
    •  Yöntem 2 - Kısmi Sıvı Değişimi:
        1.  Motoru KAPALI konuma getirin.
        2.  Sıvıyı depolama kabından çıkartmak için bir emme aleti kullanın.
        3.  Soğuk, temiz sıvıyla yeniden doldurun.
        4.  Depolama kabı kapağını takın.

Soğutma yöntemlerinden herhangi birini kullandıktan sonra motoru çalıştırın ve motorun çalışma sıcaklığına gelmesini bekleyin. Ses devam ederse servo direksiyon pompasını değiştirin. Bkz. Servo Direksiyon Pompasının Değiştirilmesi .

 

Direksiyon Simidini Döndürürken Eforda Artma

Adım

İşlem

Evet

Hayır

1

Servo Direksiyon Sistemi Açıklaması ve Çalışması konusunu gözden geçirip gerekli incelemeleri yaptınız mı?

Gidiniz Adım 2

Gidiniz Servo Direksiyon Sistemi Açıklaması ve Çalışması

2

Döndürme esnasında daha fazla efor gerekip gerekmediğini kontrol edin.

Sistem normal şekilde çalışıyor mu?

Sistem normal

Gidiniz Adım 3

3

Aşağıdaki durumları kontrol edin:

    •  Uygun olmayan lastik boyutu

Sorunu bulup düzelttiniz mi?

Gidiniz Adım 10

Gidiniz Adım 4

4

  1. Aracı kaldırın ve destekleyin. Bkz. Aracı Kaldırma ve Krikoya Alma .
  2. Direksiyon bağlantısı dış rot kolunda yapışma veya aşınma durumu olup olmadığını kontrol edin.

Rot kolunda yapışma veya aşınma var mı?

Gidiniz Adım 7

Gidiniz Adım 5

5

Ara direksiyon milinde yapışma veya aşınma olup olmadığını kontrol edin.

Ara direksiyon milinde yapışma veya aşınma var mı?

Gidiniz Adım 8

Gidiniz Adım 6

6

Direksiyon dişlisinde yapışma veya aşınma olup olmadığını kontrol edin.

Direksiyon dişlisinde yapışma veya aşınma var mı?

Gidiniz Adım 9

Sistem normal

7

Direksiyon çubuğu dış rot kolunu değiştirin. Bkz. Direksiyon Çubuğu Dış Rot Kolunun Değiştirilmesi .

Onarımı tamamladınız mı?

Gidiniz Adım 10

--

8

Ara direksiyon milini değiştirin. Bkz. Ara Direksiyon Mili Değişimi .

Onarımı tamamladınız mı?

Gidiniz Adım 10

--

9

Direksiyon dişlisini değiştirin. Bkz. Direksiyon Dişlisinin Değiştirilmesi .

Onarımı tamamladınız mı?

Gidiniz Adım 10

--

10

Onarımı teyit etmek için sistemi çalıştırın.

Durumu düzelttiniz mi?

Sistem normal

Gidiniz Adım 3

  • Beğen 1
Mesajın linki
Behlül Baş

@Ali Darbaz Ali abi o zaman şuan ilk olarak hava alma işlemini mi uygulayayım? 
 

ve bir de dexron 6 onaylı bir yağ almam yeterli olur mu 

Mesajın linki
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

@Ali Darbaz Ali abi o zaman şuan ilk olarak hava alma işlemini mi uygulayayım? 
 

ve bir de dexron 6 onaylı bir yağ almam yeterli olur mu 

 

10 adamı okudunmu. Bilgisayardan bak. Telefon ekranında yanlış gösterir

 

Direksiyon Simidini Döndürürken Eforda Artma

Adım

İşlem

Evet

Hayır

1

Servo Direksiyon Sistemi Açıklaması ve Çalışması konusunu gözden geçirip gerekli incelemeleri yaptınız mı?

Gidiniz Adım 2

Gidiniz Servo Direksiyon Sistemi Açıklaması ve Çalışması

2

Döndürme esnasında daha fazla efor gerekip gerekmediğini kontrol edin.

Sistem normal şekilde çalışıyor mu?

Sistem normal

Gidiniz Adım 3

3

Aşağıdaki durumları kontrol edin:

    •  Uygun olmayan lastik boyutu

Sorunu bulup düzelttiniz mi?

Gidiniz Adım 10

Gidiniz Adım 4

4

  1. Aracı kaldırın ve destekleyin. Bkz. Aracı Kaldırma ve Krikoya Alma .
  2. Direksiyon bağlantısı dış rot kolunda yapışma veya aşınma durumu olup olmadığını kontrol edin.

Rot kolunda yapışma veya aşınma var mı?

Gidiniz Adım 7

Gidiniz Adım 5

5

Ara direksiyon milinde yapışma veya aşınma olup olmadığını kontrol edin.

Ara direksiyon milinde yapışma veya aşınma var mı?

Gidiniz Adım 8

Gidiniz Adım 6

6

Direksiyon dişlisinde yapışma veya aşınma olup olmadığını kontrol edin.

Direksiyon dişlisinde yapışma veya aşınma var mı?

Gidiniz Adım 9

Sistem normal

7

Direksiyon çubuğu dış rot kolunu değiştirin. Bkz. Direksiyon Çubuğu Dış Rot Kolunun Değiştirilmesi .

Onarımı tamamladınız mı?

Gidiniz Adım 10

--

8

Ara direksiyon milini değiştirin. Bkz. Ara Direksiyon Mili Değişimi .

Onarımı tamamladınız mı?

Gidiniz Adım 10

--

9

Direksiyon dişlisini değiştirin. Bkz. Direksiyon Dişlisinin Değiştirilmesi .

Onarımı tamamladınız mı?

Gidiniz Adım 10

--

10

Onarımı teyit etmek için sistemi çalıştırın.

Durumu düzelttiniz mi?

Sistem normal

Gidiniz Adım 3

  •  
Mesajın linki
  • 1 ay sonra...
Behlül Baş

Bugün önceden alıp hazır ettiğim Dexron 6 ATF yağını alıp şu direksiyona bir girişeyim dedim.

 

Yağ haznesinden şırınga yardımıyla olabildiğince yağı çektim ki bu da  300 ml civarı bir yağ oldu.  Sonrasında arabayı çalıştırmadan 300 ml yeni yağ koydum sonra baktım maximumda değil 50 ml kadar daha koyup haznenin kapağı açık şekilde arabayı çalıştırdım.

 

Amacım yukarıdaki hava alma işlemini uygulamaya çalışmak (eğer hava varsa çünkü birçok usta bu sistem hava yapmaz olsa olsa yağı eksiktir dedi?)

 

Arabayı çalıştırınca hemen yağ deposuna koştum ama seviye azalmamıştı. Azalsaydı minumuma kadar geri dolduracaktım dokunmadım ama. Direksiyona geçtim yavaş yavaş önce hem sağ hem sol 45 derece çevirdim ve orda on saniye bekledim. Sonra da her iki tarafa 90 derece çevirdim 10 saniye bekledim en sonda da tamamen sağa ve sola çevirdim 10 saniye beklettim direksiyonu düzledim. 1 dk daha rölantide öyle çalıştıktan sonra stop ettim.

Yağ kapağını kapattım ve test sürüşüne çıktım. Pek de bir şey değişmemiş gibiydi :D Belki çok az bir yumuşama var ama o da psikolojik olabilir. Fakat şunu fark ettim rölantideyken (her zaman olmasa da genelde) direksiyonu çevirdiğimde rölanti düşüyordu dalgalanıyordu o gitmiş ya da iyice azaldı fark edilmiyor. Diğer bir nokta da rölantideyken motor yükü yüzde 35 olurdu genelde %33'e düştü.

 

Aslında sonuç olarak içerideki yağın sadece 350 ml kadarını yeni yağ koyabildim içinde halen eski yağdan çok var (diye düşünüyorum kapasitesi ne kadar bilmiyorum). Belki tamamen yenileyebilsem çok daha güzel sonuç alınabilirdi belki de bundan az daha iyi olurdu bilmiyorum.  İnternette tamamen nasıl yenilendiğine dair videolar var fakat hepsinde de pompa bir süre tamamen yağsız çalışıyor bir zarar veririm belki diye şuan için o işe girişmedim. 

 

lbyBIm.jpg

 

 

Bu kullandığım yağ.

 

lbyBIm.jpg

 

 

Bu da yeni ve eski yağ


Resimleri gözüktüremedim :(

Mesajın linki
Ali Darbaz

lbyBIm.jpg

 

Mesajın linki
Çağlar Bayur

bir süre sonra pompada vınlama başlamadı ise işlem tamam demektir, vınlama inleme başlarsa pompa değişimi lazım demektir.

Mesajın linki
Behlül Baş
Çağlar Bayur yazdı:

bir süre sonra pompada vınlama başlamadı ise işlem tamam demektir, vınlama inleme başlarsa pompa değişimi lazım demektir.

 

Direkt pompa değişimiyse bu kötü oldu abi ya :( Çok olmasa da hafif bir vınlama gibi tiz bir ses var. Pompanın yaklaşınca duyuluyor yaklaşmazsan yok. Değişen bir şey de yok o günden beri. Sertlik aynı. Devir dalgalanması yine var hafif de olsa 

Mesajın linki
Çağlar Bayur
Behlül Baş yazdı:

 

Direkt pompa değişimiyse bu kötü oldu abi ya :( Çok olmasa da hafif bir vınlama gibi tiz bir ses var. Pompanın yaklaşınca duyuluyor yaklaşmazsan yok. Değişen bir şey de yok o günden beri. Sertlik aynı. Devir dalgalanması yine var hafif de olsa 

bişey olmaz o kadar sesten

Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...