İçeriğe Yönlendir

Trafik Kazası Sonrası - Değer Kaybı Hakkında


Hasan Sancak

Recommended Posts

Hasan Sancak

Herkese hayırlı cumalar, 21 Eylül'de maalesef bir trafik kazasına karıştım. 2 Sokak birleşim yerinde 4 yol ağzında bir bayan, yandan (sol ön ve sol arka kapı) aracıma çarptı. Aracı yetkili HONDA servisine bıraktım. Ortalama 20bin lira gibi bir tramer yansıyacağını bildirdiler. (2 kapı değişim olacak airbag açmadı). Bu gece SBM dosyası sonuçlandı ve %100 kusurlu karşı taraf çıktı. Fotoğrafları ekliyorum, benim sorum şudur;
 

  1.  Değer kaybı için nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Sadece karşı tarafın sigortası ile mi görüşmem gerekir? Dava açmak gerekiyor mu ve nasıl dava açabilirim? Bu süreç uzun sürüyor mu? Veya diyelimki bana sigorta X tl verdi, ben dava açtım daha fazlasını talep ettim diyelim, dava sonuçlanma süresi alacağım fazla miktara değer mi ? 
  2.  20Bin tl tramer işlenirse ne kadar değer kaybı alabilirim?

 
Aracı 2017 model 53.xxx km. Kaza öncesi trameri, boyası, değişeni olmayan tam anlamı ile hatasız bir araç idi.
 
 
e33ee16f72ea126d7c9b492032b4e544.jpg

Yorum bağlantısı
Hasan Sancak
(düzenlendi)

0e391d6d886641cab035c821bf0b1b4f.jpg

 

6e4c1fd1-16c9-4546-9e4a-31b6f52cf45d.jpg

tarihinde Hasan Sancak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat

ben hasar onarıldıktan karşı tarafın sigorta şirketine web siteleri üzerinden form doldurarak değer kaybı talebinde bulundum. kaza tarihi dosya numarası ve kaza tespit tutanağı resimlerini paylaştım. 2 hafta içerisinde tarafıma ödeme yapıldı. hasar miktarından ziyade boyanan değişen parçalara göre hesaplama yapılıyor. 6000 tutarlı hasara 828 tl ödeme yapıldı.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hasan Sancak
Mehmet Cihat yazdı:

ben hasar onarıldıktan karşı tarafın sigorta şirketine web siteleri üzerinden form doldurarak değer kaybı talebinde bulundum. kaza tarihi dosya numarası ve kaza tespit tutanağı resimlerini paylaştım. 2 hafta içerisinde tarafıma ödeme yapıldı. hasar miktarından ziyade boyanan değişen parçalara göre hesaplama yapılıyor. 6000 tutarlı hasara 828 tl ödeme yapıldı.

Yaklaşık %14. Ama bu çok komik bir rakam 😐

Yorum bağlantısı
Serkan Maden

Karşı tarafın sigortasından talepte bulunuyorsunuz. Forumda konuları var aratın. Ben Şubat ayında 6400 lik hasara 4800 tl almıştım. 

Hasan Sancak yazdı:

Yaklaşık %14. Ama bu çok komik bir rakam 😐

Her durumda böyle olacak diye bisey yok. Aracınızın model yılı daha önceden kazası olup olmadığı km si değişen veya boyalı parca sayısı gibi çok etken var fiyatta. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Araçtan araca değişiyor değer kaybı, bmw arka tampon ve bagaj kapağı değişimi, km 7000 gibiydi, 5.600 tl gibi değer kaybı aldık. 3 sene önce. 
önce kendi sigortanızdan mail ile ıslak imzalı talep dilekçesi gönderip(dilekçeyi taratıp) kaza belgeleri ile exper raporu istiyorsunuz, sonra gelen belgeleri çarpan aracın sigortasına yollayıp beklemeye başlıyorsunuz. 10-15 gün içinde değer kaybı belirlenip gönderiliyor size. Değer kaybı için sigorta experi ile görüşüp yaklaşık değer kaybı bedeli için rapor alabilirsiniz. 250 tl gibi bir masrafı olur, o bedeli de ödüyorlar size değer kaybı ile beraber

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hasan Sancak

Cevaplarınız için teşekkür ederim. Önceki konulara bakamadım kusura bakmayın, canım çok sıkkın bu konu yüzünden mazur görün lütfen.

 

Sanırım aracın onarımını beklemem gerekiyor. Karşı tarafın sigorta poliçesi fotoğrafı, ruhsat fotoğrafı, ehliyet fotoğrafı, olay yeri fotoğraflar bende var., olay yeri tutanağını servise vermiştim. tekrar onlardan alabiliyor muyum ? Ben kendi kasko şirketimi aradım, karşı tarafın sigortasını aramanız gerekiyor dedi.

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Ek bilgi, aracın kaporta aksamı / airbagleri vs hasar görmedi ise değer kaybı verilmiyor. Geçen bir tanıdığın mercedes GLC ye yandan dokundular, orj yan basamak hasar gördü, 13 bin tl gibi bir rakama değiştirildi. Değer kaybı çıkmadı kaporta aksamı olmadığından .

Yorum bağlantısı
Hasan Sancak
Cem Işık yazdı:

Ek bilgi, aracın kaporta aksamı / airbagleri vs hasar görmedi ise değer kaybı verilmiyor. Geçen bir tanıdığın mercedes GLC ye yandan dokundular, orj yan basamak hasar gördü, 13 bin tl gibi bir rakama değiştirildi. Değer kaybı çıkmadı kaporta aksamı olmadığından .

o zaman hasar kaydında oluşan ırt zırt gibi şeyleri değer kaybı kapsamına almıyorlar. Sadece airbag ve kaporta. Mesela benim araç ortalama 20bin dediler ama kaportada sadece 2 kapı var onlarda toplasan 10bin etmez. Gerisi yok kapı kolu, yok menteşe, yok kilit mekanizması vs.

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Geçmiş olsun. Allah can sağlığı versin. Size birşey olmaması sevinidirici.

Hasara bakınca airbag açmaması sizi de düşündürmedi mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık
Hasan Sancak yazdı:

Cevaplarınız için teşekkür ederim. Önceki konulara bakamadım kusura bakmayın, canım çok sıkkın bu konu yüzünden mazur görün lütfen.

 

Sanırım aracın onarımını beklemem gerekiyor. Karşı tarafın sigorta poliçesi fotoğrafı, ruhsat fotoğrafı, ehliyet fotoğrafı, olay yeri fotoğraflar bende var., olay yeri tutanağını servise vermiştim. tekrar onlardan alabiliyor muyum ? Ben kendi kasko şirketimi aradım, karşı tarafın sigortasını aramanız gerekiyor dedi.

Elinizdeki belgelerle karşı tarafın sigortaya başvurabilirsiniz aracın onarım bedeli belirlendi ise. Ama verecekleri değer kaybı afaki olabilir. Örneğin aracınızda 6000 tl değer kaybı vardır ama sigorta size 5000 tl öderse, nasıl tespit edeceksiniz gerçek değer kaybınızı? Onun için sigorta eksperi ile görüşüp isteyeceğiniz bedeli net tespit ederek başvurmanızı tavsiye ederim ben. Bize eksper 5630 tl gibi bir rakam belirlemişti. O raporu gönderdik, 5600 tl olarak ödendi. 

Hasan Sancak yazdı:

o zaman hasar kaydında oluşan ırt zırt gibi şeyleri değer kaybı kapsamına almıyorlar. Sadece airbag ve kaporta. Mesela benim araç ortalama 20bin dediler ama kaportada sadece 2 kapı var onlarda toplasan 10bin etmez. Gerisi yok kapı kolu, yok menteşe, yok kilit mekanizması vs.

Şöyle düşünmek gerek zannımca, satarken aracı nereleri kontrol ediliyor?kapı değişmemiş ama  Kapı menteşesi değişmiş, bu kontrol edilip değişmesi değer düşürüyor ise değer kaybı alırsınız. 
ek bilgi 2: sigortanın ödeyeceği değer kaybının tavan rakamı var 3 sene önce 6500 tl gibiydi. Değer kaybınız daha fazla ise, sigortanın ödeyeceği tavan rakam üstü için hukuki yollara başvurmak gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Hasan Sancak
Emin Önal yazdı:

Geçmiş olsun. Allah can sağlığı versin. Size birşey olmaması sevinidirici.

Hasara bakınca airbag açmaması sizi de düşündürmedi mi ?

Teşekkür ederim. Kesinlikle öyle. Civic forumlarında gördüğüm ufak kazalarda (önden) hava yastığı açan araç, bu hasarda hava yastığı açmadı. Sanırım tam orta olduğu için azıcık üstte ya da azıcık daha altta olsaydı açardı diye tahmin ettim.

Cem Işık yazdı:

Elinizdeki belgelerle karşı tarafın sigortaya başvurabilirsiniz aracın onarım bedeli belirlendi ise. Ama verecekleri değer kaybı afaki olabilir. Örneğin aracınızda 6000 tl değer kaybı vardır ama sigorta size 5000 tl öderse, nasıl tespit edeceksiniz gerçek değer kaybınızı? Onun için sigorta eksperi ile görüşüp isteyeceğiniz bedeli net tespit ederek başvurmanızı tavsiye ederim ben. Bize eksper 5630 tl gibi bir rakam belirlemişti. O raporu gönderdik, 5600 tl olarak ödendi. 

Şöyle düşünmek gerek zannımca, satarken aracı nereleri kontrol ediliyor?kapı değişmemiş ama  Kapı menteşesi değişmiş, bu kontrol edilip değişmesi değer düşürüyor ise değer kaybı alırsınız. 
ek bilgi 2: sigortanın ödeyeceği değer kaybının tavan rakamı var 3 sene önce 6500 tl gibiydi. Değer kaybınız daha fazla ise, sigortanın ödeyeceği tavan rakam üstü için hukuki yollara başvurmak gerekiyor. 

Ben experden rapor isteyeyim o zaman değer kaybı ile alakalı. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Örnek teşkil etmesi bakımından 2015 te babamın aracına birisi sağ yandan çarptı. Araç 2013 corolla idi, trafiğe çıkış tarihi 1 sene olmuştu. 

 

Araçta sağ ön çamurluk ve kapı sacı değişmiş, arka kapı ve çamurluk boyanmıştı. Beraberinde kırılan plastiklerle beraber 5000 lira gibi bir onarım ücreti çıkmıştı. Hatırladığım rakamlar, kapı ve çamurluğun parça maliyeti 1000 lira değildi. Geriye kalan 1000 lira diğer parçalar, 3000 gibi de boyama ve işçilik...

 

Bu onarımdan sonra 3500 gibi bir rakam ödeme almıştık değer kayıbı. 

Yorum bağlantısı
Macit Aliyev

Geçmiş olsun. Benim Aurisimde farımı kırmıştılar. Götürdüğüm usta neler yaptı bilmiyorum ama 2800 tl gibi bi değer kaybı aldım karşı tarafın sigortasından.

Yani demek istediğim normalde kaporta dışında far, tampon gibi şeylere değer kaybı verilmiyor ama ustanın maharetine kalmış sanki. Ben de verdiler çünkü

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Geçmiş olsun.Samsunda bayan sürücüden kaçılmalı...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Geçmiş olsun.

Onarım bittikten sonra karşı tarafın sigorta firmasına mail ile de ulaşıp tutanak, onarım ft'sı ve kaza foto'ları ile beraber talebinizi gerçekleştirirseniz ödeme alabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun. 

Değer kaybında en belirleyici unsur, aracım modeli ve kilometresi..  Bu verilere göre değişen boyanan parçaların çarpanları var. 

Hesplamayı bilmiyorum, ne kadar alırsınız bilmiyorum ancak alırsınız. 

Karşı şirkete müracaat edin. Gerekli belge ve bilgileri sizden isteyeceklerdir zaten. 

 

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

Merhaba;

 

öncelikle geçmiş olsun, benimde başımdan acı bir şekilde geçti araç değer kaybı olayı, öncelikle aracın kaporta aksamı dışında plastik yerleri vs hiçbir şekilde hesaplamaya katılmıyor. öncelikle yapılacak iş, aracın onarımını yaptırdıktan sonra hasar eksperin onarım için verdiği raporlar karşı tarafın sigortasına gönderiliyor, eğer isterseniz öncesinde kendinizde işlemler bittikten sonra uzamaması için kendi kaskonuzdan yaptırırsanız kendi sigortanızdan talep edebilirsiniz. sonra bu evrak, aracın sbm den %100 haklı olduğunuzu gösterir belgei,dilekçe vs isteniyor bunları karşı tarafın sigortasına başvurarak halledip gönderiyorsunuz, onlarda inceleyerek bu iş için sanırım sbm tarafından belirlenmiş bir formül ile aracın güncel değeri üzerinden formülize ederek nerdeyse ödenmesi gereken rakamı size ödüyorlar. siz isterseniz daha sonra sigorta tahkim kuruluna başvurarak itiraz edebilirsiniz ama tavsiye etmem, sigorta şirketi formül üzerinden hesaplayıp verdikleri için itirazdan sonra alehinize karar çıkar ise tüm masraflar üzerinize kalıyor, benim başıma geldi, o ara tv de haberlerde sigorta şirketlerinin az para verdiğini fln söyleyip itiraz edilebileceği dönüyordu bende o haberlere kanarak birazda ödediğim 3bine yakın bir hasar masrafı için 780 tl ödemeyi az bulup itiraz etmiştim. acı bir şekilde 1100 tlden fazla para ödedim, adamların formülasyonu vs üzerinden yaptıkları için doğru ödeme yapıyorlar, tabi ismi vs bilinmedik yada abzürt ödemeler istisna. benim düştüğüm duruma düşmeyinde ödeyecekleri fiyata göre anlarsınız zaten. Yine de Cem Işık abi daha iyi bilir tabi ama benim tecrübem hiç hoş olmadı açıkcası.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
Mesut Eyibil yazdı:

öncelikle geçmiş olsun, benimde başımdan acı bir şekilde geçti araç değer kaybı olayı, öncelikle aracın kaporta aksamı dışında plastik yerleri vs hiçbir şekilde hesaplamaya katılmıyor.

1 nisan 2020'den sonra düzenlenen poliçelerde artık karşılıyor( kilometre sınırda kalktı). 

Hasan Sancak yazdı:

Herkese hayırlı cumalar, 21 Eylül'de maalesef bir trafik kazasına karıştım. 2 Sokak birleşim yerinde 4 yol ağzında bir bayan, yandan (sol ön ve sol arka kapı) aracıma çarptı. Aracı yetkili HONDA servisine bıraktım. Ortalama 20bin lira gibi bir tramer yansıyacağını bildirdiler. (2 kapı değişim olacak airbag açmadı). Bu gece SBM dosyası sonuçlandı ve %100 kusurlu karşı taraf çıktı. Fotoğrafları ekliyorum, benim sorum şudur;
 

  1.  Değer kaybı için nasıl bir yol izlemem gerekiyor? Sadece karşı tarafın sigortası ile mi görüşmem gerekir? Dava açmak gerekiyor mu ve nasıl dava açabilirim? Bu süreç uzun sürüyor mu? Veya diyelimki bana sigorta X tl verdi, ben dava açtım daha fazlasını talep ettim diyelim, dava sonuçlanma süresi alacağım fazla miktara değer mi ? 
  2.  20Bin tl tramer işlenirse ne kadar değer kaybı alabilirim?

 
Aracı 2017 model 53.xxx km. Kaza öncesi trameri, boyası, değişeni olmayan tam anlamı ile hatasız bir araç idi.

Öncelikle geçmiş olsun, araç onarımınız tamamlandıktan, karşı tarafın sigorta şirketine direkt başvuruda bulanabilirsiniz. Tahkim yolu ile şirkete başvurma yolu arasında hesaplama mantığı açısından, çok büyük farklar artık kalmadı. Aracınız onarıldıktan sonra başvuru yapıp değer kaybını talep edebilirsiniz. Onarımdan ziyade parça değişimlerinde ve kaynaklı parçaların onarımı veya değişiminde çarpan daha yüksek olduğu için değer kaybı'da o oranda yüksek çıkmaktadır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mahmut Yurt yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun, araç onarımınız tamamlandıktan, karşı tarafın sigorta şirketine direkt başvuruda bulanabilirsiniz. Tahkim yolu ile şirkete başvurma yolu arasında hesaplama mantığı açısından, çok büyük farklar artık kalmadı. Aracınız onarıldıktan sonra başvuru yapıp değer kaybını talep edebilirsiniz. Onarımdan ziyade parça değişimlerinde ve kaynaklı parçaların onarımı veya değişiminde çarpan daha yüksek olduğu için değer kaybı'da o oranda yüksek çıkmaktadır.

vesile ile ulaşamdığım bir bilgi var? Avrupa da vs de değer kaybı nasıl hesaplanıyor acaba?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yurt
Çağlar Bayur yazdı:

vesile ile ulaşamdığım bir bilgi var? Avrupa da vs de değer kaybı nasıl hesaplanıyor acaba?

Sadece Almanya'da böyle bir uygulama var. Hemen hemen aynı mantıkla hesaplanıyor. Uygulamalarımız birbirine çok yakın Almanya da ve Türkiye'de kendi eksperinizi isterseniz kendiniz atayabiliyorsunuz. Şirketin göndermiş olduğu ekspere mahkum değilsiniz bu konuda bir zorlama yapılamaz. Türkiye'de de SBM üzerinden eksper ataması yapabilirsiniz. almanya hesaplama yöntemine gelince kabaca aşağıdaki kriterler göz önüne alınıyor. (Formül çarpanları ülkeler arası değişiklik gösterebilir.)

* Aracın tamir masrafı ( Bütün onarım masrafları, değişen, parçalar, onarılan parçalar, işçilik. Tazminatın ana unsuru bu madde)

* Eski hasarından dolayı kesinti uygulanması

* Aracın kazandan önceki değeri

* Aracın kazadan sonraki değeri 

*Aynı aracı piyasada bulabilmek için geçen süre ( Bu ülkemizde yok)

*Aracın tamir süresi ( Bizde hesaplamaya dahil olmuyor)

*Arabasızlık tazminatı ( Ticari araçlar haricinde hukuki olarak talep edemiyorsunuz, etseniz bile sonuç alamıyorsunuz. Bu tazminatı Türk sigorta şirketleri zaten ödemiyor, böyle bir teminat yok çünkü)

* Aracın piyasada oluşan değer kaybı 

Yukarıda bahsettiğim maddeler göz önüne alınarak aracın her parçasının değişme, onarma ve boyamasına göre belirli çarpanlar ile hesaplaması yapılıyor. 

 

 

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mahmut Yurt yazdı:

Sadece Almanya'da böyle bir uygulama var.

 

Almanyada bizdeki gibi bir tramer kayıt sistemi var mı ?

Yada bizden başka hangi ülkede geçmiş hasar ve kazalarını sorgulama sistemi var. ?

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Yaklaşık %14. Ama bu çok komik bir rakam [emoji52]
Ben daha komiğini söyleyeyim. 5800tl lik hasara 160tl ödediler. Bahaneleride değişen parçaların plastik olmasıymış. Abimin aracında daha enteresan olanı 5bintl faturalı hasara 6bin gibi bir rakam ödedi sigorta.

Açıkçası canınızı sıkmayın can sağlığı olsun. Ne verdiklerini sonra pek umursamıyor insan. Bende geçen ay aldım yeni araba bir ay geçmeden kaza yaptım tıra yandan sürttüm çok şükür altına girmedim. 9bin tramere geçecek. Yapacak birşey yok mal yerine konur ama can maalesef.
Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
 
Almanyada bizdeki gibi bir tramer kayıt sistemi var mı ?
Yada bizden başka hangi ülkede geçmiş hasar ve kazalarını sorgulama sistemi var. ?
Abi adamlar kazaları umursamıyor geçmiş kayıtları ne yapacaklar. 3bin euro ya gidip 2014 15 golf alıyor umurunda bile değil motor şanzıman sağlam olsun yeter.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...