İçeriğe Yönlendir

Astra Termostat Arızalı mı?


Mustafa Erkan

Recommended Posts

Mustafa Erkan

Aracın ilk sahibi benim ve 2 yıl kadar kullandıktan sonra yeni araç aldım ve araba babama geçti oda yaklaşık 18 yıldır genellikle yatırıyor nadiren kullanıyor.  Opel Astra F 1.4 8V 44KW. 84000 Km de. Şöyle bir sorun var. Aracı çalıştırıyoruz , motor ısınıyor hararet 95 derecede sabit kalıyor. Uzun yol gidersem ve aracı sıkıştırmazsam her şey normal. Bugün uzun yolda 3 saat kullandım 93-96 derece arası hafif yükselip alçaldı. Ancak şehir içi trafiğine girersem hararet yükseliyor ve 5 dk içinde 98-100 derecelere ulaşıp fan açıyor. Sıkışık trafikte fan 2 dakikada bir devreye giriyor. Eskiden araç yeni iken , hararet ibresinin oynadığını ve fan açtığını hatırlamıyorum. Araç yirmi yaşında olduğu için hararet yaptırmaktan korkar oldum. Termostat arızalı desem açık veya kapalı kalmıyor. Ama ibre sabit te durmuyor. Acaba radyatörde tıkanma mı var ne dersiniz ?

Mesajın linki
Mehmet Göktürk

Vesile ile termostat değişirken sıvı conta sıkılıyor. onun markası ve linki var mı?

Saf antifiriz konmuş olabilir mi?

Mesajın linki
İnan Çınar

Aynı sorun babamın  98 model f kasa  130 bin km de aracında da mevcut. Sıkışık trafikte  ibre tavan yapıyor ama fan  açıyor. Usta normal dedi.opeller genelde böyleymiş. Vectra aracı var ustanın. Onda da aynı durum mevcutmuş. 

Mesajın linki
Çağlar Bayur

devirdaim düşük devirde yetersşz kalıyordur? su basıncı azdır tıkanıklık vs olabilir?

Mesajın linki
Mustafa Erkan
Çağlar Bayur yazdı:

devirdaim düşük devirde yetersşz kalıyordur? su basıncı azdır tıkanıklık vs olabilir?

 Çağlar bey bu dediğiniz benimde dikkatimi çekti. Araç rölantide çalışırken genleşme kabına dönen su oldukça az ancak gaz verince genleşme kabına dönen su şelale gibi bol bol akıyor. Yani sorun devirdaim ile mi ilgili ?

Mehmet Göktürk yazdı:

Vesile ile termostat değişirken sıvı conta sıkılıyor. onun markası ve linki var mı?

Saf antifiriz konmuş olabilir mi?

Mehmet bey 6-7 yıl önce aracın trigerini değiştirirken antifriz koyduk hatırlıyorum ama safmı yoksa su ile karıştırdıkmı onu hatırlamıyorum. Bu arada antifrizin rengide iyice koyulmuş. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Önder Özcan

Radyatorun tikali olabilecegini dusunuyorum. Cok az kullanilan bir araba hem de.

Mesajın linki
Mehmet Ozyurek

Radyatör tıkalı yada devirdaim kaçırıyor.
Hangisi kolaysa ondan başlamak lazım.

Mesajın linki
Mustafa Erkan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Radyatör tıkalı yada devirdaim kaçırıyor.
Hangisi kolaysa ondan başlamak lazım.

 Mehmet bey kapsamlı bir bakım yapmayı planlıyorum. Değişimini planladığım parçalar şunlar: Triger kayışı ve rulmanı, V kayışı, Termostat (Orjinal) , Devirdaim, Alt karter contası, Yağ, Yağ filtresi, ve Buji. Yeni antifriz konmadan önce radyatör de  kontrol ettirilecek. Aklınızda şuna da baktır diyebileceğiniz bir yer varsa oraya da baktırabilirim. İşlemleri yapacak usta çocukluk arkadaşım nazımız geçiyor. 

Mesajın linki
Mehmet Ozyurek
Mustafa Erkan yazdı:

 Mehmet bey kapsamlı bir bakım yapmayı planlıyorum. Değişimini planladığım parçalar şunlar: Triger kayışı ve rulmanı, V kayışı, Termostat (Orjinal) , Devirdaim, Alt karter contası, Yağ, Yağ filtresi, ve Buji. Yeni antifriz konmadan önce radyatör de  kontrol ettirilecek. Aklınızda şuna da baktır diyebileceğiniz bir yer varsa oraya da baktırabilirim. İşlemleri yapacak usta çocukluk arkadaşım nazımız geçiyor. 

 

Önce bunları yapın o zaman.

Düzelmez ise radyatöre girin.. 

 

Sonuçta, ustaların bu modeller böyle sözüne ben katılmıyorum. Motor bu kadar basit ısınmamalı. 

Mesajın linki
Mustafa Erkan

Tüm olasılıkları eleyecek şekilde bugün aracın bakımını yaptırdım ancak değişen pek bir şey olmadı :( .  Bakımda değişenler Yağ, Yağ filtresi, Hava filtresi, Devirdaim, Termostat, Soğutma sıvısı (Antifriz), Triger kayışı, V kayış ve bilyası, Karter contası, en son kaşıntı nedeniyle hararet müşürü.

Sonuç yaklaşık 7 yıl olması nedeniyle Triger ve V kayışı değişmesi gerekiyordu bu arada V kayış bilyesinin ses yaptığı ortaya çıktı değiştik içimiz rahatladı iyi oldu. Ancak Termostat ve Devirdaim değişimi hiç bir fark oluşturmadı. Bunun üzerine acaba hararet müşürü doğru göstermiyor mu dedik ve aklımızda kalacağına en iyisi değiştirmek diyerek değiştirdik. Ancak yenisi 1-2 derece daha yüksek gösteriyor hiç bir değişiklik olmadı. Parçacı arkadaşta Opeller böyledir boşuna uğraşmayın deyince ikna olur gibi oldum. 

Eski araba kullanmanın iyi tarafı tüm bu işlemler için işçilik dahil ödenen para 1200TL . Benim Jettanın serviste  yağ değişimi kadar :) . Sırada ön disk ve balata değişimi var. 190+80=270TL Sevdim bu işi :)

Mesajın linki
Alpay Sumer

Hararet müşürüne kısa devre yaptırarak bir test vardı. Ama niyeyse devamında yapılacakları hatırlayamıyorum 🤔

Vardı bi yöntemi.. 

Mesajın linki
Sani Gerşon
Mustafa Erkan yazdı:

Soğutma sıvısı (Antifriz),

Antifreeze rengi nasıldı? Pas var mıydı?

Mesajın linki
Mustafa Erkan

 

Sani Gerşon yazdı:

Antifreeze rengi nasıldı? Pas var mıydı?

Sani bey termostat ve devirdaim yuvasında en ufak pas yoktu.  Resmen parlıyordu. Değişen ve konan antifriz petrolofisi yeşil renk. Bu veriler ışığında tek olasılık radyatörde tıkanıklık olması ancak yuvalarda pas oluşmamış iken radyatör neden tıkansın ? Hararet müşürünü değiştirmek isterken müşür yerine kaynamış ve daha elimizi atar atmaz kafadan kırılıp yerinde gömülü kalmasınmı. Sağolsun komşu tornacı arkadaş iki dakikada kırılan müşürü çıkartıp yenisini yerine taktı.  Buda bize güzel bir tecrübe oldu.

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...