Süleyman Inan 23 Eylül 2020 Paylaş 23 Eylül 2020 Arkadaşlar merhaba 2-3 aydır yaşadığım bir sorun hakkında sizlerden yardım bekliyorum. 2-3 Ay öncesinde uzun yolda ilk defa aracımın hararet göstergesi aniden kırmızı bölgeye geldi ve aracı hemen durdurduğumda geri ortaya geldi. Analog sıcaklık göstergesinde aniden kırmızıya gidip geri geldiği için ilk baş ustalar hava yaptığını söylediler ve havasını aldılar. Sonrasında aynı sorunu yine yapınca gauge meniden dijital sıcaklık göstergesine bakmaya karar verdim. Aracım uzun yolda 90-100 km/h ile giderken motor suyu sıcaklığı 100-104 arasında geziniyor ve hızımı arttırdığımda bu sıcaklık yükselerek hararet yapıyor. Yani dijital göstergeye bakmamın şu faydası oldu; araç aslında her zaman olması gereken sıcaklıktan yüksek sıcaklıkta geziniyor yani aniden normal sıcaklıktan yukarı fırlamıyor. Dijital sıcaklık göstergesini kontrol ederek 30-40 km gittikten sonra su sıcaklığı kendi kendine önce 91 sonra 95 dereceye gelerek bir daha 100 derecenin üstüne bile çıkmadı. Yani aracın çalışmayan bir parçası çalışmaya başladı ve artık su sıcaklığı normalleşti ve hızlansam da sıkıştırsam da arabanın sıcaklığı bir daha 100 derecenin üstüne çıkmadı. Tabii ki araç soğuyup tekrardan yola çıktığımda yine bir süre yüksek sıcaklıkta gidip sonrasında yine sıcaklık düşerek yoluma devam ediyorum. Üstündeki termostat 17 senedir kullanılan orjinal termostat ben sadece termostatın arızalı olduğunu düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Eylül 2020 Paylaş 23 Eylül 2020 (düzenlendi) Mutlaka termostat değişerek deneyin. Termostat değişirken bilen birine de hava aldırın. Focus1'lerin havasını almak zahmetli iştir. Dip not: Termostat değişirken ben olsam sıfır antifreeze de koyardım. 23 Eylül 2020 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Yasin Aygün 23 Eylül 2020 Paylaş 23 Eylül 2020 Merhaba Süleyman Bey geçmiş olsun. 60-70 km/h ve üzeri hızlarda giderken sıcaklığın artmasının sebebi ya hava vardır ya da termostat arızalıdır, kapalı kalıyordur ya da geç açılıyordur. Havası tam olarak alındıysa termostata baktırmanızı tavsiye ederim. Yenisini almadan önce üstündeki sökülüp 85-90 C + sıcaklıkta suya sokularak test edilebilir Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 24 Eylül 2020 Paylaş 24 Eylül 2020 (düzenlendi) Focus 1 lerde var olan sahte hararet sorununu da göz önünde bulundurun derim. Bende Focus 1 varken motor soğukken biraz sıkıştırınca ortaya çıkmıştı bir kaç kez. Bunun önüne geçmek için bir boru düzeneği var araca takılan. 24 Eylül 2020 tarihinde Fazlı Özdemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Emin Onuk 24 Eylül 2020 Paylaş 24 Eylül 2020 Fazlı Özdemir yazdı: Focus 1 lerde var olan sahte hararet sorununu da göz önünde bulundurun derim. Bende Focus 1 varken motor soğukken biraz sıkıştırınca ortaya çıkmıştı bir kaç kez. Bunun önüne geçmek için bir boru düzeneği var araca takılan. aynı sorun benim eski araçta da vardı. aynı bu şekilde boru düzeneği yapılarak çözülmüştü. Yorum bağlantısı
Koray Demir 24 Eylül 2020 Paylaş 24 Eylül 2020 Soğutma sistemine bir müdahale olmadan aracın durduk yerde hava yapması zor. Sizin sorununuz eğer motor sıcakken termostattan çıkıp radyatöre giden kalın bir su hortumu var ona dokununca görece serin ise aracınız termostat açmıyor. Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz 24 Eylül 2020 Paylaş 24 Eylül 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Galiba bunun termostatı bozulmuş. Bencede büyük ihtimalle termostat. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 24 Eylül 2020 Paylaş 24 Eylül 2020 Benim Focus Mk1 de böyle sorun olmuştu. Ne yaptıysam sorunu çözemedi, termostat değişti , havasını aldık vs.vs. en sonunda bir pul çözdü işimi. Yorum bağlantısı
Süleyman Inan 24 Eylül 2020 Yazar Paylaş 24 Eylül 2020 Verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Hararet göstergesine aldırış etmemek veya pul koymak bana göre sorunun üstünün örtülmesi gibi geliyor bu yüzden bu tarz çözümlerden uzak duruyorum. İlk mesajımda şunu yazmayı unutmuşum; su sıcaklığı 101-104 arasında gezerken durup kontrol ettiğimde radyatöre giren sağ hortum çok sıcak iken sol hortum onun yanında ılık oluyordu. Fakat söylediğim gibi 30-40 km fazla zorlamadan gittikten sonra aracın sıcaklığı normalleştiğinde iki hortumda aynı sıcaklıklarda oluyor. Bu yüzden ben de termostat olduğunu düşünüyorum. Termostat ömrü ortalama 140-150 bin km olduğunu öğrendim. Benim aracımda daha yeni 154 bin oldu. Ayrıca şöyle bir olayla da karşılaştım. Aracımla uzun bir rampadan iniş yaparken su sıcaklığı 60 derecelere kadar düştü. Benim bildiğim termostat o sıcaklığa düşmeden önce kendini kapatıp araç sıcaklığını 60 derecelere düşürmemeli. Adana’da bir çok ustaya durumumu anlattım. Termostat değişimi ile başlanarak deneye deneye sorunu çözeceklerini söylediler. Fakat uzun süren ve ucuz maliyetli bir sorun olduğu için çoğu usta aracı bırakmamı veya daha boş zamanlarında gelmemi söylediler. Bu yüzden 10 yıldır özel servis olarak tercih ettiğim bir servise aracı bu sabah bıraktım ve beklemeye geçtim. Bu sıralar tüm servislerde çok fazla yoğunluk var ve bu tür ucu açık sorunlarla fazla ilgilenmiyorlar. İlerleyen günlerde gelişmeleri paylaşacağım. Eğer yeni verdiğim bilgiler ile ilgili cevaplarınız olur ise lütfen yanıtlayınız Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 25 Eylül 2020 Paylaş 25 Eylül 2020 Süleyman Inan yazdı: Verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Hararet göstergesine aldırış etmemek veya pul koymak bana göre sorunun üstünün örtülmesi gibi geliyor bu yüzden bu tarz çözümlerden uzak duruyorum. İlk mesajımda şunu yazmayı unutmuşum; su sıcaklığı 101-104 arasında gezerken durup kontrol ettiğimde radyatöre giren sağ hortum çok sıcak iken sol hortum onun yanında ılık oluyordu. Fakat söylediğim gibi 30-40 km fazla zorlamadan gittikten sonra aracın sıcaklığı normalleştiğinde iki hortumda aynı sıcaklıklarda oluyor. Bu yüzden ben de termostat olduğunu düşünüyorum. Termostat ömrü ortalama 140-150 bin km olduğunu öğrendim. Benim aracımda daha yeni 154 bin oldu. Ayrıca şöyle bir olayla da karşılaştım. Aracımla uzun bir rampadan iniş yaparken su sıcaklığı 60 derecelere kadar düştü. Benim bildiğim termostat o sıcaklığa düşmeden önce kendini kapatıp araç sıcaklığını 60 derecelere düşürmemeli. Adana’da bir çok ustaya durumumu anlattım. Termostat değişimi ile başlanarak deneye deneye sorunu çözeceklerini söylediler. Fakat uzun süren ve ucuz maliyetli bir sorun olduğu için çoğu usta aracı bırakmamı veya daha boş zamanlarında gelmemi söylediler. Bu yüzden 10 yıldır özel servis olarak tercih ettiğim bir servise aracı bu sabah bıraktım ve beklemeye geçtim. Bu sıralar tüm servislerde çok fazla yoğunluk var ve bu tür ucu açık sorunlarla fazla ilgilenmiyorlar. İlerleyen günlerde gelişmeleri paylaşacağım. Eğer yeni verdiğim bilgiler ile ilgili cevaplarınız olur ise lütfen yanıtlayınız inşallah dediğiz gibi deneye deneye en az maliyetle çözersiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Eylül 2020 Paylaş 25 Eylül 2020 Ani çıkıp ani iniyorsa yalancı hararettir. Ancak bu arıza uymuyor buna. Yalancı hararet şüphesi olsa bile önce termostatı değiştirin. 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Inan 27 Eylül 2020 Yazar Paylaş 27 Eylül 2020 Lpg 9 senedir araçta bulunmakta fakat 9 yılda 50 bin km binildi fazla bir kilometre yapmadık. Su sıcaklığı 95-96 derecelerden birden artsa yalancı hararet diye düşünürüm fakat araç zaten 100-103 arası geziniyor uzun yoldayken bu sıcaklık değerleri bana fazla geliyor ve gaza basınca bu sıcaklık artarak hararet göstergesi yükseliyor. Durunca geri ortaya geliyor su kaynatma vs gibi bir durum olmadı daha. Aracı söylediğim gibi 10 yıldır bakımını ve arızalarını çözmesi için bıraktığım özel servisten 1 gün sonra aldım. Aracın termostatını değiştirmemiş fakat kendince bir şeyler yaptığını söyledi ve ücret almadı. 30 km boyunca da otobanda aracı denemiş. Sorunu vardı hallettim dedi. Daha uzun yola çıkıp kendim denemedim ama bakalım ne olacak ne olmayacak bilmiyorum. Bir daha yaparsa kendim söküp termostat değiştirmeyi düşünüyorum. Focus 1 için termostat değiştirirken dikkat etmem gereken noktalar nelerdir şimdiden sizlerden bilgilenmek isterim. Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 30 Eylül 2020 Paylaş 30 Eylül 2020 Süleyman Inan yazdı: Lpg 9 senedir araçta bulunmakta fakat 9 yılda 50 bin km binildi fazla bir kilometre yapmadık. Su sıcaklığı 95-96 derecelerden birden artsa yalancı hararet diye düşünürüm fakat araç zaten 100-103 arası geziniyor uzun yoldayken bu sıcaklık değerleri bana fazla geliyor ve gaza basınca bu sıcaklık artarak hararet göstergesi yükseliyor. Durunca geri ortaya geliyor su kaynatma vs gibi bir durum olmadı daha. Aracı söylediğim gibi 10 yıldır bakımını ve arızalarını çözmesi için bıraktığım özel servisten 1 gün sonra aldım. Aracın termostatını değiştirmemiş fakat kendince bir şeyler yaptığını söyledi ve ücret almadı. 30 km boyunca da otobanda aracı denemiş. Sorunu vardı hallettim dedi. Daha uzun yola çıkıp kendim denemedim ama bakalım ne olacak ne olmayacak bilmiyorum. Bir daha yaparsa kendim söküp termostat değiştirmeyi düşünüyorum. Focus 1 için termostat değiştirirken dikkat etmem gereken noktalar nelerdir şimdiden sizlerden bilgilenmek isterim. Termostat değişimi için önce araç soğuk olacak. Akü kutup başı sökülecek. Daha sonra kayışı gevşetilip boşa çıkarılarak şarj dinamosu sökülecek. Çünkü termostat dinamonun arkasında kalıyor. (geri takarken karıştırmamak için sökmeden önce kayışın resmini çekebilirsiniz) Aracın soğutma suyu boşaltılacak. Antifriz varsa temiz bir kaba alınacak. Termostata kelepçeli hortumlar sökülecek. Sonra termostat kapak civataları sökülecek. 4 tane civatası var. Kapak civatalarını söküp, kapağı çekip aldığınızda sol tarafta karşıda motor üzerinde termostatı görürsünüz. Eskisini yerinden alıp, yenisini aynı şekilde yerine takabilirsiniz. Yalnız termostatın üzerindeki contadan başka, 4 civatayla sökmüş olduğunuz kapak parçasının üzerinde ayrı bir conta daha vardır. Mutlaka onu da değiştirin. ( https://www.parcamix.com/121-erc-termostat-kapagi-ust-yuva-oring) Yorum bağlantısı
Recommended Posts