İçeriğe Yönlendir

Cruze - Akü Sağlığı & Elektrik Sorunları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Alpay Sumer

Ali bey, Size zahmet makaleleri en azindan bir kismi turkce olacak sekilde de yukleyin.Ceviri yapamayanlara bi jest olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

125 amperlik alternatör kullanıyor . Ama araba bundan en fazla 87 amperini kullanabiliyor. Yani arkaya buzdolabı bağlasan kullanmak için 32 amperin daha olucak. Telefonlarını, dolabını, lcd ekranlarını bağla. Ben beslerim diyor. ( bak hele aklıma hiç ses sistemleri gelmedi) 

 

ACtC-3cBeHJY-0a77WUsJbefgjn5uJ0Al4sawLCc

Alpay Sumer yazdı:

Ali bey, Size zahmet makaleleri en azindan bir kismi turkce olacak sekilde de yukleyin.Ceviri yapamayanlara bi jest olur.

 

Google Translate zamanla daha iyi ceviri yapar hale geldiğinde ( şuan bile çok güzel ceviriyor) metnin orjinalini paylaştım. İlerde daha gelişmiş bir translate ile metin çevirildiğinde dahada anlamlı olucaktır. 

 

Ayrıxa ben en aşağıya ufak bir özetini geçtim. 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

gaç guruş yakıyor onu de yiğenim? :) 😛

 

 

Çok değil. Şu an 8.0 litre gösteriyor. Çekmeköy sen tuzlaya geldim. Sonra kasaba gittim. Ortalama 8.0 litre

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

125 amperlik alternatör kullanıyor . Ama araba bundan en fazla 87 amperini kullanabiliyor.

Burada bir çeviri hatası olmalı. Test anında 87 amper kullanmışlar anladığım kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Koray Demir yazdı:

 

Biliyorsun benim nal toplatmak gibi bir adetim yok. Ergonomik bir sürüş için uğraşıyorum. Setlerde sık sık fren yapmamak, vites düşürmemek için eve aşağidaki rotayı kullanarak gittim. 

Arabanın debriyajı çok cansıkıcı şekilde yavaş. Kavrama anında senkron sorunları yaşıyorum. Bunun çözümü ile uğraşıcağım. 

 

ACtC-3c1F_Nqc-TInXCZv5OxBEm37_zplZBvg8zT

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

ekonomik surus olmali. ergonomi insan bedeniyle ilgili bir bilim.

Anlattığım gibi, Kartal köprüsünden sonra bir sürü set ve trafik ışığı var. O yolu hiç sevmiyorum. Yolu 10 dakika uzatirim ama o yola girmem. Çok fazla fren çok fazla vites küçültme. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Darbaz

Merhaba 

Bu konuda zayıf olduğumu düşündüğüm için en iyi sizlerden destek almanın mantıklı olduğuna karar verdim. Arabayı daha iyi anlamak için sizlerden yardım rica ediyorum. 

 

Anlamadığım noktaya gelirsek. 

Araba kontak açınca ilk 30 saniye 14,5 volt ile çalışıyor 

Sonra 13,7 volta düşüyor. 

Farları yaktığımda kısalarda 13,7 volt 

Uzunları yaktığımda 13,9 volt 

 

Farlar hakkında açıklama şu yönde 

Far Modu

BCM farlar AÇIK olduğunda (uzun veya kısa far) FAR moduna girecektir. Voltaj, 13,9-14,5 V arasında düzenlenecektir.

 

İşin tuhaf kısmı burdan sonrası. İ10dan tamamen farklı. 

Klima 1 açıldığında 13,4 volt 

Klima 2 açıldığında 13,2 volt 

Klima 3 açıldığında 13,1 volt 

Klima 4 açıldığında ise 12,9 volta kadar geriliyor. 

Klima kapatılınca 13,1 volta yükseliyor. 

 

Tüm Hvac sistemindeki enerji tüketiciler açıldığında (cam rezistansı, dikiz ayna ısıtması full klima ) 12,7 volta düşüyor.  Anladığım kadarı ile arabanın HVAC sistemi aküden besleniyor. 

 

OKuduğum açıklama şu şekilde

 

Dolum Modu

Aşağıdaki koşullardan biri gerçekleştiğinde BCM, Dolum Moduna girer.

    •  Silecekler 3 saniyeden daha uzun süre AÇIK durumdadır.
    •  HVAC kontrol kafası tarafından algılanan şekilde GMLAN (Klima Kontrol Voltajı Takviye Modu Talebi) doğrudur. Yüksek devirli soğutma fanı, arka buğu çözücü ve HVAC yüksek devirli fanın çalışması, BCM'nin Dolum Moduna girmesine neden olabilir.
    •  Tahmini akü sıcaklığı 0°C'den (32°F) azdır.
    •  Akü Dolum Durumu, yüzde 80'den azdır.
    •  Araç hızı, 145 km/saatten (90 mil/saat) fazladır.
    •  Akım sensörü arızası mevcuttur.
    •  Sistem voltajının 12,56 V'den düşük olduğu belirlenmiştir

Bu koşullardan herhangi birisi gerçekleştiğinde akü dolum durumuna ve tahmini akü sıcaklığına bağlı olarak sistem, hedeflenen jeneratör çıkış voltajını 13,9V ila 15,5 V arasında bir dolum voltajına ayarlayacaktır.

 

 

 

Benim burda anlamadığım benim akü 13,1 volt üretecek kadar güçlümü. AKüden beslenen araba , tüketim artıkca voltajı düşmesi normalmi. İ10da açılan her cihaz voltajı artırıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

teknik veriler ortada. bunlar pek üzerinde durulması gereken değerler değilki? akü sağlam olsun yeterli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Benim burda anlamadığım benim akü 13,1 volt üretecek kadar güçlümü.

akü üretmez tükteilecek olanı depolar. depolama sığası voltaj değildri, fizik kanunu olarak 13.2Volt tur aküler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Anladığım şu, 

Arabanın klima sistemi tamamen aküden çalışıyor. Kompresör tahrik için motoru kullanıyor. İ10 da tahrik için ve enerji ihtiyacı için motor kullanılıyordu. 

Cruze aküsü sağlam olduğu için 12,9 volt ile HVAC sistemini besliyor. Akü 12.56 volta düşünce alternatörde devreye giriyor. İşte bende bunu hissediyorum. Çok motoru yoruyor.

Artık çekmemeye başlıyor. Basıyom basıyom anca hızlanıyor. 

 

Klima kompresörünün sürekli devrede olduğunu biliyorum. Ama birde eskisinden daha fazla güç çeker hale geliyor. Burdan çıkardığım sonuc akü 12,5 volta düştüğünde artık alternatöründe drenç üretmeye başladığı. 

 

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

akü üretmez tükteilecek olanı depolar. depolama sığası voltaj değildri, fizik kanunu olarak 13.2Volt tur aküler.

 

Güç derken abi 12.7 volt aküde son bilirdim. 13.2 volt deyince şaşırdım. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

6 göz, göz başı 2,2v üretiyordu aküler sanırım. Marş anında kaç volta düşüyor akünüz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın klima sistemi tamamen aküden çalışıyor

v kayışından çalşıyor olmasın?

Ali Darbaz yazdı:

 

Güç derken abi 12.7 volt aküde son bilirdim. 13.2 volt deyince şaşırdım. 

fizik kanununa şaşırılmaz

Ali Darbaz yazdı:

. İşte bende bunu hissediyorum. Çok motoru yoruyor.

Artık çekmemeye başlıyor. Basıyom basıyom anca hızlanıyor. 

bu biraz motorun mekanik kondüsyonu ile ilgili , bendeki focus 1.6 benzinlide klimayı hissetmezdin nerdeyse

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Çağlar Bayur yazdı:

v kayışından çalşıyor olmasın?

hibrid ve elektrikli araçlar artık elektronik kompresöre geçti. Belki Cruze herkesten evvel davranmıştır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

v kayışından çalşıyor olmasın?

fizik kanununa şaşırılmaz

Abi kompresör tahrik için kayışdan motora bağlanıyor. Ama elektriksel ihtiyaçları doğrudan aküden sağlanıyormuş. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Ama elektriksel ihtiyaçları doğrudan aküden sağlanıyormuş. 

farlar elektrikle çalışır klima kompresörü elektriksiz.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

farlar elektrikle çalışır klima kompresörü elektriksiz.

 

Abi gene anlatamadım. Hvac sistemi tüm enerjiyi aküden alıyormuş. A/C kompresörü tahrik için motorru kullanıyor , ama fanlar ve geri kalan tüm elektrik ihtiyacı aküden sağlanıyormuş. Alternatörde ancak ve ancak akü voltajı 12,5 voltun altına düşerse şarj ediyormuş. 

El kitabından alıntı

A/C Kompresörü

Klima kompresörü kayışla tahrikli olup, manyetik kavrama takılınca çalışır. Klima şalterine basılınca, HVAC kontrol modülü CAN-Bus yoluyla ECM'ye bir talep mesajı gönderir. Dolayısıyla ECM, klima kompresörü kavrama rölesini açacak olan klima kompresörü kavrama rölesi kontrol devresini topraklar. Röle kontakları kapandığında, A/C kompresörü kavramasına akü voltajı beslemesi yapılır. A/C kompresörü kavraması devreye sokulacaktır.

 

HVAC Kontrol Modülü
HVAC kontrol modülü, istenen hava sıcaklığını ve hava dağıtımı ayarlarını muhafaza ve kontrol etmek için operayör ile HVAC sistemi atasında arayüzey oluşturan bir GMLAN cihazıdır. HVAC kontrol modülünün yedek bellek için kullandığı gücü, akü pozitif voltaj devresi sağlar. Akü pozitif voltaj devresi güç kaybederse, bütün HVAC DTC'leri ve ayarları yedek bellekten silinecektir. Aracın ana mod sistemi olan karoseri kontrol modülü (BCM), bir cihaz AÇIK-Sinyali sağlar. HVAC kontrol modülü ise, fan, hava iletim modu ve hava sıcaklık ayarlarını sağlar.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi gene anlatamadım. Hvac sistemi tüm enerjiyi aküden alıyormuş. A/C kompresörü tahrik için motorru kullanıyor , ama fanlar ve geri kalan tüm elektrik ihtiyacı aküden sağlanıyormuş. Alternatörde ancak ve ancak akü voltajı 12,5 voltun altına düşerse şarj ediyormuş. 

sıradan klima işte. bazı araçlarda kompresör de elektirkli oluyor.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

sıradan klima işte. bazı araçlarda kompresör de elektirkli oluyor.

 

Sıradan klima hatta sabit storklu.  Tüketimi düşürmek için daha fazla detay öğrenmeye çalışıyorum. Klima devrede iken bir süre sonra dahada ağırlık çöküyor arabaya. Sebebinide bulmuş olduk. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Sıradan klima hatta sabit storklu.  Tüketimi düşürmek için daha fazla detay öğrenmeye çalışıyorum. Klima devrede iken bir süre sonra dahada ağırlık çöküyor arabaya. Sebebinide bulmuş olduk. 

sebeb neymiş şimdi anlamadım? klima kompresör tahriği elektrikli miymiş

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

sebeb neymiş şimdi anlamadım? klima kompresör tahriği elektrikli miymiş

 

Yok kompresör tahrik kayışla motordan. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Yok kompresör tahrik kayışla motordan. 

Madem aküden besleniyor, tahriği niye v kayıştan alıyor ki. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...