İçeriğe Yönlendir

Kaza Yaptım Konu Hakkında Fikir Danışmak İstiyorum


Ali Talat

Recommended Posts

Onur Tunç Aldı

Öncelikle geçmiş olsun Ali Bey. Bu gönderdiğiniz kuraldan önce ben de sizin %100 hatalı olduğunuzu düşünüyordum. Tutanakta da maalesef karşı tarafın lehine şekilde yazılmış. İtiraz edin mutlaka. Evet Sani Bey’in dediği gibi siz de kusurlusunuz fakat %100 size yıkılamaz bu kusur bence. Bu son paragraf ve işaret levhasının fotoğrafı ile karşı tarafın da kusurlu bulunması sağlanabilir diye düşünüyorum. Karşı taraf sonuçta tali yol levhasını görüyor. Tali yol ayrımına gelmeden de sollamasını tamamlayıp kendi şeridine girmesi lazımdı. Sizin maalesef tutanak kısmında yeteri kadar açıklayıcı olmamanız yüzünden tali yoldan çıkan suçludur deyip karar vermişler. İnşallah zararsız bir şekilde atlatırsınız. Tekrar geçmiş olsun.
cdf9e799c2fddd3500648d84f7f477df.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Talat yazdı:

o bölgede neden sollama yasaktır bunun temel amacı da önemli. 

 

Evet çoğumuzun atladığı püf noktası bu.. 

Sollama yasağının olma sebebi, yola çıkabilecek araçların olma ihtimalidir. Sollama, müsade et çıksın yoluna demektir. 

Yola çıkarken her taraf kontrol edilmez, çıkacağımız şeridin geliş yönü kontrol edilir. O şeritten mesulüz. 

 

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ali Talat
Onur Tunç Aldı yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun Ali Bey. Bu gönderdiğiniz kuraldan önce ben de sizin %100 hatalı olduğunuzu düşünüyordum. Tutanakta da maalesef karşı tarafın lehine şekilde yazılmış. İtiraz edin mutlaka. Evet Sani Bey’in dediği gibi siz de kusurlusunuz fakat %100 size yıkılamaz bu kusur bence. Bu son paragraf ve işaret levhasının fotoğrafı ile karşı tarafın da kusurlu bulunması sağlanabilir diye düşünüyorum. Karşı taraf sonuçta tali yol levhasını görüyor. Tali yol ayrımına gelmeden de sollamasını tamamlayıp kendi şeridine girmesi lazımdı. Sizin maalesef tutanak kısmında yeteri kadar açıklayıcı olmamanız yüzünden tali yoldan çıkan suçludur deyip karar vermişler. İnşallah zararsız bir şekilde atlatırsınız. Tekrar geçmiş olsun.
cdf9e799c2fddd3500648d84f7f477df.jpg

sağolun hocam teşekkürler. benim yanıldığım ve tutanağın böyle olmasının sebebi trafik polisi aslında, geldi sonra kendi aranızda yapın dedi öyle yaptık. şöyle aldandım ona trafik polisi gidip levhayı kontrol etti ben daha sonraları gidip baktım kazadan sonra ki süreçte ama polis arkadaş sollama yasak levhası yok sadcee kavşak bölgesi levhası var onun için senin %75 onunda hızını azaltmadığı için %25 dedi öyle aldandım. daha sonraları biraz araştırınca böyle şeyler çıktı o yüzden kusura itirazım oluyor. ve anlaşmalı tutanaklarda sonradan öğrendim 75 falan yok ya %50 ya da %100 kusur oranı oluyormuş

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Ali Talat yazdı:

sn77Ct.jpg

Bu tabela sizin haklı olduğunuz konusundaki düşüncemi tamamen değiştirdi (evet siz mantıken haklı görünüyorsunuz) ama adalete olan güvenimde zerre değişim yok, şansınızı deneyin ama uzar gider o iş gibi geliyor bana

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

ali bey rapora bu resımlerıde ekleyecekdınız veya rapora polıse bunu ekletecekdınız 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
(düzenlendi)

Burada sollayan aracın hız durumu tespit edilebiliyor mu? Oradan belki bir şey çıkar.

 

 

tarihinde Eyüp Çetin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Talat
Eyüp Çetin yazdı:

Burada sollayan aracın hız durumu tespit edilebiliyor mu? Oradan belki bir şey çıkar.

 

 

aracın kazadan sonra nerde durduğu fotoğrafda mevcut hocam gerekli görüldüğünde tespit edilir. 

Erkan Işık yazdı:

ali bey rapora bu resımlerıde ekleyecekdınız veya rapora polıse bunu ekletecekdınız 

hocam mahkeme olunca bilirkişi ve keşif yapılır oradan tespit edilir bunlar tekrar ekleteceğim o zaman. pandemiden dolayı mahkemeler biraz yavaş işler sadece 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hızı tespit edemezsiniz.. 

Uzakta durması da delil sayılmaz, frene basamadım der 

Yorum bağlantısı
Ali Talat
Mehmet Ozyurek yazdı:

Hızı tespit edemezsiniz.. 

Uzakta durması da delil sayılmaz, frene basamadım der 

hocam bildiğim kadarıyla mesafeyi ölçüp ortalama hızı çıkarıyor. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

Hızı tespit edemezsiniz.. 

Uzakta durması da delil sayılmaz, frene basamadım der 

Mesaj: (1/4)  plakali SKODA SUPERB 1.6 TDI CR 120 DSG PRESTIGE markali araca ait 28.08.2020 kaza tarihli eksper rapor bilgileri: KM: 295141, Iscilik Toplam Tutar: 4500TL, Parca Toplam Tutar: 65128.40TL, Degisen Parca Bilgileri: DIREKSIYON KUTUSU(1 adet, Orijinal), JANT ALUMINYUM(2 adet, Orijinal), ARKA KAPI(1 adet, Orijinal), KAPI(1 adet, Orijinal), SOL ON AKS MILI(1 adet, Orijinal), PARCA CAMURLUK ARKA SOL(1 adet, Orijinal), VOLAN(1 adet, Orijinal), TRAVERS(1 adet, Orijinal), RADYAL LASTIK ON SAG(2 B002

 

 

Mesaj: (2/4) adet, Orijinal), AKS TASIYICI(1 adet, Orijinal), ON CAMURLUK(1 adet, Orijinal), SENSOR BRAKETI(8 adet, Orijinal), PORYA TAMIR TAKIMI(1 adet, Orijinal), ON AMORTISOR(1 adet, Orijinal), SALINCAK KOLU(1 adet, Orijinal), KAPI KILIDI ARKA SOL(1 adet, Orijinal), SOL ON KAPI CITASI(1 adet, Orijinal), KAPI CITASI(1 adet, Orijinal), CAM KRIKOSU ON SOL(1 adet, Orijinal), CAM KRIKOSU ARKA SOL(1 adet, Orijinal), KAPI KILIDI ON SOL(1 adet, Orijinal), LASTIK BURC(1 adet, Orijinal), CAM KALDIRMA MOTORU ON SOL B002

 

masraf böyle çıkmış normal mıdır hocam, değişen parçalar hakkında bilgi sahibi değilim

Yorum bağlantısı
Ali Talat
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bu kazada bunların çoğu olmuştur.

anladım sağolun hocam

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Perte ayrılmamış mı araç şimdi?

Bu şekilde yapıldıysa 41.000 üzeri kalan fark size rücu edecek gibi yanlış anlamasıysam. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Evet çoğumuzun atladığı püf noktası bu.. 

Sollama yasağının olma sebebi, yola çıkabilecek araçların olma ihtimalidir. Sollama, müsade et çıksın yoluna demektir. 

Yola çıkarken her taraf kontrol edilmez, çıkacağımız şeridin geliş yönü kontrol edilir. O şeritten mesulüz. 

 

 

O zaman kamyonun falan altında kalırız , her yeri kontrol etmek lazım bence. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Recep Selim Kaya yazdı:

Perte ayrılmamış mı araç şimdi?

Bu şekilde yapıldıysa 41.000 üzeri kalan fark size rücu edecek gibi yanlış anlamasıysam. 

 

Perttir.. 

Pert olunca muhtemelen daha az bir bedel çıkacaktır ortaya. Öyle olmayacak olsa pert etmezlerdi. 

 

Evren Erakçora yazdı:

O zaman kamyonun falan altında kalırız , her yeri kontrol etmek lazım bence. 

 

Kalırız tabi. Ancak yasa gereği sağa döneceksek sağdan gelen var mı diye bakmak zorunda değiliz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Evren Erakçora yazdı:

O zaman kamyonun falan altında kalırız , her yeri kontrol etmek lazım bence. 

 

Yuvarlak ve üçgen tabela farkını iyi öğrenmemiz lazım.

Yorum bağlantısı
Ali Talat
Recep Selim Kaya yazdı:

41.000 üzeri kalan fark size rücu edecek gibi yanlış anlamasıysam. 

kusur oranı değişmezse öyle. ağır hasar işlenmiş

Sefa Çelik yazdı:

 

Abi, kural tali yoldayken şeridin boşsa ana yola dal, sağdan gelen başka şeritte, bişey olmaz demiyor. Kural, bekle anayoldaki trafik bitsin öyle giriş yap diyor. 

 

Tek soru, arkadaş tali yolda beklerken ana yolda sağdan gelen aracın geçişini beklemeli mi beklememeli mi? 

hocam  sağ şeritte ki araç beni geçtikten sonra bu araç çarpıyor. aynı anda denk gelse skoda arada kalır zaten bana vurduktan sonra ona doğru gider ona da çarpar sağ geçti bu çarptı geçti. 

Yorum bağlantısı
Ali Talat
Nihat Palolu yazdı:

 

Yuvarlak ve üçgen tabela farkını iyi öğrenmemiz lazım.

hocam yuvarlak bilgi amaçlı, üçgende kural koyucu, tehlike uyarı işaretleri sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Evet çoğumuzun atladığı püf noktası bu.. 

Sollama yasağının olma sebebi, yola çıkabilecek araçların olma ihtimalidir. Sollama, müsade et çıksın yoluna demektir. 

Yola çıkarken her taraf kontrol edilmez, çıkacağımız şeridin geliş yönü kontrol edilir. O şeritten mesulüz. 

 

 

 

Şunu da atlıyoruz, Golf ana yoldan tali yola da dönebilirdi.

Yorum bağlantısı
Ali Talat
Nihat Palolu yazdı:

 

Şunu da atlıyoruz, Golf ana yoldan tali yola da dönebilirdi.

hocam bunda da iki yönlü yol olduğu için sola sinyal verip ama sağ şeritte devam etmeli kavşak ağzına kadar. ve uygun anda sola dönmeli, her şekilde sağ şeritte kalması gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Onur Tunç Aldı
 
Şerite öyle takmışsın ki doğruyu görmende perde olmuş. Dolmuşların kullandığı şehir içi yollar gibi düşünüyorsun. 
 
Tali yoldasın, ana yola çıkacaksın. Diyelim ki, çıkacağın yön boş. Sadece diğer yönde, senin tabirinle seninle alakası olmayan şeritte bir tane araç sana doğru yaklaşıyor. Bek le ye cek sin.
Benim şeridim boş, o kendi şeridinde deyip dalamazsın. Tali yoldasın, ana yolun rahatlamasını bekleyeceksin. 

Bu konuda çok haklısınız Sefa Bey. Bazı yollarda karşıdan gelen aracı yolun genişliğine göre eğer sıkıntıya sokacaksam geçmesini bekleyip ondan sonra geçiyorum. Ali Bey hatasını kabul ediyor zaten. Dikkat etmeliydi ama olmamış. Kaza sonrası kuralları inceleyerek de kusur karşı tarafta da varsa bunun tespit edilmesi için mücadele veriyor. Bu da onun hakkıdır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Nihat Palolu yazdı:

 

Şunu da atlıyoruz, Golf ana yoldan tali yola da dönebilirdi.

 

Diğer araçtan bahsediyorsun.. Tabi dönebilirdi ama dönüşü kendi şeridinden yapardı. 

Dönüş için sol şeride geçilmez. Dönüşler bulunduğu şeritten yapılır. 

Sefa Çelik yazdı:

Tali yoldasın, ana yola çıkacaksın. Diyelim ki, çıkacağın yön boş. Sadece diğer yönde, senin tabirinle seninle alakası olmayan şeritte bir tane araç sana doğru yaklaşıyor. Bek le ye cek sin.

Benim şeridim boş, o kendi şeridinde deyip dalamazsın. Tali yoldasın, ana yolun rahatlamasını bekleyeceksin. 

 

Yok canım neden beklesin. 

Diğer şeritten gelen aracın her zaman yolun her şeridini kullanma hakkı yok ki.. 

Örnek bu kaza. 

Kavşak öncesi levha açık ve net bir şekilde demiş ki.. Sol şeridi hiç bir şartta kullanma. 

 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt

Konuyu baştan sona okudum, Trafik ihlali ile kazadaki kusur aynı şey değildir. Örneklemek gerekirse yasal limitlerin üzerinde alkollü olarak trafiğe çıkmak yasaktır, ancak sürücüsünün yasal limitin üzerinde alkollü olduğu bir araca arkadan çarparsanız %100 kusur sizindir. Dolayısı ile sizin kazanız da KTT 57/b 5 maddesine göre siz kusurlusunuz. Mahkeme yolu her zaman için açıktır ancak şahsi kanaatim sonuç değişmeyeceği yönündedir. Pert ile ilgili durumu @Mehmet Ozyurek net bir şekilde açıklamış. Geçmiş olsun diliyorum, böyle bir kazayı sadece maddi hasarla atlatmak bile bir tesellidir. 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Ali Talat yazdı:

hocam bunda da iki yönlü yol olduğu için sola sinyal verip ama sağ şeritte devam etmeli kavşak ağzına kadar. ve uygun anda sola dönmeli, her şekilde sağ şeritte kalması gerekiyor. 

 

Anlatamadım galiba, Skoda'nın önünde bir araç var, sizde Skoda'nın önündeki aracın önündesiniz. Siz sola nizami şekilde dönüyorsunuz, tam sol şerit yola dikey hale geldiniz ve Skoda önündeki aracı sollamaya çıktı ve size ortadan vurdu.

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Diğer araçtan bahsediyorsun.. Tabi dönebilirdi ama dönüşü kendi şeridinden yapardı. 

Dönüş için sol şeride geçilmez. Dönüşler bulunduğu şeritten yapılır. 

 

 

Hep tali yoldan çıkışı konuştuk tabela üzerinden, tabela sollama yasağıyla tali yola girişi de koruyor. Bunu anlatmaya çalışıyorum.

Dönüşü mutlaka kendi şeridinden yapacak ama illaki sol şeridi dikey geçecek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Nihat Palolu yazdı:

Siz sola nizami şekilde dönüyorsunuz, tam sol şerit yola dikey hale geldiniz ve Skoda önündeki aracı sollamaya çıktı ve size ortadan vurdu.

Skoda %100 hatalı değil mi. burada da sollama yasak yerde sollama yaptığı için hatalı ama oranları bilemedim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...