İçeriğe Yönlendir

Cruze - Akü Sağlığı & Elektrik Sorunları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Koray Demir
Mehmet Göktürk yazdı:

patlasın?

hiç ölçü aleti patlatmadım acaba yanlış bağlama (amper kademesinde unutma) mı yapılıyor? Ki çok yapılır.

Hocam cihaz omaj kademesinde iken, genelde aceleden unutulduğu için kademe değiştirilmeden yanlış kademede ölçüm yapmaya çalışırken kaba tabirle içinde koruma sigortası yok veya ucuz/yanlış sigorta takılmış ise gidiyor diye biliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Ucuz olanlarda entegre patlatma riski var diye biliyorum. Sağlam markaya 100 lira fazla verin uzun süre ve güvenle kullanın diye düşünüyorum.
Tabi hocam daha iyi bilir.

1.9volt ve 3.3volt ile çalışan mikro denetleyicileri haşat ediyorlar. Diod kademesi kullanılırken 1volt civarı gerilim akım olarak birkaç mikro amper gerekirken bu tip cihazlar faraza 10ma veriyor. Bu da bir çok cpu için ölüm riski
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Gulkokan yazdı:

aküyü multimetre ile ölçtük

 

kapalı halde 12.75 çıktı biraz çalıştırdık 12.8 oldu 

 

sonar 2 bin devirde ölçtük 14 çıktı istenilen aralık 13.8 14.4 

 

anlamadığım sabahları ya da akşamları karım kontakta obd düşük gösteriyor

 

en iyisi gidip ucuz ama kaliteli bir multimetre alayım link verebilirseniz sevinirim.

OBD'ye güvenme voltaj konusunda. Söylüyorum, beyine gidene kadar ya da obd'ye gelene kadar voltaj değişebilir. En doğru ölçüm akü üstünden sonuçta.

Marş anında akünün voltajı ne?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ha servetin dediği doğru tabi. üzerinde çalışılan şey hassas ise 20 liralık aletle dalmamak lazım ama bu otomotivde olmaz. zaten volt amper ölçerken birşey olmaz.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

rıfkıda ibreli var voltmetre. marşta çıldırıyor nerdeyse yarıya iniyor.

videosunu atmalı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
OBD'ye güvenme voltaj konusunda. Söylüyorum, beyine gidene kadar ya da obd'ye gelene kadar voltaj değişebilir. En doğru ölçüm akü üstünden sonuçta.
Marş anında akünün voltajı ne?
Araç teybi canbusta 11.9 bluetooth obd ve Torque 11.8 ölçtü. Araç teybi ile multimetre örtüştü bende.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

rıfkıda ibreli var voltmetre. marşta çıldırıyor nerdeyse yarıya iniyor.

videosunu atmalı

o motor elle bile çalışır

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

o motor elle bile çalışır

tamponu kapamışlar delik olması gerek delik olsaydı kolu bulur uydururdum kol da yok çünkü. pancar motor gibi kolu var biliyorsun.

 

Bu ara şimdi termostat var mı yok mu bakıp termostat takacağım bir de aks keçesi işi var hafta sonu bu hafta sonu yağmur yağdı açık havada bu kadar. Ayrıca civalıya ek olarak elektrikli ısı sensörü var göstergede onu da aldım 10 lira mı ney. Onu takacağım ki çalışmayan gösterge kalmasın. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Bayur yazdı:

araba çadırı olsa?

siteden kovarlar :)

 

 

bi tane bmw cimiz var M5. indirip kaldırıyor sürekli arabanın altında ama onun otoparkın üstü çatılı. Ben kiracı olduğum için yaptıramıyorum, ev alabilirsem yaptırırım. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

siteden kovarlar :)

 

 

bi tane bmw cimiz var M5. indirip kaldırıyor sürekli arabanın altında ama onun otoparkın üstü çatılı. Ben kiracı olduğum için yaptıramıyorum, ev alabilirsem yaptırırım. 

 

Abi lediderya köşkünü satamadınmı. Sana çekmeköyden ev alak.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi lediderya köşkünü satamadınmı. Sana çekmeköyden ev alak.

Sattım. Ve fakat yerine alamadım müstakiller uçtu. Pandemi geçer insanlar dağ başından sıkılır diye bakıyorum.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Esasen benim merak ettiğim bir diğer konu plakaların durumuna göre akü revizyonu ile mevcut akünün tamirinin/eski hale getirilmesinin mümkün olup olmadığı ya da bu durumun neden tercih edilmediği? Güvenilir veya uzun ömürlü mü olmuyor ya da aşırı masraflı mı? Amortisör, radyatör vs dahil her türlü şeyi tamir edip kullanabiliyoruz sonuçta.

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Her akü onarımı yapılır. Asitik riski bilmek kafi ilk etapta. En basit ve etkili onarım şayet kurşun kopması yoksa yıkama. Kapaklar açılıp asitli su güvenli yere dökülür. Baş aşağı duran gözlere su basılır ve akü dibinde biriken tortu yıkanır. Sonra saf su ilavesi ile asit değeri 1.26 olana kadar az az asit ilavesi ile akü canlanır. Çevresel faktörü düşünmeden kati suretle yapılmaması gerekir.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Servet Aydın yazdı:

Her akü onarımı yapılır. Asitik riski bilmek kafi ilk etapta. En basit ve etkili onarım şayet kurşun kopması yoksa yıkama. Kapaklar açılıp asitli su güvenli yere dökülür. Baş aşağı duran gözlere su basılır ve akü dibinde biriken tortu yıkanır. Sonra saf su ilavesi ile asit değeri 1.26 olana kadar az az asit ilavesi ile akü canlanır. Çevresel faktörü düşünmeden kati suretle yapılmaması gerekir.

👍👍. Aslında kolay ve pratik. Yeni aküye göre maliyeti çok daha uygun değil mi neden tercih edilmiyor ya da tutmadı bu sektör peki? Bu iş hakkıyla yapılırsa akü ömrünün bir o kadarı daha görev yapar sanırsam.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Koray, bugün x ustaya gidip sök tak harici emek ile onarımı olacak bir arıza çözümü iste. Kıçını kaldırmıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Koray, bugün x ustaya gidip sök tak harici emek ile onarımı olacak bir arıza çözümü iste. Kıçını kaldırmıyor

 

Servet abi bundan araba aküsü yapılırmı. 

 

v2-glamour-shot-2.jpg?quality=82&strip=a

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Ali Darbaz

Buraya yazmayı akıl edememişim. 

60 lık inci akü aldım. 3 aydır sorun oluşmadı. Sorunlar neydi. 

Marş anında orta ekran hiç açılmamak üzere kapanıyordu. 

Devir veya hız saati hiç çalışmadığı oluyordu. 

Ayak gazdan çekilince çok fazla komoresyona giriyordu.

Şehir içi tüketim yüksekti. 

Düşük devirde farlarda kıpraşmalar olabiliyordu. 

Akü takınca hepsi gecti. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...