İçeriğe Yönlendir

Focus Uzun Yolda Motor Arıza Lambası


ZEKERİYA KARA

Recommended Posts

ZEKERİYA KARA

Aracım 2008 Ford focus 1.6 motor Benzin/Lpg li bir araç. Geçen hafta 10.000 bakımını yaptırdım. Yaklaşık4 ay önce de lpg tankını süresi bittiği için tankı değiştirdim.

şimdi ise normalde lpg yi shell den alırken ilk kez Opet ten aldım ve yaklaşık 100 km sonra motor arıza lambası yanıp sönmeye başladı yolda. Durdum baktım tekrar stop edip çalıştırdım ama geçmedi. Yalnız enteresan olan araba biraz çekişten düştü. Rolantide çalışırken motor çok sarsıntılı çalışıyor. Vites geçişlerinde falan çekişten düşüyor biraz. Böyle araba bağırıyor ama gitmiyor gibi. Ancak iyice devrini aldıktan sonra da gidiyor. Aklıma gelen acaba pis gaz mı aldım da borular falan tıkandı.? Bu konuda yardımcı olacak abilerm lütfen yardım edebilir misiniz

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Ateşlemeyle ilgili problemler yaşadığımda başıma gelmişti. Buji buji kablosu bobin kontrolü öneririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yükseklik farkı nedeniyle oksijen seviyesi azalmış olabilir. İat da sıcaksa yani hava sıcaksa daha da etkili olmuş olabilir. Böyle durumlarda yanınızda obd olması çok güzel olurdu. Bakıp ne olduğunu öğrenirdiniz. Tahminim lpg ayarı uzun yolda tutmadı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ZEKERİYA KARA
Koray Demir yazdı:

Benzinde iken de yapıyor mu bunları?

Evet yapıyor malesef

Görkem Karakaş yazdı:

Ateşlemeyle ilgili problemler yaşadığımda başıma gelmişti. Buji buji kablosu bobin kontrolü öneririm.

Teşekkür ederim. Kendi şehrimde olmadığım için farklı bi ustaya gideceğim. O yüzden gitmeden kafamda sizlerin sayesinde ön bir fikir oluşacak inşllah

Ali Darbaz yazdı:

Yükseklik farkı nedeniyle oksijen seviyesi azalmış olabilir. İat da sıcaksa yani hava sıcaksa daha da etkili olmuş olabilir. Böyle durumlarda yanınızda obd olması çok güzel olurdu. Bakıp ne olduğunu öğrenirdiniz. Tahminim lpg ayarı uzun yolda tutmadı. 

Bu olabilir, normalde Ankara da yaşıyorum. Ancak bu hafta Adana ya geldim. Sıcaklık farkı oluştu. Ancak nasıl bir çözüm bulabilirm?

Ayeıca ben bu halde malesef yaklaşık 200 km yol yaptım. Bunun araca bir zararı olur mu?

Yorum bağlantısı
Koray Demir

İlkin ateşleme üçlüsü buji+buji kablosu+bobin şüpheli. Ecu’ya atılan arıza koduna bakın neyle ilgili dtc veriyor.

Yorum bağlantısı
ZEKERİYA KARA
Koray Demir yazdı:

İlkin ateşleme üçlüsü buji+buji kablosu+bobin şüpheli. Ecu’ya atılan arıza koduna bakın neyle ilgili dtc veriyor.

Ustaya gittiğimde çözümü paylaşacağım

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş

Focus arızayı ateşleme bobini diye verir. Siz önce bi bujileri kontrol ettirin. Daha sonrasında diğerlerine bakarsınız.

Yorum bağlantısı
ZEKERİYA KARA
Görkem Karakaş yazdı:

Focus arızayı ateşleme bobini diye verir. Siz önce bi bujileri kontrol ettirin. Daha sonrasında diğerlerine bakarsınız.

Teşekkür ederim. Yukarıda da belirttiğim gibi ben bu şekilde 200 km üstünde yol yapmak zorunda kaldım. Bunun motora falan olumsuz bir etkisi olur mu?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ZEKERİYA KARA yazdı:

Teşekkür ederim. Yukarıda da belirttiğim gibi ben bu şekilde 200 km üstünde yol yapmak zorunda kaldım. Bunun motora falan olumsuz bir etkisi olur mu?

 

Şu obd bağlatıp bi baksanız arıza koduna endişeniz boşa bile olabilir. 

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
Teşekkür ederim. Yukarıda da belirttiğim gibi ben bu şekilde 200 km üstünde yol yapmak zorunda kaldım. Bunun motora falan olumsuz bir etkisi olur mu?
Eğer çok hissettiren bi performans düşüklüğü varsa sorun belki de bi bujiydi ama bobini bozmuş olabilir. Dediğimiz gibi sorun ateşlemeyse kutsal üçlüyü kontrol etmek sorun çözecektir. Benzinde yaptığı için kuvvetle muhtemel ateşleme.
Yorum bağlantısı
ZEKERİYA KARA
Ali Darbaz yazdı:

 

Şu obd bağlatıp bi baksanız arıza koduna endişeniz boşa bile olabilir. 

Yarın baktıracağım sonucu paylaşacağım

Görkem Karakaş yazdı:
ZEKERİYA KARA yazdı:
Teşekkür ederim. Yukarıda da belirttiğim gibi ben bu şekilde 200 km üstünde yol yapmak zorunda kaldım. Bunun motora falan olumsuz bir etkisi olur mu?

Eğer çok hissettiren bi performans düşüklüğü varsa sorun belki de bi bujiydi ama bobini bozmuş olabilir. Dediğimiz gibi sorun ateşlemeyse kutsal üçlüyü kontrol etmek sorun çözecektir. Benzinde yaptığı için kuvvetle muhtemel ateşleme.

 

ZEKERİYA KARA yazdı:

Yarın baktıracağım sonucu paylaşacağım

Tamam çok teşekkğr ederim. Çok farkettirmedi performansta ama hissedliyor. Yüksek devirde normal hızlanmasını yapıyor sanki birşey yokmuş gibi ancak rölantide ve ilk hızlanmada bariz belli ediyor çekişten düşmeyi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ZEKERİYA KARA yazdı:

Yarın baktıracağım sonucu paylaşacağım

 

Benzindede yapıyorsa ateşleme gidik durumda. Ateşleme bobini bozulmuş olabilir. 

Umarım subablar erimemiştir. 

Yorum bağlantısı
ZEKERİYA KARA
Ali Darbaz yazdı:

 

Benzindede yapıyorsa ateşleme gidik durumda. Ateşleme bobini bozulmuş olabilir. 

Umarım subablar erimemiştir. 

Umarım çok masraf çıkarmaz

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
ZEKERİYA KARA yazdı:

Teşekkür ederim. Yukarıda da belirttiğim gibi ben bu şekilde 200 km üstünde yol yapmak zorunda kaldım. Bunun motora falan olumsuz bir etkisi olur mu?

olur

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ZEKERİYA KARA yazdı:

Umarım çok masraf çıkarmaz

 

Bozuk ateşleme önce Katalitik konverter bozmaya başlar. 

Ama , araba bozulduğundan sonra 2500 deviri aşmadan, yüke bindirmeden sürüp geldiysen sorun çıkacağını sanmıyorum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

arıza lambası yanıp sönmesi ateşleme arızasını işaret ediyor. eğer benzinde de aynı yanıp sönme mevcut ise buji, kablo bobin kontrol edilmeli

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benzinde test edin. 

Lpg kaynaklı ise, Yanıp sönüyorsa hala, benzine geçip bir süre yol yapınca sönmesi gerekir. 

Yorum bağlantısı
ZEKERİYA KARA
Mehmet Cihat yazdı:

arıza lambası yanıp sönmesi ateşleme arızasını işaret ediyor. eğer benzinde de aynı yanıp sönme mevcut ise buji, kablo bobin kontrol edilmeli

 

Bugün Antalya'da  bir servise gittim. Ateşleme sistemini kontrol ettiler birşey yok. Siboblarda sıkıntı var onu da en az 2-3 günde yapabiliriz dediler. Malesef yaptıramadım. Ankara ya dönmede sıkıntı yok performans alamazsınız dediler. Artık Ankara da yaptıracağım. Usta çok anlamadı gibi ama başka bir yere daha gittim orası da aynısını söyledi. Aracı yaptırdığımda sorunun tam ne olduğunu yine yazacağım herkese teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
ZEKERİYA KARA
Görkem Karakaş yazdı:

Kontrol ettirdiniz mi?

Ateşleme sistemi değiştirdim ancak netice alamadım. Motos sibobu değişecek. Oda 2.500 ile 3000 tl arasında dediler. Malesef güzelşm arabam hiç arıza vermeyen arabam ciddi bir masraf çıkardı bana. Çözüm önerileriniz için teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ZEKERİYA KARA yazdı:

Ateşleme sistemi değiştirdim ancak netice alamadım. Motos sibobu değişecek. Oda 2.500 ile 3000 tl arasında dediler. Malesef güzelşm arabam hiç arıza vermeyen arabam ciddi bir masraf çıkardı bana. Çözüm önerileriniz için teşekkürler

 

Çare benzin

Yorum bağlantısı
Görkem Karakaş
 
Çare benzin
Çare benzin falan değil. Aynı sübap bende de değişti lpg kârım 10 binden fazladır. 2.5 da araba yesin.
Yorum bağlantısı
ZEKERİYA KARA
Görkem Karakaş yazdı:
Ali Darbaz yazdı:
 
Çare benzin

Çare benzin falan değil. Aynı sübap bende de değişti lpg kârım 10 binden fazladır. 2.5 da araba yesin.

Arabamdan çok memnunum o 5 yıldır biniyorum ilk kez arıza verdi şükür. Artık katlanacaz. Satayım diyordım artık 2 yıl daha binerim. Bu arada araba 165 binde 2008 model. 80.000 km den beri lpg ile biniliyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Değerli arkadaşlar, sonuçlarından memnunsanız LPG'de binmeye devam edebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...