İçeriğe Yönlendir

Cruze - Akü Sağlığı & Elektrik Sorunları


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Madem aküden besleniyor, tahriği niye v kayıştan alıyor ki. 

 

Kompresörün kavramasından tutunda tüm elektrikli fan motorları  gücü aküden alıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Kompresörün kavramasından tutunda tüm elektrikli fan motorları  gücü aküden alıyor. 

Tamam fan diğer şeyleri alsın. Ama kompresör kayıştan tahrik alıp sonra niye aküden besleniyor onu anlamadım. Saçma geldi bana. Hibrit araçların benzinli motorlarla aküleri doldurması gibi bir şey bu

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Tamam fan diğer şeyleri alsın. Ama kompresör kayıştan tahrik alıp sonra niye aküden besleniyor onu anlamadım. Saçma geldi bana. Hibrit araçların benzinli motorlarla aküleri doldurması gibi bir şey bu

 

Yahu kompresörün kavraması ne ile çalışıyor haberin varmı? Elektrikli elektro mıknatıslı kavrama var. Kompresör kavrama için elektrik tüketiyor. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Akü ve alternatör daima paralel olarak çalışır. Sadece ecu sistemi gerektiği zaman şarjı durdurup akünün işlevini yapmasına izin verir. Bunun da sınırı voltajıdır. Yoksa akü sen teybi çalıştır alternatör sende hani bana çay koy yok

  • Beğen 2
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Yahu kompresörün kavraması ne ile çalışıyor haberin varmı? Elektrikli elektro mıknatıslı kavrama var. Kompresör kavrama için elektrik tüketiyor. 

bunlardan biri ile yola çıkacağız, yanımıza 2 kasa daha fazla  cola alırsak çok ağır oluruz gibi oldu bu orantı

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Korktuğum başıma geldi... Hız göstergesini kaybettik. :(

Enerji yetmiyor. Aküm bitik sanırım. :(

 

Videosu atayım birazdan. 

Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Ali Darbaz yazdı:

Korktuğum başıma geldi... Hız göstergesini kaybettik. :(

Enerji yetmiyor. Aküm bitik sanırım. :(

 

Videosu atayım birazdan. 

Aytenden sonra bunu görünce şunu anladım sanırım hypermill akü bitiriyor.

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sizin gösterge zaten sorunluydu. Akü gidikse göstergeden önce intihar edecek çok donanım var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yarın servise götüreceğim. 

Araba ile 2 servis gezdim. Gıcırdıyor direksiyon. 

2 akşamdır hız göstergesi çalışmıyor. 

Akü bitikdir diye düşünüyorum. 

Gıcırtı için süspansiyon takozlarından şüphe ediyorum. 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Yarın servise götüreceğim. 

Araba ile 2 servis gezdim. Gıcırdıyor direksiyon. 

2 akşamdır hız göstergesi çalışmıyor. 

Akü bitikdir diye düşünüyorum. 

Gıcırtı için süspansiyon takozlarından şüphe ediyorum. 

 

 

 

Sürekli alt limitlerde kullanınca akü şarj olmuyor olabilir mi

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sürekli alt limitlerde kullanınca akü şarj olmuyor olabilir mi

 

Akü eski olmasından dolayıdır diye düşünmekteyim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Sürekli alt limitlerde kullanınca akü şarj olmuyor olabilir mi

alaternatorde bozuk olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Akü eski olmasından dolayıdır diye düşünmekteyim. 

akü eskiyince şarj dinamosu nasıl anlıyor da şarj etmiyor?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

akü eskiyince şarj dinamosu nasıl anlıyor da şarj etmiyor?

 

Akü ilk marş esnasında yeterli voltaj vermiyor diye düşünüyorum. Akü şu an full. Uzun yolda şarj olmuş. İlk marş enerjisi düşükse arıza yaratıyor olabilir. Benim sorun ilk marş esnasında yaşanıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

sorun ? hızı göstermemesi değil myidi?

 

Abi nasıl desem araba marş bastıktan sonra teyp ekranı kapanıyor bir daha çalışmıyor. Hız göstergesi marş bastıktan sonra kımıldamıyor. Her 10 marşın 2 sinde bu durumda başıma geliyor. 

Arabayı 2 dakika kadar sürüyorum.  Araba marştan sonra 30 saniya kadar "araç başlatma moduna" giriyor. 14,5 volt ile akü şarj oluyor. 

Garanti olsun 2 dk sürüyorum. Kenara çekip kontak kapatıyorum. İçimden 5-10 saniye sayıp tekrar marş basıyorum. Her şey çalışıyor.

Bundan mukevellit gözüme aküyü kestirdim. Ama bir akü 450 tl. Nokta atışı yapmak istiyorum. 

Kaynak GM.TIS

ACtC-3ckVG32_GjVEPy8Zm0YAK3TbtZff-sS8Bv1

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ekran veya hız göstergesinin elektrik ihtiyacı mA olmalı 10-30 A çekenler sağlamsa akü ile ilgisini ben kuramadım, gm in koreye verdiği modülü tabi ne yapacağı belli olmaz çekimserim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

ekran veya hız göstergesinin elektrik ihtiyacı mA olmalı 10-30 A çekenler sağlamsa akü ile ilgisini ben kuramadım, gm in koreye verdiği modülü tabi ne yapacağı belli olmaz çekimserim

 

Facebook grubundan bir vatandaş sigorta kutusuna bak dedi. Krozyon felan varsa yapıyormuş. Üstüne birde sigorta paneli şeması göndermiş. Krozyondan felan çıkarsa çok sevinirim valla. 

 

2D1k8s.jpg

Yorum bağlantısı
Muhammet  Ölmez
Ali Darbaz yazdı:

 

Abi nasıl desem araba marş bastıktan sonra teyp ekranı kapanıyor bir daha çalışmıyor. Hız göstergesi marş bastıktan sonra kımıldamıyor. Her 10 marşın 2 sinde bu durumda başıma geliyor. 

Arabayı 2 dakika kadar sürüyorum.  Araba marştan sonra 30 saniya kadar "araç başlatma moduna" giriyor. 14,5 volt ile akü şarj oluyor. 

Garanti olsun 2 dk sürüyorum. Kenara çekip kontak kapatıyorum. İçimden 5-10 saniye sayıp tekrar marş basıyorum. Her şey çalışıyor.

Bundan mukevellit gözüme aküyü kestirdim. Ama bir akü 450 tl. Nokta atışı yapmak istiyorum. 

Kaynak GM.TIS

ACtC-3ckVG32_GjVEPy8Zm0YAK3TbtZff-sS8Bv1

 

 

Şu GMTİS bayağı faydalı bir döküman sistemine benziyor, Ford için bulamadım buna pek yakın bir şey.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Pırıl pırıl sigorta kutusu ile karşılaştım. Sigortalardan birinin üst kapağı uçmuş. Bulamadım. 

5 amperlik sigorta hız göstergesini besliyor. Üstünde biraz beyaz kurum vardı. temizlediğim. İnşallah düzelmiştir. 

 

ACtC-3egvC5jTTmC_Y5pyPxItLs6yhXFZjNFpGA5ACtC-3eajrNGVfft_JJhgnV5XS0v49nS0ej5zKd9ACtC-3cFFs1t9lpRY_SuMYI3GNIJ9mQxk90yv8kX

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Değerli dostlar. Geçmiş arşivimi inceledim. 

Arabanın pandemi döneminde kapıda haftalarca yattığı dönemde, arabanın aküsü dura dura boşalmıştı. Marş verince çalışıyordu. Akü boşalmaması maksatlı 10 15 km şile otoyolunda turlar atıyordum. 

 

Bir gün arabanın akü durumuna baktım. 12.1 volta kadar gerilediğini gördüm. Videoya aldım. Marş esnasında 11 volta kadar düşüyordu. 

Aynı gün sürüşe başladım obd ile ölçtüm. Araba direk şarja geçti. 15,2 volt ile akü şarj edilmeye başladı. 

20 dakika sürdüm, kademe kademe voltaj değeri düştü. 15,2 ile başladığımız alternatör şarjı 20  dakika sürüşün ardından 14.9 volta gerilemişti. 

Baktım araba akü gidici, her gün işe gittim bununla. Ara ara obd ile ölçtüm. Haziranda i10 satılınca ben bunla hipermile başladım. 14.1 volta kadar alternatör düştü. 

1 ay önce 14.1 volt ile alternatör şarj etmeye devam ediyordu.  1 hafta içinde ben bu arabayı aküsünün süre süre %80 fulledim. Alternatör artık şarj etmeyi bıraktı. 

12.7 civarlarında sürmeye başladım. 4 haftadır durum böyle. Tabi alternatör çalışmadığı içinde tüketimde hatırı sayılır düşüşler başladı. 

Arşivi araştırdım. Araba 4 haftadan beridir bu şekilde çalışıyor. Bu sabahda test ettim , durum aynı. 

 

Araba 4 haftadır akü ile besleniyor. Çok nadir şarj ediyor kendisini. Bu sabah eşimi bırakırken test ettim. 12 dakikalık yolculukta sadece  ikibucuk dakika 13.7 volt ile şarj etti.

Şarj ettiğini nasıl anlıyorum gm-tıs sayfasında "akü sülfasyon moduna" girdi. Yorumlanan jeneratör çıkış voltajı 45 dakika süresince 13,2 V'den az olduğunda BCM bu moda girer. Bu durum mevcut olduğunda BCM 2-3 dakikalığına Dolum Moduna girecektir. Bundan sonra BCM voltaj gereksinimlerine göre hangi moda girileceğini belirleyecektir.

Arabaya ilerde yapacaklarım listesinde Akü yenlemesi var. Çünkü sürüş sitilimin bir etkisi olarak arabanın aküsü yıpranıyor :(

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

akuyu degistirip sonra alternatoru kontrol etmeli. surus sitilinden aku bozulmaz. akuyu bozan sey derin desarjdir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Darbaz

İnternette gezerken denk geldi. 2011 yılında Green Car Congress yayınlanan şu makaleyi buldum. Gm kırk yılın başı ekonomik araba yapmayı düşünmüş, hayret ettmemek elde değil.

 

https://www.greencarcongress.com/2011/03/cruze-20110328.html

 

6a00d8341c4fbe53ef014e602c3c37970c-800wi

 

 

Türkçe Açıklaması 

 

Chevy Cruze'deki Düzenlenmiş Voltaj Kontrolü, yakıt ekonomisinde% 1,5'e kadar iyileştirmeye katkıda bulunur
28 Mart 2011
Düzenlenmiş Voltaj Kontrolü (RVC) adı verilen patentli bir General Motors teknolojisi, Chevrolet Cruze'de yakıt ekonomisinde% 1,5'e varan bir iyileşmeye katkıda bulunur.

Rvc
RVC. Büyütmek için tıklayın.
RVC ile alternatörden aküye giden güç, normal sürüş koşullarında 14 volttan 12,8 volta düşürülür. Bu, alternatörün gücü aracın elektrik yüklerine odaklamasına ve akünün ihtiyaç duymadığı akımla şarj edilmesini önlemesine olanak tanır.

Aküye giden voltaj düştüğünde, alternatöre olan talep azalır. Bu da alternatörün motor üzerindeki çekişini azaltarak motorun daha verimli çalışmasını sağlar. Motor daha verimli çalışırken yakıt ekonomisi iyileştirilir.

Batarya yüksek bir şarj durumunda olduğunda, düzenlenmiş voltaj kontrolü, radyo gibi araç elektroniği tarafından oluşturulan yükü idare etmek için gücün bir kısmını sağlamaya genişler. Paylaşım, alternatör ve motor üzerindeki elektrik taleplerini daha da azaltır ve daha fazla motor verimliliği elde etmeye yardımcı olur.

Akü şarjı önceden belirlenmiş bir seviyenin altına düştüğünde, alternatör aküyü şarj etmek için gerekli voltajı yönlendireceğini otomatik olarak bilir. Bu rejeneratif yeniden şarj, araç yavaşlarken otomatik olarak gerçekleşir. Bu nedenle, batarya aracın elektrik yükünün daha fazlasını taşıyor olsa bile, yüksek şarj durumunda kalacaktır.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...