İçeriğe Yönlendir

Cruze - Referans Değerler.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba TIS programında gezerken bulduğum sağlam bir arabanın referans değerlerini keşfettim. Servise giren bir otomobil bu referanslar ışığında sorunları tespit ediliyor. Bu nedenle kıymetli olacağını düşünüp paylaşmak istedim. Olurda bir gün Cruze sahibi olursanız ( Allah korusun dediğinizi duyar gibiyim) obd ile yapacağınız bir test aşağıdaki çoğu referans bilgiyi kıyaslamanız ve yorumlamanız mümkün olacaktır. Mesela benim bir anomalim var. Klima gazı basıncı bende düşük çıktı. Referans basıncın neredeyse yarısı. 

 

Motor Kumanda Modülü Tarama Aleti Bilgileri — LXV, 2H0

Tablo 1: Motor Kumanda Modülü Tarama Aleti Veri Parametreleri
Tablo 2: Motor Kumanda Modülü (ECM) Tarama Aleti Çıkış Kontrolleri

Motor Kumanda Modülü Tarama Aleti Verileri Listesi, tarama aletinde mevcut olan motorla ilgili tüm parametreleri içerir. Liste alfabetik sırada düzenlenmiştir. Verilen bir parametre, veri listelerinden herhangi birinde görülebilir ve bazı durumlarda birden çok kez veya bazı ilgili parametreleri bir araya getirmek için birden fazla listede görülebilir.

Motor Tarama Aleti Veri Listesini yalnızca aşağıdakiler belirlendikten sonra kullanın:

    •  Diyagnostik Sistem Kontrolü - Araç tamamlanmıştır.
    •  Herhangi bir diyagnostik hata kodu (DTC) verilmemiştir.
    •  Araç üstü diyagnozlar düzgün çalışıyor.

Düzgün çalışan bir motordan alınan tarama aleti değerleri, arıza teşhisi yaptığınız motorla karşılaştırma için kullanılabilir. Motor Tarama Aleti Veri Listesi, normal çalışan bir motorda görülebilen değerleri gösterir.

Not: Hatalı değerler gösteren bir tarama aleti kullanılmamalıdır. Tarama aletiyle ilgili sorunlar üreticiye bildirilmelidir. Arızalı bir tarama aletinin kullanılması yanlış diyagnoza veya parçaların gereksiz bir şekilde değiştirilmesine sebep olabilir.

Bu servis kılavuzunda, diyagnozda kullanılmak üzere yalnızca aşağıda listelenen parametreler referans olarak verilmiştir. Bütün değerler aşağıda tanımlanan tipik aralık içindeyse, motor diyagnozu için bkz. Arıza Belirtileri - Motor Kontrolleri .

Motor Kumanda Modülü Tarama Aleti Veri Parametreleri

Parametre

Sistem Durumu

Beklenen Değer

Adı

Çalışma Koşulları: Motor Rölantisi/Radyatör Hortumu Sıcak/Gaz Kelebeği Kapalı/Park veya Nötr/Kapalı Lup/Yardımcı Üniteler Kapalı/Fren Pedalı Bırakıldı

5 Volt Referans 1, 2 veya 3

Kontak AÇIK

5 V

Bu parametre, kontrol modülünde 5 V referans devrelerinde algılanan gerilimi gösterir. Daha yüksek gerilimde tarama aleti daha yüksek bir değer gösterecektir. Daha düşük gerilimde tarama aleti daha düşük bir değer gösterecektir.

5 Voltluk Referans 1, 2 veya 3 Devresi Durumu

Kontak AÇIK

Tamam

5 V'luk referans devresi durumu yoksa bu parametre Tamam gösterir. Devre şasiye kısa veya B+'ya kısa ise Arıza görüntülenir.

Klima Yüksek Taraf Basınç Sensörü

A/C KAPALI

0,75-1,5 V*

Bu parametre, kontrol modülüne giden A/C yüksek taraf basınç sensörü sinyal devresindeki voltajı gösterir.

*Sıcaklık ve bağıl neme bağlı olarak değişir.

A/C AÇIK

1,3-2,5 V*

Klima Yüksek Taraf Basınç Sensörü

A/C KAPALI

450-650 kPa* (65-95 (PSI))*

Bu parametre, kontrol modülüne giden A/C yüksek taraf basınç sensörü sinyal devresindeki basıncı gösterir.

*Sıcaklık ve bağıl neme bağlı olarak değişir.

Motor devri 2.000 dev/dak.

1117-2350 kPa* (162-341 PSI)*

WOT için Klima Kapalı

A/C AÇIK

Hayır

Bu parametre, kontrol modülünün tamamen açık gaz kelebeği için (WOT) A/C kompresör kavrama rölesine kapatma komut verip vermediğini gösterir.

A/C Devre Dışı Bırakma - A/C Basıncı Kademe Dışı

A/C AÇIK

Hayır

Bu parametre, A/C basıncının kontrol modülü tarafından belirlenen normal çalışma aralığının dışında olup olmadığını gösterir.

Klima Kompresör Kavraması Rölesi Komutu

A/C AÇIK

Açık

Bu parametre, kontrol modülü tarafından komut verildiği şekliyle klima (A/C) kavrama rölesi kontrol devresinin durumunu gösterir.

Klima Talep Sinyali

A/C AÇIK

Evet

Bu parametre, ısıtma, havalandırma ve klima (HVAC) kontrollerinden kontrol modülüne yapılan A/C talebi girişinin durumunu gösterir.

Gaz Pedalı Konumu

Gaz pedalı devrede değil

0%

Bu parametre, APP sensörlerinden gelen sinyalleri kullanarak kontrol modülü tarafından hesaplandığı şekliyle gaz pedalı konumunun (APP) açısını gösterir.

Gaz pedalı tamamen basılı konumda

100%

Hava/Yakıt Eşitlik Oranı Komutu

--

Değişir

Bu parametre, çeşitli sensör girişleri temelinde kontrol modülü tarafından hesaplandığı şekliyle hava-yakıt oranını gösterir. Tarama aleti, daha zengin bir hava-yakıt karışımı için komut verdiğinde daha düşük bir hava/yakıt oranı gösterecektir. Tarama aleti, daha fakir bir hava-yakıt karışımı için komut verdiğinde daha yüksek bir hava/yakıt oranı gösterecektir. Kapalı döngü çalışmada, hava-yakıt oranı normalde yaklaşık 14,7 ila 1 olmalıdır.

APP Sensörü 1

Gaz pedalı devrede değil

0,88-1,08 V

Bu parametre, kontrol modülüyle ölçüldüğü şekliyle gaz pedalı konum (APP) sensörü 1 sinyal devresindeki mevcut voltajı gösterir.

Gaz pedalı tamamen basılı konumda

4,17-4,37 V

APP Sensörü 2

Gaz pedalı devrede değil

0,39-0,59 V

Bu parametre, kontrol modülüyle ölçüldüğü şekliyle gaz pedalı konum (APP) sensörü 2 sinyal devresindeki mevcut voltajı gösterir.

Gaz pedalı tamamen basılı konumda

2,02-2,22 V

BARO

--

65-104 kPa (8-16 PSI) - Rakıma göre değişir

Bu parametre, barometrik basıncı (BARO) gösterir. Rakım farklarını dengelemek üzere yakıt kontrolü için barometrik basınç sensörü girişini kullanır.

Kontrol Modülü Gerilimi Sinyali

--

B+

Bu parametre, kontrol modülündeki kontak sistemi voltajının durumunu gösterir.

1. Soğutma Fanı Rölesi Komutu

--

Değişir

Bu parametre soğutma fanı rölesi 1 kontrol devresinin komut verilmiş durumunu görüntüler. Tarama aleti fan kontrol rölesi 1 komutunu AÇIK gösterdiğinde soğutma fanı rölesi 1 AÇIK olmalıdır. Tarama aleti fan kontrol Rölesi 1 Komutunu KAPALI gösterdiğinde soğutma fanı rölesi 1 KAPALI olmalıdır.

2. Soğutma Fanı Rölesi Komutu

--

Değişir

Bu parametre soğutma fanı rölesi 2 kontrol devresinin komut verilmiş durumunu görüntüler. Tarama aleti fan kontrol Rölesi 2 komutunu AÇIK gösterdiğinde soğutma fanı rölesi 2 AÇIK olmalıdır. Tarama aleti fan kontrol Rölesi 2 komutunu KAPALI gösterdiğinde soğutma fanı rölesi 2 KAPALI olmalıdır.

3. Soğutma Fanı Rölesi Komutu

--

Değişir

Bu parametre soğutma fanı rölesi 3 kontrol devresinin komut verilmiş durumunu görüntüler. Tarama aleti fan kontrol Rölesi 3 komutunu AÇIK gösterdiğinde soğutma fanı rölesi 3 AÇIK olmalıdır. Tarama aleti fan kontrol Rölesi 3 komutunu KAPALI gösterdiğinde soğutma fanı rölesi 3 KAPALI olmalıdır.

CPP, Uygulama Konumunu Öğrendi

--

V

Bu parametre, debriyaj pedalına ilgili öğrenme prosedürü esnasında tam basıldığında, debriyaj pedalı pozisyon (CPP) sensörü için öğrenilen pozisyonu görüntüler.

CPP, Ayırma Konumunu Öğrendi

--

V

Bu parametre, debriyaj pedalı bırakıldığında, debriyaj pedalı pozisyon sensörü için öğrenilen pozisyonu görüntüler.

CPP Sensörü

--

Değişir

Bu parametre debriyaj pedalının yer değişimi (öğrenilen bırakılmış ve tam basılmış konumlarına göre düzeltilmiş ve normalleştirilmiş) gösterir, burada %0 debriyaj pedalının bırakılmasına ve %100 debriyaj pedalına tamamen basılmasına karşılık gelir.

CPP Sensörü

--

Değişir

Bu parametre referans geriliminin bir yüzdesi olarak debriyaj pedalı konum sensörü analog girdisini gösterir.

Geçerli Vites

Şanzıman Park veya Nötr konumunda

1-6

Bilinmiyor, 1, 2, 3, 4, 5 veya 6 ibaresini gösterir. Bu parametre geçerli komuta edillmiş vites konumunu belirtir.

İstenen ECT

--

Değişir

Bu parametre istenen motor soğutma suyu sıcaklığını (ECT) derece cinsinden gösterir.

İstenen Rölanti Devri

--

600-950 dev/dak.

Bu parametre, kontrol modülü tarafından komut verildiği şekliyle istenen motor rölanti devrini gösterir.

İstenen Gaz Kelebeği Konumu

--

%2-6

Bu parametre, kontrol modülü tarafından komuta edildiği şekliyle istenen gaz kelebeği konum açısını gösterir.

DTC'nin Silinmesinden Bu Yana Mesafe

--

Değişir

Bu parametre, bir emisyon diyagnostik hata kodu silindiğinden bu yana toplam mesafeyi görüntüler. Tarama aleti, araç sürüldükçe artan mesafeyi görüntüleyecektir.

Son Arızadan Bu Yana Mesafe

--

Değişir

Bu parametre, emisyon diyagnostik hata kodunun son başarısız olduğu zaman toplanmış mesafeyi görüntüler.

Bu Sürüş Çevrimindeki Mesafe

--

Değişir

Bu parametre, bir emisyon diyagnostik hata kodu silindiğinden bu yana toplam mesafeyi görüntüler. Tarama aleti, araç sürüldükçe artan mesafeyi görüntüleyecektir.

ECT Sensörü 1

--

-39 ila +140°C (-38 ila +284°F)

Değişir

Bu parametre, motor soğutma suyu sıcaklığı (ECT) sensöründen kontrol modülüne yapılan giriş temelinde soğutma suyunun sıcaklığını gösterir 1.

ECT Sensörü 2

--

-39 ila +140°C (-38 ila +284°F)

Değişir

Bu parametre, 2. radyatör soğutma suyu sıcaklığı (ECT) sensöründen kontrol modülüne yapılan giriş esas alınmak suretiyle radyatör soğutma suyunun sıcaklığını gösterir.

Motor Kumandaları Ateşleme Rölesi Geri Besleme Sinyali

--

B+

Bu parametre, kontrol modülünün motor kontrol kontak rölesi piminde mevcut olan voltajı gösterir.

Motor Soğutma Suyu Sıcaklığı

--

-39 ila +140°C (-38 ila +284°F)

Değişir

Bu parametre, motor soğutma suyu sıcaklığı (ECT) sensöründen kontrol modülüne yapılan giriş temelinde soğutma suyunun sıcaklığını gösterir 1.

Motor Soğutma Suyu Termostat Isıtıcısı Komutu

--

0-100%

Bu parametre motor soğutma suyu termostatının komut verilen iş çevrimini gösterir.

Motor Yükü

Motor Rölantide

%11-20

Değişir

Bu parametre, çeşitli motor sensörlerinden kontrol modülüne yapılan girişler temelinde yüzde cinsinden hesaplanan motor yükünü gösterir.

Motor devri 2 500 dev/dak.

%25-40

Motor Yağ Seviyesi Şalteri

--

Tamam

Bu parametre, şekliyle motor yağı seviyesinin motor yağ seviyesi şalterinden alınan bilgi temelinde kontrol modülü tarafından belirlenen aralık dahilinde olup olmadığını gösterir.

Motor Yağ Basıncı Şalteri

--

Tamam

Bu parametre, kontrol modülü tarafından belirlenen şekilde motor yağ basıncının durumunu gösterir. Kontrol modülü, motor yağ basıncının yeterli olup olmadığını belirlemek için, motor yağ basınç şalterini takip-kontrol eder. Motor yağı basıncı önceden belirlenmiş bir seviyenin altına düşünce, tarama aleti Düşük ibaresini gösterir.

Motor Çalışma Süresi

Motorun Çalışması

Değişir

Bu parametre, motor çalıştırıldığından beri geçen süreyi gösterir. Tarama aleti zamanı saat, dakika ve saniye olarak görüntüleyecektir. Motor durunca, motor çalışma zamanı sıfıra resetlenecektir.

Motor Devri

Motoru Kranklama

60 dev/dak'dan daha büyük

Bu parametre, krank mili konum sensöründen alınan bilgi temelinde motor krank milinin devrini gösterir.

Motor Rölantide

Yaklaşık 650-950 dev/dak.

EVAP Boşaltma Solenoid Valfı Komutu

--

%10-20

Bu parametre, kontrol modülü tarafından kumanda edilen evaporatif emisyon (EVAP) kanister tahliye solenoidinin o anki zamanını veya iş zamanını gösterir. Yüzde sıfır, tahliye olmadığını gösterir. Yüzde yüz, tam tahliyeyi gösterir.

Egzoz Eksantrik Mili Konum Komutu

--

%45-75

Bu parametre kontrol modülü tarafından kumanda edilen şekliyle egzoz eksantrik milinin komut verilen iş çevrimini gösterir.

Yakıt Seviyesi Sensörü

--

Değişir

Bu parametre, yakıt deposundaki yaklaşık yakıt seviyesini bir voltaj olarak görüntüler. Kontrol modülü bu seviyeyi, depodaki yakıtı takip-kontrol etmek için kullanılan sensörden gelen sinyali kullanarak hesaplar. Depodaki yakıt seviyesi neredeyse boşsa, tarama aleti düşük bir değer görüntüleyecektir Depodaki yakıt seviyesi yüksek veya neredeyse doluysa, tarama aleti yüksek bir değer görüntüleyecektir

Yakıt Pompası Rölesi Komutu

Kontak AÇIK, motor KAPALI

2 s için yakıt pompası açık

Bu parametre, yakıt pompası rölesi kontrol devresinin kontrol modülleri tarafından komut verilen durumunu gösterir.

Motor rölantide çalışıyor

Açık

Yakıt Deposu Basınç Sensörü

--

0,00 inç H2O

Bu parametre, yakıt deposundaki basınç/vakumu gösterir. Negatif bir değer vakumu gösterirken, pozitif bir değer basıncı gösterir.

Yakıt Deposu Basınç Sensörü

--

1,3-1,7 V

Bu parametre, yakıt deposu basınç sensöründen gelen ve kontrol modülü tarafından alınan voltaj sinyalini gösterir.

Jeneratör F Terminali Sinyali

--

%40-70

Bu parametre voltaj regülatörü veya kontrol modülü tarafından kumanda edilen şekliyle jeneratör alan iş çevrimini belirtir. Tarama aleti komut verilen daha yüksek bir jeneratör çıkışı için daha yüksek bir değer ve komut verilen daha düşük bir jeneratör çıkışı için daha düşük bir değer gösterecektir.

HO2S 1 veya HO2S 2

Kontak AÇIK, Motor KAPALI

50-900 mV

Bu parametre, kontrol modülü tarafından ölçülen şekliyle ısıtmalı lambda sensörü (HO2S) sensör 1 veya 2'yi gösterir. Tarama aleti zengin bir durumda daha yüksek bir değer ve fakir durumda daha düşük bir değer gösterecektir.

Motorun Çalışması

Değişir

HO2S Isıtıcısı Sensörü 1 veya 2

--

0,42-0,62 A

Bu parametre, kontrol modülü komutuna göre HO2S ısıtıcısının amperini görüntüler.

HO2S 1 veya HO2S 2 Isıtıcı Komutu

--

%0-99

Bu parametre, kontrol modülü tarafından komut verildiği şekilde HO2S 1 veya HO2S 2 ısıtıcısının durumunu gösterir. Tarama aleti, ısıtıcı komutu yükseldikçe daha yüksek bir değeri, ve ısıtıcıya AÇIK komutu verilmediyse daha düşük bir değeri görüntüleyecektir.

IAT Sensörü

--

-39 ila +140°C ( -38 ila +284°F)

Bu parametre, emme havası sıcaklık (IAT) sensöründen gelen ve kontrol modülüne giren girişler temelinde hava emme sistemine giren havanın sıcaklığını gösterir.

IAT Sensörü

--

0-5 V

Bu parametre emme havası sıcaklık sensöründe kontrol modülü tarafından hesaplanmış voltaj değerini gösterir.

Ateşleme Aksesuarı Sinyali

--

AÇIK

Bu parametre kontak anahtarından kontrol modülüne kontak aksesuar konum girdisi durumunu gösterir.

Kontak Anahtarı Durumu

--

Aktif

Bu parametre kontak anahtarı kontrol modülünün kontak devresine akü gerilimi verdiğinde aktif gözükür.

Emme Eksantrik Mili Konumu Komutu

--

45-75%

Bu parametre kontrol modülü tarafından kumanda edilen şekliyle emme eksantrik milinin komut verilen iş çevrimini gösterir.

Emme Manifoldu Ayarı Kontrol Valfı Kontrol Devresi Komutu

--

Kapalı

Bu parametre, kontrol modülü tarafından emme manifoldu ayar valfi solenoidi kontrol devresinin durumunu gösterir.

Uzun Süreli Yakıt Ayarı

--

%-5 ila %+5

Bu parametre kontrol modülü tarafından komut verilen Uzun Süreli Yakıt Ayarı düzeltmesini gösterir.

MAP Sensörü

--

26-52 kPa

Bu parametre manifold mutlak basınç (MAP) sensöründen kontrol modülüne basıncı gösterir.

MAP Sensörü

--

0,98-1,42 V

Bu parametre MAP sensöründen kontrol modülüne sinyal gerilimini gösterir.

Park/Nötr Pozisyon Şalteri

--

Park/Boş

Bu parametre vites seçimi pozisyonunu, Park/Nötr veya Viteste olarak görüntüler.

İndirgenmiş Motor Gücü

--

Aktif Değil

Bu parametre katalizatör veya motor hasarını önlemek ya da etkilenmiş gaz kelebeği ayar elemanı kontrol (TAC) sistem yüzünden motor gücünü düşürmek için kullanılan kontrol modülünün çalışma modu durumunu gösterir.

Depoda Kalan Yakıt

--

0-100%

Değişir

Bu parametre, yakıt deposunda kalan yakıt miktarını yüzde olarak ölçüldüğü şekilde görüntüler Kontrol modülü, yakıt seviyesi sensörlerinden gelen bilgiler kullanarak depoda kalan yakıt miktarını belirler. Tarama aleti dolu yakıt deposunda daha yüksek bir değer ve boş yakıt deposunda daha düşük bir değer gösterecektir.

Geri Vites Konumu Şalteri

--

KAPALI

Mekanik Vites Geri Şalteri AÇIK, ECM'ye geri vites şalteri donanımla bütünleşik girişinin aktif olduğunu gösterir.

Kısa Süreli Yakıt Ayarı

--

%-5 ila %+5

Bu parametre lambda sensörüne karşılık olarak kontrol modülü tarafından yakıt sevkiyatında yapılan kısa süreli düzeltmeyi gösterir. Lambda sensörü fakir bir hava/yakıt karışımı gösterirse kontrol modülü yakıt ekleyerek kısa süreli yakıt ayarını 0 üstüne arttıracaktır. Lambda sensörü zengin bir hava/yakıt karışımı gösterirse kontrol modülü yakıtı azaltarak kısa süreli yakıt ayarını 0'ın altına düşürür.

Marş Motoru Rölesi Komutu

--

KAPALI

Tarama Aleti AÇIK veya KAPALI ifadesini görüntüler. Tarama aleti kontak MARŞ konumuna çevrilene kadar KAPALI ibaresini gösterir.

TAC Yönlendirmeli Motor Kapatma

--

NO

Bu parametre, kontrol modülü tarafından yapılan TAC kontrolünün durumunu gösterir. Bir gaz kelebeği kontrol hatası nedeniyle motor kapatıldığı takdirde tarama aleti EVET görüntüleyecektir. Bir gaz kelebeği kontrol hatası ile motor kapatılmadığı takdirde tarama aleti HAYIR görüntüleyecektir.

TAC Motoru

--

Etkinleştirildi

Bu parametre ECM tarafından TAC motor sürücüsünün durumunu gösterir. TAC motorunun çalışmasına izin verilirse tarama aleti Etkinleştirildi görüntüleyecektir. RAC motoru devre dışı bırakılırsa, tarama aleti devre dışı görüntüleyecektir.

TAC Motoru Komutu

--

0-100%

Değişir

Bu parametre kontrol modülü tarafından TAC motorunun komut verilen durumunun yüzdesini gösterir.

Gaz Kelebeği Konumu

--

2-6%

Bu parametre iki gaz kelebeği konum sensöründen gelen bilgileri kullanarak kontrol modülü tarafından gösterilen gerçek gaz kelebeği konum açısını gösterir.

Gaz Kelebeği Konum Sensörü 1

Gaz pedalı devrede değil

4,14-4,34 V

Bu parametre gaz kelebeği grubunun gaz kelebeği konum sensörü 1'den kontrol modülüne gönderilen gerilim sinyalini gösterir. Gaz kelebeği konum sensörü 1, gaz kelebeği kapalıyken yüksek gerilim ve gaz kelebeği plakası tamamen açıkken düşük gerilim gösteren bir dizi değerdir.

Gaz pedalı tamamen basılı konumda

3,50-3,37 V

Gaz Kelebeği Konum Sensörü 2

Gaz pedalı devrede değil

0,68-0,88 V

Bu parametre gaz kelebeği grubunun gaz kelebeği konum sensörü 2'den kontrol modülüne gönderilen gerilim sinyalini gösterir. Gaz kelebeği konum sensörü 2, gaz kelebeği kapalıyken düşük gerilim ve gaz kelebeği plakası tamamen açıkken yüksek gerilim gösteren bir dizi değerdir.

Gaz pedalı tamamen basılı konumda

1,35-1,55 V

Tork Verildi Sinyali

--

Değişir

Bu parametre motor yükü, gaz kelebeği konumu ve diğer motor girişlerini esas alarak hesaplanan bir valfi gösterir. Bu parametre, ölçülmüş motor torkununun 20 N·m (15 lb ft) değeri kadar hassas olacak şekilde hesaplanmıştır.

Toplam Vuruntu Gecikmesi

--

0 Derece

Bu parametre, kontrol sistemi tarafından takip-kontrol edilen tüm kontrol sistemleri nedeniyle ne kadar kontak kıvılcım zamanlamasının geciktirildiğini gösterir. Tarama aleti, yüksek sıcaklıklar ve kilitlenmez frenleme gibi aşırı durumlarda yüksek bir valf görüntüleyecektir. Tarama aleti daha hafif sürüş koşullarında daha düşük bir değer görüntüleyecektir.

Toplam Tekleme

--

Sayımlar

Bu parametre, son 200 krank mili devir örnek periyodu için kontrol modülünün teklemeler olarak tespit ettiği toplam silindir ateşlemesi sayısını gösterir.

Araç Hız Sensörü

--

0 km/saat (0 MPH)

Bu parametre, araç hız sensöründen (VSS) alınan bilgi temelinde şanzıman kontrol modülü (TCM) tarafından hesaplandığı şekliyle aracın hızını gösterir.

DTC'nin Silinmesinden Bu Yana Isıtmalar

--

Değişir

Bu parametre DTC'nin silinmesinden bu yana ısınmaların sayısını gösterir.

Motor Kumanda Modülü (ECM) Tarama Aleti Çıkış Kontrolleri

Çıkış Kumandası

Adı

Klima Kavraması Rölesi

Bu fonksiyon A/C kompresör rölesini etkinleştirir. A/C rölesinin normal komut verilen durumu Yok şeklindedir. Klima kompresörü AÇIK veya KAPALI komutu geldiğinde AÇILIR veya KAPANIR. Sistem, tarama aleti ile iptal edilene dek komut verilen durumda kalır. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi başlatır:

    •  Doğru güç modunda
    •  Klima yüksek yan basıncı sınır içerisinde
    •  Motor devri sınır içerisinde
    •  Kontak voltajı sınır içerisinde.
    •  Verilmiş herhangi bir klima basınç sensörü DTC'si yok.

Debriyaj Pedalı Konumunun Öğrenilmesi

Bu cihaz kumandası, debriyaj pedalı tam basılı konumunu öğrenme prosedürünü tetiklemek için kullanılır.

Soğutma Fanı

Bu fonksiyon soğutma fanı rölesi 1'i kontrol eder. Fanın normal komut verilen durumu Yok şeklindedir. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi başlatır:

    •  Motor soğutma sıvısı sıcaklığı sınır dışında değil
    •  Doğru güç modunda.

Motor Yağı Ömrünün Sıfırlanması

Bu fonksiyon motor yağı ömrünü sıfırlamak için kullanılır. Motor yağının kalan ömrü, motor devirlerinden ve son yağ değişiminden itibaren kat edilen mesafeden belirlenir.

EVAP Boşaltma Solenoid Valfı

Bu fonksiyon, EVAP tahliye solenoid valfini kontrol eder. Normal komut verilen durum HİÇBİRİ konumudur. Sistem, boşaltma valfinin iş çevrimini %0-100 aralığında %10'luk dilimlerle değiştirmek suretiyle boşaltılan miktarı artırır veya azaltır. Tarama aleti aşağıdaki durumlar gerçekleştiğinde testi başlatır:

    •  EVAP boşaltma sistemindeki vakum seviyesi sınır içerisinde.
    •  Verilmiş bir EVAP DTC'si yok.
    •  EVAP sistemi testi devam etmiyor.
    •  Doğru Güç Modunda.

EVAP Testi

Araç üzerindeki EVAP diyagnostik testini başlatır.

EVAP Havalandırması Solenoid Valfı

Bu fonksiyon, EVAP havalandırma solenoidini kontrol eder. Normal komut verilen durum hiçbiri konumudur. AÇIK komutu verildiğinde havalandırma valfi havalandırmıyor konumuna geçer. KAPAT komutu verildiğinde havalandırma valfi havalandırılıyor konumuna geçer. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi gösterir:

    •  EVAP boşaltma sistemindeki vakum seviyesi sınır içerisinde.
    •  Verilmiş bir EVAP DTC'si yok.
    •  EVAP sistemi testi devam etmiyor.
    •  Doğru güç modunda.

Egzoz Eksantrik Mili Konumu Ayar Elemanı

Bu işlev, seçilen eksantrik mili ayar elemanı solenoidini kontrol eder. Normal komut verilen durum HİÇBİRİ konumudur. Sistem, 5 derecelik artışlarla seçilen eksantrik milinin açısını arttırır veya azaltır. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi başlatır:

    •  Motor işliyor.
    •  Komuta edilen eksantrik mili konumu sınır dışında değil.
    •  Krank mili konumu veya eksantrik mili konumu sensörüyle ilgili verilmiş bir DTC yok.
    •  Motor yağı sıcaklığı sınır dışında değil.
    •  Doğru güç modunda.

Ayar elemanı 30 s sonunda devre dışı bırakılmışsa ayar elemanı kontrolüne aynı ayar elemanı üzerine 60 s süresince tekrar izin verilmez.

Yakıt Pompası Rölesi

Bu fonksiyon, yakıt pompası rölesini kontrol eder. Normal komut verilen durum HİÇBİRİ konumudur. AÇ veya KAPAT komutu verildiğinde ECM yakıt pompasını ÇALIŞTIRIR veya DURDURUR. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi başlatır:

    •  Motor devri 0 dev/dak.
    •  Doğru güç modunda.
    •  Çıkış kontrol zamanlayıcısı sona ermemiştir.
    •  Kontak gerilimi aralık içindedir.

Yakıt Ayarı Sıfırlama

Bu fonksiyon, öğrenilen yakıt ayarı değerlerini başlangıç değerlerine sıfırlamak için kullanılır.

Jeneratör L Terminali

Bu fonksiyon jeneratör L terminali çıktısı durumunu iptal etmek için kullanılır. Komut verilen durumlar AÇIK ve KAPALI şeklindedir. KAPALI seçeneğinin seçilmesi, ECM'ye jeneratörü KAPATMA ve bir çıkış voltajı oluşturma komutu verir. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi başlatır:

    •  Motor, bileşeni KAPATMAK üzere çalışır.
    •  Araç hızı 0 km/saattir (0 mil/sa).
    •  Doğru güç modunda.
    •  Çıkış kontrol zamanlayıcısı sona ermemiştir.

HO2S Isıtıcısı Sensörü 1 veya 2

Bu fonksiyon seçilen HO2S ısıtıcısını kumanda eder. Normal komut durumu Hiçbiri, açık ve kapalıdır. HO2S ısıtıcısının AÇIK konuma getirilmesi, ısıtıcı sürücüsünü çalıştırır. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi başlatır:

    •  Motor işliyor.
    •  Egzoz sıcaklığı kademe dahilindedir.
    •  Doğru güç modunda.
    •  HO2S ısıtıcıları aşırı ısınmamış.
    •  Kontak voltajı ısıtıcılara AÇIK komutu verilirken sınır dışarısında değildi.

Emme Eksantrik Mili Konum Ayar Elemanı

Bu işlev, seçilen eksantrik mili ayar elemanı solenoidini kontrol eder. Normal komut verilen durum HİÇBİRİ konumudur. Sistem, 5 derecelik artışlarla seçilen eksantrik milinin açısını arttırır veya azaltır. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi başlatır:

    •  Motor işliyor.
    •  Komuta edilen eksantrik mili konumu sınır dışında değil.
    •  Krank mili konumu veya eksantrik mili konumu sensörüyle ilgili verilmiş bir DTC yok.
    •  Motor yağı sıcaklığı sınır dışında değil.
    •  Doğru güç modunda.

Ayar elemanı 30 s sonunda devre dışı bırakılmışsa ayar elemanı kontrolüne aynı ayar elemanı üzerine 60 s süresince tekrar izin verilmez.

Emme Manifoldu Çalıştırıcısı Kontrol Valfı

Bu cihaz emme manifoldu ayar valfi çıkışının durumunu iptal etmek için kullanılır. Emme manifoldu ayar valfi çıkışını açık veya kapalı duruma getirmenin valfe kapalı veya açık komutu verilmesine yol açıp açmayacağını seçmede bir çıkış testi kullanılır.

Arıza Gösterge Lambası (MIL)

Bu fonksiyon, arıza gösterge lambasını (MIL) kontrol eder. Normal komut verilen durum HİÇBİRİ konumudur. AÇ veya KAPAT komutu verildiğinde ECM arıza gösterge lambasını (MIL) YAKAR veya SÖNDÜRÜR. Bu çıkış tarama aletinin veri parametresi MIL komutu üzerinden de takip edilebilir. Sistem, tarama aleti ile iptal edilene dek komut verilen durumda kalır.

Gaz Kelebeği Konumu

Bu fonksiyon, %10 artışlarla gaz kelebeği valfini kontrol eder. Aşağıdaki şartlar sağlandığında tarama aleti testi başlatır:

    •  Motor devri 0 dev/dak.
    •  Araç hızı 0 km/saattir (0 mil/sa).

Sistem, tarama aleti ile iptal edilene dek komut verilen durumda kalır.

     
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Ali bey gerçekten çok yararlı bilgi olmuş. Ben çok aradım focus 1 için böyle toplu referans değerleri bulamamıştım.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Ömer Sarıgül yazdı:

Ali bey gerçekten çok yararlı bilgi olmuş. Ben çok aradım focus 1 için böyle toplu referans değerleri bulamamıştım.

 

Bir tane youtube videosu var. Rus menşeili. Sağlam focus 1.6 test . Bu veriler referans alabilirsiniz. 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Tam istediğim konu. Hep kafamı kurcalamış olan rölantideki motor yükü referansın iki katı bende.

 

%35-40 arası iken bende referansa göre %11-20 arası.

 

Nerelere bakmam gerekir ki?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Behlül Baş yazdı:

Tam istediğim konu. Hep kafamı kurcalamış olan rölantideki motor yükü referansın iki katı bende.

 

%35-40 arası iken bende referansa göre %11-20 arası.

 

Nerelere bakmam gerekir ki?

 

Bendede iki katı, ama onun sebebi 14,5 volt başlangıc modundan dolayı. Arabayı biraz sürüp akü voltajı 12,5 volt, sıcaklık 101 derece iken %35 - %30 rölanti yükü var. 

 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Ali Darbaz yazdı:

 

Bendede iki katı, ama onun sebebi 14,5 volt başlangıc modundan dolayı. Arabayı biraz sürüp akü voltajı 12,5 volt, sıcaklık 101 derece iken %35 - %30 rölanti yükü var. 

 


E o zaman yine çok hocam 🤣 Ben anlamadım bu işi. Bir arkadaşım 124lük Cruze aldı. Onda da baktım onda da bizimki gibi.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Behlül Baş yazdı:


E o zaman yine çok hocam 🤣 Ben anlamadım bu işi. Bir arkadaşım 124lük Cruze aldı. Onda da baktım onda da bizimki gibi.

 

Gaz pedalı konumun nedir. Gaz pedalının sesnsörleri aşınmıştır, yaylar aşınmıştır. yeterince yukarda duramadığı için %6 olması gereken değer bende %16 

Ama arabanın tac sistemi konumu tolerans içinde düzeltiği için devir artmıyor 800 - 900 devirde sabit kalıyor. 

 

Gaza bastığında 2500 devirde vites boşta iken %25 - %40 a kadar yükte kalması normal .  Ben ölçtüm %28 çıktı mesela. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...