İçeriğe Yönlendir

Corolla'ya Yalıtım


Burak Uzel

Recommended Posts

Burak Uzel

Selam Arkadaşlar,

1 senedir sürdüğüm Corolla'mın yol gürültüsüne daha fazla dayanamadım, en baştan beri aklımda olan yalıtım işini, epey uzun süren bir araştırma sonrasında zorlu bir kararla kendim yapmaya karar verdim.  Piyasada 6 ile 12 bin lira arasında ücret istenen komple yalıtımı, kendim malzeme alarak epey bir emek ile alınteri dökerek nihayet tamamladım.   

Öncelikle malzemeden bahsedeyim;
Malzeme CTK markasının Sandwich  isimli ürünü.   Bu ürün yapışkan tabaka,  alüminyum folyo ve elastik kauçuk materyallerin birleşimi ile 3 katmandan oluşan 8 mm'lik bir yalıtım malzemesi. Özel olarak araç yalıtımı için Ukrayna'da üretiliyor.  1,5 senedir de Türkiye'de distribütörü var.  
Bu ürünü seçme sebebime gelecek olursak;  

  • yalıtımı profesyonel veya amatör yapan herkes 2 veya 3 katman farklı malzemeler kullanarak yapıyor.  İlk katmanda vibrodamping denilen titreşim önleyici malzemeyi kullanırlar.  Sonrasında ise üzerine ses yalıtımı yapan ses kesici ve gürültü emici 2. hatta bazen 3. bir tabaka yapıştırırlar. Bu malzeme tek başına 3 katmandan oluşuyor.  Fakat siz tek katman gibi  fazladan yapıştırma işlemleri ile uğraşmıyorsunuz. 
  • Yukarıda bahsettiğim ilk katmanda, birçok marka petrol/asfalt bazlı malzeme kullanırken,  bu marka bir çeşit estetik kauçuk olan bütil kullanıyor.  Yabancı forumlarda butiyl/asphalt tartışma konuları var. sağlıklı olanı butyl
  • Diğer ürünler gibi yapıştırırken rolon/rulo ile vs. gibi bir alet kullanmanıza gerek yok,  ısıtmanıza gerek yok.  Etiket yapıştırır gibi elinizle üzerine bastırarak kolayca yapıştırabiliyorsunuz.
  • Çok esnek yapısı var, girinti çıkıntılara, eğimli yerlere kolayca uygulayabiliyorsunuz.
  • Yapışkanlığı çok iyi, bir kere yapışınca bir daha çıkartamıyorsunuz gerçekten.  Ürünün yapışkanlığının, dünyadaki diğer meşhur ürünlerle kıyaslaması vardı youtube'da. Kendisine en yakın ürün SPK ürünü idi. Yapışkanlık önemli,  özellike kapılarda bırakma yaparsa, o kavçuk kapı camınıza yapışır, varın gerisini siz düşünün...
  •  Türkiye'de rahatlıkla bulunabiliyor ve fiyatı diğer ürünlere göre daha uygun. İsteyene özelden Türkiye Distribötürünün numarasını paylaşabilirim. Kendisi benim ismimle gidene fiyat konusunda elinden geleni yapacağını söyledi.

 

Gelelim uygulamaya;

Bayramda memlekete gitmeden ilk olarak ürünü elim alışsın diye bagaja uyguladım.  Bagaj halısını ve yandaki pandizotları sökerek işe başladım. Duruma göre bazen tüm parçayı, bazen maket bıçak veya makasla keserek parça parça yapıştırdım.  Ürünü yapıştırırken,  altındaki kağıdı yavaş yavaş yapıştırdıkça söktüm.  Böylelikle istenmeyen ani yapışmaların önüne geçtim.  Dediğim gibi ürün bir kere yapıştı mı sökmek zor.   (bağaj 5 saatimi aldı.)

Sonrasında memlekete gidince kayınçom(sağolsun) ile aracın komple içini söktük, tabana komple uyguladık. Sabah 8'de başladık, 2 kişi akşam 10'da ancak bitirebildik. Ciddi derecede yorulduk.  Yorulduk ama heyacanlıydık hemen deneme sürüşüne çıktık. Gerçekten süperdi.  Daha önce giderken, ayaklarımın altında yolu hissederken artık yolu hissetmiyordum.  Araca hem bir tokluk geldi, hem de biraz sessizlik.

Sonrasında bir gün 2 saat emek harcayarak sol kapıyı,  diğer gün bir 2 saat daha harcayarak da sağ kapıyı yaptım...   ve elimdeki malzeme bitti :)  

Arka iki kapıda yalıtım olmadan,  o şekilde İstanbul'a döndüm.  Önde ses epey azalmıştı, araç içinde biraz daha rahat iletişim kuruyorduk, öndeki müzik kalitesi artmıştı.. ama arka kapılar açık gibi geliyordu :)  Önde de yüksek hızlarda bir rüzgar sesi başladı. Demekki diğer tüm gürültüleri kesmişim.

İstanbul'a gelince tekrar malzeme tedarik ettim ve arka iki kapıya da 2 gün 2şer saat harcayarak işi bitirdim. 

 

ve sonuç;
-->Araç ses anlamında tatminkar seviyede evrim geçirdi. Öncesinde arka koltukta oturan eşim ve çocuğum ile iletişm kurmakta zorlanırken, artık birbirimizi çok rahat duyuyor, çok rahat araç içinde muhabbet ediyoruz.  Yol gürültüsü acayip azaldı.  VW grubu araçtan inip kendi aracıma binince kapım mı açık kaldı, tam kapanmadı mı derdim. Artık öyle hissetmiyorum.
Aracı yalıtım yapmadan önce ses ölçümleri yapmıştım,  sonrasında da yine aynı telefon ve aynı programla ses ölçümü yaptım.  Bunlar da değerler;

Rölantide, --> Öncesinde 49-51 Desibel,  Sonrasında 42-44 Desibel
110 km/s hızda  --> Öncesinde  75-77 Desibel   , Sonrasında  71-73 Desibel
120 km/s hızda --> Öncesinde 75-78 Desibel ,  Sonrasında 71-74 Desibel
150 km/s -->  öncesini ölçmedim, sonrasında 74-76 Desibel

Genel olarak  3-4 decibel net bir azalma var.   Bu Decibel değerlerini yorumlamak nasıldır bilmiyorum ama ciddi derecede gürültü, yol sesi azaldı, araç daha bir oturaklı, tok hissettiriyor.
 
-->Müzik ses kalitesi cidden değişti.  Sanki daha kaliteli bir müzik seti taktırmış gibiyim.  Daha önce 25-30 arası ses yüksekliğinde müzik dinlerken,  şuan  15-20 arası yükseklikte daha keyifli daha kaliteli müzik dinliyorum.

-->Kapıları kapatırken ciddi şekilde tok kapanıyor.  Araç kendini daha kaliteli hisettiriyor. 

--> Araç toplamda sadece 27 kg ağırlaştı :)   Toplamda 11 kutu,  54 tane plaka kullandım.  Bir tanesi tarttım tam 500gr.  

--> Direklere ve tavana herhangi bir yalıtım uygulamadım.  Tavan'a değil ama direklere özel sadece süngerimsi CTK'nın Wavefix denilen bir ürününü almıştım, onu da bir ara uygulayacağım. 


Uygulama sırasında resim ve video çektim.  Resimleri şimdilik buraya koyuyorum. Video'ları düzenleyip youtube'a atınca linkini eklerim.   
CTK TÜrkiye Distribütörü  Alp Bey'e  burdan da çok teşekkür ediyorum.  Ürün tedariğinde ve uygulama noktasında fikirlerinden epey faydalandım.

 

buyrun resimler :)

 

zmSFlm.jpg

 

jGdd4F.png

 

CyJhP4.png

 

 

Bagajda malzemeler :)
5xxVZg.jpg

 

FS10hi.jpg

 

strXjD.jpg


Aracın içi :)  bu hale gelinceye kadar 10 saat emek harcadık :)

EaAfpF.jpg

6TpDNz.jpg


Ön tarafa motor sesi gelmesin diye biraz malzeme kullanmış Toyota neyseki :)
 

PE5eLU.jpg 

 

3C3ReL.jpg


Ön Kapının orjinal hali;  sadece naylan muşamba yapıştırmışlar.  Tüm kapılarda izolasyon diye bu naylon var. Bu naylonu söküp atıyoruz. 
6SjcP3.jpg

Bu da ön kapı panelinin orjinal hali.  Buraya fena malzeme koymamışlar. Arka kapı panellerinde bu kadar malzeme koymamışlar malesef.
cQOPEl.jpg

Arka Kapı panelinin orjinal hali:
moMSE4.jpg

Kapı sacının yalıtımı:
Mrd6o5.jpg

DsOYkK.jpg

XkHgUx.jpg

4iVMsX.jpg

Kapı dış sacın yalıtımı sonrası, içerideki sacın sadece deliklerini kapattım.  Tamamen tekrar kaplamadım.
Bhh9lA.jpg

16GWug.png
 

  • Beğen 23
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Hasan Çil

Çok güzel olmuş valla abi eline emeğine sağlık [emoji3526] maliyet olarak ne kadar abi paylaşmanda sıkıntı yoksa tabi

Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Hayirli olsun gayet guzel olmus. Benimde hoparlorler patlak. Sokmusken en azindan kapi iclerine uygulayacak malzeme ariyordum. Fikir oldu. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ses seviyesi düşürür ondan ziyade titreşimi / rezonansı engeller en büyük konfor oradan gelir, yalnız, lüzmu halinde (kaporta tamiri vb.) sökmek gerekirse misli işçilik istenebilir buna hazırlıklı olmalı, bir de yanma testi yaparak monte etmeli. yapışkan olmayan veya otomotiv için üretilmiş malzeme tercih edilmeli

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ferhat Yavuz

Bende 5-6 sene önce nissan almeraya böyle bir uygulama yaptım ses ve titreşim azaldı araba toklaştı el emeği nede olsa diye övünürken kırmızı ışıkta geçen broadway sol 2 kapıyı içeri soktu.2 kapı değişmesinden ziyade yaptığım emeğe üzüldüm.Sonrada sattım zaten çünkü 2 kapıya 1 ay bekledim.

Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Elinize saglık çamurluk içleri ve alt zemine pütürde uygulandımı Corolla Golften sessiz olur. :)

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Desibel ölçümü doğru mu bilmiyorum. Ama subigarage’nin yaptığı ve sinan koç’un test ettiği megane hb’de 90-100 km hızlarda 10 db düşüş vardı. Aslında ben yapmayı çok istiyorum fakat yardım edecek biri olmadığından girişemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök

elinize sağlık farlı bir çalışma olmuş

 

bir önceki aracınız neydi merak ettim :)

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

Gayet iyi olmuş. Dışarıdan yapılan işlem daha iyi bile olsa, insanın kendi emğeiyle yaptığı gurur verici.  Herkes gibi bende maliyeti merak ettim.

Yorum bağlantısı
Burak Uzel
Hasan Çil yazdı:

Çok güzel olmuş valla abi eline emeğine sağlık emoji3526.png maliyet olarak ne kadar abi paylaşmanda sıkıntı yoksa tabi

Arkadaşlar,  en merak edilen soruya tabiki cevap vereyim :)  ürünün paketinin maliyeti 50 dolar.  11 paket kullandım. Toplam 4bin liraya yakın bir maliyeti oldu.   Biraz pahalı gelebilir.  Ama dışarıda bu kalitede yapan birisi bu işlem için 8-10 bin civarı hatta 12 bin ücret istiyor.  

İnternet sitelerinde ucuza satılan çokça malzeme var.  fakat onlar araç için değil, inşaat için üretilen yapı malzemeleri. Koku, yapışma sorunu, güvenlik, performans vs birçok açıdan +100bin tl'lik aracınız için pek de tavsiye edilmeyen ürünler.   Onlardan kullansaydım 1000-1500 lira civarına belki daha azına bu işi halledebilirdim.  Ama bu kadar emek harcayıp uğraşmışken kaliteli malzeme kullanmamak tüm emeklerinizin çöp olmasına sebep olur.   

Tabiki bu iş hem bütçe hem tercih meselesi.  Ben kendi açımdan baktığımda  +120 bin lira olan aracıma 4 bin tl harcayarak  üst segment konforu yaşamaya başladım. Kendi açımdan, Corolla'nın sorunsuzluğunu konforla buluşturdum.  :)  

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Burak Uzel
Çağlar Bayur yazdı:

ses seviyesi düşürür ondan ziyade titreşimi / rezonansı engeller en büyük konfor oradan gelir, yalnız, lüzmu halinde (kaporta tamiri vb.) sökmek gerekirse misli işçilik istenebilir buna hazırlıklı olmalı, bir de yanma testi yaparak monte etmeli. yapışkan olmayan veya otomotiv için üretilmiş malzeme tercih edilmeli

 

Ferhat Yavuz yazdı:

Bende 5-6 sene önce nissan almeraya böyle bir uygulama yaptım ses ve titreşim azaldı araba toklaştı el emeği nede olsa diye övünürken kırmızı ışıkta geçen broadway sol 2 kapıyı içeri soktu.2 kapı değişmesinden ziyade yaptığım emeğe üzüldüm.Sonrada sattım zaten çünkü 2 kapıya 1 ay bekledim.

 

inşallah başıma kaporta tamiri gerektirecek gibi bir durum gelmez.  gelirse de kısmet artık.    

Üretici sadece araçlar için üretiyor bu malzemeleri .  

Aşağıdaki sitelerden detaylı inceleyebilirsiniz. 

http://www.ctk.eu.com/

http://ctk-tr.com/

 

 

Ali Gök yazdı:

elinize sağlık farlı bir çalışma olmuş

 

bir önceki aracınız neydi merak ettim :)

Önceki aracım VW Bora idi.  2005 model olmasına rağmen 2013 Corolladan daha sessizdi.  :)   

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Burak Uzel yazdı:

 

 

inşallah başıma kaporta tamiri gerektirecek gibi bir durum gelmez.  gelirse de kısmet artık.    

Üretici sadece araçlar için üretiyor bu malzemeleri .  

Aşağıdaki sitelerden detaylı inceleyebilirsiniz. 

http://www.ctk.eu.com/

http://ctk-tr.com/

 

 

Önceki aracım VW Bora idi.  2005 model olmasına rağmen 2013 Corolladan daha sessizdi.  :)   

tahmin ettim önceki aracın yalıtımı iyidir diye :) 

Yorum bağlantısı
Burak Uzel
Metin Akbal yazdı:

Başka işin yok mu emoji16.png Eline sağlık. Arada uğra.

agam, farları xenon mercekliye çevirmek için para ve emek harcamaktansa, ses izolasyonu daha kayda değer bir iş diye düşündüm :D   

eyvallah sağol Metin hocam. Yapalım senin Opel'e de :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
agam, farları xenon mercekliye çevirmek için para ve emek harcamaktansa, ses izolasyonu daha kayda değer bir iş diye düşündüm [emoji3]   
eyvallah sağol Metin hocam. Yapalım senin Opel'e de [emoji4]
[emoji23][emoji23] 5000 lira iyi para.
tahmin ettim önceki aracın yalıtımı iyidir diye [emoji4] 
Burak Uzel ile başka forumdan tanışıyoruz ikimizde de Bora vardı o yüzden aynı durumu bende Bora dan sonra bindiğim her araçta yaşıyorum [emoji16]
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Metin Akbal yazdı:

Burak Uzel ile başka forumdan tanışıyoruz ikimizde de Bora vardı o yüzden aynı durumu bende Bora dan sonra bindiğim her araçta yaşıyorum emoji16.png

 

vw bırakıp opel alırsan yaşayacağın bu tabi :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Uzel
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Desibel ölçümü doğru mu bilmiyorum. Ama subigarage’nin yaptığı ve sinan koç’un test ettiği megane hb’de 90-100 km hızlarda 10 db düşüş vardı. Aslında ben yapmayı çok istiyorum fakat yardım edecek biri olmadığından girişemiyorum. 

Hocam açıkcası desibel  ölçümünü tam istediğim gibi yapamadım.  İstanbul TEM çok kalabalık, yolların çoğu pürüzlü pütürlü, trafik de fazla. Bir de ölçümü, telefonu gögse tutturulmuş olarak yaptım. gördüğüm kadarıyla 4 decibel rahat düştü.  Ama aracın içindeki his önceki halinden epey farklı.  TEM'de  veya uzun yolda hatta bazen şehiriçinde :)  arka koltuk ile rahat konuşamazken artık çok rahat konuşmaya başladık.  Müzik sesi epey kısık şekilde ve  daha kaliteli.  Bunları hissedince açıkcası decibel'i pek takmıyorum.  

 

Araca yapmak istediğim 2 şey kaldı,  bir direklere uygulama yapacağım.  bir de daha ucuz malzemeden belki  çamurluk içerisine uygulama yapabilirim.  O zaman biraz daha decibel düşüşü olabilir diye tahmin ediyorum. 

 

Kendi başınıza çok rahat kapı içlerine yapabilirsiniz.  Ben sadece araç içi tabanı yaparken  hem süreyi kısaltmak hem iş yükünü biraz azaltmak için yardım aldım .   Kendiniz tek başınıza daha fazla emek ve süre ile de  yaparsınız.  ikinci kişiye bir ihtimal  belki ön koltukları araçtan çıkarırken bir  yere çarpmadan zarar vermeden çıkarabilmek için ihtiyaç duyabilirsiniz. 

 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Gürültü için desibel ile birlikte frekans da ölçülmeli. Çünkü düşük frekanslı sesler daha az rahatsız edici iken yüksek frekanslı sesler daha çok rahatsız eder. Yani tok sesler daha az rahatsız eder. Sizin kullanmış olduğunuz malzeme gibi ürünler sesin frekansını da azalttığı için 4 db'lik azalmaya rağmen çok daha fazla iyileşme hissediyorsunuz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
vw bırakıp opel alırsan yaşayacağın bu tabi [emoji3] 
VW Opel gibi kampanya yapsaydı şu an Astra ya değil Golf e biniyor olacaktım [emoji16]
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...