Ahmet Çalışkan 10 Ekim 2020 Paylaş 10 Ekim 2020 Merhaba, Bugün seyir halindeyken araba bi anda gazı kesti. Vites boşa attı sandım, baktım vites de boşta değil. Gaza basıyorum araç hiç kıpırdamıyor. Hız göstergesi oynuyor, vites değiştiriyorum gaz veriyorum 70-80-90 hız göstergesi işliyor. Ama araç sabit. Bu aks kesmesine mi işaret sizce? Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 10 Ekim 2020 Yazar Paylaş 10 Ekim 2020 Selim Bilgin yazdı: Sonra ne oldu? Zaten sanayiden dönüyodum. Usta Çarşamba gününe randevu vermişti. Randevudan erken gitmiş olduk usta bi kurtarıcı gönderdi, aracı yüklenip bıraktık sanayiye. Henüz bi işlem yapılmadı. Bakalım ne çıkacak. Yorum bağlantısı
Barış Göktürk 10 Ekim 2020 Paylaş 10 Ekim 2020 Veri yetersiz. Okuduklarımın bana çağrıştırdığı; baskı-balata ya da şanzıman problemi var gibi... 2 Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 10 Ekim 2020 Yazar Paylaş 10 Ekim 2020 Barış Göktürk yazdı: Veri yetersiz. Okuduklarımın bana çağrıştırdığı; baskı-balata ya da şanzıman problemi var gibi... Yardımcı olur mu bilmiyorum ama alttan tak tak vurma sesi gibi bir ses geliyodu. Bu yüzden sanayiye gitmiştim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 10 Ekim 2020 Paylaş 10 Ekim 2020 Nasıl gerçekleşti bu olay. Kalkarken mi. Giderken mi. Vites değiştirirken mi. Anlattığına göre; baskı balata volan sağlam, Ya diferansiyele bir şey olmuş yada akslara. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Ekim 2020 Paylaş 10 Ekim 2020 hız artıyor araç gitmiyor ise aks kafası olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 10 Ekim 2020 Yazar Paylaş 10 Ekim 2020 Mehmet Ozyurek yazdı: Nasıl gerçekleşti bu olay. Kalkarken mi. Giderken mi. Vites değiştirirken mi. Anlattığına göre; baskı balata volan sağlam, Ya diferansiyele bir şey olmuş yada akslara. 70-80 km hızla seyrediyordum, vites değiştirmiyordum, bi anda gaz kesildi. Vites boşa düştü sandım baktım araç viteste. Gaza basıyorum motor bağırıyor ama sanki vites boştaymış gibi tepki yok. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 10 Ekim 2020 Paylaş 10 Ekim 2020 Öncelikle geçmiş olsun. Galiba aks kafası gibi. Araç ne kaç model km. nedir. Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 10 Ekim 2020 Yazar Paylaş 10 Ekim 2020 Fedai Özoğlu yazdı: Öncelikle geçmiş olsun. Galiba aks kafası gibi. Araç ne kaç model km. nedir. Teşekkürler. Tata İndigo 2011, 137.000 km. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 10 Ekim 2020 Paylaş 10 Ekim 2020 Benzer ses debriyaj değişimi sonucu bende gelmişti. Boşa düşmeden fark ettim. Aks kafası tam sıkılmamış gevşemiş. Verilmiş sadakam varmış. 1 2 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 10 Ekim 2020 Paylaş 10 Ekim 2020 Aracın hız sensörü nerede? Şanzımanda mı yoksa tekerlerde mi? Abs var mı yani? Selim Bilgin yazdı: Sonra ne oldu? Tam içimden geçiyordu. Sesli güldüm ama 😁😁 Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 10 Ekim 2020 Yazar Paylaş 10 Ekim 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Aracın hız sensörü nerede? Şanzımanda mı yoksa tekerlerde mi? Abs var mı yani? Tam içimden geçiyordu. Sesli güldüm ama 😁😁 Abs var evet. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Ahmet Caliskan yazdı: Abs var evet. Hız bilgisini abs sensörlerinden alıyordur. Tekerde oluyor. Gaza bastıkça lastikler dönmüyor ama sizin ibre artıyor. Çözemedim Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Şanzımandan alıyor ki ibrede hız arttığı halde araç gitmiyor 1 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Fedai Özoğlu yazdı: Benzer ses debriyaj değişimi sonucu bende gelmişti. Boşa düşmeden fark ettim. Aks kafası tam sıkılmamış gevşemiş. Verilmiş sadakam varmış. Bu nasıl bir iş? Az bişey gevşek kalır anlarım da adam resmen civatanın dişini takmış bırakmış. Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Bu nasıl bir iş? Az bişey gevşek kalır anlarım da adam resmen civatanın dişini takmış bırakmış. Aynen öyle daha laf anlatamadım zeka yoksununa. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Tolgahan Doğru yazdı: Şanzımandan alıyor ki ibrede hız arttığı halde araç gitmiyor Binlerce araç için gereksiz parça koyar mı tata? Nasılsa abs sensörleri hızı ölçebiliyorken bir de o mekanik sayaçtan şanzımana koyma sebebi nedir? Boşuna maliyet Yorum bağlantısı
Tolgahan Doğru 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 (düzenlendi) Tansu Kalafatoğlu yazdı: Binlerce araç için gereksiz parça koyar mı tata? Nasılsa abs sensörleri hızı ölçebiliyorken bir de o mekanik sayaçtan şanzımana koyma sebebi nedir? Boşuna maliyet Tabiki gereksiz parça koymaz da gaza basınca hız artiyor diyor. Araç gerçekte hizlanamiyor ama. Bu araçta Abs sensorunden okuyor olsa idi kadranda hız dusmeliydi veya hiç oynamamaliydi 11 Ekim 2020 tarihinde Tolgahan Doğru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Tolgahan Doğru yazdı: Tabiki gereksiz parça koymaz da gaza basınca hız artiyor diyor. Araç gerçekte hizlanamiyor ama. Bu araçta Abs sensorunden okuyor olsa idi kadranda hız dusmeliydi veya hiç oynamamaliydi O yüzden çözemedim dedim ya 😁 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Gökmen 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Problem büyük ihtimalle aks kafası kaynaklı. Daha önce sağa, sola dönüşlerde tıkır, tıkır ses yaparak size arıza sinyali vermiş olması lazım. Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 11 Ekim 2020 Yazar Paylaş 11 Ekim 2020 Mustafa Gökmen yazdı: Problem büyük ihtimalle aks kafası kaynaklı. Daha önce sağa, sola dönüşlerde tıkır, tıkır ses yaparak size arıza sinyali vermiş olması lazım. Alttan tak tak vurma sesi gibi bir ses geliyordu ama dönüşlerde daha mı fazlaydı dikkat etmedim. Yorum bağlantısı
Ahmet Çalışkan 22 Ekim 2020 Yazar Paylaş 22 Ekim 2020 Araç 9 gün sanayide kaldıktan sonra Pazartesi günü teslim aldım. Sağ ve sol akslar parçalanmış dedi usta. Bu yüzden yolda kalmışız. Araca yapılan işlemler: Sağ ve sol aks değişti (700+700=1400 TL) Termostat değişti (140 TL) (hararet göstergesi çoğunlukla soğukta kalıyor. Bu yüzden değiştirdik ama düzelmedi. Usta motorun uygun sıcaklığa ulaştığını, göstergede bir sıkıntı olabileceğini söyledi) Şoför kapısı aşağı sarkıyordu, kaldırarak kapatıyorduk. Bunun onarımı yapıldı (150 TL) Motor sesli çalışıyordu, foruma da atmıştım videosunu. Subap ayarları bozukmuş. Subap ayarı, pul ve civataları (200 TL) Şanzuman yağı değişti. (100 TL) 10 bin bakımı yapıldı. 5. vitese geçerken bazen zor geçiyordum, vites ayarı yapıldı. El freni kaçırıyordu, o ayarlandı. İşçilik (600 TL) Toplam 2.590 TL yapıyordu, 2.500 TL'ye kapattık. Şimdilik bir sıkıntı görünmüyor araçta bakalım. 8 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Ekim 2020 Paylaş 22 Ekim 2020 Ahmet Caliskan yazdı: (hararet göstergesi çoğunlukla soğukta kalıyor. Bu yüzden değiştirdik ama düzelmedi. ısı müşürü soketine kısa devre yapılır ibre çalışıyorsa müşür değişir önce termostata girişmeden.. en basit temel motor bilgisi masreti olsa da temel motor tekniği mantığı aynıdır 2 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts