Eyüp Çetin 17 Eylül 2020 Paylaş 17 Eylül 2020 Ne elektrik ne de dizel! Alman devi Mercedes Benz'in tek depoda 1000 kilometre giden aracı tanıtıldı Uzun yıllardır hidrojen teknolojisi üzerine çalışan Alman devi Daimler, Mercedes Benz markası için geliştirilen uzun menzilli konsept TIR'ı tanıttı. Hidrojen teknolojisi kullanılan TIR, tek depoyla 1000 kilometre gidebiliyor. Haberler.com 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Geçen günde hyundai h2u'yu görmüştüm hidrojenli. Elektrikli gelmeden hidrojen gelecek neredeyse 😀 1 Yorum bağlantısı
Kürşad Özpamuk 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Tek depoya 1000 gidiyor da bizim için önemli olan kaç paraya gelecek bu 1000 km? 😂 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 nereden alacak hidrojeni. ticari anlamda hidrojeni üretecek tesis varsa süper. Yorum bağlantısı
Deniz Kom 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ticari anlamda Hidrojen çok yerde üretiliyor ve göreceli olarak ucuza alınıyor. Bu teknoloji ülkemize gelirse bu tesislerin yaygınlaştırılmasıyla fiyatlar daha da aşağı inecektir. Keza hiç dolum yapılmadan, reaksiyonu araç içerisinde oluşturarak, havadan hidrojen alabilen araçlardan söz ediliyor ileriki zaman için. Ancak şu da unutulmamalıdır ki hidrojen çok yanıcı ve kararsız bir gazdır. Bu teknoloji ülkemize gelince merdiven altı ustaların sebep olacağı patlamalara da tanıklık edeceğimizden eminim. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 bu sektör patlama yapacak ileride :) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Hidrojeni nereden bulacaksınız? Bunu hep söylüyorum. Dünyada hidrojen yok. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 2 hidrojen 1 oksijen demiş atalarımız 1 3 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 hidrojen üretilse de her üretimden çıkanın kalitesi yanma verimi farklı, bundan güzel uçan kamyon da olur patlarsa Yorum bağlantısı
Ali Gök 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: hidrojen üretilse de her üretimden çıkanın kalitesi yanma verimi farklı, bundan güzel uçan kamyon da olur patlarsa avm ye alırlarmı hidrojenli arabayı 😀 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Gök yazdı: 2 hidrojen 1 oksijen demiş atalarımız Yanmış bitmiş o.. O zaman karbondioksiti sobada yakardık. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Gök yazdı: avm ye alırlarmı hidrojenli arabayı 😀 2 yıldır genelge çıktı çıkacak az kaldı; bugün yine alınacak müjdesi geldi bakalım nasip kısmet alırlar herhalde Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: hidrojen üretilse de her üretimden çıkanın kalitesi yanma verimi farklı, bundan güzel uçan kamyon da olur patlarsa Hidrojen aynı da saflığı farklı olabilir belki. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Hidrojene para yatırmak mantıklı gelmiyor. Hidrojenle çalışan elektrik santralleri yapılıp elektrikli arabaları şarj etseler daha güvenli olur. Otomobil endüstrisi şu an Süper Lean Burn motorlar üzerinde çalışıyor. Bu motorların en büyük derdi, aşırı sıcak olması. Hyundai i10 Lean burn sisteme sahipti, Egzos sıcaklığı 1000 dereceye çıkıyordu. Labratuar ortamında dayanıklı süper lean burn motorlar yapıldı. Normal bir motoru Süper Lean Burn hale getirebilirsiniz ama ömrü kısa olur. Genelde pistonun kafasını eritip parçalıyor. Hyundainin lean burn motorları şu an 300,000 km geçenleri var. Kontrollü şekilde %35 verimle çalışıyorlar. Süper lean burn motorda hedef %50 . %50 verimlilik tüketim değerlerini 2 litreye kadar çeker. Güç üretimleri düşük olur ama çok az yakarlar. Yorum bağlantısı
Emre Demir 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Hidrojeni nereden bulacaksınız? Bunu hep söylüyorum. Dünyada hidrojen yok. Ali Gök yazdı: 2 hidrojen 1 oksijen demiş atalarımız Hocam demişşe kesin vardır bir bildiği . Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Hidrojene para yatırmak mantıklı gelmiyor. Hidrojenle çalışan elektrik santralleri yapılıp elektrikli arabaları şarj etseler daha güvenli olur. Otomobil endüstrisi şu an Süper Lean Burn motorlar üzerinde çalışıyor. Bu motorların en büyük derdi, aşırı sıcak olması. Hyundai i10 Lean burn sisteme sahipti, Egzos sıcaklığı 1000 dereceye çıkıyordu. Labratuar ortamında dayanıklı süper lean burn motorlar yapıldı. Normal bir motoru Süper Lean Burn hale getirebilirsiniz ama ömrü kısa olur. Genelde pistonun kafasını eritip parçalıyor. Hyundainin lean burn motorları şu an 300,000 km geçenleri var. Kontrollü şekilde %35 verimle çalışıyorlar. Süper lean burn motorda hedef %50 . %50 verimlilik tüketim değerlerini 2 litreye kadar çeker. Güç üretimleri düşük olur ama çok az yakarlar. Ali hidrojeni nereden bulacaksın? açıklar mısın? Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Günümüzde hidrojen üretiminin %48’i doğal gazdan, %30’u ham petrolden, %18’i kömürden ve %4’ü suyun elektroliz yolu ile ayrıştırılmasıyla üretilmektedir. 1 metreküp sudan 108.7 kg hidrojen elde olunabilir ki, bu 422 litre benzine eşdeğerdir. Bizim hocalar hep yakıt pili çalışıyorlar ama henüz yakıt pili olayı daha ekonomik bir boyuta gelmedi. Mehmet hocamın dediği gibi hidrojen öyle kolay bulunabilen bir şey değil. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Ali hidrojeni nereden bulacaksın? açıklar mısın? Batarya teknolojileri pahalı. Suyun elektrolizi için güneş panoları ile çalışan bir sistem yapılmalı. Deniz suyu tercih edilmeli. Deniz suyunun içindeki tuz daha çabuk oksijen ve hidrojenin ayrışmasını sağlıyor. Güneş panoları ile üretilen elektrik, bataryalarda saklanmak yerine, elektroliz ile hidrojen olarak depolarda tutulur. Kayıp oranı nedir bilmiyorum. Ama denizleri ve güneşi kullanarak güneşden elde edilen enerjinin hidrojen olarak depolanması bana daha ucuza gelir gibi geliyor. Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Bulduğumuzu varsayalım, depolama koşulu lpg gibi olmayacaktır. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Bence Elektirik varken ne gerek var. Kanaatim böyle. Yorum bağlantısı
Ali Gök 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Batarya teknolojileri pahalı. Suyun elektrolizi için güneş panoları ile çalışan bir sistem yapılmalı. Deniz suyu tercih edilmeli. Deniz suyunun içindeki tuz daha çabuk oksijen ve hidrojenin ayrışmasını sağlıyor. Güneş panoları ile üretilen elektrik, bataryalarda saklanmak yerine, elektroliz ile hidrojen olarak depolarda tutulur. Kayıp oranı nedir bilmiyorum. Ama denizleri ve güneşi kullanarak güneşden elde edilen enerjinin hidrojen olarak depolanması bana daha ucuza gelir gibi geliyor. hele bırakın kimya profosörlüğünü akşama mazota zam geliyor depoları doldurun 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Gök yazdı: hele bırakın kimya profosörlüğünü akşama mazota zam geliyor depoları doldurun Baağane ... Dizel yakan agresif sürücüler düşünsün. Ben hiç hissetmiyorum 😛 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Suyun elektrolizi için güneş panoları ile çalışan bir sistem yapılmalı. Deniz suyu tercih edilmeli. Deniz suyunun içindeki tuz daha çabuk oksijen ve hidrojenin ayrışmasını sağlıyor. Güneş panoları ile üretilen elektrik, bataryalarda saklanmak yerine, elektroliz ile hidrojen olarak depolarda tutulur. Ali Bey güneş enerjisi ile hidrojen üretmek çok verimli değil ve sürekliliği olmuyor. Gündüz gece ve mevsim farkları bunu etkiliyor. En verimli panel %40 civarında o da özel şartlarda... Hidrojen üretimi şimdilik pahalı. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Batarya teknolojileri pahalı. Suyun elektrolizi için güneş panoları ile çalışan bir sistem yapılmalı. Deniz suyu tercih edilmeli. Deniz suyunun içindeki tuz daha çabuk oksijen ve hidrojenin ayrışmasını sağlıyor. Güneş panoları ile üretilen elektrik, bataryalarda saklanmak yerine, elektroliz ile hidrojen olarak depolarda tutulur. Kayıp oranı nedir bilmiyorum. Ama denizleri ve güneşi kullanarak güneşden elde edilen enerjinin hidrojen olarak depolanması bana daha ucuza gelir gibi geliyor. kayıp oranını öğrenseniz çok iyi olur. hidrojeni elde ederken sudaki bağı çözmek için kulanacağınız enerji minimum onu yakarken elde edeceğiniz enerji kadardır. Dolayısı ile hidrojen bir batarya teknolojisidir. Enerji kaynağı değildir. Muhittin Kaplan yazdı: Bulduğumuzu varsayalım, depolama koşulu lpg gibi olmayacaktır. neyi bulduğunu? nerden? Yorum bağlantısı
Recommended Posts