Mert Emre ŞAMCI

2004 Fiesta / Antifriz Değişim

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Arkadaşlar merhaba,

 

Aracım 178 binde Benzin LPG 2004 model Fiesta.

 

Ortalama 1.500 Kmde bir min-max ortasında olan seviye min. seviyesine geliyor. İlk olarak bu normal mi?

2'inci olarak tamamen sıvıyı değiştirmek istiyorum. Çünkü son 2-3 eklemedir saf su konuluyor. Antifriz kalmadı neredeyse :D Önereceğiniz aracımla uyumlu antfiriz marka model tavsiye eder misiniz? Birde bu işi ben kendim yapabilir miyim? 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Ortalama 1.500 Kmde bir min-max ortasında olan seviye min. seviyesine geliyor. İlk olarak bu normal mi?

Bu normal değil. Önce bu işi çözün, sonra komple değişim yaparsınız.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Cihat

normal değil Sani abinin dediği gibi. Radyatörcülerde basınç testi yapılıyor bir kontrol ettirin derim.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Recep Selim Kaya

Üst kapak açılıp bakılacak.

Ford motoru için yağsız çalışır susuz asla derler.

Vakti zamanında aynı araba ile acı bir şekilde tecrübe ettim bunu.

İhmal etmeyin.

Üst kapak açılır, taşlanır, conta değişir. Hazır açılmışken sübaplar da değişir. 

Termostat, devir daim vs de değiştikten sonra rahat rahat binilir.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Kaan Karakaya

Soğutma sıvısı değişeli 3 sene ve 33.000 km oldu ve hala aynı seviyede duruyor.

 

Aracınızın kullanma kılavuzunda hangi antifrizi kullanacağınız yazar. %50 antifriz ve %50 saf su kullanarak yapacağınız karışımla  internetten kolayca bulabileceğiniz videolarla kendiniz değiştirebilirsiniz.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Emre ŞAMCI
Mehmet Cihat yazdı:

normal değil Sani abinin dediği gibi. Radyatörcülerde basınç testi yapılıyor bir kontrol ettirin derim.

Max'tan mine gelmiyor. Zaten ortadayken mine geliyor. Yada max seviyesinde iken ortaya geliyor.

Recep Selim Kaya yazdı:

Üst kapak açılıp bakılacak.

Ford motoru için yağsız çalışır susuz asla derler.

Vakti zamanında aynı araba ile acı bir şekilde tecrübe ettim bunu.

İhmal etmeyin.

Üst kapak açılır, taşlanır, conta değişir. Hazır açılmışken sübaplar da değişir. 

Termostat, devir daim vs de değiştikten sonra rahat rahat binilir.

Hocam ne yaptın 3-5 binlik masraf açtın hemen :D 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Recep Selim Kaya yazdı:

Üst kapak açılıp bakılacak.

Ford motoru için yağsız çalışır susuz asla derler.

Vakti zamanında aynı araba ile acı bir şekilde tecrübe ettim bunu.

İhmal etmeyin.

Üst kapak açılır, taşlanır, conta değişir. Hazır açılmışken sübaplar da değişir. 

Termostat, devir daim vs de değiştikten sonra rahat rahat binilir.

Durun yahu, belki devirdaim kaçırıyor, belki sürtüne sürtüne bi hortumda iğne başı bi delik oluştu :)

Hep @Çağlar Bayur yüzünden, hemen felaket haberi :D

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mehmet Cihat
Hocam ne yaptın 3-5 binlik masraf açtın hemen  
Maxtan ortaya takviye edilmezse ortadan mine gelir yani maxtan minimuma inmiş olur

En kolayı basınç testi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Recep Selim Kaya
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Max'tan mine gelmiyor. Zaten ortadayken mine geliyor. Yada max seviyesinde iken ortaya geliyor.

Hocam ne yaptın 3-5 binlik masraf açtın hemen :D 

 

Sani Gerşon yazdı:

Durun yahu, belki devirdaim kaçırıyor, belki sürtüne sürtüne bi hortumda iğne başı bi delik oluştu :)

Hep @Çağlar Bayur yüzünden, hemen felaket haberi :D

 

Geçen hafta iş yerinden bir arkadaşla benzer şikayetleri konuştuk.

Sonuç yukarıda yazdığım gibi maalesef. Daha da kötüsünü arayana rektefe, piston vs... 🤷‍♂️

Yine de iyisini umalım iyi olsun. Devirdaim değişimi de çözebilir sıkıntıyı tabi :good1:

  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Onur Çelebi

En ucuz çözüm ile başlayın bence öncelikle yedek su deposunun kapağını değiştirin belki basınç mekanizması bozulmuştur kapaktan kaçırıyordur. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Emre ŞAMCI

Peki değerli büyüklerim,

2.000 - 2.500 kmde ekleme yapmak dışında eksilmesinin bir zararı var mı? Zaten yılda 10.000 km yapıyorum. 3-4 kere ekleme yapsam 1 yılda ne zararı olur ki. Maxın çok az alt seviyesinde tutarım hep. Ortaya inerse. En kaliteli antfriz 50₺ desek kaç litre alıyor bilmiyorum ama zaten yarısı su yarısı antifriz olacak. Ekleme dışı zararı nedir

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ümit Türk

kesinlikle normal değil. 

eksilme sebebini araştırmalısnız. 

en ucuzundan başlayın. 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Peki değerli büyüklerim,

2.000 - 2.500 kmde ekleme yapmak dışında eksilmesinin bir zararı var mı? Zaten yılda 10.000 km yapıyorum. 3-4 kere ekleme yapsam 1 yılda ne zararı olur ki. Maxın çok az alt seviyesinde tutarım hep. Ortaya inerse. En kaliteli antfriz 50₺ desek kaç litre alıyor bilmiyorum ama zaten yarısı su yarısı antifriz olacak. Ekleme dışı zararı nedir

Eksilmenin sebebini bulmak lazım. Durum basit de olabilir, ciddi de. Motor yemeye götürür.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Eksilmenin sebebini bulmak lazım. Durum basit de olabilir, ciddi de. Motor yemeye götürür.

Antifrizi koyduğumuz kabın kapağı, kabın orjinal kapağı değildi sanırsam. Bununla bir alakası olabilir mi?

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Metin Taşcı
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Peki değerli büyüklerim,

2.000 - 2.500 kmde ekleme yapmak dışında eksilmesinin bir zararı var mı? Zaten yılda 10.000 km yapıyorum. 3-4 kere ekleme yapsam 1 yılda ne zararı olur ki. Maxın çok az alt seviyesinde tutarım hep. Ortaya inerse. En kaliteli antfriz 50₺ desek kaç litre alıyor bilmiyorum ama zaten yarısı su yarısı antifriz olacak. Ekleme dışı zararı nedir

ya bir anda tüm suyu boşaltır ve araç susuz kalırsa, veya ordan hava alıp içinde su kaynayıp conta yakarsa ?

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Barış AÇIL
En ucuz çözüm ile başlayın bence öncelikle yedek su deposunun kapağını değiştirin belki basınç mekanizması bozulmuştur kapaktan kaçırıyordur. 
Eniştem yeni aldığı freemont ile ailecek güneydoğu gezisine çıkmışlardı. Gitmeden aracın kontrollerini yapıp yola koyuldular. Dönüşte araç su eksiltmeye başlamış. Ekleye ekleye Gaziantep e kadar gelmişler. Orda bu şekilde olmaz diye çekiciyle Sivas a getirdiler.
Serviste baktıklarında iki kademeli olarak kapanan soğutma suyu depo kapağını giderken bakimini yapan usta tek kademe sıkıp bırakmış. 2000tl çekici parasına mal oldu...

Netice mi kapak önemli...
  • Beğen 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Alpay Sumer

Sebebi tespit edilmeli. ama biraz uğraşmak lazım.

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Emre Biçer

Hocam benim aracımda su eksiltiyordu sırasıyla yapılanlar:

- termostat yuvası değişti,

- hortum kelepçelerini degistirdiler,

- su ince geri dönus hortumu su kabının yukarisindan gelen ince boruyu iyice sıktılar

Usta sorun çözüldü dedi kontrol et ara ara dedi bu arada antifriz tamamen boşaltılmış yerine Çeşme suyu koymuşlardı ama kontrol ettiğimde eksiltme devam ediyordu usta bir gün birakman lazım biz iyice test edip bakicaz deyince aldım arabamı geldim sonra sık sık kontrol ederken kalorifer giden motorun hemen arkasında iki tane hortum var onun sol tarafında belli belirsizlik bir ıslaklık hissediyordum sonra ustanın yolunu tuttum bunu değiştir dedim adam değiştirdi plastik bir parça çürümüş eski hortum üzerinde sadece ucundaki klips gibi birşey var onu değiştirdi şimdi hiç eksiltme yok bence oraya bir bak. 

Opetin kırmızı antifrizi Ford'un istediği sertifikaya sahip diye hatırlıyorum ve en son ondan doldurduk.

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Eksilmenin sebebini bulmak lazım. Durum basit de olabilir, ciddi de. Motor yemeye götürür.

Hocam antifriz ve su karışımı tam min. seviyesinde. Araç çok sık fan açmaya başladı gibi hissediyorum. Sıkıştırmadan yüksek devir çevirmeden normal kullansam bile stop ettikten sonra fan açıyor. Dur kalk trafiğede aşırı girmedim. Min seviyesinde olması ile alakalı olabilir mi?  

Saf su aldım max. seviyesine kadar ekleyeceğim.

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ersin Gökdemir
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Antifrizi koyduğumuz kabın kapağı, kabın orjinal kapağı değildi sanırsam. Bununla bir alakası olabilir mi?

Olur. %70

Önce orjinal kapak takıp suyunu tamamlayıp gözlemle, sorun devam ederse diğer aşamalara geçersin. (kapağı da iyice sıkmak gerekir)

Bu arada park ettiğin yerde sabahleyin arabanın altına bak. Yerde su lekesi varmı diye ve kaputu açıp hortumları gözle kontrol etmek gerekir.

 

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Ümit Türk

Mert  Emre kardeşim;

 

su ekleme işini tabikide yap ama mutlaka arabana baktır. belki küçük bir arızadan sebep kaçırıyor. benimde her kontak çevirmemde su eksiltiyordu. sebebi ise radyatör su kaçırıyordu. hortum birleşim yerinden patlatmış. değiştirdik çok şükür daha 1 senedir su eklemedim. aynı seviye. üstelik sıkıştırmama rağmen. gerçi ben soğutma sisteminin bütün parçalarını değiştirdiğim için neredeyse yeniler.  içindeki su tapalarını üst contasını bile değiştirdim. 

  • Teşekkür 1

Mesajı paylaş


Mesajın linki
Arif Aykın

2003 fiestamda çok başıma gelmişti. LPG bağlantı aparatlarını kontrol et kireçlenme veya antifriz rengi var mı, arabanın ön göğsüne giren kalorifer hortumlarını kontrol et aynı durum var mı, yada arabayı lifte veya kanala alıp devirdaim bölgesinde radyatör bölgesine aynı durum var mı.

Mesajı paylaş


Mesajın linki

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.