İçeriğe Yönlendir

Focus 2 1.6 TDCI Yağ Lambası


Oğuzhan Dinçel

Recommended Posts

Ahmet İhsan Akşen
Oğuzhan Dinçel yazdı:

siz yine de Castrol e dönün ne olur ne olmaz

Mobil 3000 FE deneyeceğim nasipse.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Dinçel
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Mobil 3000 FE deneyeceğim nasipse.

 

8100 Ecoenergy kullandım ben. 

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Dinçel

Geçen pazar günü yine yandı lamba :( Bu sefer eskisi kadar sık yanmıyor. Şöyle oldu yanması. Çevre yolunda bi dolanayım arabayı sıkıştırayım dedim,yarın birgün uzun yola giderim ne olur ne olmaz,bişey olacaksa şimdi olsun diye. 160-180 boş yolda bastım. 6-7 km kadar var bastığım yol,tabi 2 kez ışık vardı,yavaşladım aralarda,sürekli o hızlarda değildim yani. 3.ışıkta kavşağa geldim,beklerken yandı lamba. Gaz verdim 1500 deviri geçince söndü hemen. Geldiğim yöne geri döndüm, 80-100 hıza çıktım,boşa aldım yok yanmıyor lamba,durdurdum arabayı rölanti de yanıyor sadece.   O gün biraz da dolaştık,yine durur haldeyken yandı. Pazar gününden bu güne, işe gidip gelişlerimde hiç yanmadı lamba. Ev iş arası 3 km civarı. Hatta hangi gündü sabah erken çıktım evden yine bi 5-6 km yaptım normal kullanımla denedim yine yanmadı. Ustamı aradım, yağ müşürünün kablosunu elektrikçiye kontrol ettir dedi,içinde kopma varsa ısınınca gevşeyip yakıyor lambayı olabilir dedi ama gidemedim elektrikçiye henüz vakit bulup. Ne kadar mantıklı bu da bilmiyorum tabi de. Aklıma gelen bu külbütör kapağının ordaki vakum pompası var, onu temizlemeyi düşünüyorum.Video daki arkadaş vakum pompasını temizlemiş ve sorun çözülmüş, yorumlarda sorunu çözülen kişiler de var. Başka neden olabilir fikri olan var mı? 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzhan Dinçel yazdı:

Aklıma gelen bu külbütör kapağının ordaki vakum pompası var, onu temizlemeyi düşünüyorum.Video daki arkadaş vakum pompasını temizlemiş ve sorun çözülmüş, yorumlarda sorunu çözülen kişiler de var. Başka neden olabilir fikri olan var mı? 

ne zamandır şu vakum pompasından kaynaklı arıza yok derdim, ilişkisini kuramadım ama.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mustafa Yanar yazdı:

Neyi vakumluyor acaba bu vakum pompası

fren için vakum ihtiyacını karşılıyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çağlar Bayur yazdı:

king bilir ben bilmem

Kişi başı fikis menü 750 tl olan yerde buluşalım

Mert Yeldan yazdı:

 

@Servet Aydın beyfendi acilmiş

Şartmış

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Kişi başı fikis menü 750 tl olan yerde buluşalım

Şartmış

makul

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Aydın yazdı:

Kişi başı fikis menü 750 tl olan yerde buluşalım

Şartmış

ampülü 10 a nasıl böleriz? laser kesiciyi de getir

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Dinçel
Çağlar Bayur yazdı:

ne zamandır şu vakum pompasından kaynaklı arıza yok derdim, ilişkisini kuramadım ama.

 

Abi pazar gününden beri 1 kere bile yanmadı lamba. Dün sanayiye gittim yağ müşürünün kablosuna baktırayım diye, kabloda bişey yok dedi elektrikçi. Soketine daha önce işlem yapılmış, soket yok şuan kablo direk bağlı. Soketi pazartesi sipariş edicem, en kısa zaman değiştirticem onu. Dün sanayiye giderken dolaştım biraz,sanayide de bi 10 dk kadar rölanti de çalıştı araba yanmadı yine lamba. Gelecek ay içinde uzun yola çıkıcam o nedenle riske de girmek istemiyorum işin aslı,bi an önce çözmek istiyorum sorunu. Ailecek gidicez,yolda kalmak felan büyük sıkıntı olur allah korusun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Dinçel

Güncel.

 

Geçen gün soketi aldım internetten. Bugün elektrikçiye gittim,soketi taktı,kabloyu yeniledi. Yine bi deneyeyim dedim. Çıktım çevre yoluna 150-160 bastım. Işıklara geldim yine yandı. Şuan aklımda kalan, vakum pompasının içindeki süzgecin temizliği. Yarın ustama bırakıcam tekrar,o süzgeci temizleyecek. Külbütör kapak contasında kaçırma var o değişecek, enjektör keçe ve pul takımı da değişecek. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Dinçel

Evetttt, işi artık başka boyuta taşıyoruzzz :)

 

Dün külbütör kapak contası değişti, enjektörlere ayar yapıldı,enjektör keçe ve pulları değişti, vakum pompası temizlendi. Sonuç yine yanıyor :)   Yalnız olay ilginç olmaya başladı.  Her 150-160 basmamda yanıyor diye bi durum yok şuan. Bir duruyorum rölantiye düşüyor yanıyor, bir duruyorum rölantiye düşüyor yanmıyor. Çözemedim gitti. Elektrikçiye gittim, gösterge den yapabilir dedi. Söktü göstergenin ortadaki lehimlerde oksitlenme vardı,yeniledi. Dolaştım yine yandı. Motor beyninden de yapabilir dedi ama net çözüm yok işte. Ne yapacağımı şaşırdım. Motor ustam motoru söktük rektefiye ettik,düzelmedi o zaman ne yapıcaz diyor. Çözüm bulamadık bi türlü.

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

Merakla takip ediyorum, inşallah kısa zamanda çözülür, benim tavsiyem iyi bit ford ustası bulun yoksa çok masraf edeceksimşz böyle, arabayı bırakın 1hafta gerekirse, ehil bşr usta bu işi çözer

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzhan Dinçel yazdı:

Dün külbütör kapak contası değişti, enjektörlere ayar yapıldı,enjektör keçe ve pulları değişti, vakum pompası temizlendi. Sonuç yine yanıyor

bunların zaten yağ lambası ile ilgisi yoktu? arıza teşhis cihazı bağlayıp yağ basıncı canlı verisi okuyarak dolaşmak lazım artık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Dinçel
Mustafa Yanar yazdı:

Merakla takip ediyorum, inşallah kısa zamanda çözülür, benim tavsiyem iyi bit ford ustası bulun yoksa çok masraf edeceksimşz böyle, arabayı bırakın 1hafta gerekirse, ehil bşr usta bu işi çözer

 

İnşallah. Ne yapacağımı şaşırdım artık. Onu yapıyoruz olmuyor bunu yapıyoruz olmuyor.

 

Çağlar Bayur yazdı:

bunların zaten yağ lambası ile ilgisi yoktu? arıza teşhis cihazı bağlayıp yağ basıncı canlı verisi okuyarak dolaşmak lazım artık

 

Abi vakum pompasından da olabilir dediler,o sökülecekken de külbütör contasını zaten almıştım,enjektör de aklımdaydı,aradan çıksın dedim.  Cihazlar yağ basıncını göstermiyor dedi usta. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzhan Dinçel yazdı:

Cihazlar yağ basıncını göstermiyor dedi usta. 

orjinal ids lazım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Dinçel
Çağlar Bayur yazdı:

orjinal ids lazım

 

Bi araştırayım abi kimde var,bir de zaman alıcı iş ya yola çıkması,takip etmesi,uğraşacak usta lazım. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Oğuzhan Dinçel

Son güncel atayım :)

 

Çok şükür sorun çözüldü. Hepsiburada'dan Restore motor içi onarıcı sipariş ettim geçen hafta. Yağ filtresi, 10w40 Castrol yağ değiştirdik. Yağı boşalttıktan sonra, filtre değişti,sonrasında 2 lt yeni yağ ekledik, 15 dk kadar çalkalamıştım restore yi,onu ekledik,içinde kalanları da yağ koyup çalkalayarak ekledik, kalanını yağ ile doldurduk. İşlemi tamamlayıp yola çıktım. Üst devirlerde 180 e kadar çıkıp,durdum yanmadı. Bu işlemi yolda 6-7 kez yaptım. Önceden yanan lamba yanmadı hiç çok şükür. Yaklaşık 50 km kadar yaptım, süratli kullandığımda oldu,sakin kullandığımda restore nin motor içine iyice işlemesi için. Şuan için çözüldü sorun. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
(düzenlendi)

Galerici çözümü olmuş, bir süre sonra yine sorunlar çıkacaktır bence de. Umarım daha büyük maliyetli sorunlarla karşılaşmazsınız. 

tarihinde Mustafa Yanar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzhan Dinçel yazdı:

Restore motor içi onarıcı

içeriğini okudunuz mu ?

Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Mert Yeldan yazdı:

 

Ne kullansak acaba?

Bende 1.6 tdci Cmax a sürekli mobil 5/30 super 3000 full sentetik yağ kullanırım mükemmel performans çok iyi tavsiye ederim.10 binde bir değişim iyi olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...