İçeriğe Yönlendir

Ne Dizel Ne Elektrikli!..


Eyüp Çetin

Recommended Posts

Ali Gök

peki soru 

 

Mercedes hidrojenin üretiminin bu kadar zor olduğunu bilmiyorumu niye üretti bunu

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

peki soru 

 

Mercedes hidrojenin üretiminin bu kadar zor olduğunu bilmiyorumu niye üretti bunu

 

 

 

En ucuz hidrojen doğalgazdan üretiliyor. Araplarda ve ruslarda bolca var. 

Süper lean burn motorları bekliyelim. Şurda 3 5 yıl sonra piyasaya çıkarlar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Gök yazdı:

peki soru 

 

Mercedes hidrojenin üretiminin bu kadar zor olduğunu bilmiyorumu niye üretti bunu

 

 

canları sıkılmıştır evdekalkala icat çıkarmışlar başımıza

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Benzine hava verip, sudan geçirerek yanıcı gaz üretip emme manifoldundan verelim.

Gaz pedalı konum sensörüne göre hava motorunun gücü ayarlanır, gazı bırakınca valf kapanır kompresyon yapar.  Biyerden ikramiye vursada bagaja şunun tesisatını kurup deney yapsak.

 

Karbüratörlü arabanın lpg geçiş anahtarını ortaya alıp, iki yakıtı da keserek boğazdan şu hortumu versek acaba nasıl olur. Bi gün karbüratörlü arabam olursa bunu deneyeceğim.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

müjde. firmamız iştiraki ile "kaynağında" hidrojen üretme imkanı. yüzde 3000 kazanç.  imalat için gereken ekipman ayrıca fiyatlandırılacaktır. yersen

Ebrar Tüfek yazdı:

Benzine hava verip, sudan geçirerek yanıcı gaz üretip emme manifoldundan verelim.

Gaz pedalı konum sensörüne göre hava motorunun gücü ayarlanır, gazı bırakınca valf kapanır kompresyon yapar.  Biyerden ikramiye vursada bagaja şunun tesisatını kurup deney yapsak.

 

Karbüratörlü arabanın lpg geçiş anahtarını ortaya alıp, iki yakıtı da keserek boğazdan şu hortumu versek acaba nasıl olur. Bi gün karbüratörlü arabam olursa bunu deneyeceğim.

 

 

gayet güzel çalışır. yanan şey buhar fazındaki benzindir çünkü. youtube de çalışanı var. projectfarm çim kesme  motoru ile yapmıştı.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Dogan Arsiray yazdı:

 

gayet güzel çalışır. yanan şey buhar fazındaki benzindir çünkü. youtube de çalışanı var. projectfarm çim kesme  motoru ile yapmıştı.

 

Madem öyle neden bununla alakalı bi çalışma yapmıyorlar, bi dönüşüm sistemi yapılsa patenti alınsa, kocaman lpg tankından daha az yer kaplar en azından.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ebrar Tüfek yazdı:

 

Madem öyle neden bununla alakalı bi çalışma yapmıyorlar, bi dönüşüm sistemi yapılsa patenti alınsa, kocaman lpg tankından daha az yer kaplar en azından.

 

Evap sistemi bunun için değilmi. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Evap sistemi bunun için değilmi. 

değil, balinaları korumak için, istasyonlarda vakumlu popma varsa tabii

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Geçen günde hyundai h2u'yu görmüştüm hidrojenli. Elektrikli gelmeden hidrojen gelecek neredeyse [emoji3]

Elektrik sakat,
C5 ten fazla yakan elektrikliyi ne yapayım ben.
Öyle dendiği gibi 7 liralık elektrikle gün boyu falan çalışsa nazına oynanır.
En güzeli hybrid. Onun da aküsü pahalı.
nereden alacak hidrojeni. ticari anlamda hidrojeni üretecek tesis varsa süper.

Servet hidrojenli arabayı yapalı 20 yıl olmuştur.
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

C5 ten fazla yakan elektrikliyi ne yapayım ben.

pilli ekonomik olacak diye kimse demedi, 20 yaşındaki tesla hala çalışır yüyür mü? yanmaz ise bu sırada

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
pilli ekonomik olacak diye kimse demedi, 20 yaşındaki tesla hala çalışır yüyür mü? yanmaz ise bu sırada

Telefon bile patlıyor :)
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Hidrojen, bir batarya teknolojisi, enerjiyi "depolama" için kullanılan bir taşıyıcı durumda. Sizlerin de belirttiği gibi doğalgazdan kömürden yahut sudan elektrolizle elde ediliyor. Bunların hepsinde de enerji harcanıyor. Hele ki elektrolizde yakınca ortaya çıkan enerjiden daha çok bir enerji harcamanız gerekiyor. Bu nedenle bir batarya teknolojisi olarak düşünmeniz doğru olur. 

 

Lityum kobalt vesaire geliştiği durumda hidrojen motoruna gerek kalmayabiliyor. Yavaş yanma ile elektrik (yakıt pili) üretren membranlı sistemler de yakıtı hidrojen olan bir batarya olarak çalışıyor. 

 

O nedenle "hidrojen bir enerji kaynağı" değil bir enerji taşıma teknolojisidir. Yoksa doğalgazı zaten araçta yakabiliyoruz.

Dünyada serbest hidrojen yoktur. Hepsi yanmış su olmuştur (H2O) ya da doğalgazda (CH4) olarak bulunur. Bunları ayrıştırmak için enerji gerekiyor malum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...