İçeriğe Yönlendir

Kasko ile İlgili Sorular


Mustafa Karahan

Recommended Posts

Mustafa Karahan

Merhaba kasko ile ilgili aklıma takılan bazı sorular vardı, hem doğrusunu öğrenmek hemde benim gibi bilmeyen yada yanlış bilenler için böyle bir konuyu açmayı düşündüm 😊 sorularıma cevap verip yeni sorular eklemek isteyenlere şimdiden teşekkür ederim. 

 

1. Kasko nedir, zorunlu trafik sigortasından farkı nedir? 

2. Kaskoyu sadece kendimiz için mi yaparız yoksa karşı tarafın hasarını da giderir mi? Karşı tarafın hasarını karşılamıyorsa eğer imm değeri neden önemlidir? 

3. Kasko hangi araçlara yapılır? Mesela arabayı sıfır alınca ha da belli yaşlarda ki araçlara kasko yapılabiliyor hangi araçlara kasko yapılmaz? 

4. İlanlarda bazen görüyorum satılık araç 10 yaşını geçmiş ama satıcı kaskolu bindiğini söylüyor, bu doğru mu? Doğruysa ben o aracı alırsam bende kaskolu binebilir miyim?

5. Satın Almadan önce o arabaya kasko yapılıp yapılmayacağı bilmek mümkün mü? 

6. Mini onarımları ne zaman kullanmak gerekir? Bunlar Kaskoyu bozar mı? 

7. Hangi durumlarda Kaskoyu bozmadan tamir yoluna gitmeliyiz? 

8. Diyelim ki adıma araç var Allah korusun kaza yaptım kasko bana araba ücretini ödedi bundan sonra kasko yatırınca pahalı mı çıkacak?

 

Şimdilik aklıma gelenler bunlar 😊 değerli yorumlarınızı ve cevaplarınızı  bekliyorum 😊 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Karaca yazdı:

Merhaba 

1. Kasko nedir, zorunlu trafik sigortasından farkı nedir? 

2. Kaskoyu sadece kendimiz için mi yaparız yoksa karşı tarafın hasarını da giderir mi? Karşı tarafın hasarını karşılamıyorsa eğer imm değeri neden önemlidir? 

3. Kasko hangi araçlara yapılır? Mesela arabayı sıfır alınca ha da belli yaşlarda ki araçlara kasko yapılabiliyor hangi araçlara kasko yapılmaz? 

4. İlanlarda bazen görüyorum satılık araç 10 yaşını geçmiş ama satıcı kaskolu bindiğini söylüyor, bu doğru mu? Doğruysa ben o aracı alırsam bende kaskolu binebilir miyim?

5. Satın Almadan önce o arabaya kasko yapılıp yapılmayacağı bilmek mümkün mü? 

6. Mini onarımları ne zaman kullanmak gerekir? Bunlar Kaskoyu bozar mı? 

7. Hangi durumlarda Kaskoyu bozmadan tamir yoluna gitmeliyiz? 

8. Diyelim ki adıma araç var Allah korusun kaza yaptım kasko bana araba ücretini ödedi bundan sonra kasko yatırınca pahalı mı çıkacak?

 

Merhaba, kısa kısa değineceğim sonrasında uzun bir konu açarım. 

1- Kasko, Karışacağınız kazalar ve ek teminatlar dahilinde diğer risklere karşı aracınızla ilgili size güvence sağlayan poliçedir. Kısaca teminatları: Kazalar, yangın, doğal afetler, hırsızlık, terör, diğer kötü niyetli hareketler, kemirgen hayan zararları, Maddi ve bedeni mali mesuliyetler vs.

Trafik sigortası ise bir mali mesuliyet sigortasıdır. Karışacağınız bir kazada sizin ödemeniz gereken maddi ve bedeni tazminatları sizin yerinize öder. 

2- Kasko; biz kusurlu isek, kasko poliçesinde seçilen ihtiyari mali mesuliyet teminatı limitine kadar zarar verdiğimiz ve trafik sigortası limitini aşan kısımlar için ödeme yapar.  

3-4 Kasko hangi araçlara yapılır sorusunun cevabı biraz uzun. özetle, bazı şirketler 5 yaşına kadar bazıları 10 yaşına kadar, bazıları 15 yaşına kadar, bazıları ise yaşa bakmaksızın kasko sigortası yapabiliyor. Şayet aracın pert kaydı varsa. kasko yapan şirket sayısı 2-3 tane ancadır. Ancak bunlar yapsa da tekrar pert olamsı durumunda eksik ödeme yapar. Yaş sınırı olan şirketler şayet uzun süredir hasarsız olan ve yeterli hasarsızlık indirimli olan kişiler için teminat verebilir. Mesela benim şirketim Allianz, 15 yaşına kadar olan araçlara kasko teminatı verir, ancak hasarsızlık indirimi %50 ve üzerinde ise yaşa bakmaksızın teminat verir vermeye devam eder. Benim müşterilerimden 90 lı modellerde ve kaskosu devam eden araçlar var. 10 yaşında bir araç alırsanız rahatlıkla kasko yaptırabilirsiniz. 

5- Mümkün, ruhsat bilgilerine tam ulaşabilirseniz pert kaydı olup olmadığı da görülebilir.

6- Mini onarım işi de karışık : Bazı şirketlerde belirli bir TL limitine kadar yapılabilirken, bir başkasında yapılacak işlemlerdeki sınırlar dahilinde mini onarım hizmeti veriliyor. Bazı şirketler tramere hiç yansıtmazken, bazıları tramere yansıtıyor ve sadece yenilemenin kendi şirketinden olması şartıyla mini onarım hizmeti veriyor. Ne zaman kullanmak gerekir, limitler dahilinde poliçe vadesi içinde dilediğiniz zaman.

7- Hasarsızlık koruma teminatı alırsanız, her hasarı kaskodan yaptırabilirsiniz. bu yoksa yada alma hakkınız yoksa, hasarsızlık indiriminiz 3. yılından daha düşükse, bütçenizin el verdiği sınırlar dahilinde kaskoyu kullanmamaya çalışın. 

8- Kaza sonrası kasko ücretiniz yüksel çıkar mı, hasarsızlık koruma teminatınız yoksa evet.. yüksek çıkar. Ancak bu da şartlara göre değişir. 

 

 

Açmamı istediğiniz kısımlar varsa net sorular ile daha geniş cevaplar verebilirim. 

  • Beğen 4
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

@Mehmet Ozyurek,  diyelim ki iki milyonluk kaskolu bir aracınız var. Işıklarda dururken arkadan 50 bin liralık bir araba size çarptı ve aracınızı pert etti.(aracın yandığını düşünün, hasar iki milyonluk olsun) 50 binlik aracın kaskosu yok sigortası var. Çarpan kişinin tek varlığı aracı ve asgari ücretli işçi. Bu durumda ne oluyor? Kasko size parayı ödüyor, karşı taraftan mi alıyor. Ve nasıl alacak? Yıllarca maaşının %25 ine el mi koyacak?

Birde diğer senaryo. Carpanin kaskosu da var. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
[mention=23]Mehmet Ozyurek[/mention],  diyelim ki iki milyonluk kaskolu bir aracınız var. Işıklarda dururken arkadan 50 bin liralık bir araba size çarptı ve aracınızı pert etti.(aracın yandığını düşünün, hasar iki milyonluk olsun) 50 binlik aracın kaskosu yok sigortası var. Çarpan kişinin tek varlığı aracı ve asgari ücretli işçi. Bu durumda ne oluyor? Kasko size parayı ödüyor, karşı taraftan mi alıyor. Ve nasıl alacak? Yıllarca maaşının %25 ine el mi koyacak?
Birde diğer senaryo. Carpanin kaskosu da var. 
Tek cevap sınırsız İMM li kasko yoksa lüks araç görüldüğü vakit ölü taklidi yapılmalı :)

500 bin İMM li kaskom var gözümün kesmediği araba görürsem şerit değiştiririm frene başarım başka yola girerim kaçarım petrole dururum vs vs vs bana uzak Allah a yakın olsun [emoji16]
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

@Mehmet Ozyurek

çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için.50-60 bin TL ye araba alacak olsam kasko yaptırılır mı sorusuna cevap arıyorum biraz da. Her ne kadar piyasa yükselmiş olsa da bütçemiz bu kadar. Bu paraya kötü araba da gelse kaskosuz binip riske girmek istemiyorum.

Şimdi şu şekilde bir yorum yapabilir miyim, bütçeye uygun olarak en yüksek modelli arabayı almak kasko şansımı arttırır. Bu doğru mu olur yoksa yine bir sürü değişken mi var 😊

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Serkan Aktay yazdı:

@Mehmet Ozyurek,  diyelim ki iki milyonluk kaskolu bir aracınız var. Işıklarda dururken arkadan 50 bin liralık bir araba size çarptı ve aracınızı pert etti.(aracın yandığını düşünün, hasar iki milyonluk olsun) 50 binlik aracın kaskosu yok sigortası var. Çarpan kişinin tek varlığı aracı ve asgari ücretli işçi. Bu durumda ne oluyor? Kasko size parayı ödüyor, karşı taraftan mi alıyor. Ve nasıl alacak? Yıllarca maaşının %25 ine el mi koyacak?

Birde diğer senaryo. Carpanin kaskosu da var. 

 

Bir milyonluk aracın var, birisi sana çarptı ve % 100 kusurlu.. Senin kaskon var.. kusurlu çarpanın kaskosu yok. sadece trafik sigortası var. 

Senin kaskon senin aracını öder, hasarsızlık indirimini de bozmaz. 

Sana çarpan kişinin sigorta şirketine rücu eder ve 41 bin lira alır. Geri kalan 959 bin liranın ödenmesi için kusurlu tarafa müracaat eder. Alabilecek neyi varsa alır. Mevcudu yetmezse geleceğini ipotek eder. Maaşının % 25 ini alacağı bitene kadar almaya devam eder.

Aynı senaryoda çarpan kişinin kaskosunda imm teminati 1 milyon ise, senin kaskon 41 bin lirayı karşının trafik sigortasından geri kalan 959 bin lirayı kaskosundan alır. 

Çarpan kişi bunu sadece kasko yenilerken hasarsızlık koruma teminatı yoksa biraz hisseder. 

 

Mustafa Karaca yazdı:

@Mehmet Ozyurek

çok teşekkür ediyorum cevaplarınız için.50-60 bin TL ye araba alacak olsam kasko yaptırılır mı sorusuna cevap arıyorum biraz da. Her ne kadar piyasa yükselmiş olsa da bütçemiz bu kadar. Bu paraya kötü araba da gelse kaskosuz binip riske girmek istemiyorum.

Şimdi şu şekilde bir yorum yapabilir miyim, bütçeye uygun olarak en yüksek modelli arabayı almak kasko şansımı arttırır. Bu doğru mu olur yoksa yine bir sürü değişken mi var 😊

 

2006 ve üstü modellere odaklan

D sınıfı araçların kaskosu B ve C sınıfına göre daha yüksektir. Filolarda çok kullanılan araçların kaskosu pahalıdır. 

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Bir milyonluk aracın var, birisi sana çarptı ve % 100 kusurlu.. Senin kaskon var.. kusurlu çarpanın kaskosu yok. sadece trafik sigortası var. 

Senin kaskon senin aracını öder, hasarsızlık indirimini de bozmaz. 

Sana çarpan kişinin sigorta şirketine rücu eder ve 41 bin lira alır. Geri kalan 959 bin liranın ödenmesi için kusurlu tarafa müracaat eder. Alabilecek neyi varsa alır. Mevcudu yetmezse geleceğini ipotek eder. Maaşının % 25 ini alacağı bitene kadar almaya devam eder.

Aynı senaryoda çarpan kişinin kaskosunda imm teminati 1 milyon ise, senin kaskon 41 bin lirayı karşının trafik sigortasından geri kalan 959 bin lirayı kaskosundan alır. 

Çarpan kişi bunu sadece kasko yenilerken hasarsızlık koruma teminatı yoksa biraz hisseder. 

 

Ben seneye kaskoyu 5 milyon limitli yaptıracam. Ortalama arabalar bile 300.000 tl nerdeyse.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Ben seneye kaskoyu 5 milyon limitli yaptıracam. Ortalama arabalar bile 300.000 tl nerdeyse.

 

Seneye bekleme.. şimdiden artıralım :)

 

Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Bildiğim kadarıyla Sınırsız İmm ile sınırlı arasında çok büyük prim fark etmiyor. Benim sınırsız imm kafa rahat dolaşmak gibisi yok. Her yer lüks araç kaynıyor. 50-100 TL fazla ödememek için sonradan rezil olmak var. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mert Üçkaleler yazdı:

Bildiğim kadarıyla Sınırsız İmm ile sınırlı arasında çok büyük prim fark etmiyor. Benim sınırsız imm kafa rahat dolaşmak gibisi yok. Her yer lüks araç kaynıyor. 50-100 TL fazla ödememek için sonradan rezil olmak var. 

Her firmada sınırsız imm olmuyor diye  biliyorum ama dediğiniz gibi milyon seçeceğini eklemek ucuz ve riski rahatlatan bir durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Koray Demir yazdı:

Her firmada sınırsız imm olmuyor diye  biliyorum ama dediğiniz gibi milyon seçeceğini eklemek ucuz ve riski rahatlatan bir durum.

 

Evet her şirkette sınırsız yok.. 

Ancak sınırlı olanların da teminatları az değil.. 

Harun'un poliçeyi 2,5 milyona çıkardık az önce :)

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Simdi 1 milyonluk arabalar düşünsün

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Simdi 1 milyonluk arabalar düşünsün

 

Haziran ayında beni geçen o zaman ki bedeli on yüz bin milyon olan Maybach ı süren adam hakkımda üff ortalık fakirden geçilmiyor, çarpaçacaksak Mercedese çarpalım falan demiştir :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Karahan

@Mehmet Ozyurek

Peki bu imm değeri sadece araba hasarında mı geçerli? Yani diyelim ki gittik ineğe çarptık eve çarptık o zaman da kasko devreye giriyor mu 😊

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mustafa Karaca yazdı:

@Mehmet Ozyurek

Peki bu imm değeri sadece araba hasarında mı geçerli? Yani diyelim ki gittik ineğe çarptık eve çarptık o zaman da kasko devreye giriyor mu 😊

 

Hayır zarar verdiğiniz her şey için geçerli. 

Ancak çalışma sistemi şudur

Önce trafik sigortası devreye girer, maddi hasarların ilk 41 bin lirasını, bedeni hasarların ilk 410 bin lirasını trafik sigortası öder. Arta kalan kısmı teminatlar dahilinde kasko öder. 

Trafik sigortanız yoksa, kasko, trafik sigortasına ait olan kısmı yani maddi hasarlarda ilk 41 bin lirayı, bedeni hasarlarda ilk 410 bin lirayı ödemez. O kısım trafik sigortasının sorumluluğundadır. Trafik sigortanız olmayınca o kısımdan siz sorumlu olursunuz.. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tahir Ak

ben de bir şey sorayım sigorta ve kaskoyla ilgili.

4x4 suvlar kaşkai kuga vb... sigorta ve kaskosu binek araç fiyatlamasında mı yapılıyor yoksa 4 çeker diye ekstra sigorta fiyat artışı oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım



 
2006 ve üstü modellere odaklan
D sınıfı araçların kaskosu B ve C sınıfına göre daha yüksektir. Filolarda çok kullanılan araçların kaskosu pahalıdır. 
 


Abi damar bilgi! Bunu bilen sayısı bence azdır ben bilmiyordum. Filo tipi araç olunca böyle demekki
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tahir Ak yazdı:

4x4 suvlar kaşkai kuga vb... sigorta ve kaskosu binek araç fiyatlamasında mı yapılıyor yoksa 4 çeker diye ekstra sigorta fiyat artışı oluyor mu?

 

4x4 diye bir tarife yok.. 

Her marka her model için istatistiklere göre oluşan bir fiyatlama var.. 

Ancak gördüğüm şu ki.. 4x4 lerin kaskoları B segment bir filo aracından daha ucuz..

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Az önce baktımda kaskonun bile vergisi var :) vay anasını sayın seyirciler.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım
Az önce baktımda kaskonun bile vergisi var [emoji4] vay anasını sayın seyirciler.
İadelerde önce vergiyi düşüp sonrasında kalan günü hesaplayarak ödeme yapıyorlar.
Yorum bağlantısı
Cihat Eyüboğlu

dar kasko ile normal kasko arasındaki farkı bir türlü anlayamadım

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Cihat Eyüboğlu yazdı:

dar kasko ile normal kasko arasındaki farkı bir türlü anlayamadım

 

Çok fark var.. 

Dar kaskoda limit vardır, geniş kaskoda yoktur. 

Dar kaskoda karşılıklı kaza olması şarttır, geniş kaskoda tek taraflı veya araç kullanılmıyorken oluşan kazalar da dahildir. 

Hırsızlıkta yangında da limitler vardır. 

Dar işte :)

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...