İçeriğe Yönlendir

Cruze - Akü Sağlığı & Elektrik Sorunları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Çağlar Bayur

%1.5 için bu kadar masraf çok değil mi? ön ızgarayı kapasın 5 TL maliyet ile daha rantabl

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

%1.5 için bu kadar masraf çok değil mi? ön ızgarayı kapasın 5 TL maliyet ile daha rantabl

 

2 tane bim poşeti yeter.. 50 kuruş 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

2 tane bim poşeti yeter.. 50 kuruş 

Ben ücretsiz sağlarım emmi.. Kaliteli olur;)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Bu arabanın hala ekonomik olduğunu mu düşünüyorsun :) Benim fikrim yaptığın bu kadar araştırma veya denk geldiğin makale bilgi ıvır zıvır tamamen arabayı ispatlamaya çalışmaktan başka birşey değil. Cruze un piyasasını da artırmaz.

Ecotec motor adı gibi değil :) Teknolojisi çok ultra mükemmel üst düzey falandır bilemem. Sen 4.9 litreyi aşırı aşırı kasarak görüyorsun. Ben eski aracımda kasmadan 5 litre görmüşlüğüm olurdu. Kasınca 4.4 e kadar düşmüştü. Bunda aşırı aşırı kastım ve 5.1 gördüm uzun yol. Normal kullanım 6.5-7 litre. Bunu sende biliyorsun babanın kullanımından anlaşılıyor.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

Bu arabanın hala ekonomik olduğunu mu düşünüyorsun :) Benim fikrim yaptığın bu kadar araştırma veya denk geldiğin makale bilgi ıvır zıvır tamamen arabayı ispatlamaya çalışmaktan başka birşey değil. Cruze un piyasasını da artırmaz.
Ecotec motor adı gibi değil :) Teknolojisi çok ultra mükemmel üst düzey falandır bilemem. Sen 4.9 litreyi aşırı aşırı kasarak görüyorsun. Ben eski aracımda kasmadan 5 litre görmüşlüğüm olurdu. Kasınca 4.4 e kadar düşmüştü. Bunda aşırı aşırı kastım ve 5.1 gördüm uzun yol. Normal kullanım 6.5-7 litre. Bunu sende biliyorsun babanın kullanımından anlaşılıyor.

 

Olsun. Bu arabada bana çok iş düşmesi beni mutlu ediyor. Yaptığım çabanın nasıl yansıdığını görüyorum. Bu da bana daha çok yakan daha büyük motorlu arabalar almak konusunda teşvik ediyor. 2 litre motorlu 2007 model üst segment bir otomobilide bu şekilde kullansam altından kalkarım. Cruze benim için harika bir antreman arabası. 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan
Metin Akbal yazdı:

Ecotec motor adı gibi değil

 

Biryerde ne çok konuşuluyorsa eksik olan o dur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Atmosferik motordan ekonomi mi olur.. 

Benim basarak yaptığım değerler ile bu motorun kasarak yaptığı değerler yakın bile değil.. 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Muhittin Kaplan yazdı:

Biryerde ne çok konuşuluyorsa eksik olan o dur.

Örneğin bir zamanların en dayanıksız markası profilonun reklam cümlesi, "dayanıklı ev aletleri". İmaj çalışmalarında mevcut olumsuz algının yıkılması ilk hedeftir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba 

1.6 litre motor 2008 tekonolojisi. 2011 yılında 1.4 turbo modeli çıktı .1800 devirde 100 km hız yapan 6 ileri şanzımanı ile 50 mpg yakıt tüketimi yakalıyor. 5,65 litre tüketime denk gelen bir oran. 2008 model teknolojisi motor ile 80 km hızla gidip hipermil yaparakda aynı tüketimi ve altına inmeniz mümkün oluyor. Böylece daha yüksek teknoloji için para vermek zorunda kalmıyorsunuz. Şartları zorlayıp üstesinden gelebiliyorsunuz. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

.1800 devirde 100 km hız yapan 6 ileri şanzımanı ile 50 mpg yakıt tüketimi yakalıyor

1.4 ecotec eco serisinden daha az nasıl yakıyor? fabrika boşuna mı uğraştı?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

1.4 ecotec eco serisinden daha az nasıl yakıyor? fabrika boşuna mı uğraştı?

 

Çağlar abi, 1.4 ecotec turbo motor, pratik kullanımda özgül yakıt sarfiyatı 361 gramı yakalıyor. Ama eski ecotec 1.6 motor pratik kullanımda 420 gram özgül yakıt sarfiyatı yakalıyor. 

Aşağidaki bencmark verisini GM mühendisleri SAE.gov sitesinde paylaşmış. 

 

Sae+turbo.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

pratiği bilmem, amerikada cama yapıştırılan tüketim verisi esastır, orada bir hile yapan yanar, Vw yi unutmadık sanırım? emisyon skandalını, 1.6 hiçbir zaman daha az yakamaz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

pratiği bilmem, amerikada cama yapıştırılan tüketim verisi esastır, orada bir hile yapan yanar, Vw yi unutmadık sanırım? emisyon skandalını, 1.6 hiçbir zaman daha az yakamaz

 

Abi pratikte zaten az yakmıyor. Saate 100 km hızda 1.6 motor 6,4 litre yakarken, 1.4 turbo 5,65 litre yakıyor. 

Hipermil yaparken hızı 80 km sabitleyince bende 5.5 litrelerde yürüyorum . 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 
Abi pratikte zaten az yakmıyor. Saate 100 km hızda 1.6 motor 6,4 litre yakarken, 1.4 turbo 5,65 litre yakıyor. 
Hipermil yaparken hızı 80 km sabitleyince bende 5.5 litrelerde yürüyorum . 


100 km hızda 6.4 yakmıyor işte :) Ayrıca diyelim ki 6.4 yaksın. Yine ekonomik değil çünkü benzer şartlarda 6 litrenin altını gören atmosferikler var. Bu aracın (kendi aracımı da katıyorum) motorundan ya da ağırlığından sebep yakıyor. Astra J nin ağırlığı 1400 ile 1500 kilo arasında. Cruze da çok farklı değildir.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Metin Akbal yazdı:

100 km hızda 6.4 yakmıyor işte :) Ayrıca diyelim ki 6.4 yaksın. Yine ekonomik değil çünkü benzer şartlarda 6 litrenin altını gören atmosferikler var. Bu aracın (kendi aracımı da katıyorum) motorundan ya da ağırlığından sebep yakıyor. Astra J nin ağırlığı 1400 ile 1500 kilo arasında. Cruze da çok farklı değildir.

 

 

2008 model motor. Astra G nin 1.6 motoru ile arasındaki fark, değişken subab zamanlaması ve yeni bir yazılıma sahip olması. Aynı yıl üretilen Volswagen golf V 1.6 115 beygir model ile karşılamak lazım. Onunda tüketimi neredeyse aynı. 

Her dönem Volkswagen Golf referans otomobil olarak kabul  edilmiştir. Bu durum bu gün bile aynı. 2010 model Golf ile 2010 cruze tüketim aynı. Yaşına başına göre değerlendirmek lazım. 

 

En önemlisi ben bu arabayı 40000 tl aldım. Bende isterim 7 ileri DSG şanzımanlı EA211 1.0 tsi motorlu Skoda octavi sahibi olmak. Nerdeyse bir Chevrolet Cruze boyutlarında ve hacminde. 

Ama yok, para yok. Olsa sorun olmazdı. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Hipermil yaparken hızı 80 km sabitleyince bende 5.5 litrelerde yürüyorum . 

tdci da denedim 3 lt ye indik te, sonra arabada 0-100 ü kaybettik beyin kendini bu sürüşe alıştırınca

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Ali Gök yazdı:

150 160  ile ne yakıyor cruze ?

 

 

10 litre yakmıyor. 8.5 - 9litre

Yorum bağlantısı
Metin Akbal



 
2008 model motor. Astra G nin 1.6 motoru ile arasındaki fark, değişken subab zamanlaması ve yeni bir yazılıma sahip olması. Aynı yıl üretilen Volswagen golf V 1.6 115 beygir model ile karşılamak lazım. Onunda tüketimi neredeyse aynı. 
Her dönem Volkswagen Golf referans otomobil olarak kabul  edilmiştir. Bu durum bu gün bile aynı. 2010 model Golf ile 2010 cruze tüketim aynı. Yaşına başına göre değerlendirmek lazım. 
 
En önemlisi ben bu arabayı 40000 tl aldım. Bende isterim 7 ileri DSG şanzımanlı EA211 1.0 tsi motorlu Skoda octavi sahibi olmak. Nerdeyse bir Chevrolet Cruze boyutlarında ve hacminde. 
Ama yok, para yok. Olsa sorun olmazdı. 


Golf ün 1.6 115 motoru FSI. Diğer Hitler motor 102 hp. FSI hangi yıl üretim durdu bilmem ama 1.6 115hp Astra J nin 11-12 yaktığı yerde Golf V ve Golf VI 1.6 102 hp (Golf VI da FSI yok) 9-10 litre yakıyor. FSI motor kullanmadım yakın cevremde yoktu ama Golf V ve VI hitler bizde vardı oradan biliyorum.

Bende aracımı 2014 te 48 e sıfır aldım. Sevdiğimi almadım aldığımı da sevmeye çalıştım :) Ama ne olduğunu bilerek aldım çok yakar ağır hantal ama sağlam heybetli ve tasarımı kendi geçmişinde nirvana, kendi sınıfında ise rakiplerinden geri kalmayan hatta önde bir araç. Diyorsun ya para olsa sorun olmazdı, oluyor emin ol.
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Araçlarımız kötü değil bu çıkmasın ama öyle de emsalsiz rakipsiz teknolojisi eşsiz bir araç ta değil. Başkasında olmayan bir teknoloji benim aracımda varsa o zaman bunu öne çıkarırım. Misal 1.4T 140 guncel hp turbo motorlar içerisinde lpg uygulanabilirliği olduğu için tercih ediliyor. Hem güç hem ekonomi. Matrix led bildiğim kadarıyla ilk Opel kullandı. 1.3 CDTI Astra J 1.6 TDI dan az yakıyor ağırlığa rağmen. Bakıyorum öyle teknolojisi ile öne çıktığı yerler var ama bu tüketim gerçeğinin önüne az paraya yeni bir araç ve çok donanım olarak bakan kişilerce geçiyor.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Ali Darbaz

Merhaba değerli dostlar. 

Dün Cruze gruplarını gezerken araba için bir servis bulteni yayınlandığını gördüm. Araçlara sonradan takılan elektrik sistemine yüke sokan, müzik sistemleri ve aydınlatma aksesuarlarının aracta sorun yaratmakta.

 

SOrun Cruze negatif kablo sistemin zayıf olması.   Bunun için Gm aşağidaki servis bültenini yayınlamış. 

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/SB-10057574-8899.pdf

 

Ayrıca kullanıcının kendi çözümüde var. Kendisi iyi kalite kablolarla yaptığı topraklamanın, batarya şarj hızının artırdığını ve ışıklarda oluşan titremeninde neredeyse ortadan kalktığını yazmış. 

Anlatıldığı üzere elektrik sistemine yapılan ek bağlantılar nedeniyle (lpg , müzik sistemi, ek aydınlatmalar) araba arızaya düşüyor. Bunu sizlerle paylaşmadan edemedim. Paracıklarımız bilinmeyen arızalar nedeniyle uçmasın. 

https://www.cruzetalk.com/threads/how-to-installation-of-the-big-3-cruze-kit.12955/

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Siz bu TSB'yi yaptırdınız mı serviste?

 

2011 ve 2015 arası üretimleri kapsıyor. Benim arabam kapsamın dışında. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

sonradan takılmadan da gm beyinleri zamanla bozulmak ile ünlüler. anfi takınca elektrik tesisatı uçuyorsa ayrı düşündürücü

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...