İçeriğe Yönlendir

Tek Egzoz Çift Egzoz Farkı.


Harun Kocaçalışkan

Recommended Posts

Harun Kocaçalışkan

Merhaba arkadaşlar.

 

2 sene önce arabama yeni taktığım tampon çift çıkışlı olduğu için sağ ve sola mecburen egzoz çıkışı taktım. Sağ taraf aktif değildi. Kışın duman çıkmayınca komik oluyor diye sağ tarafı da aktif ettirdim. Bizim arabalarda (Mondeo MK3) son susturucu egzoz çıkışına çok yakın olduğu için susturucudan sonra çıkış alamadık. Biz de susturucunun gerisinden çıkışı aldık. 2 senedir o şekilde sürüyorum. Çok aşırır bir ses yok arabamda ama gaza basınca tatlı sert bir ses var.

 

Hikayeyi öğrendiğimize göre gelelim asıl konuya. 2 hafta önce muayene için çift egzozu söktürdüm. Çıkışı körledik. Tek egzozla 2 hafta arabayı kullandım. Arabanın çekişinde değişiklikler farkettim aradaki farkları birazdan yazacağım. Aradaki çekiş farkını görünce yakıtı da sıfırladım hemen ve 1 hafta boyunca hep aynı güzergahda kullandım. Ortalama yakıt 7.1 lt oldu. İkinci teste bu hafta başladım bakalım ne olacak.

 

Muayeneden geçtikten sonra da çift egzozu geri taktırdım.

 

Tek egzoz varken;

Araba 0-100 arasında daha isteksiz hızlanıyor. Alt devirleri ise daha güçlü gibi. Ancak gel gelelim 100-150 arasında daha güçlü bir çekişi var. Sanki tork bütün vites ve devir aralıklarına eşit dağıtılmış gibi. Her hızda ne kadar basarsan bas o kadar gidiyor. 

 

Çift egzoz varken;

Araba 0-100 arasında daha hızlı. 50 ile giderken sonuna kadar gaza basınca tekerlekler patinaja kalkıp esp devreye giriyor. Tek egzoz varken bunu kaç kere denediysem başaramadım. Ancaaaaak gel gelelim 110 dan sonra araba bir miktar kesiliyor. Kesiliyor derken tek egzoza göre arada hissedilebilir bir düşüş var. Gazı sonuna kadar bassanda gitmiyor.

 

Turbolu arabalarda egzozdan bir miktar geri tepme olması gerekiyormuş. Şimdi bu arabanın egzoz gazı çift çıkıştan dolayı turboya yeterli güç veremiyor diye yorumluyorum. Ama madem öyle nasıl oluyor da bu araba 60-100 arasında daha iyi gidiyor. Tork eğrisi değişmiş olabilir mi?

 

Son soru ise tek egzoza geri döneyim mi? Buna yakıt tüketimi karar verecek gerçi :D 

Ya da çift egzozdan daha iyi verim almak için ne yapmak lazım?

 

He bir de tek egzoz varken araba yelken modunda daha uzun yol alıyor. Çift egzozda daha çabuk yavaşlıyor. 

 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)

Çift egzoz varken motor daha kolay duman atıyordu, gazın yarısı direnç görmeden çıkıyordu. bu durum size güç olarak dönüyordu. Eğer susturucunuz orjinal ise motora iyi direnç gösterip gazı iyi süzdüğü için motor gücünü bir miktar törpüleyebilir, orjinal değilse durum daha kötü. Bence MK4 ecobost larda olduğu orjinal çift susturucu takın daha iyi bir çekiş elde edebilirsiniz. 

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

 

Orjinal sistemde yapılan ikinci çıkış bir miktar basınç kaybına neden olur, alt devirler kötüleşip üst devirler canlanabilir.

Bu ara bende araştırma yaptım kendi aracım için, en doğrusu spor susturucular ile sistemi revize etmek gibi duruyor, yazılım ilede desteklenmesi gerekecektir.

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sonda fazladan bir susturucu daha olduysa egzozda ısı kaybı olabilir çabuk soğuyabilir istenilen ısıda kalmayabilir bu da gaz akışını yavaşlatır performans düşer. 

Tamirat tadilat ta Edd bahsetmişti egzoz hakkında. Ezgoz sistemini komple seramik katkılı boya ile boyadı nedeninin egzoz ısı kayıplarını önlemek daha rahat gaz akışı sağlamak olduğunu söylemişti. Onun yalancısıyım 😁

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ömer Sarıgül yazdı:

Sonda fazladan bir susturucu daha olduysa egzozda ısı kaybı olabilir çabuk soğuyabilir istenilen ısıda kalmayabilir bu da gaz akışını yavaşlatır performans düşer. 

Tamirat tadilat ta Edd bahsetmişti egzoz hakkında. Ezgoz sistemini komple seramik katkılı boya ile boyadı nedeninin egzoz ısı kayıplarını önlemek daha rahat gaz akışı sağlamak olduğunu söylemişti. Onun yalancısıyım 😁

O adam on numero.Çok beğenerek izliyorum.Tabi eski bölümleri.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Çağlar Bayur yazdı:

arka susturucu değişti mi tek çıkışa geçerken

Hayır abi. Arka susturucuyu biz hiç ellemedik orjinal susturucu üzerinde.

Çift egzoza geçerken susturucunun gerisinden gelen borudan V şeklinde çıkış alarak gelişi 2 ye böldük. 

Teke geri inerken o böldüğümüz yeri kesip körledik.

 

Şu an yine çifte geçtim.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Orjinal çift egzozlu ST220 lerin egzozu böyle. Ama bunlar atmosferik motorlu.

 

 

ORYGINALNY-WYDECH-TLUMIK-FORD-MONDEO-MK3-HB-ST220.thumb.jpg.8500117670d64adee39beaca35b31246.jpg

 

 

Biz nasıl yaptık. Burada görülen susturucu sonrası kıvrımdan direk boruyla sağ tarafa aldık. Aşağıdaki fotoda metal askının olduğu kısma denk geliyor. 

 

MondeoMk3DroplinkReplacement2.jpg.1f61714477b753c334e569838fa9ef47.jpg

Ömer Sarıgül yazdı:

Sonda fazladan bir susturucu daha olduysa egzozda ısı kaybı olabilir çabuk soğuyabilir istenilen ısıda kalmayabilir bu da gaz akışını yavaşlatır performans düşer. 

Tamirat tadilat ta Edd bahsetmişti egzoz hakkında. Ezgoz sistemini komple seramik katkılı boya ile boyadı nedeninin egzoz ısı kayıplarını önlemek daha rahat gaz akışı sağlamak olduğunu söylemişti. Onun yalancısıyım 😁

Egzozda ısı kaybı olursa gazlar çabuk soğuyormuş. Soğuyunca da ağırlaşıyormuş ve dışarı atılması zorlaşıyormuş. Bu da performansı etkiliyor.

Ayrıca gaz çok hızlı dışarı atılırsa da turboya yeterli geri basınç sağlanamıyormuş.

 

Ben şunu anladım bu egzoz denen şey müthiş bir hesap kitap işi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

susturucu aynı ise sonrasında kaç çıkış olduğunun bir fark yaratmaması lazım garip

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Çağlar Bayur yazdı:

susturucu aynı ise sonrasında kaç çıkış olduğunun bir fark yaratmaması lazım garip

Gerisinden aldik abi. Susturucudan once yani. Susturucudan 1 tane cikiyor. Susturucuya gelen ana egzoz ikiye ayriliyor.

 

Tabi benim dedigim son susturucu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Gerisinden aldik abi. Susturucudan once yani. Susturucudan 1 tane cikiyor. Susturucuya gelen ana egzoz ikiye ayriliyor.

 

Tabi benim dedigim son susturucu.

şimdi oldu, açalım: eski halde çift susturucu var iken, birisi son susturucudan önce çıkış alıyordu, şimdi tek var ve susturucudan sonra çıkış doğru mudur?

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Çağlar Bayur yazdı:

şimdi oldu, açalım: eski halde çift susturucu var iken, birisi son susturucudan önce çıkış alıyordu, şimdi tek var ve susturucudan sonra çıkış doğru mudur?

Hayır abi şöyle netlestireyim,

 

Fabrika çıkışı: Tek susturucu tek çıkış

 

2 sene onceki hali: Tek susturucu çift çıkış ( 2. çıkış son susturucudan daha once)

 

2 hafta onceki hali: Fabrika çıkışıyla aynı.

Bu hafta: 2 sene onceki haliyle aynı.

 

Ben 2 sene onceki tek çıkışlı halini net olarak kafamda canlandıramadığım için 2 hafta once egzozu söktürürken aradaki farki anladim.

 

Hicbir aşamada arabaya çift son susturucu takilmadi. Ya da susturucudan sonra herhangi bir islem yapilmadi. Ne yaptiysa susturucudan daha geride yaptik. Foto atacagim birazdan.

 

Şu an cift çıkış var yine ve tek egzoza gore farklari yukarida yazdigim gibi.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Kocaçalışkan yazdı:

2. çıkış son susturucudan daha once)

dedğim bu idi. 2. çıkış susuturucudan önce idi, şimdi teke düştü ve çekişte fark var = susturucun tıkalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Eksoz değil izafiyet teorisi gibi mübarek.

Hissedilen performans değişkenleri integer mı ?

Yoksa psikolojik mi ? 

:kihkih:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Eksoz değil izafiyet teorisi gibi mübarek.

Hissedilen performans değişkenleri integer mı ?

Yoksa psikolojik mi ? 

:kihkih:

 Ölçmek lazım :D Çift egzozda piskolojik olarak anam araba ferrari gibi oldu diyorsun ama öyle değil. 

Yorum bağlantısı
Serkan Karakoca

son susturucudan sonra ikiye bölün son susturucu öncesindeki işlem doğru değil 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...